از بین بردن بوی نم خان

آموزش کامل از بین بردن بوی نم از فرش ، کمد ، لباس ، اتاق و دیگر اجسام

۱
آموزش کامل از بین بردن بوی نم از فرش ، کمد ، لباس ، اتاق و دیگر اجسام
نمره 4.3 از 4 رای

بوی رطوبت و نم گرفتگی در هر مکانی ناخوشایند میباشد به خصوص اگر در محل سکونت این بو استشمام شود، زیرا منشا آن ممکن است از کمد، لباس، فرش، دیوار و دیگر اجسام باشد. اما در این مطلب آموزش کامل در زمینه از بین بردن بوی نم از اتاق های خانه را ارائه دادیم تا شما دوستان بتوانید از شر بوی نم گرفتگی خلاص شوید.

روش از بین بردن بوی بد از خانه چگونه است ؟ رفع بوی نم از دیوار و وسایل چوبی

How to Remove Musty Odors

معمولا کسانی که در نواحی مرطوب زندگی میکنند با مشکل نم گرفتگی وسایل خانه روبرو می شوند، برای از بین بردن بوی بد خانه باید روش های طبیعی جلوگیری با آن را بدانید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم پس از آموزش روش رفع بوی بد مبل تازه و رنگ چوب ،  نحوه رفع بوی نم از دیوار ، کمد ، لباس و .. را آموزش دهیم.

از بین بردن بوی نم لباس ، پتو و .. با استفاده از سرکه سیب

این روش برای از بین بردن بوی نم از فرش ، لباس ، پرده و .. استفاده میشود؛ شما میتوانید یک فنجان سرکه سیب را بر روی لباس یا پارچه مورد نظر برزید و بگذارید تا نیم ساعت خیس بخورد سپس آنرا به آرامی با آب شستشو دهید، اگر احساس کردید که هنوز بوی نم در لباس وجود دارد این روند را دوباره تکرار کنید.

از بین بردن بوی نم خان

از بین بردن بوی نم فرش، لباس با استفاده از جوش شیرین

از بین بردن بوی بد اقلام کثیف و بد بو با استفاده از جوش شیرین؛ در این روش همانند روش قبل یک فنجان جوش شیرین را بر روی اقلام پارچه ای برزید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه با آب خیس بخورند سپس روند معمولی شستشو را پس از گذشت ۳۰ دقیقه طی کنید.

از بین بردن بوی نم خان

رفع بوی نم گرفتگی پتو و لباس با استفاده از وایتکس

در این روش شما باید لباس یا اقلام پارچه ای مورد نظر خود را در درون ماشین لباس شویی قرار دهید اما توجه کنید تا حد امکان ماشین لباس شویی را زیاد پر نکنید، سپس پودر ماشین لباس شویی یا مایع شستشو مورد نظر خود در درون مخزن پودر بریزید، پس از آنکه ماشین لباس شویی شروع به کار کرد و پر از آب شد یک فنجان از وایتکس را در درون مخزن ماشین لباسشویی برزید و بگذارید تا روند معمولی شستشو طی شود. فقط به چند نکته زیر حتما توجه کنید :

  • باید روند شستشو را با آب گرم انجام دهید.
  • توجه داشته باشید که سفید کنند هایی همچون وایتکس از مواد شیمیایی قوی ساخت شده اند که میتواند لکه ها را از بین ببرد و همچنین میتواند رنگ لباس هایی بغیر از رنگ سفید را نیز از بین ببرد.
  • در شستشو با وایتکس بهتر است روند شستشو دستی انجام شود، زیرا ممکن است وایتکس لاستیک و دیگر اجزای ماشین را نابود کند.
  • پیشنهاد میشود تا پارچه هایی از جنس ابریشم و نخ های طبیعی را با وایتکس شستشو ندهید زیرا موجب به پوسیدگی آنها میشود، و حتما در شستشو دستی از ماسک و دستکش استفاده کنید.

از بین بردن بوی نم خان

پس از آنکه اقلام پارچه ای را شستشو دادید آنها را بر روی طناب پهن کنید و بگذارید تا در معرض نور خورشید قرار گیرند، زیرا گرما و نور خورشید جدا از خشک کردن لباس ها به از بین بردن بوی نم لباس ، فرش و .. کمک میکند، اما حتما بگذارید تا لباس های پارچه ای به خوبی خشک شوند تا بوی بد ندهند.

از بین بردن بوی نم خان

رفع بوی نم گرفتگی از لوازم خانه

چگونه بوی بد یخچال فریزر را از بین ببریم ؟ به عنوان مثال برای از بین بردن بوی بد وسایل خانه یا نم گرفتگی از یخچال کافی است که یک چهارم آب گرم را با یک قاشق جوش شیرین مخلوط و سطح یخچال را با آن پاک کنید، و برای داخل یخچال میتوانید مخلوط آب گرم و جوش شیرین را بر روی سطح آن سپری و سپس فضای خالی را با روزنامه پر کنید و بگذارید تا یک شبانه روز به همین حالت بماند تا خشک شود. در آخر روزنامه ها را خارج و سطح آنرا با آب شستشو دهید.

  • توجه کنید که برای شستشو یخچال باید تمامی مواد غذایی و دیگر اجسام را از آن خارج کنید.

از بین بردن بوی نم خان

همچنین میتوانید چهار تکه ذقال یا یک نلبکی جوش شیرین را در درون قفسه های یخچال قرار دهید تا هم از رطوبت یخچال و بوی نم آن خلاص شوید و هم از نم گرفتگی آن در آینده جلوگیری کنید، برای نتیجه بهتر هر چند وقت یکبار ذقال یا جوش شیرین را تعویض کنید.

از بین بردن بوی نم خان

روشی دیگر برای از بین بردن بوی نم گرفتگی از یخچال و وسایل خانه قرار دادن یک نلبکی آب مخلوط شده با چند قطره وانیل در یخچال است که میتوانید آنرا امتحان کنید.

از بین بردن بوی نم خان

روش های طبیعی از بین بردن بوی بد وسایل خانه

شما با مخلوط ۱/۲ فنجان آب و صابون ، ۱/۲ فنجان جوش شیرین ، ۱/۴ فنجان سرکه سیب و یک قاشق چای خوری وانیل میتوانید یک تمیز کننده طبیعی بسازید که برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع وسایل خانه آنرا بکار ببرید. فقط کافی است که سطح لوازم خانه همانند گاز، کمد و .. را با این محلول پاک کنید و آنرا ۶ الی ۸ ساعت رها کنید تا به خوبی عملیات بو زدائی انجام شود. سپس وسیله مورد نظر را با آب و صابون شستشو دهید. همچنین برای از بین بردن بوی بد داخل اجاق گاز ۱/۲ مخزن اسپری آب را با سرکه و مابقی را با آب پر کنید سپس آنرا بر روی سطح داخلی اسپری و آنرا با اسفنج پاک کنید.

از بین بردن بوی نم خان

برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی نیز میتوانید یک فنجان سرکه سیب را در درون مخزن شوینده ها برزید و دما شستشو را بر روی گرم و زمان شستشو را بر روی حالت معمولی قرار دهید و بگذارید تا به خوبی سرکه کار خود را انجام دهد.

  • پس از اتمام کار ماشین لباسشویی در زمان شستشو لباس ها درب آنرا باز بگذارید تا از نم گرفتگی آن جلوگیری شود.
  • همچنین میتوانید از مخلوط جوش شیرین و سرکه با آب برای پاکسازی سطح داخلی آن استفاده کنید.

از بین بردن بوی نم خان

چگونه بوی نم اتاق را از بین ببریم ؟

یکی از ساده ترین روش های  از بین بردن بوی بد خانه به جریان درآوردن هوا در خانه است، به خصوص در فصل تابستان که کولر های گازی به دفعات روشن و در صورت آلوده بودن محیط خانه موجب سرماخوردگی با باد کولر میشوند. روشن کردن هواکش و باز کردن در و پنجره ها به مدت چند ساعت در روز به تهویه هوای خانه کمک میکند. همچنین سرویس کولر گازی و پنجره ای نیز میتواند کمک بسیاری به رفع بوی نامطبوع از اتاق ها بکند.

از بین بردن بوی نم خان

برای از بین بردن بوی نم دیوار و اتاق های خانه شستشو آن ساده ترین راه است زیرا وجود قارچ و میکروب بر روی دیوار و زمین اتاق ها موجب به وجود آمدن بوی نم گرفتگی در خانه میشود.

از بین بردن بوی نم خان

یک روش طبیعی برای مطبوع کردن هوا در خانه و از بین بردن بو های ناخوشایند درست کردن خوشبو کننده های طبیعی است، برای اینکار شما باید چنده تکه چوب دارچین ، پوست پرتقال و گل میخک را در آب مخلوط کنید و آن را بر روی گاز بجوشانید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس آنرا در درون فضای اتاق قرار دهید.

از بین بردن بوی نم خان

میتوانید از سنگ های آتشفشانی ( از ابزار فروشی ها خریداری کنید ) برای از بین بردن بوی نم کمد استفاده کنید، سنگ ها را پودر و در درون کیسه ای در کمد آویزان کنید.

از بین بردن بوی نم خان

برای از بین بردن بوی نم خانه های قدیمی باید به طور مرتب درب ، پنجره و دیوار های خانه را با محلول آب و سرکه پاک کنید تا از به وجود آمدن قارچ های دیواری و میکروب بر روی آنها جلوگیری شود.

  • میتوانید از محلول آب و کلر نیز برای از بین بردن قارچ و میکروب ها استفاده کنید.

از بین بردن بوی نم خان

در از بین بردن بوی نم فرش میتوانید از آب اکسیژنه استفاده کنید ( هیدروژن پر اکسید )، میتوانید مخلوطی از سه قاشق چای خوری پودر هیدروژن پر اکسید و پنج قاشق چای خوری آب تهیه و آنرا برای از بین بردن بوی نم فرش و موکت استفاده کنید.

از بین بردن بوی نم خان

یکی از روش های طبیعی برای رفع بوی بد فرش و موکت به کار بردن جوش شیرین است، جوش شیرین را بر روی فرش یا موکت پخش کنید و آنرا با یک برس خیس شستشو دهید، سپس بگذارید تا فرش یا موکت خشک شود. در آخر آنرا با جارو برقی جارو کنید.

از بین بردن بوی نم خان

همچنین شما میتوانید یک ظرف پر از جوش شیرین را در درون کمد یا کابینت های خود قرار دهید تا بوی نم گرفتگی آنرا از بین ببرد.

از بین بردن بوی نم خان

اگر علاقه مند به از بین بردن کثیفی و بوی بد مبل و صندلی های خانه خود هستید مطلب آموزش روش رفع بوی بد مبل تازه و رنگ چوب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس بر روی آموزش کامل از بین بردن بوی نم از فرش ، کمد ، لباس ، اتاق و دیگر اجسام صحبت کردیم. اگر در زمینه از بین بردن بوی بد از خانه ایده یا پیشنهادی دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. هاله گفت:
    -2

    سلام. سرویس خوابم کاملا نو، چند ماه توی انبار نم دار بود، الان که آوردم خونه، بویی مثل وقتی لباس رو نمدار میذاریم توی کمد میده ?‍♀️. شما میتونید راهنماییم کنید؟

تبلیغات متنی