آموزش تصویری ۲ عدد از بهترین روش های اکستنشن مو در خانه

۱
آموزش تصویری ۲ عدد از بهترین روش های اکستنشن مو در خانه
نمره 3.3 از 3 رای

یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی و جذابیت برای خانم ها، داشتن موهای بلند است. از آنجایی که موهای بلند نیازمند مراقبت زیاد هستند، بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند موهای خود را کوتاه کرده و در عوض از روش های مختلفی از جمله اکستنش مو استفاده کنند. اگر علاقه به داشتن موهایی بلند و جذاب هستید، با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین روش های اکستنشن مو در خانه را به صورت مرحله به مرحله با شما در میان بگذاریم.

روش لاینی و حرارتی برای انجام اکستنشن و کاشت مو چگونه است ؟

How to Apply Hair Extensions

برای انجام اکستنشن مو روش های ساده اما متنوعی وجود دارد. امروزه کمپانی ها متفاوتی کارهای اکستنشن مو را انجام میدهند اما هزینه ها بسیار بالا است، پس برای همین ما قصد داریم انواع روش های اکستنشن مو را آموزش دهیم. پیش از این روی رنگ موی مناسب با توجه به رنگ چشم یا رنگ پوست صحبت کردیم و در این مطلب قصد داریم انواع روش های لاینی ، راف و حرارتی را آموزش دهیم.

روش اول: انتخاب نوع اکستنشن مو

۱-برای اکستنشن مو می توانید از دو روش استفاده کنید که شامل روش طبیعی اکستنشن مو و روش مصنوعی است.

موی مصنوعی ترکیبی از کراتین و پلاستیک است و شبیه به موی طبیعی انسان طراحی شده؛ و موی طبیعی که از موی ما انسان ها تهیه می شود و سه نوع برزیلی، مالزیایی و هندی آن از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار است. اکستنشن طبیعی برزیلی، مالزیایی و هندی دارای بافت های مختلف صاف، فر و موجی شکل هستند. بنابراین اگر قصد انجام اکستنش مو  را دارید، باید متناسب با بافت و جنس موی خود یکی از انواع اکستنشن مو را انتخاب نمایید تا به خوبی با موهای شما ترکیب شود.

انواع مو برزیلی، مالزیایی و هندی

موی طبیعی نسبت به موی مصنوعی قیمت بالاتری دارد اما موی مصنوعی نیز بسیار متنوع و طبیعی است. برخلاف اکستنش مصنوعی، اکستنشن موی طبیعی را می توان به راحتی شست، رنگ کرد و با سشوار و اتو مو حالت داد، که به عنوان بهترین روش اکستنشن مو شناخته میشود.

با وجود اینکه اکستنشن های مصنوعی هم ظاهری طبیعی دارند ولی باز هم بافت موی طبیعی را نخواهند داشت و براق تر به نظر می رسند.

معرفی اکستنشن مو با کلیپس

این نوع از اکستنشن مو، موقتی است؛ بنابراین برای مواقعی که قصد شرکت در یک مهمانی یا رویداد خاص را دارید بهترین گزینه به حساب می آید. اکستنشن مو کلیپسی هم برای موهای طبیعی و هم مصنوعی استفاده می شود. به این صورت که به وسیله یک کلیپس، موها را به ریشه متصل می کنند.

کلیپس و موی زرد

یکی از ساده ترین و ارزان ترین نوع اکستنشن مو به حساب می آید و فقط چند دقیقه زمان می برد. اکستنشن مو کلیپسی را باید به صورت روزانه انجام داد چراکه در طی روز ممکن است از سر جدا شوند. همچنین خوابیدن با این کلیپس ها راحت نیست.

معرفی اکستنشن و کاشت مو به روش حرارتی

این نوع اکستنشن، هم برای موهای طبیعی و هم مصنوعی استفاده می شود. به این ترتیب که به سر موها چسب مخصوص یا موم کراتین زده و آن را در جای مخصوص، در لا به لای موهای طبیعی قرار می دهند. اکستنشن مو حرارتی بادوام ترین نوع اکستنشن بوده و نسبت به نوع کلیپسی بسیار گران تر است.

جاگذاری یک گیره روی موی مشکی

اگرچه در اکستنشن حرارتی، از گرما برای چسباندن مو استفاده می شود؛ ولی با این حال آسیب چندانی به موها وارد نمی کند. در نهایت اگر نگران آسیب رسیدن به موهای خود هستید می توانید از اکستنشن سرد استفاده کنید (وصل کردن این نوع اکستنشن کار سختی است بنابراین تا حد امکان از کمک یک دوست یا آرایشگر استفاده نمایید).

روش دوم: نحوه انجام اکستنشن مو کلیپسی ( لاینی )

۱-یک دسته مو که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد را تهیه کنید. هنگام خرید سعی کنید آن دسته از موهایی را انتخاب نمایید که کاملا مطابق با رنگ موهای شما باشد. در غیر این صورت اکستنشن شما حالتی غیرطبیعی پیدا خواهد کرد.

موی زرد

به اندازه دسته مو هم توجه کنید. دسته های موی خیلی بلند گزینه مناسبی نیستند چراکه هم قیمت بیشتری دارند و هم کاملا غیرطبیعی جلوه می کنند. حداکثر بلندی موها تا ۲/۱۰ سانتی متر ایده آل خواهد بود.

۲-موهای خود را تقسیم کنید. برای این کار از گیره های نگه دارنده مو استفاده نمایید. دسته های مو را یکی پس از دیگری در بالای سر جمع کرده و فواصل حدودا ۳ سانتی متری را در سر ایجاد کنید.

جمع کردن موها در بالای سر

۳-قبل از انجام اکستنشن مو به روش لاینی ، موهای خود را پوش دهید. پوش دادن مو، حجم موها را در ناحیه ریشه تا ۳ برابر افزایش می دهد و باعث می شود کار اکستنشن مو راحت تر انجام گیرد.

شانه کردن موها

۴- یک دسته مو را به کمک کلیپس مخصوص این کار به ریشه موی خود وصل کنید.

گذاشتن موی زرد لابلای موها

می توانید این کار را به صورت لایه لایه انجام دهید. به این صورت که اکستنشن ها را در هر قسمتی از سر که نیاز است به صورت عمودی وصل کنید. یا اینکه موهای اکستنشن را در صورتی که خیلی بلندتر از موهای طبیعی شماست، کوتاه نمایید.

۵-اکنون یک لایه از موهای جمع شده در بالا را باز کنید. ریشه موها را پوش دهید و دسته های مو را یکی پس از دیگری با کلیپس روی پوست سر فیکس کنید.

باز کردن یک لایه از موها و پوش دادن آن

۶-کار اکستنشن مو لاینی شما به پایان رسید. ریشه موها را پوش دهید و لایه بالایی را شانه کنید تا نرم شود. اگر کار خود را به خوبی انجام داده باشید، موهای اضافه باید به خوبی داخل موهای طبیعی شما ترکیب شده باشند و کلیپس ها به هیچ وجه دیده نشود.

موهای بلوند

اکستنشن مو کلیپسی باید طوری در لا به لای مو ها ترکیب شود و به ریشه مو نزدیک باشند که حتی اگر مدل موی دم اسبی را برای موهایتان انتخاب کردید، با خیال آسوده این کار را انجام دهید و کلیپس ها به هیچ وجه با چشم دیده نشوند.

روش سوم: نحوه انجام اکستنشن  و کاشت مو حرارتی

۱-برای انجام کاشت مو به روش حرارتی موهای خود را تمیز بشویید. برای این کار از شامپوهای مخصوص استفاده نمایید. این کار کمک می کند که اکستنشن به موهای شما نچسبد و راحت تر انجام گیرد.

استفاده از شامپو

اگر موهای حساسی دارید و نگران هستید که شامپوهای شیمیایی درخشان کننده به موهای شما آسیب وارد کنند، از شامپوهای با مواد ارگانیک استفاده نمایید.

۲-موهای خود را به طور کامل خشک کنید. چراکه خیسی مو موجب عدم چسبیدن اکستنشن به پوست سر می شود.

خشک کردن موها

۳-موهای خود را به خوبی شانه بزنید تا هیچ گرهی در آنها نباشد. اکستنشن مو حرارتی طبیعتا دمای نسبتا بالایی دارد. برای اینکه پوست سرتان دچار سوختگی نشود می توانید از تقسیم کننده های مو استفاده نمایید.

شانه کردن موها

۴-همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، برای تقسیم بندی موها بهتر است از پشت سر شروع به کار کنید.

جمع کردن موها در بالای سر

۵-موهای خود را به وسیله یک گیره بزرگ در بالای سر جمع کنید. یک دسته موی اکستنشن را برداشته و در کنار موهای جدا کرده خود قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان به پوست سر نزدیک باشد.

 گذاشتن موی اکستنشن لابلای موها

۶-موهای خود را از ریشه تا انتها به وسیله اتوی مو صاف کنید. تا موهای اکستنشن شده با موهای طبیعی کاملا به هم بچسبند و طبیعی جلوه کنند.

 اتو کردن مو

۷-همچنان که موهای شما گرم هستند، موهای طبیعی خود را با موهای اکستنشن شده به دور انگشت خود تاب دهید تا به خوبی بهم بچسبند.

تاب دادن مو به دور انگشت

۸-مراحل تقسیم و ترکیب موها را تکرار کنید تا زمانی که اکستنشن مو به پایان برسد و دوباره از اتوی مو برای چسباندن و ترکیب موها استفاده کنید.

مجددا استفاده از اتوی مو

۹-برای شانه کردن و حالت دادن موهای خود از برسی استفاده کنید که دارای نوک تیز نباشد. زیرا به پایه اکستنشن آسیب وارد می کند. در هنگام شانه زدن، به هیچ وجه فشار زیادی به موهای خود وارد نکنید. این کار می تواند باعث درآمدن اکستنشن موی شما شود.

شانه زدن موها

۱۰- مراقب اکستنشن مو های خود باشید و در زمان برس کشیدن سعی کنید شانه های ریز برس، زیاد با پوست سر شما اصطکاک نداشته باشد.

زمان شستشوی موها از مواد شوینده دارای سولفات استفاده نکنید و شامپوهای نرم کننده را فقط برای ساقه موهای خود استفاده نمایید و سعی کنید نرم کننده با پوست سر شما برخورد نکند زیرا موجب گره خوردن موها می شود.

  • معمولا اکستنشن مو هر ۶ تا ۸ هفته یکبار نیاز به بازسازی و تجدید دارد تا از افتادن آنها جلوگیری شود.

آموزش ویدیویی اکستنشن مو در خانه

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس در مورد انجام بهترین روش های اکستنشن مو در خانه بحث کردیم. و مراحل انجام آنرا به صورت گام به گام آموزش دادیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در بخش دیدگاه ها هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

تبلیغات متنی