رفع مات شدن چراغ جلو ماشین

آموزش رفع مات شدن چراغ های جلوی ماشین بدون نیاز به اسپری

۰
آموزش رفع مات شدن چراغ های جلوی ماشین بدون نیاز به اسپری
نمره 5 از 3 رای

اگر چندین سال از عمر خودرو شما گذشته است احتمالا با مشکل کدر شدن و ایجاد خط و خش روی چراغ های جلو اتومبیل خود روبرو شده اید. شفافیت و تمیز بودن چراغ های جلوی خودرو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری خودروی شما دارد. معمولا ایجاد این مات شدگی ها و سایش به دلیل وجود ذرات معلق در هوا و قرار گرفتن چراغ ها در معرض نور مستقیم خورشید است. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش رفع مات شدن چراغ های جلو ماشین پراید ، ۲۰۶ و .. را ارائه دهیم.

رفع تیرگی و نحوه برق انداختن چراغ جلوی ماشین سمند ، ۲۰۶ ، پراید و ..

How to Clean Headlights

قطعا خودروی شما هم دچار کدر شدن چراغ های جلو و عقب می شود. چراغ ها بخش مهمی از تمیزی و زیبایی خودرو را تشکیل می دهند و براق بودن آن ها، نکته مهمی برای ظاهر کلی ماشین محسوب می شود. همچنین با افزایش قیمت قطعات ماشین تعویض آن برای شما به صرفه نخواهد بود پس برای همین با ما همراه باشید تا بعد از آموزش صداگیری اتاق ماشین، با چند بخش ساده، نحوه رفع زردی و برق انداختن چراغ جلوی ماشین را با هم بررسی کنیم.

بخش اول تیرگی چراغ : بررسی کردن چراغ های جلو ماشین

۱- هر دو چراغ های جلو را هم در حالت روشن و هم خاموش به دقت بررسی کنید. (علل خاموش شدن درجای ماشین را بار دیگر بخوانید) باید دید که آیا این مات شدگی به دلیل ایجاد دوده و گرد و غبار روی چراغ ها است یا خبر از یک مشکل جدی تر همانند خط و خش های عمیق و سایش دارد.

چراغ های جلو

۲- به منظور رفع تیرگی چراغ ماشین پراید باید آنها را با صابون معمولی ماشین شستشو دهید. وجود دوده و انواع شن و ماسه های ریز موجود در جاده باعث شده اند که چراغ های جلو خودرو شما اینچنین کدر و کثیف دیده شوند. قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن علت این مات شدگی بروید، ماشین خود را با آب گرم و صابون شستشوی ماشین بشویید. سپس با استفاده از یک پارچه یا ابر چراغ ها را تمیز کرده و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شوند.

دستمال کشیدن چراغ های جلو

۳-پس از خشک شدن چراغ ها، دیگر می توانید به وضوح علت این کدر شدگی را ببینید. ایجاد این خط و خش ها و کدری زمانی اتفاق می افتد که پلیمر پلی کربنات استفاده شده برای ساخت چراغ های جلو بیش از اندازه در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید و ذرات گرد و غبار قرار می گیرند و این امر به تدریج موجب می شود چراغ ها روشنایی و نور روزهای اول را نداشته باشند و در اصطلاح کم سو شوند.

لکه های چراغ ماشین

۴-پلیمر پلی کربنات استفاده شده در ساخت چراغ های اتومبیل، طوری طراحی شده اند که هم دوام بالایی دارند و هم در مقابل سایش و خش مقاوم هستند. اما گاهی طیف طول موج UV موجب ایجاد فرایند تکرار در چرخه کربن و جذب نور آبی می شود. در نتیجه به تدریج  لکه های مایل به زردی روی چراغ های جلو ماشین ظاهر می شوند.

شوینده Rain-X

اگر متوجه لکه های زرد رنگ روی چراغ های جلو خودرو شدید، به منظور رفع مات شدن باید به فکر استفاده از یک تمیزکننده کامل و حرفه ای همچون  Rain-X یا برخی از پولیش های نرم جهت از بین بردن ساییدگی ها باشید. پیش از این تعمیر پارگی بلندگوی ماشین بابت ساییدگی ها را هم آموزش داده ایم.

بخش دوم رفع مات شدن چراغ: سنباده زدن چراغ های جلو

۱-به منظور برق انداختن چراغ ماشین ۲۰۶ ، سنباده هایی با کارکرد خشک و تر با درجات مختلف۳M، ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ را تهیه کنید. ۳M معمولا بهترین نوع سنباده برای این کار است. اگر به دنبال حداقل درجه زمختی و زبری سنباده هستید، از درجه ۱۵۰۰ استفاده کنید و اگر می خواهید کار خود را با یک سنباده زبر و زمخت تری شروع کنید، سنباده درجه ۲۰۰۰ انتخاب مناسبی است.

نکته: تمام مراحل سایش را همراه با آب (به صورت کاملا مرطوب) انجام دهید.

سنباده ها با درجات مختلف

۲-اطراف چراغ های جلو را با استفاده از نوار چسب بپوشانید تا در حین سنباده کشیدن آسیبی به رنگ و بدنه ماشین وارد نشود.

نوار چسب زدن به دور چراغ جلو

قبل از عمل سنباده کشیدن می توانید با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم و مقداری الکل سطح چراغ های جلو ماشین را تمیز کنید.

۳- بهتر است کار برق انداختن چراغ ماشین سمند را با یک سنباده نرم شروع کنید؛ چراکه سنباده های زبر باعث ایجاد خط و خش های عمیق روی چراغ ها می شوند. یک سنباده نرم با کارکرد خشک و تر را به مدت ۱۰ دقیقه در آب قرار دهید یا به وسیله اسپری آب آن را مرطوب کنید.

اسپری کردن سنباده

۴- در این مرحله رفع مات شدن چراغ ، پس از خیس خوردن کامل سنباده از کف دست خود برای سنباده کشیدن در جهت جلو و عقب استفاده نمایید. برای این کار از سنباده با درجه ۲۰۰۰ استفاده کنید. اگر لکه های زرد روی چراغ ها به گونه ای است که لامپ ها دیده نمی شوند، می توانید از سنباده های با درجه زبری بیشتر استفاده نمایید.

سنباده کشیدن چراغ

بخش سوم : پولیش کاری جهت برق انداختن چراغ ماشین

۱- پس از سنباده کشیدن می توانید با استفاده از پولیش زدن، خط و خش های ناشی از سنباده را پاک کرده و سطح چراغ ها را صاف و صیقلی نمایید که موجب برق انداختن چراغ ماشین میشود.

  • اگر به ماده پولیش دسترسی ندارید و به دنبال یک روش ارزان قیمت هستید، می توانید از خمیر دندان استفاده نمایید.

ریختن ماده پولیش روی دستمال

۲- جهت رفع مات شدن، ترجیحا از پارچه های میکروفیبر استفاده نمایید. مقداری از ماده پولیش را روی سطح پارچه ریخته و با یک حرکت دورانی عمل پولیش کاری را انجام دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا سطح چراغ ها کاملا براق و تمیز شده و تمام ذرات سنباده و پولیش از سطح چراغ ها پاک شوند.

رفع مات شدن چراغ ماشین

برای این کار می توانید از دستگاه پولیش مخصوص خودرو هم استفاده نمایید. ما در آی آر میکس آموزش گام به گام نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه در خانه را ارائه دادیم.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس در مورد چگونگی رفع مات شدن چراغ های جلو خودرو صحبت کردیم. و چند نکته در زمینه برق انداختن چراغ جلوی ماشین ارائه دادیم .منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در بخش دیدگاه ها هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی