راه های فرار از نیش پشه

بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه در کودکان و بزرگسالان

۰
بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه در کودکان و بزرگسالان
نمره 5 از 1 رای

تقریبا کمتر کسی پیدا می شود که با نیش پشه سر و کار نداشته و خارش ناشی از گزش پشه ها را تجربه نکرده باشد! اگر شما هم از روش های معمول حذف پشه ها از جمله حشره کش های برقی خسته شده اید و به دنبال روشی طبیعی برای از بین بردن پشه ها هستید با آی آر میکس همراه باشید تا راه های جلوگیری از نیش پشه در کودکان و بزرگسالان را به شما معرفی کنیم.

برای اینکه پشه نیش نزند چه کنیم ؟ راه های رهایی از نیش پشه

How to Avoid Mosquito Bites

برابر بسیاری از مطالعات، پشه ­ها از خطرناک­ترین حشرات در دنیا هستند. پشه­ ها انگل ­هایی از سایر بیماری ­ها به بدن افراد وارد می ­کنند که می­توان به ویروس نیل غربی، تب زرد و تب دِنگی اشاره کرد. یک دلیل ساده برای جلوگیری از گزیدگی توسط پشه ­ها، می­ تواند خارش خفیف آن باشد. حال این سوال پیش می آید که برای اینکه پشه نیش نزند چه کنیم ؟ بهترین راه های رهایی از نیش پشه ، اطلاع پیدا کردن از راه های پیشگیری برای رهایی از نیش آنهاست. ما در ادامه اطلاعات مورد نیاز برای مقابله با آنها را فراهم ساختیم.

بخش اول : راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه

۱- استفاده از دفع کننده­ پشه

انواع مختلفی از داروهای ضد حشره در فروشگاه­ های ورزشی موجود است. پماد دافع حشره را زمانی که بیرون از خانه هستید، به ویژه در طول روز به سطوح پوستتان بمالید. در صورت نیاز به کرم ضد آفتاب، پیش از استفاده از این دافع، این کار را انجام دهید. در ادامه بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه را آماده کرده ایم:

دافع ­ها شامل ۳۰ تا ۵۰ درصد دی ای ای تی هستند که برای بزرگسالان و جلوگیری از نیش پشه در کودکان بالای ۲ ماه پیشنهاد می­ شود و برای چندین ساعت اثر بخش است. گفتنی است از لحاظ علمی تاکنون، هرگز اثبات نشده است که دی ­ای ­ای ­تی منجر به سرطان می ­شود.

دفع کننده پشه

۲- استفاده از محلولی کاملا طبیعی برای جلوگیری از نیش پشه

تجربه با محلول ­های غیر شیمیایی مانند علف لیمو (روغن گیاهی طبیعی)، روغن درخت چای و ویتامین ب نیز کمک­ های شایانی به مردم برای دفع پشه داشته اند. اثر بخشی هر محصول، به شرایط استفاده از آن و نوع پشه ­ای که با آن سر و کار دارید، بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که با وجود راه­ حل­های “جایگزین”، گاهی اوقات به استاندارد های آزمایشی که بازدارنده­ های اصلی تجارتی در این حوزه هستند، تعهدی ندارند. بنابراین پیش از اینکه پولی برای این موضوع خرج کنید، گواهی­نامه آن را مطالعه کنید.

محلول طبیعی

۳- پیراهن ­های گشاد، آستین بلند و شلوارهای بلند بپوشید

یکی از بهترین راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه این است که شما پوشش مناسبی روی پوست خود داشته باشید. تا جایی که ممکن است زمانی که در فضای آزاد هستید، لباس و شلوارهای بلند بپوشید. همچنین لباس­های خود را تاحد امکان گشاد و آزاد انتخاب کنید. این کار دو هدف را دنبال می ­کند: اول اینکه در گرما و آب و هوایی که پشه­ ها رشد می­کنند، راحت­ تر هستید. دوم اینکه پشه­ ها گاهی اوقات می­ توانند در لباس­های سفت و تنگ شما می­ توانند شما را نیش بزنند.

پیراهن مناسب برای نیش پشه

۴- با خرید اشکال مختلف حشره کش برقی پول خود را هدر ندهید!

صدایی که این وسیله ایجاد می­ کند، آسایش انسان را کم می­ کند. ماشین­هایی که از حرارت و کربن دی ­اکسید برای جذب پشه­ ها استفاده می­ کنند و پشه­ ها را به دام می ­اندازند یا می­ کشند، تاثیر بیشتری نسبت به سایر وسایل برای از بین بردن پشه­ ها می ­گذارند.

حشره کش برقی

ما در آی آر میکس کاملترین آموزش تصویری ۲ روش ساخت حشره کش برقی و راکتی را ارئه داده ایم.

۵- با یک پشه ­بند روی رخت خواب، به خواب بروید

یکی از راه های رهایی از نیش پشه این است که ابتدا قبل از خواب مطمئن شوید که بدون تماس با اطراف خود به خواب می ­روید. در ضمن، از نوزادان کمتر از دو ماه با یک پشه بند که دارای لبه الاستیک است، محافظت کنید.

پشه بند

۶- سرکه سیب پشه ها را دور می کند

استفاده روزانه کمی سرکه را برای کسانی که در کنار مرداب یا جنگل زندگی میکنند پیشنهاد میکنیم زیرا پشه ها بو و طمع سکه در خون شما را احساس میکنند و به شما نزدیک نمیشوند.

رهایی از نیش پشه

۷- استفاده از برنامه های ضد پشه بر روی گوشی همراه

اینگونه نرم افزار ها دفع کننده پشه مافوق صوت هستند که صدایی با فرکانس بالا تولید میکنند که برای اغلب پشه ها ناخوشایند است.

رهایی از نیش پشه

دانلود برنامه

بخش دوم : دوری کردن از محل زندگی پشه

۱- از محل­هایی که معمولا پشه­ های زیادی وجود دارند، دوری کنید.

متاسفانه پشه ­ها در همه قاره ­ها هستند به جز قطب جنوب. با این وجود بیشتر در مناطق گرم و مرطوب که نزدیک به خط استواست، حضور دارند.

۲- از آب راکد فاصله بگیرید.

پشه ­ها اصولا جذب آب می­ شوند، به ویژه آب راکد، رودخانه ­ها، خزندگان راکد، بوته ­ها و باتلاق­ ها، پناهگاه ­های پشه هستند به ویژه در ماه ­های گرم.

آب راکد

۳- اجازه ندهید خانه یا اقامتگاه شما نزدیک آب راکد باشد

به طور ناخواسته و البته خیلی ساده پناهگاهی برای زندگی پشه­ ها به وجود می ­آید. برای مثال، یک استخر کودک را در نظر بگیرید که چندین روز در گرما رها می ­شود. این استخر خیلی زود اقامتگاهی برای پشه­ ها می ­شود. از آب­های راکد در اطراف خانه یا اردوگاه­تان دوری کنید. از جمله فضاهایی که ممکن است آب در آن جمع شود، می ­توان به استخرها، لاستیک­ های خالی شده یا ظروف صنعتی و جرثقیل ­های ساختمانی اشاره کرد.

۴- در فصل هایی که پشه ها قطعا حاضر هستند مراقب باشید

بخش­هایی از آمریکای مرکزی، دارای زمستان­ های سرد و برفی است که پشه­ ها را به طور کامل از بین می ­برد اما تابستان­های گرم و مرطوب نیز دارد که سبب می ­شود جمعیت پشه­ ها افزایش پیدا کند. “فصل پشه­” بستگی به آب و هوا دارد و در گرم­ترین و یا مرطوب­ترین بخش بیشتر به چشم می­ خورند.

فصل های مرطوب

۵- اجازه ندهید بیش از حد احساس گرما کنید

این پیشنهاد مخصوص زمانی است که شما در آب و هوای گرم و مرطوبی ساکن هستید. اینطور به نظر می ­رسد که پشه­ ها جذب بدن­های گرم­تر می ­شوند بنابراین برای گزیده نشدن، سرد بمانید.

بخش سوم : از بین بردن تک به تک پشه­ ها!

۱- پشه­ ها را در بیرون هوای آزاد بقاپید!

تا زمانی که شما این کار را به دفعات فراوان تمرین نکنید، به سختی می ­توانید در هوا یک پشه را بگیرید و این باعث می ­شود که باقی پشه­ ها از محدوده شما فاصله بگیرند!

کشتن دستی پشه

۲- از پشه کش استفاده کنید

پشه ­کش ها یا مگس کش ها معمولا از پلاستیک یا آهن ضخیم ساخته می ­شوند. هم­چنین شما می ­توانید با دستتان مثل یک حرکت سریع برای حذف پشه­ ها اقدام کنید.

مگس کش

۳- دو دست خود را به سمت هم بیاورید

استفاده از دو دست، موثرتر از استفاده از یک دست است. همانطور که پشه در هوا پرواز می­ کند، از یک دستتان به سمت پشه به سمت دست مخالف خود عمل کنید.

۴- در حالی که پشه شما را نیش می­ زند، برای به دام انداختن پشه تلاش نکنید.

اگر شما می­ خواهید از نیش پشه دور باشید، چرا اجازه می ­دهید پشه شما را نیش بزند و در این هنگام شما آن را بکشید؟!

۵-پشه را در یک فنجان به دام بیاندازید

اگر راه­ های بالا کارآمد نبود یا کشتن پشه­ ها به شما احساس گناه می ­دهد، می­ توانید پشه را زنده به تله بیاندازید و سپس آن را به بیرون از خانه یا اقامتگاهتان هدایت کنید. به آرامی یک فنجان را روی پشه قرار دهید و سپس تکه­ ای کاغذ زیر فنجان بگذارید. این به شما کنترلی برای پشه می ­دهد. هم­چنین این یک رویکرد صلح ­آمیز را برای شما فراهم می ­کند. اینگونه شما می­توانید با احتیاط کاغذ و فنجان را به بیرون از محیط بسته ببرید.

نیش پشه

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس راهکار ها برای جلوگیری از نیش پشه در کودکان و بزرگسالان را ارائه کردیم. و نکاتی برای رهایی از دست نیش پشه را معرفی کردیم. اگر درباره این موضوع، نظر یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی