علائم قبل از سکته قلبی

آشنایی با علائم سکته قلبی در زنان ، مردان جوان و نحوه جلوگیری از آن

۰
آشنایی با علائم سکته قلبی در زنان ، مردان جوان و نحوه جلوگیری از آن
نمره 5 از 1 رای

بیماری های مرتبط با قلب همواره از نگران کننده ترین اختلالات بشری بوده اند. حمله قلبی بدون شک قربانی های زیادی گرفته و قطعا شما هم افرادی از عزیزانتان را به این دلیل از دست داده اید. به همین خاطر شناخت علائم سکته قلبی در زنان جوان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نباید این موضوع مهم را شوخی گرفت. با آی آر میکس همراه باشید تا چند علامت مهم سکته قلبی را با هم بررسی کنیم.

چگونه از سکته قلبی پیشگیری کنیم ؟ آشنایی با علائم قبل از سکته قلبی

Never Ignore These Heart Symptoms

اگر قلب شما دچار مشکل شود، متوجه آن خواهید شد؟ تمام علائم قبل از سکته قلبی را نمی توان به سادگی تشخیص داد و به حضور آن ها پی برد. سکته قلبی همانند فیلم ها نیست که دردی را در سمت چپ سینه خود حس کنید! بعضی از علائم سکته قلبی اصلا در سینه شما رخ نمی دهند! به طور کلی دیابت، وزن بالا، سن بالای ۶۰ سال، کلسترول بالا یا فشار خون بالا از علائم رایج ایجاد کننده حملات قلبی هستند. عما امروز می خواهیم چند مورد از علائم سکته قلبی که رخداد بیشتری دارند را برایتان توضیح دهیم.

۱- ناراحتی سینه علائم سکته قلبی در زنان جوان

این همان علائم قبل از سکته قلبی است. اگر رگ بسته شده ای داشته باشید یا سکته قلبی در شما ایجاد شود، درد، تنگی یا فشاری در سینه خود احساس می کنید. برخی می گویند درد به قدری شدید است که انگار یک فیل بر روی سینه آن ها نشسته! این حس بیش از چند دقیقه طول می کشد. معمولا هنگام انجام یک فعالیت فیزیکی دچار این موضوع می شوید.

ناراحتی سینه

۲- حالت تهوع، سوءهاضمه، سوزش معده یا درد شکمی

سوزش معده و درد شکمی جزو علائم سکته قلبی در زنان جوان میباشد. البته باید توجه داشت که اختلالات زیادی در ناحیه معده وجود دارد و سوزش و تهوع الزاما به معنای سکته قلبی نیست. در هر حال به چنین اختلالاتی توجه داشته باشید و با پزشک مشورت کنید.

۳- دردی که به بازو کشیده می شود

یک علامت بسیار رایج سکته قلبی، دردی است که به سمت چپ بدن تحمیل می شود. نیمه سمت چپ درد و علامت بیشتری هنگام سکته از خود نشان می دهد و باید به این بخش توجه زیادی داشت.

دردی که به بازو کشیده می شود

۴- احساس سرگیجه : علائم قبل از سکته قلبی

دلایل زیادی ممکن است باعث از دست رفتن تعادل شما شوند. شاید قند خونتان پایین باشد، شاید گرسنه باشید یا شاید سریع از جای خود بلند شده باشید. اما اگر ناگهان سرگیجه حس کردید و نفستان تنگ شد، حتما با دکتر تماس بگیرید.

۵- درد فک یا گلو

درد فک یا گلو به خودی خود جزو علائم سکته قلبی نیست. معمولا علت آن به دلیل سینوزیت، سرماخوردگی یا اختلال عضلانی خواهد بود. اما اگر درد به سینه شما می زند و در فک و گلو پخش می شود، باید نسبت به سکته قلبی هوشیار باشید.

درد فک یا گلو

۶- خستگی عجیب و ناگهانی جزو علائم سکته قلبی در جوانان

اگر ناگهانی خسته یا بی انرژی می شوید و هنگام فعالیت هایی که قبلا به سادگی انجام می دادید با مشکل مواجه می شوید، باید به اختلال قلبی شک کنید. توجه داشته باشید که از دست رفتن توانایی انجام کارهای عادی مثل برداشتن کیسه میوه یا بالا رفتن از پله ها، احتمال بالایی از مشکل قلبی خواهد داشت. به طور کلی ضعف بدنی را فراموش نکنید و مراقب آن باشید، زیرا یکی از علائم سکته قلبی در زنان میباشد.

۷- خرناس کشیدن

وقتی می خوابید احتمال اینکه کمی خرناس بکشید وجود دارد و این موضوع غیرطبیعی نیست. اما خرناس بلند که شبیه به صدای خفه شدن باشد، خطرناک است. زمانی که این موضوع رخ می دهد، در خواب برای چند لحظه به طور کلی نفس نمی کشید! این اتفاق فشار زیادی به قلب شما وارد می کند و یکی از علائم سکته قلبی در خواب میباشد.

خرناس کشیدن

۸- عرق کردن

عرق کردن ناگهانی به گونه ای که صورت شما شدیدا خیس شود، جزو علائم سکته قلبی خواهد بود. البته این اتفاق همراه با علائم برجسته دیگر رخ می دهد اما در هر صورت باید سریع به بیمارستان برسید!

۹- سرفه ای که پایان نمی یابد

در اغلب موارد، این موضوع علت قلبی ندارد. اما اگر در معرض خطر قلبی هستید یا اختلال قلبی دارید، توجه شدیدی به این موضوع داشته باشید. اغلب این سرفه ها با خلطی صورتی یا سفید همراه است و شاید علتی قلبی داشته باشد. حتما از پزشک بخواهید عامل سرفه شما را شناسایی کند.

سرفه ای که پایان نمی یابد

۱۰- تورم پاها و زانوها

وقتی پاها، زانوها و دیگر نواحی پایینی بدن شما تورم داشته باشند، قلب شما خون کافی به آن ها پمپاژ نمی کند. وقتی قلب با سرعت کافی خون ارسال نکند، خون به رگ ها بر می گردد و سبب تورم می شود. البته همیشه باید نسبت به کم خونی یا اختلالات خون خود توجه داشته باشید.

۱۱- ضربان قلب غیر عادی : علائم سکته قلبی در جوانان

هنگامی که استرس دارید یا هیجانزده هستید، بالا رفتن ضربان قلب شما کاملا طبیعی است. اما اگر بدون علت خارجی و به صورت ناگهانی بالا رفتن ضربان قلب را حس کردید، به پزشک مراجعه کنید. ضربان غیر عادی یکی از اصلی ترین و شایع ترین علائم سکته قلبی در جوانان محسوب می شود.

علائم سکته قلبی

۱۲- یک حس غیر طبیعی ناگهانی

اغلب بیمارانی که سکته قلبی را تجربه کرده اند، می گویند که روز سکته حس عجیبی داشته اند. انگار که چیزی مشکل داشته ولی علت آن مشخص نبوده است. به صدای سر خود توجه کنید! به یاد داشته باشید که اختلالات عجیب را خیلی سریع به پزشک بازگو کنید.

حس غیر طبیعی ناگهانی

نظرات و پیشنهادات ؟

در این مطلب روی رایج ترین علائم سکته قلبی در زنان و مردان جوان صحبت کردیم. اگر سابقه سکته قلبی دارید یا در پیرامون خود شاهد این موضوع ناراحت کننده بوده اید، تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی