سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

۳ عدد از سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

۱
۳ عدد از سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه
نمره 3 از 2 رای

اکثر ما با احساس درد در ناحیه گردن آشنا هستیم به خصوص بعد از بیدار شدن از خواب، گرفتگی گردن میتواند دلایل زیادی داشته باشد اما درمان آن در اکثر مواقع یکسان است بغیر از زمانی که این درد ناشی از بیماری و مریضی به خصوصی باشد. با آی آر میکس همراه باشید تا ۳ عدد از سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه را به شما آموزش دهیم.

علت گرفتگی گردن در چیست ؟ راه های پیشگیری و درمان خانگی گرفتگی گردن

Quick and Proven Stiff Neck Remedies

اگر راه های پیشگیری گرفتگی گردن را بدانید میتوانید در آینده با رعایت آنها از آسیب دیدگی های جدی جلوگیری کنید، اما برای کسانی که دچار این درد شده اند درمان های خانگی و ورزشهای رفع گرفتگی گردن بهترین گزینه است زیرا قرص های شل کننده عضلات درد شما را درمان نمی کنند و شما دوباره دچار این آسیب دیدگی خواهید شد. با ما همراه باشید تا درمان گرفتگی گردن در طب سنتی را ارائه دهیم.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن

درمان گرفتگی گردن با ماساژ ؛ یکی از سزیع ترین راه ها برای درمان گرفتگی گردن ماساژ دادن آن عضله میباشد، برای رفع درد و گرفتگی گردن حرکات متفاوتی وجود دارد که تعدادی از آنها را بدون نیاز به شخص دیگری میتوانید انجام دهید. در ادامه برای شما این حرکات را آماده کردیم :

  • در ابتدا برای انجام تمامی این حرکات باید نقطه درد را پیدا کنید، سپس آن عضله را با انگشت ، توپ یا کنج دیوار به آرامی ماساژ دهید.
  • از ناحیه ای که احساس درد میکند به سمت بالای گردن ماساژ دهید، اگر درد به عضلات پشت شما کشیده میشود از همان ناحیه به سمت عضلات پشت ماساژ دهید، اینکار را به طور رفت و برگشت چنیدن با انجام دهید.
  • یا اینکه میتوانید برای درمان گرفتگی گردن نقطه ای که درد میکند را ماساژ دهید و سر خود را به سمت مخالف آن نقطه برگردانید به طوری که چانه شما به سرشانه مالیده شود. به طور خلاصه تا حد امکان سعی کنید در حین ماساژ دادن عضلات گردن را بکشید
  • همچنین میتوانید چانه خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید به طوری که چانه به سینه برخورد کند و دوباره به حالت معمولی برگردانده شود. اگر در انجام این حرکت درد بیشتری را احساس کردید از انجام این حرکت صرفه نظر کنید.
  • یکی از ورزشهای رفع گرفتگی گردن چرخاندن سر به سمت چپ و راست میباشد که موجب کشیده شدن عضلات میشود.
  • سمت چپ گردن را از یک طرف با انگشت شصت و اشاره بگیرید و با آن یکی دست سمت راست را به آرامی ماساژ دهید. همچنین این حرکت را میتوانید به شیوه دیگر انجام دهید که در آن به جای ماساژ دادن باید به مدت یک تا دو دقیقه دو طرف گردن را هم زمان بگیرید تا اگر عضله گردن گرفته شده باشد آزاد شود.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

درمان خانگی گرفتگی گردن با سرد گرم کردن عضلات

شاید فکر کنید گرما برای گرفتگی گردن بهتر است اما بهتر است بدانید که گرما دادن به عضلات گرفته موجب فشرده شدن آنها میشود، و وقتی قبل از گرم کردن عضلات آنها را سرد نکنید موجب تشدید در در ناحیه گردن میشوید، زیرا سرما از تشکیل اسید لاکتیک در ماهیچه جلوگیری میکند و گردن درد را کاهش میدهد. اما شما باید بعد از سرد کردن ماهیچه آنرا گرم کنید تا جریان خون در آن نقطه بیشتر شود. در ادامه چند نکته در این زمینه برای شما آماده کردیم :

  • ابتدا یه کیسه یخ یا گوشت یخ زده فراهم کنید و یک عدد حوله به دور آن بپیچید.
  • آنرا به مدت ۲۰ دقیقه بر روی عضلات گردن قرار دهید.
  • سپس به مدت ۲۰ دقیقه یک عدد حوله گرم یا بتری آب داغ بر روی آن قرار دهید، همچنین میتوانید به همین مدت با آب گرم حمام کنید.
  • این درمان خانگی گردن درد را ۳ بار در روز تکرار کنید تا به طور کامل از درد گردن خلاص شوید.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

درمان گرفتگی گردن در طب سنتی

در طب سنتی برای درمان گردن درد انتخاب های زیادی از جمله گیاه درمانی ، ماساژ درمانی ، طب سوزنی و موارد دیگر وجود دارد که میتوان به راحتی از طریق آنها درد ناشی از گردن درد را تسکین داد، در ادامه به چند نمونه  کاربردی برای درمان سریع گردن درد در خانه اشاره میکنیم.

  • یکی از بهترین روغن ها برای درمان سریع گردن درد روغن گیاه پونه است، زیرا خاصیت خنک کننده دارد که درد را کاهش می دهد.
  • یکی دیگر  از خاص ترین گیاه ها برای کاهش ورم کردگی و افزایش گردش خون کافور است، که در طب سنتی استفاده میشود.
  • کپسایسین ماده‌ای شیمیایی از گروه کپسیکوم می‌باشد. این ماده در فلفهای تند (سبز و قرمز) یافت می‌شود. و دارای خواص ضد التهابی میباشد که با مالیدن آن بر روی نقطه درد عصب های آن نقطه بی حس میشوند.
  • زرد چوبه دارای خواص فراوانی میباشد یکی از این خواص زد التهاب بودن آن است که با خوردن آن به همراه فلفل سیاه خواص آن را بهتر جذب میکنید.
  • روغن نعناع ؛ دز طب سنتی این روغن را با روغن نارگیل و موم مخلوط میکنند و پس از گرم کردنش آنرا بر روی نقطه درد اعمال میکنند.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

علت گرفتگی گردن و راه های پیشگیری از آن

گرفتگی گردن در اثر بد خوابیدن یکی از رایج ترین دلایل موجود برای گرفتگی عضلات پشت و گردن است زیرا بهترین حالت برای خوابیدن بر روی پشت و به پهلو است زیرا زاویه قرار گیری مهره های بدن در این دو حالت نرمال میباشد و عضله خاصی در طول خواب شبانه روزی درگیر نخواهد شد. زمانی که شما بر روی شکم به خواب می روید عضلات و مهره های گردن شما فشار زیادی را تحمل می کنند. پس بهتر است تا بر روی خوابیدن بر پشت تمرین کنید تا با گردن درد از خواب بلند نشوید.

  • بهتر است بالشتی را انتخواب کنید که از عرض شانه های شما کوچکتر باشد زیرا بالشت های بزرگی زاویه های نامناسبی به گردن ، شانه و ستون فقرات شما میدهند و موجب گرفتگی سمت راست و چپ گردن میشوند.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

اگر شما زمان زیادی را پشت میز و صندلی هستید به طور حتم دچار مشکلات گرفتگی گردن ، عضلات پشت و کمر میباشید، یکی از راه های پیشگیری از گرفتگی گردن دانستن راه حل است، پس برای همین ما در ادامه چند نکته کاربردی برای شما فراهم کرده ایم :

  • حتما توجه داشته باشید که پاهایتان در زمان نشستن بر روی زمین قرار گرفته باشد.
  • همچنین عضلات پشت باید صاف باشند و شما نباید در حین کار کردن قوض کنید.
  • برای خود یک نشیمن گاه مناسب فراهم کنید ، بهتر است تا از صندلی های کامپیوتر و اداری استفاده کنید.
  • زاویه سر با مانیتور روبرویتان مناسب باشد تا دچار گرفتگی عضلات گردن نشوید.
  • در آخر زمانی را به راه رفتن و خستگی در کردن در حین کار اختصاص دهید.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

یکی دیگر از مهم ترین علت های گرفتگی گردن استراحت نکردن به اندازه است، زیرا وقتی شما پس از یک روز سخت کاری به اندازه کافی استراحت و زندگی سالمی برای خود فراهم نمی کنید دچار ضعف و سست شدن عضلات بدن میشوید. به خصومص اگر در برنامه زندگی خود زمانی را به ورزش کردن و دمبل زدن در باشگاه های بدن سازی بپردازید که به ریسک دچار شدن به مشکلات جدی گرفتگی گردن ، عضلات کمر و پشت اضافه می کنید. زیرا اگر شما نحوه درست دمبل زدن و ورزش کردن را ندانید بغیر از موارد بالا دچار سوختن عضلات بدن نیز می شوید. پس به دنبال یکی زندگی سالم باشید.

سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه

اگر علاقه مند به آب درمانی برای رفع گرفتگی گردن و عضلات پشت خود هستید ما در آی آر میکس نحوه آب درمانی در استخر برای کمر، زانو درد، سیاتیک و … را آموزش داده ایم.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس ۳ عدد از سریع ترین روش های درمان گرفتگی گردن در خانه را آموزش دادیم ، همچنین علت گرفتگی گردن و راه های پیشگیری از آن را گفتیم. اگر پیشنهاد یا نظری در این زمینه دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی