What is Hair Wax

واکس مو بهتر است یا ژل مو ؟ معرفی مزایا و معایب واکس مو مردانه

۱
واکس مو بهتر است یا ژل مو ؟ معرفی مزایا و معایب واکس مو مردانه
نمره 3.8 از 5 رای

از قدیم تا به امروز حالت دادن مو برای آقایان یک دغدغه به حساب می آمد. به خصوص امروزه که بازار مرتبط با مد و زیبایی بسیار رونق دارد. بسیاری از جوانان بعد از شستشوی موها یا قبل از بیرون رفتن از موادی همچون ژل، واکس، اسپری و کرم و غیره استفاده می کنند تا بتوانند موهای خود را به همان مدل دلخواهشان حالت دهند. اما در بین این افراد تعداد کمی هستند که تفاوت بین این مواد، معایب و چگونگی استفاده از آنها را به طور دقیق بدانند. اگر علاقه مند به داشتن موهایی زیبا و خوش حالت هستید، با آی آر میکس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از مزایا و معایب واکس مو مردانه و البته ژل مو و تفاوت بین این دو را با شما در میان بگذاریم.

بهترین مارک واکس مو مردانه چیست؟ معرفی انواع واکس مو برای آقایان

What is Hair Wax

امروزه واکس مو مردانه توانسته بدون اینکه آسیبی به موها وارد کند، دغدغه حالت دادن مو، علی الخصوص در هوای مرطوب در آقایان را تا حد بسیار زیادی کمرنگ کند. این در حالی است که استفاده کنندگان از ژل معمولا از ریزش، زمختی و خشک شدن موهای خود شکایت دارند و سشوار کشیدن مو هم نکات منفی خاص خود را دارد. از این رو به آقایان توصیه می شود که بیشتر از واکس مو مردانه استفاده کنند زیرا نه تنها مو را در جای خود ثابت نگه می دارد بلکه باعث می شود مو رطوبت خود را حفظ کند. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین مارک واکس مو را نیز معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی مزایای واکس مو مردانه

شاید به نظر عجیب بیاید اما واکس مو نیز مزایایی دارد که می تواند برای موی شما مفید باشد، اما بهتر اس بدانید که باید ابتدا از جنس مو خود مطلع شوید زیرا ممکن است برای هر جنس مویی مفید نباشد.

۱-واکس مو مردانه یکی از مواد حالت دهنده مو است که فرمی شبیه موم دارد. حالتی طبیعی، براق و نرم به مو می دهد؛ به همین دلیل موها حالت خشک و شکننده پیدا نمی کنند. این موضوع باعث می شود که موها دچار موخوره و آسیب جدی نشوند.

۲-واکس مو با چسباندن تارهای مو به یکدیگر موجب تثبیت حالت مو می شود. ولی با این وجود موها قابلیت تغییر حالت خود را حفظ می کنند.

۳-اگر موهای نرمی دارید و از سخت حالت گرفتن موهای خود کلافه شده اید، واکس مو گزینه مناسبی برای شماست تا موهایتان را در جهت بالا حالت دهید.

۴- یکی از مزایای واکس مو این است که میتواند حاوی گیاه آلوورا باشد که خواص زیادی برای موی شما دارد.

واکس مو مردانه

واکس مو بهتر است یا ژل مو ؟

بیشتر افرادی که از هر دو محصول واکس و ژل مو جهت حالت دادن موهای خود استفاده می کنند، تفاوتی بین ژل و واکس قائل نیستند. درحالیکه بین این دو ماده تفاوت خیلی زیادی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۱-ژل مو حاوی مقدار زیادی الکل است که موهای شما را زمخت می کند. درحالیکه واکس، موهای شما را انعطاف پذیر کرده و از خشکی موهای شما جلوگیری می کند. در واقع یک خیسی و رطوبت مطلوب به همراه جلای روغنی به موهای شما می بخشد.

۲-ژل ها دارای ساختار شیمیایی هستند که قرار گرفتن آن روی سر به مدت طولانی ممکن است به ریشه مو آسیب وارد کرده و باعث ایجاد شکنندگی و دانه های شوره در لابلای موها شود.

۳-شما می توانید بعد از استفاده از واکس مو، مدل موهای خود را تغییر دهید. درحالیکه ژل این انعطاف پذیری را به موهای شما نخواهد داد.

۴-بر خلاف ژل، از واکس مو می توان برای انواع موها با بافت، جنس و اندازه های مختلف (موی بلند، متوسط و کوتاه) استفاده کرد.

اثرات جانبی ناشناخته واکس مو ( معایب واکس مو )

همه چیز دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. واکس مو مردانه هم ازین امر مستثنا نیست و دارای اثرات جانبی خاص خود بوده که ممکن است از آن بی اطلاع باشید. پس بیایید نگاهی به معایب واکس مو برای آقایان که ممکن است از آن بی خبر باشند بیاندازیم.

۱-استفاده بیش از اندازه از واکس مو می تواند موجب ریزش مو شود. افراط در هر چیزی بد است. بنابراین همیشه در حد اعتدال از واکس استفاده کنید.

۲-آسیب رساندن به موهای شما. واکس مو از مواد شیمیایی مختلف ساخته شده است که می تواند موجب آسیب به موهای شما شود. انواع واکس ها، به حالت دادن و مرتب کردن موهای شما کمک می کنند اما از طرف دیگر استفاده طولانی مدت از آن موجب می شود هیچ اکسیژنی به پوست فرق سر شما نرسد و موهای شما آسیب ببینند.

۳-چرب و روغنی کردن موها پس از استفاده از واکس مو. موهای شما حالتی چرب و روغنی پیدا می کند که این موضوع معمولا برای دختران جوان امری ناخوشایند محسوب می شود. بنابراین به مدت طولانی واکس را روی موهای خود قرار نداده و هرچه زودتر برای شستن موها اقدام کنید.

بنابراین با استفاده متعادل از واکس و دیگر مواد حالت دهنده مو و همچنین توجه به دستورالعمل های ذکر شده روی بسته بندی آنها، از هرگونه عوارض جانبی این مواد آرایشی جلوگیری کنید.

واکس مو بهتر است یا ژل مو

توصیه پزشکان

۱-استفاده از واکس مو، ژل، کرم، موس، اسپری و… همگی در طولانی مدت موجب آسیب رساندن به موها می شود و در مورد اینکه کدامیک عوارض بیشتری دارند باید گفت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

۲-تا حد امکان از مارک های معتبر و معروف استفاده کنید و از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی خرید کنید.

۳-بعد از هربار استفاده از ژل، واکس و دیگر مواد حالت دهنده موهای خود را بشویید.

۴-معمولا بعد استفاده از مواد حالت دهنده مو، از سشوار به مدت طولانی جهت حالت دادن و تثبیت موها استفاده می شود. که این موضوع چندان مورد تایید متخصصان پوست و مو نیست چراکه استفاده زیاد از سشوار آسیب جدی به موها وارد می کند.

۵- پزشکان بر این عقیده هستند که کتیرا برای مو بیشترین خاصیت را دارد.

۶- همچنین استفاده مکرر از هر چیزی به مو های شما آسیب میرساند.

فواید واکس مو مردانه

بهترین مارک واکس مو مردانه

انواع واکس مو آقایان در بازار وجود دارد. طبیعتا با آزمون و خطا و بسته به موهای افراد می توان به گزینه مناسبی رسید و شاید نتوان یک نوع واکس مو را برای همه توصیه کرد. اما به طور کلی این واکس های مو از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و استفاده از آن ها پیشنهاد می شود در ادامه مجموعه ای از بهترین مارک واکس مو مردانه را فراهم کردیم :

۱- واکس موی Tigi Bed Head: ظاهری طبیعی و سازگاری بالا با انواع موها اما ماندگاری ضعیف.

۲-  واکس موی Paul Mitchell: سازگاری با انواع موها، اما نیازمند استفاده زیاد.

۳- واکس موی Maneuver Work: مناسب برای تازه کارها، قابلیت تغییر دوباره در طی روز اما نامناسب برای موهای ضخیم و درشت.

۴- واکس موی Jack Black: مناسب برای موهای ضخیم و درشت، دارای مواد طبیعی اما نامناسب برای موهای نازک.

۵- واکس موی American Crew: بوی خوش، سازگار با انواع موها اما ایجاد چربی زیاد موها.

۶- واکس موی Suave: ظاهری طبیعی، شستشوی آسان اما بوی نسبتا زنانه برای آقایان

۷- واکس موی Moving Rubber: بوی بسیار خوب، مقدار کم و نتیجه بهینه اما نامناسب برای موهای مجعد یا فر دار

بهترین مارک واکس مو مردانه

نظرات و پیشنهادات؟

امروز در آی آر میکس در مورد مواد واکس مو بهتر است یا ژل مو ؟  و معرفی مزایا و معایب واکس مو مردانه صحبت کردبم. همچنین بهترین مارک های واکس مو مردانه را معرفی کردیم در صورت داشتن نظر یا ایده ای که در تکمیل مطالب فوق کمک کننده باشد و ما را در جهت ارائه خدمات بهتر به شما عزیزان کمک کند، خوشحال می شویم که در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. یاسین گفت:
    8

    سلام خیلی ممنون از مقاله خوبتون ولی مارکهایی نوشتین که من حتی تو فروشگاههای اینترنتی هم پیدا نکردم .

تبلیغات متنی