مراحل پاکسازی پوست چرب

آموزش تصویری مراحل پاکسازی پوست چرب در خانه

۰
آموزش تصویری مراحل پاکسازی پوست چرب در خانه
نمره 5 از 1 رای

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین معیارهای زیبایی، داشتن پوست خوب است؛ که بخشی از آن ژنتیکی و بخشی دیگر به خودمان و محافظت از پوست مربوط می شود. امروز در آی آر میکس قصد داریم تا آموزش تصویری مراحل پاکسازی پوست چرب در خانه را در اختیار شما دوستان قرار دهیم تا شما هم بتوانید پوستی زیبا داشته باشید.

بهترین اسکراب برای پاکسازی پوست چرب در منزل چیست ؟

Make a Cleanser for Oily Skin

داشتن پوست چرب علاوه بر اینکه می تواند ناراحت کننده و عذاب آور باشد، منجر به آکنه و جوش های سرسیاه می شود. پاکسازی پوست چرب به نوع پوست، مقدار بودجه و زمان در دسترس شما بستگی دارد. امروزه اسکراب یا لایه بردارهای مختلفی جهت پاکسازی پوست طراحی شده که بسته به نوع پوست (چرب، خشک، متوسط) می توان از آنها استفاده کرد. با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین اسکراب ها و نحوه استفاده از آنها را با هم مرور کنیم.

نحوه ساخت بهترین اسکراب ها برای پاکسازی پوست چرب

۱-برای ساخت بهترین اسکراب برای پوست چرب روغن کرچک را با روغن زیتون ترکیب کنید. بهتر است نسبت روغن زیتون به کرچک، دو به یک باشد. البته بسته به نوع پوست خود می توانید این نسبت ها را تغییر دهید. روغن کرچک پوست شما را تمیز می کند و روغن زیتون وظیفه ترمیم پوست را بر عهده دارد. همچنین می توانید روغن فندق یا هر نوع روغن سبکی (مثل کانولا) را جایگزین روغن کرچک کنید.

ماساژ روغن

برای استفاده از این پاک کننده های طبیعی از کف دستان خود کمک بگیرید. مقداری از روغن را روی کف دست خود ریخته و به صورت دایره وار تمام سطح دست را چرب کنید. سپس ۱ تا ۲ دقیقه پوست صورت خود را ماساژ دهید. برای داشتن تمیزی عمیق تر می توانید روغن را تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.

۲ -صورت خود را با سرکه تمیز کنید. ۴/۱ فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب مقطر رقیق کنید. روغن یا اسانس مورد علاقه خود (زیتون، جوجوبا، لیمو، اسطوخودوس یا …) را به مایع اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

  • شما می توانید این ترکیب را به شیشه ای که در آن به خوبی سفت شده است انتقال داده و به مدت ۳ ماه نگهداری کنید. از این ترکیب به خصوص برای تمیز کردن قسمت های چرب صورت خود استفاده کنید.

پاکسازی پوست

۳- یک فنجان چای بابونه دم کنید. ۴/۱ فنجان از این چای به همراه ۴/۱ فنجان صابون مایع کاستیل (صابونی دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم) را به یک شیشه منتقل کنید. یک قاشق غذاخوری ترکیبی از روغن هسته انگور، روغن بادام شیرین یا زیتون به همراه ۸ قطره اسانس دلخواه را به ترکیب اضافه کنید.

در آخر با اضافه کردن چند قطره روغن ویتامین E به ساخت این ترکیب پایان دهید. این ترکیب یکی از بهترین ترکیب ها جهت پاکسازی پوست چرب و جوش دار به شمار می رود.

استفاده از فنجان چای کیسه ای با قطره چکان

۴-عسل خام با آب لیمو تازه را میتوان به عنوان یک اسکراب خانگی برای پوست چرب استفاده کرد. آب نصف لیمو را با دست فشار دهید. یک قاشق غذا خوری عسل خام را درون مقدار کمی آب گرم حل کرده سپس به آب لیمو اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید ترکیب به دست آمده یک تا دو دقیقه روی پوست صورت شما باقی بماند.

فشار دادن لیمو در آب عسل

۵-درست کردن ماسک صورت با سفیده تخم مرغ. یک قاشق چای خوری عسل خام را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کنید. برای اینکه ترکیبی خمیری ایجاد شود یک قاشق غذاخوری آرد سفید را به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت قرار داده و سپس آبکشی نمایید.

تخم مرغ و آرد

روش اول پاکسازی پوست چرب : صورت خود را بشویید

۱-برای شستن صورت خود باید از پاک کننده ای که متناسب با نوع پوست شماست استفاده نمایید. بنابراین اگر پوست چربی دارید از یک پاک کننده ملایم که حاوی اسید آلفا هیدروکسی (AHAs) مانند اسید سیتریک، اسید لاکتیک یا اسید گلیکولیک است استفاده نمایید تا پوست شما را لایه برداری کرده و سلول های مرده را از سطح پوست شما پاک کند.

پاک کننده هایی که حاوی نرم کننده هستند (پترولاتوم، لانولین، روغن معدنی و سرامید) یا ماده ای همچون (گلیسیرین) که رطوبت را در خود نگاه می دارند گزینه مناسبی جهت پاکسازی پوست چرب به شمار می آیند. اگر آکنه دارید، از پاک کننده های دارویی استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، سدیم سولفات آمید یا بنزوئیل پروکساید هستند.

پاک کننده صورت

۲- جهت پاکسازی پوست چرب صورت خود را دو بار در روز با آب گرم شستشو دهید. ابتدا دستان خود را به خوبی شسته و صورت خود را با آب ولرم مرطوب کنید. سپس مایع پاک کننده را با نوک انگشتان روی پوست صورت خود به آرامی ماساژ داده و در آخر آبکشی نمایید.

هنگامی که از خواب بیدار می شوید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، همچنین پس از انجام تمرینات ورزشی و عرق کردن زمان مناسبی برای شستن صورت است.برای شستن صورت به هیچ وجه از آب خیلی داغ استفاده نکنید و به آرامی و با ملایمت صورت خود را بشویید تا پوست جوان تری داشته باشید.

یک یا دو بار در هفته به منظور پاکسازی پوست خود از لایه بردار استفاده کنید. لایه بردارهای حاوی اسید سالیسیلیک گزینه مناسبی برای پوست های چرب است تا سلول های مرده به خوبی از روی پوست حذف شوند.

ماساژ پوست صورت خود

اگر آرایش دارید و مجبور به استفاده از پاک کننده های آرایشی هستید، از بکار بردن محصولات حاوی الکل و رایحه اجتناب کرده و از محصولاتی که برای پوست های حساس طراحی شده یا حاوی اسید سالیسیلیک هستند استفاده نمایید. البته استفاده از هر کدام ازین پاک کننده ها به منظور پاک سازی صورت جای “شستن” را نمی گیرد.

روغن نارگیل یک محصول مؤثر، مرطوب کننده و طبیعی برای پاک کردن آرایش است.

۳-صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. در صورت امکان، حوله را هر روز عوض کرده تا انواع میکروب و باکتری را دوباره به پوست صورت خود منتقل نکنید.

خشک کردن صورت

۴-پس از شستن و خشک کردن صورت خود، از یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. حتی پوست چرب هم نیاز به مرطوب شدن دارد.

 کرم زدن

روش دوم: پاکسازی پوست صورت با درمان های موضعی

۱-یک بار در هفته از ماسک خاک رس یا گل رس استفاده کنید. خاک رس باعث تنظیم چربی پوست، افزایش گردش خون و بستن منافذ باز پوست می شود. ماسک سفیده تخم مرغ می تواند پوست شما را سفت کند و چربی اضافی را جذب نماید. آب لیمو و انبه نیز جز مواد رایج در تهیه ماسک صورت به شمار می روند.

ماسک صورت برای پاک کردن پوست چرب

این ماسک ها را می توانید از فروشگاه ها یا به صورت خانگی (۱ قاشق غذا خوری، بنتونیت- چند قطره روغن درخت چای، رزماری یا جوجوبا و یک قاشق چای خوری عسل. این مواد را در یک ظرف و با یک قاشق غیرفلزی به خوبی با هم ترکیب کرده و به مدت۱۰ دقیقه یا تا زمانی که ماسک خشک شود روی پوست قرار دهید) تهیه کنید. بنتونیت که نوعی خاک رس است یک ماسک بسیار عالی برای پوست های چرب مستعد آکنه به شمار می رود که روش های متعددی برای ساخت این ماسک در خانه وجود دارد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید دستور انواع ماسک خاک رس را به منظور پاکسازی پوست خود پیدا کنید.

۲-از روغن های طبیعی همچون روغن جوجوبا، آرگان و نارگیل جهت پاکسازی پوست خود استفاده کنید. با این شیوه در واقع پوست خود را فریب داده اید چراکه پوست شما به اندازه کافی به وسیله این روغن ها چربی تولید کرده و دیگر نیازی به چرب شدن ندارد.

روغن جوجوبا

۳-پس از شستن صورت از تونرهای فاقد الکل که به بسته شدن منافذ پوست کمک می کند استفاده نمایید. مقداری تونر را روی پنبه ریخته و به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.

تونر

از تونر دو بار در روز به مدت دو تا سه هفته استفاده نمایید. بعد از گذشت سه هفته، فقط یکبار در روز از آن استفاده کنید. از تونر فقط باید در قسمت های چرب صورت استفاده کرد (مانند پیشانی، اطراف بینی و چانه).

آموزش ویدیویی پاکسازی پوست چرب در منزل

 

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس به منظور پاکسازی پوست چرب در مورد انواع اسکراب ها ، نحوه ساخت پاک کننده های طبیعی در منزل و طرز استفاده از آنها صحبت کردیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در بخش دیدگاه ها هستیم.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی