افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

۱۰ راهکار سریع و جدید برای افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

۰
۱۰ راهکار سریع و جدید برای افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی
نمره 4.7 از 3 رای

شاید برای شما هم پیش آمده که بعد از  ۷ ساعت خواب شبانه روزی و یک صبحانه مناسب بازهم احساس خستگی کنید به طوری که انرژی بدنتان از دست رفته است، اما چه چیزی موجب این حس و حال میشود؟ و راه افزایش انرژی بدن چیست ؟ با آی آر میکس همراه باشید تا ۱۰ راهکار سریع و جدید برای افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی را به شما آموزش دهیم.

راهکار افزایش سطح انرژی بدن چیست ؟ راه های افزایش انرژی در طول روز

همه ما با راهکار های قدیمی افزایش سطح انرژی بدن آشنا هستیم، همچنین کسانی هستند که تمایل به استفاده از مواد شیمیایی برای افزایش انرژی در طول روز نیستند.برای همین ما در این پست قصد داریم سریع و جدید ترین روش های افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روش اول افزایش انرژی بدن : افزایش مصرف منیزیم

بر اساس تحقیقات در این زمینه منیزیم برای بیش از ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی در بدن مورد نیاز است، از جمله تبدیل قندخون به انرژی که فرایندی برای افزایش سطح انرژی بدن است. همچنین این تحقیقات نشان داده است که زنان با کمبود منیزیم در بدنشان دچار ضربان قلب شدید میشوند زیرا به اکسیژن بیشتری برای انجام فعالیت های فیزیکی نیاز دارند. و تا زمانی که منیزیم بدنشان تعمین شود بدنشان فشار زیادی را تحمل میکند و همین باعث خستگی و کاهش سطح انرژی بدن در طولانی مدت میشود.

توصیه میشود زنان در طول روز ۳۰۰ میلی گرم منیزیم و مردان ۳۵۰ گرم منیزیم دریافت کنند، برای اینکه بتوانید این میزان منیزیم را دریافت کنید مواد غذایی زیر را به رژیم غذایی تان اضافه کنید :

  • روزانه تعدادی بادام ، فندق یا اجیل مصرف کنید.
  • مصرف غلات در طول روز به خصوص غلات حاوی سبوس گندم و جو را افزایش دهید.
  • به رژیم غذایی خود در طول هفته ماهی را اضافه کنید.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش دوم : پیاده روی در طول روز

شاید فکر کنید در زمان خستگی و کاهش سطح انرژی بدن راه رفتن شما را خسته تر کند اما بهتر است بدانید کهدر واقع کاملا برعکس این است، پیاده روی در طول روز راهکار سریع برای افزایش سطح انرژی بدن به صورت طبیعی است. راه رفتن آسان ، بدون نیاز به تمرین و تجهیزات خاصی است. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه ۱۰ دقیقه پیاده روی در طول روز سطح انرژی شما را تا ۲ ساعت افزایش میدهد و اگر شما این روند را تا ۳ هفته انجام دهید سطح انرژی بدن شما چندین درجه افزایش پیدا میکند.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش سوم : چرت زدن

یک راهکار ساده برای افزایش انرژی بدن در طول روز چرت زدن یا همان خواب ظهر هنگام است. تحقیقات نشان داده است که به دلیل حجم زیاد اطلاعات وارد شده در مغز و بیش از حد کار کشیدن از آن بدن ما حجم زیادی از انرژی را مصرف که باعث خستگی شدید در ما میشود. اگر شما به مدت ۱ ساعت در طول روز ( بین وقفه های کاری یا بعد از خوردن ناهار ) چرت بزنید به راحتی می توانید انرژی از دست رفته خود را باز گردانید.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش چهارم : خوردن صبحانه

بر اساس اطلاعات به دست آمده در این زمینه خوردن صبحانه در ساعتی مشخص ( ۷ تا ۹ صبح ) شما را در حالت بهتری از خودتان قرار می دهد و انرژی مورد نیاز بدن را تعمین می کند. زیرا نخوردن هر وعده غذایی در طول روز موجب نرسیدن انرژی به بدن میشود و در انتهای روز دچار خستگی شدید میشوید. نخوردن صبحانه اثرت منفی زیادی بر روی بدن دارد به خصوص برای کسانی که رژیم های لاغری گرفته اند و بدن سازان که باید برای ۴ یا ۳ روز تمرین در هفته انرژی داشته باشند.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش پنجم افزایش انرژی بدن : کاهش استرس

یکی از محققان در زمینه فیزیولوژی بدن میگوید بزرگترین دشمن انرژی بدن استرس است، استرس موجب اضطراب و اضطراب موجب کاهش انرژی بدن میشود. او میگوید اگر شما نیمی از روز را به استراحت کردن سپری کنید همچنان استرس میتواند تمام انرژی شما را از بین ببرد. ما در آی آرمیکس روش های رفع استرس و اظراب را آموزش داده ایم، اگر تمایل به پیدا کردن راه حل برای استرس بیش از حد خود هستید این مطلب را مطالعه کنید.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش ششم : بیشتر آب بنوشید

ساده ترین روش افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی نوشیدن آب به مقدار مورد نیاز بدن است. در بعضی مواقع شما سیگنال های تشنگی را با گرسنگی اشتباه میگیرید و بعد از نوشیدن آب حس میکنید که انرژی شما بازگشته است، محققان ثابت کرده اند که اندکی حس کم آبی میتواند موجب احساس خستگی در شما بشود، پس روزانه حدقل ۵ تا ۶ لیوان آب بنوشید.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش هفتم : غلات بیشتر و شکر کمتر

کلید در اینجا است که قند خون را متعادل نگه دارید تا انرژی بدن ثابت بماند، اما این به این معنی نیست که میتوانید فرآورده های شیرین مانند شکلات و شیرینی را به طور مداوم مصرف کنید زیرا این مواد ارزش غذایی اندکی دارند و همچنین به طور موقت شما را شاداب و سرحال و انگیزه مصرف دوباره شکر را به شما میدهند. پس مراقب باشید تا دچار فرآورده هایی همانند نوشابه و شیرینی نشوید. اما بلعکس غلات میتواند قند خون را در طول روز تعمین کند و شما را دچار دیابت و بیماری های دیگر نکند.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش هشتم افزایش انرژی بدن : خوردن میان وعده

بر اساس گفته های پزشکان میان وعده ارزشی بیش از یک غذای ساده دارد زیرا خوردن غذایی که فیبر ، پروتیین و مقداری از چربی را به شما بازگرداند میتواند به راحتی شما را برای ادامه روز شارژ کند. زیرا کربوهیدرات به سرعت جذب بدن میشود و انرژی را باز میگرداند همچنین پروتیین انرژی را ثابت نگه می دارد و چربی مقاومت بدن در مقبل خستگی را بیشتر میکند. کره بادام زمینی ، بیسکوییت ترد و ماست به همراه یک مشت اجیل از جمله مواد غذایی برای افزایش انرژی بدن هستند.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش نهم : در طول روز قهوه بنوشید

قهوه دارای مزایا فراوانی است که ما در آی آر میکس آموزش انتخاب بهترین نوع قهوه برای لاغری  را آموزش دادیم، اما هم اکنون میخواهیم یکی دیگر از مزایای آنرا معرفی کنیم. اکثر ما میدانیم که کافئین میتواند موجب افزایش انرژی بشود و قهوه دارای میزان زیادی از کافئین است که ترکیب آن با شیر میتواند هم کلسیوم مورد نیاز برای مقاوم کردن استخوان ها را تعمین و هم پروتیین موجود در شیر موجب افزایش دو چندان انرژی در شما شود.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

روش دهم : بررسی عملکرد تیروئید و کم خونی در بدن

شاید این روش مانند قرص افزایش انرژی بدن انرژی شما را به سرعت افزایش ندهد اما اگر شما به طور مدام خسته هستید یا پس از خواب شبانه روزی باز هم احساس خستگی میکنید باید به دکتر مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار مشکلات تیروئیدی و کم خونی شده باشید. مشکل تیروئید اغلب در زنانی که به تازگی زایمان کرده اند یا حامله هستند به وجود می آید. شما با یک آزمایش خون به راحتی میتوانید از سلامت خود مطلع و اگر بیمار هستید با مصرف قرص انرژی بدنتان را بازگردانید.

کم خونی نیز به این معنا است که بدن شما گلبول های قرمز کمتری نسبت به دیگران دارد و به همین دلیل اکسیژن کمتری به بدن شما میرسد و دچار خستگی می شوید. ما در آی آر میکس خوراکیهای مفید برای درمان کم خونی و بهترین غذا برای کم خونی در بارداری را معرفی کرده ایم در صورت تمایل مطالعه کنید.

افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم ۱۰ راهکار سریع و جدید برای افزایش انرژی بدن به صورت طبیعی را معرفی کنیم. اگر شما دچار این مشکل هستید و این راهکار ها برای شما مفید واقع نشده است میتوانید در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب مشکل خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی