ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای چوبی

کاملترین آموزش ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای چوبی در خانه

۳
کاملترین آموزش ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای چوبی در خانه
نمره 4.1 از 25 رای

فوتبال دستی یکی از جذابترین بازی های گروهی محسوب می شود. با توجه به افزایش قیمت قطعات چوبی و وسایل تفریحی، ساخت این بازی جذاب در خانه شدیدا مقرون به صرفه به نظر می رسد. با آی آر میکس همراه باشید تا کاملترین آموزش ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای چوبی در خانه را ارائه دهیم تا میز فوتبال دستی حرفه ای برای خود بسازید و اوقات خوشی را به آشنایان خود هدیه کنید!

ساخت میز فوتبال دستی در خانه به چه شکل است ؟ نقشه ساخت میز فوتبال دستی

 How to Build Your Own Foosball Table at Home

ساخت میز فوتبال دستی کار چندان سختی نیست. اگر وسایل ساخت آن را در اختیار دارید یا می توانید آن ها را از دوست یا آشنای خود قرض بگیرید، تنها نیاز شما که ممکن است برایتان هزینه داشته باشد خرید چوب مناسب برای ساخت میز فوتبال دستی است، ما در ادامه نقشه ساخت میز فوتبال دستی را در اختیار شما قرار میدهیم. حتما این آموزش ساده را مطالعه کنید.

مرحله اول : تعیین ابعاد ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای

برای ساخت میز فوتبال دستی ابتدا باید ابعاد ساخت میز فوتبال دستی را تعیین کنید. روی کاغذ نقشه های لازم و ابعاد لازم میز خود را بکشید. به طور کلی ارتفاع میز از زمین ۹۰ سانتی متر و ابعاد میز فوتبال دستی حدودا ۷۰ در ۱۲۰ سانتی متر است. عرض دروازه حدودا ۲۰ سانتی متر و ارتفاع آن هم چیزی در حدود ۷ سانتی متر خواهد بود. اما این عددها اجباری و قطعی نیست و می توان عددها را کمی جابجا کرد.

اندازه دروازه

مرحله دوم : لوازم مورد نیاز برای ساخت میز چوبی فوتبال دستی حرفه ای

شما قطعا به لوازم و یک گارگاه یا مکانی باز برای ساخت میز فوتبال دستی نیاز دازید همچنین اگر تمایل به انجام کار های چوبی هستید باید لوازک مورد نیاز برای کار با چوب را به همراه داشته باشید، لوازم مورد نیاز برای ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای در خانه :

لوازم برقی :

  • اره میزی
  • دریل
  • سنباده تخت و فرز
  • پرینتر سه بعدی

ابزار لازم 

باقی وسایل لازم:

  • چکش
  • سنباده دستی
  • پیچ گوشتی و دیگر آچارهای معمول

مرحله سوم ساخت میز فوتبال دستی: قطعات چاپ شده سه بعدی

اگر دسترسی به دستگاه چاپ برای شما ممکن نیست و هزینه آن برای شما زیاد است میتوانید از بست های پلاستیک و آموزش ویدیویی که در انتهای مطلب برای ساخت بازیکنان فوتبال دستی ارائه دادیم استفاده کنید. اما به طور کلی ابعاد قطعاتی که باید با دستگاه پرینتر سه بعدی چاپ شوند به شرح زیر خواهد بود:

۲۲ بازیکنان فوتبال دستی: ۵ در ۳٫۵ میلی متر مربع

۸ قطعه پلاستیکی انتهای هر میله: ۲٫۹ در ۹ میلی متر

۸ قطعه پلاستیکی دسته هر میله: ۲٫۹ در ۱۶ میلی متر

۱۶ قطعه پلاستیکی متصل به میز فوتبال دستی: ۲٫۹ در ۱۶ میلی متر

۲ قطعه پلاستیکی برای درون دروازه: ۲٫۹ در ۱۶ میلی متر

۲ قطعه پلاستیکی برای خارج دروازه: ۲٫۹ در ۱۶ میلی متر

۱ قطعه پلاستیکی برای سوراخ ورودی توپ: ۲٫۹ در ۱۶ میلی متر

قطعات پلاستیکی فوتبال دستی

مرحله چهارم : ساخت میز چوبی فوتبال دستی حرفه ای

در این مرحله از آموزش ساخت فوتبال دستی باید بدانید که برای ساخت دیواره ها و میز فوتبال دستی به طور کلی باید این اندازه ها را رعایت کرد. اینجا هم همانند ساخت میز چوبی تلویزیون، تعدادی اندازه و ابعاد مورد نظر ما خواهد بود. کل کار این مرحله با چوب خواهد بود و باید به اندازه های زیر برسیم:

ارتفاع دیواره ها: ۲٫۸ میلی متر

اندازه دیواره های طولی: ۶۵ در ۱۲ سانتی متر در ۲٫۸ میلی متر

اندازه دیواره های عرضی: ۱۱۸ در ۱۲ سانتی متر در ۲٫۸ میلی متر

ضخامت چوب زمین بازی: ۹ میلی متر

اندازه زمین بازی: ۱۱۸ در ۶۳ در ۰٫۹ سانتی متر

اندازه پایه های میز: ۴ در ۶۰ سانتی متر

دسته های میز فوتبال دستی

مرحله پنجم ساخت میز فوتبال دستی: برش دیواره های میز

در این قسمت آموزش ساخت فوتبال دستی با ام دی اف باید بعد از این که قطعات پلاستیکی فوتبال دستی را ساختیم، جای آن ها در دیواره میز را ایجاد کنیم. توجه داشته باشید که اگر اندازه های بالا را رعایت نکردید و خواستید ساخت میز فوتبال دستی بزرگ را دستور کار خود قرار دهید، برش های این مرحله هم طبیعتا تغییر خواهند کرد. به طور کلی محدودیت خاصی در چند میلی متر بالا و پایین کردن اندازه ها وجود ندارد.

برش های دیواره

نقشه ساخت میز فوتبال دستی ؛ اما در مورد مثال ما، برش سوراخ های درون دیواره که در آن ها میله ها قرار می گیرند، ۲٫۸ میلی متر خواهد بود. یعنی قطر سوراخ ها را باید ۲٫۸ میلی متر در نظر گرفت. قطر سوراخ وسط زمین که از آن توپ را وارد بازی می کنیم هم باید ۵۰ میلی متر باشد.

اندازه دیواره طولی بازی

مرحله ششم ساخت میز فوتبال دستی: چسباندن چوب ها

حالا که ابعاد میز را برش دادیم و سوراخ های لازم را درون چوب یا ام دی اف خود ایجاد کردیم، باید میز را سر هم کنیم. اندازه پایه ها و چوب ها را قبلا ارائه کردیم اما باز هم باید گفت که کمی تغییر در ابعاد میز فوتبال دستی، مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد و همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

چسباندن چوب ها

مرحله هفتم ساخت میز چوبی فوتبال دستی: زمین بازی

روی چوب زمین بازی را باید کمی تزیین کرد. پلاستیک وینیل گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در هر حال با هر روشی که می خواهید، باید روی زمین بازی را تزیین کنید. در این مرحله هم خلاقیت نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

زمین بازی

نقشه ساخت میز فوتبال دستی به شکل زیر است :

ابعاد زمین بازی فوتبال دستی

مرحله هشتم ساخت میز چوبی فوتبال دستی: دروازه ها

حالا باید تور دروازه ها را تزیین کنید. این مرحله شاید چندان واجب نباشد اما در زیبایی فوتبال دستی شما حائز اهمیت است.

تور فوتبال دستی

می توانید از همان توری که برای پنجره ها و ممانعت از ورود پشه ها استفاده می کنید، کمک بگیرید. تورهای مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند برای این موضوع به کار گرفته شود.

مرحله نهم ساخت میز چوبی فوتبال دستی: سر هم کردن نهایی میز

در مرحله آخر ساخت میز فوتبال دستی چوبی باید همه چیز را کنار هم قرار داد و فوتبال دستی را آماده بازی کرد. تمام قطعاتی که تا به اینجا ساختیم را در جای خود قرار دهید و با آچار مربوطه، آن ها را فیکس کنید.

سر هم کردن

فیلم آموزشی ساخت میز چوبی فوتبال دستی

 

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس روی کاملترین آموزش ساخت میز فوتبال دستی حرفه ای چوبی در خانه و چند نکته ساده پیرامون آن صحبت کردیم. اگر نظر یا پیشنهادی در این رابطه دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. Reza گفت:
    10

    سلام نقشه سوراخ کاری دسته ها نا خوانا است اگه بتونین یکم واضح بزارین ممنون میشم

  2. فائزه گفت:
    7

    ببخشید اندازه طولی میله ها چقدره

تبلیغات متنی