آموزش روش های جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی در فصل زمستان

۰
آموزش روش های جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی در فصل زمستان
نمره 4.2 از 5 رای

اکثر افراد عینکی در فصل سرد زمستان و پاییز، قطعا با معضل بخار گرفتگی شیشه های عینک خود مواجه شده اند. بخار شیشه عینک به دلیل اختلاف دما بین فضای بیرون (هوای سرد بیرون) و درون عینک (گرمای تنفس انسان) ایجاد شده که ناگهان شما را با مشکل تاری یا عدم دید مواجه می کند و حتی می تواند در آن لحظه برای انسان خطر آفرین باشد. با آی آر میکس همراه باشید تا روش های جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی در فصل زمستان را به شما آموزش دهیم.

چگونه از بخار گرفتن شیشه عینک خود در خانه و هوای سرد جلوگیری کنیم؟

How to Keep Your Glasses from Fogging Up

در روزهای سرد زمستانی، شیشه های عینک اغلب افراد بخار می کنند. خوشبختانه امروزه با استفاده از یکسری محصولات ویژه یا برخی از روش های ساده خانگی می توانید از بخار گرفتن شیشه عینک خود جلوگیری کرده تا با وضوح بیشتری همه چیز را ببینید. با ما همراه باشید تا چند روش ساده را به شما توضیح دهیم.

روش اول : محفوظ کردن شیشه های عینک با استفاده از اسپری یا ژل

۱- از محصولات تولید شده جهت رفع یا جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی خود استفاده کنید. امروزه بسیاری از شرکت ها محصولاتی از قبیل اسپری یا ژل مخصوص جلوگیری از بخار شیشه عینک طراحی کرده اند. زمانی که شما این اسپری یا ژل را روی شیشه های عینک خود اعمال می کنید، با ایجاد یک لایه محافظتی در برابر تغییرات دما و رطوبت، از بخار گرفتگی شیشه ها جلوگیری به عمل می آید.

اسپری و ژل ضد بخار

طرز استفاده از اکثر این محصولات به این صورت است که شما باید هر دو شیشه عینک را جداگانه اسپری کنید؛ اجازه دهید ماده اسپری شده یا ژل روی شیشه های عینک خشک شود و سپس با استفاده از یک پارچه نرم شیشه ها را تمیز کنید. برخی از اسپری ها به مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند و برخی محصولات دیگر باید پس از اعمال، شیشه های عینک را شستشو دهید و سپس خشک نمایید.

۲- استفاده از دستمال های ضد بخار شیشه عینک طبی ؛ طرز استفاده از این دستمال ها فوق العاده راحت و آسان است. به این صورت که قبل از خروج از منزل در هوای سرد، شیشه های عینک را به وسیله این دستمال ها به خوبی تمیز کنید. این دستمال ها فقط برای یک بار استفاده طراحی و تولید شده اند؛ بنابراین پس از پاک کردن شیشه های عینک خود به وسیله آنها، باید دور انداخته شوند.

دستمال ضد بخار

۳- یکی از روش های حرفه ای برای جلوگیری از بخار عینک در هوای سرد استفاده از روش مذکور ممکن است تنها برای افرادی مناسب باشد که در مناطقی با تغییرات شدید و مکرر دما یا ایجاد مه به میزان زیاد و خطرساز مواجه هستند. در این صورت شما می توانید با چشم پزشک خود مشورت کرده تا از همان ابتدا شیشه های عینک با قابلیت ضد مه یا بخار را برای شما تجویز کنند. در این صورت همیشه شیشه های عینک شما در برابر بخار ایمن خواهد بود.

روش ضد بخار حرفه ای

روش دوم : روش های خانگی برای جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی

۱-با استفاده از خمیر ریش (کرم اصلاح)، می توانید یک لایه محافظ روی سطح شیشه های عینک خود ایجاد کنید. قبل از اینکه در هوای سرد از خانه خارج شوید، مقدار کمی کرم اصلاح را برداشته و روی سطح هر دو شیشه عینک خود بمالید. اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس با استفاده از یک پارچه نرم، شیشه ها را تمیز و خشک کنید. به این ترتیب یک لایه از خمیر ریش سطح شیشه های عینک شما را پوشانده و حکم یک لایه محافظتی جهت جلوگیری از بخار گرفتن شیشه عینک طبی شما را خواهد داشت.

خمیر ریش و پاک کردن شیشه عینک

حتی برخی از مردم بر این باور هستند که کرم اصلاح تاثیر و دوام بیشتری نسبت به محصولات طراحی شده در این زمینه را دارا است و یکی از بهترین روش ها محسوب می شود.

۲- استفاده از کف صابون هم گزینه مناسبی برای بخار نگرفتن شیشه عینک در فصل زمستان است. به این صورت که مقدار کمی کف صابون را روی سطح شیشه عینک خود ریخته و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس با استفاده از یک پارچه نرم شیشه ها را به خوبی تمیز کنید.

صابون زدن روی شیشه عینک

صابون در واقع حکم همان خمیر ریش را داشته و کارایی مشابهی دارند. استفاده از هر دو روش جز بهترین گزینه های ضد بخار شیشه عینک محسوب می شوند.

۳-استفاده از آب دهان به عنوان مایع ضد بخار شیشه عینک. شما می توانید مقداری از آب دهان خود را روی سطح داخلی لنز عینک خود ریخته و سپس با استفاده از یک دستمال نرم آن را خشک کنید. این گزینه را فقط در صورتی امتحان کنید که تنها راه حل برای شما است و هیچ یک از مواد ارائه شده در مطالب بالا را در دسترس ندارید. چراکه بزاق دهان ممکن است حاوی روغن یا مواد دیگری باشد و به شیشه های عینک شما آسیب برساند.

ریختن آب دهان روی شیشه عینک

روش سوم: استفاده از تکنیک های ساده

۱-عینک را طوری روی بینی خود قرار دهید که از چشم و صورت شما دور باشد. زمانیکه عینک بیش از اندازه به چشم ها و صورت شما نزدیک است، گرما و رطوبت را به دام می اندازد و همین امر موجب بخار شیشه عینک شما خواهد شد. بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد عینک خود را به سمت پایین هدایت کنید تا موجب گردش هوای بیشتر و بخار کمتر شود.

گذاشتن عینک روی نوک بینی

۲- اطمینان حاصل کنید که لباس شما مانع جریان هوا نمی شود. پوشیدن لباس هایی مثل شال گردن یا کت، پیراهن یا ژاکت های یقه ایستاده بلند، رطوبت و گرما را به سمت بالا هدایت کرده و موجب بخار کردن شیشه عینک شما می شوند. به طور کلی نوع عینک در اینجا اهمیت ندارد و مهم نیست که صورت شما بیضی یا کشیده باشد.

رفع بخار شیشه عینک

اگر نمی توانید از پوشیدن این نوع لباس ها اجتناب کنید، سعی کنید زیپ لباس خود را باز کرده یا شال گردن را بردارید و کارهایی از این قبیل؛ تا به این ترتیب جریان هوا بیشتر شده و مانع بخار شیشه عینک شما شود.

۳-برای بخار نکردن شیشه عینک آنرا را در معرض هوای سرد قرار ندهید. به جای اینکه عینک را در ماشین نگهداری کنید، آن را با خود به خانه آورید. قرار گرفتن عینک با شیشه های سرد بر روی بدن گرم، موجب بروز مه یا بخار روی شیشه های عینک خواهد شد چرا که اختلاف دما بین بدن گرم ما و شیشه های عینک سرد وجود دارد.

بخار شیشه عینک

در صورتیکه قصد دارید از یک محیط سرد وارد مکان گرم شوید، به تدریج این کار را انجام دهید. در غیر این صورت با بخار شیشه عینک و تاری دید مواجه می شوید.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس در مورد روش های جلوگیری از بخار شیشه عینک طبی در فصل زمستان صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی