معرفی معایب و مزایای لامپ هدلایت و دی لایت انواع خودرو های خارجی و ایرانی

۰
معرفی معایب و مزایای لامپ هدلایت و دی لایت انواع خودرو های خارجی و ایرانی
نمره 2.6 از 5 رای

ظاهر و قابلیت های چراغ های خودرو همیشه در حال تغییر بوده است. امروزه ظهور لامپ هدلایت و دی لایت تحول بزرگی در صنعت خودروسازی محسوب می شود. در حال حاضر بدون شکل نسل جدیدی از لامپ های خودرو را شاهد هستیم. با آی آر میکس همراه باشید تا  نگاهی مختصر به این دو لامپ جدید خودروها بیاندازیم و معایب و مزایای لامپ هدلایت و دی لایت انواع خودرو های خارجی وایرانی را با هم مرور کنیم.

تفاوت چراغ هدلایت و دی لایت در چیست و چگونه لامپ هدلایت مناسب خودروی خود را بشناسیم؟

The Difference Between Head Light and Day Lights

اگر بخواهیم خیلی ساده لامپ هدلایت را تعریف کنیم، باید بگوییم آن ها لامپ های نسل جدید ماشین های ما هستند. این لامپ ها امروزه توجه زیادی را معطوف خود ساخته اند. قدرت و کیفیت این لامپ ها شدیدا محبوب شده است. لامپ هدلایت به واسطه فناوری جدید خود، مزیت های زیادی نسبت به دیگر لامپ ها دارد. با ما همراه باشید تا پیرامون مزایای لامپ هدلایت کمی بیشتر صحبت کنیم.

لامپ هدلایت چیست؟

همانطور که گفته شد، با نسل جدیدی از لامپ های خودرو رو به رو هستیم. لامپ هدلایت با فناوری ال ای دی و البته اس ام دی خود، کیفیت بالایی داشته و از رقبای خود پیشی گرفته است. لامپ های زنون در قیاس با لامپ هدلایت، شدت نور و کیفیت نوردهی پایینتری دارند. هدلایت را می توان به صورت سفارشی یا اضافی به خودرو اضافه کرد. شناخت لامپ هدلایت مناسب خودروی خود ضروری خواهد بود.

لامپ هدلایت

چگونه لامپ هدلایت مناسب خودروی خود را بشناسیم؟

به طور کلی در هر خودرو دو جهت نور وجود دارد. به این جهت های نور اصطلاحا سو بالا و سو پایین گفته می شود. ماشین های مدرن و به روز اکنون از پروژکتورهای اضافی در داخل سپر استفاده می کنند. این پروژکتورها، نوردهی خودرو را بهبود می بخشند. برای نصب این پروژکتورها به صورت اضافی، به یک سوکت و طراحی خاص نیاز خواهد بود و به این طراحی و سوکت، اصطلاحا واژه پایه را نسبت می دهند.

انتخاب لامپ هدلایت مناسب

برای انتخاب لامپ هدلایت مناسب برای خودرو خارجی و ایرانی ، ابتدا باید پایه های مناسب با خودرو را پیدا کرد. به طور کلی و به صورت قراردادی، نام پایه خاصی برای خودروی شما مناسب و سازگار خواهد بود. به عنوان مثال خودروی سراتو برای نور بالا و پایین به ترتیب به پایه های اختصاصی H7 و H7 نیاز خواهد داشت. توجه داشته باشید که اطلاع از نام و نوع پایه های اختصاصی لامپ هدلایت، کمی تخصصی است و نیازی به یاد گرفتن آن نیست. هنگام تعویض و نصب این لامپ، از فروشنده یا متخصص کمک بگیرید.

هدلایت سراتو

پس از آموختن روش های شناخت لامپ هدلایت خودرو ، باید به دنبال شدت نوردهی و توان مصرفی مناسب رفت. این موضوع به آن خاطر است که اگر هدلایتی با توان بالا انتخاب شود، نیازمند بالا رفتن توان سیم و سوکت پایه هم خواهد بود. توان معمول لامپ هدلایت در خودروهای مختلف، حدود ۴۰ وات است. اما بسته به اندازه و حالت لامپ، می توان این رقم را بالا یا پایین برد. البته اینجا باید به طول عمر لامپ هدلایت هم توجه داشت. تاریخ مصرف یا عمر مفید هدلایت معمولا از عمر مفید کاسه و چراغ خودرو بیشتر است.

معایب هدلایت چیست؟

به طور کلی لامپ هدلایت مزایای بسیار زیادی نسبت به لامپ زنون دارد. به عنوان مثال، سرعت روشن شدن لامپ هدلایت از زنون بسیار بالاتر است. خطر کمتری در نور هدلایت وجود دارد و اختلالات برقی کمتری در خودرو رخ می دهد. البته زنون های فابریک بر روی خودروهای خارجی خطری ندارند و نگرانی مربوط به زنون های سفارشی و اضافی است. اما عیب اصلی هدلایت چیست؟

جریمه

اگر خودروی شما هدلایت سفارشی یا اضافی بر روی خود داشته باشد، از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی احتمال جریمه را برای خود می بیند و میتواند جزو معایب لامپ هدلایت به شمار بیایید. به طور کلی هر تغییری نسبت به تنظیمات کارخانه، می تواند سبب جریمه از سوی پلیس شود. شاید این موضوع را بتوان بزرگترین عیب هدلایت دانست. البته این موضوع برای خودروهایی که به صورت کارخانه دارای هدلایت هستند صدق نمی کند.

چراغ دی لایت چیست؟

چراغ های روشنایی یا چراغ های روز، یکی از جدیدترین نسل های لامپ خودرو هستند. قطعا در خیابان با خودروهایی که در طول روز با چراغ روشن تردد می کنند مواجه شده اید. شرکت های مختلف شدیدا نسبت به استفاده از دی لایت علاقه مند هستند و این موضوع در کشورهای اروپایی تبدیل به یک الزام شده است. استفاده از چراغ دی لایت سراتو ، اوپتیما و دیگر خودروها قوانین خاصی دارد. اما برای تشویق بیشتر مردم و البته سازندگان، هزینه بیمه خودروی برخی از کشورهای خارجی برای خودروهای دارای دی لایت، کمی پایین تر از باقی خودروها است.

دی لایت دنا

مزایای چراغ دی لایت

آیا دی لایت و روشن بودن چراغ خودروها در روز فایده ای دارد؟ چرا باید ماشین ها در طول روز هم از چراغ استفاده کنند؟ پاسخ این سوال بسیار واضح است. دی لایت به طور کلی برای توجه افراد درون خیابان، عابران پیاده و دیگر راننده ها تعبیه شده و به آن ها هشدار بیشتری ارائه می کند. صرف نظر از زیبایی قابل توجه لامپ دی لایت، توجه زیادی معطوف خودروها می شود و این موضوع امنیت بیشتری برای مردم به همراه خواهد داشت که این خصوصیت جزو مزایای چراغ دی لایت میباشد.

کشور سوئد یکی از مثال های خوب برای استفاده از دی لایت محسوب می شود. در این کشور مدتها است که روشن بودن چراغ در روز جزو قوانین بوده. اما ابداع چراغ های دی لایت کار آن ها را هم راحت کرده است. در هر حال روشن بودن چراغ ها در روز، تصادفات را تا حد قابل توجهی پایین می آورد و همین یک موضوع برای حضور دی لایت در کارخانه ها کافی به نظر می رسد.

دی لایت و تصادف

به یاد داشته باشید که می توانید دی لایت را بر روی اغلب خودروها نصب کنید. به عنوان مثال چراغ دی لایت سراتو یکی از گزینه های محبوب دارندگان این خودرو می باشد. توصیه می شود حالا که چند نکته ساده درباره لامپ هدلایت و چراغ دی لایت را مطالعه کردید، نگاهی دوباره به نحوه آموزش ۶ روش صداگیری اتاق ماشین بیاندازید.

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس نکاتی درباره معایب و مزایای لامپ هدلایت و دی لایت انواع خودرو های خارجی و ایرانی ارائه دادیم. اگر در زمینه نصب هدلایت، مزایا و معایب آن نسبت به دیگر چراغ ها و البته استفاده از دی لایت تجربه یا نظری دارید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی