Make a Pretty Beaded Eyeglass Holder For Girls

آموزش تصویری ساخت بند عینک فانتزی با مهره و نخ

۰
آموزش تصویری ساخت بند عینک فانتزی با مهره و نخ
نمره 4.2 از 19 رای

داشتن یک بند عینک جذاب و شیک یکی از دغدغه های اغلب افراد عینکی محسوب می شود. اگر شما هم همیشه عینک بر چشم دارید یا همواره از عینک آفتابی استفاده می کنید و می خواهید بند دست ساز و شیکی برای آن درست کنید، با ما همراه باشید تا آموزش تصویری ساخت بند عینک فانتزی با زنجیر و مهره را در اختیار شما قرار دهیم.

الگوی ساخت بند عینک دخترانه و پسرانه با نخ و مروارید در خانه

Make a Pretty Beaded Eyeglass Holder For Girls

همه افراد عینکی به به عینک خود بند آویزان نمی کنند. علل مختلفی برای این مسئله وجود دارد. شاید علت این موضوع نبود بند با کیفیت یا مقرون به صرفه باشد. شاید هم بندهای موجود در بازار با سلایق افراد سازگار نیست. در هر حال با کمی خلاقیت و حوصله می توانید بند عینک مورد نظر خود را بسازید، کمی صرفه جویی کنید و نهایتا یک گردنبند اضافی هم داشته باشید! آی آر میکس را دنبال کنید تا چند نکته ساده درباره ساخت بند عینک با زنجیر و مروارید در خانه به شما آموزش دهیم.

ساخت بند عینک

حتی اگر عینکی نیستید می توانید از آموزش ساخت بند عینک فانتزی زیر برای ساخت بند برای عینک آفتابی خود استفاده کنید. اگر علاقه مند به اشیای فانتزی هستید، می توانید آموزش ساخت بند عینک فانتزی را با ما مرور کنید. در هر صورت این آموزش را از دست ندهید تا یک هنر دستی خانگی مفید و شاید درآمدزا را با هم یاد بگیریم.

بخش اول : مواد لازم باری ساخت بند عینک فانتزی

توجه داشته باشید که برای این فعالیت دستی، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است! در اولین مرحله آموزش ساخت بند عینک فانتزی باید این را بدانید که هزینه و موادی که مصرف می کنید کاملا شخصی بوده و به ترجیح شما بستگی خواهد داشت. به طور کلی مواد مورد نظر شامل چنین مواردی می شوند:

  • یک نخ پلاستیکی مقاوم یا سیم مفتولی مناسب. این نخ یا سیم می تواند رنگی یا بی رنگ باشد.
  • دو مهره شبیه به صدف (clamshell bead tips)، ترجیحا طلایی رنگ. البته انتخاب رنگ به وضعیت مهره ها و دانه های شما بستگی دارد.
  • مهره های کوچک به انتخاب خودتان. اجباری در انتخاب مهره یا دانه هایی که نخ را از درون آن ها عبور می دهید وجود ندارد. همه چیز به خلاقیت شما باز می گردد.
  • دو گیره نگهدارنده بند عینک

نگهدارنده بند عینک

بخش دوم : نخ پلاستیکی را بِبُرید

در این از ساخت بند عینک با نخ و مهره، باید نخ پلاستیکی مقاوم انتخابی خود را به اندازه دلخواه ببرید. طبیعتا به قیچی تیز یا سیم چین نیاز خواهید داشت. اندازه برش شما به اندازه سر شما بستگی دارد و می توانید با یک محاسبه ساده، اندازه مورد نظر خود را از نخ جدا کنید.

بخش سوم ساخت بند عینک: نخ را تزیین کنید

در این بخش از ساخت بند عینک با مهره بر اساس سلیقه خود باید نخ را با دانه ها و مهره های مختلف تزیین کنید. به طور کلی برای پر کردن نخ محدودیتی وجود ندارد. می توانید از دانه های تسبیح یا موارد مشابه آن استفاده کنید. هیچ فشاری روی این قسمت وجود ندارد و شما می توانید هر طور که می خواهید نخ را پر کنید. فقط مراقب تعادل نخ باشید و سعی کنید الگوی خاصی برای تزیین نخ در نظر بگیرید.

تزیین نخ

همانند ساخت دستبند مهره ای، می توانید از مهره های مختلفی استفاده کنید. این مهره ها ممکن است پلاستیکی، چوبی یا فلزی باشند. فقط مراقب باشید که تناسب قابل قبولی بین مهره های مصرفی شما برقرار باشد.

بخش چهارم ساخت بند عینک: دو انتهای نخ را ببندید

وقتی که تزیین نخ را به پایان رساندید و از همه چیز راضی بودید، از مهره های شبیه به صدف خود استفاده کنید تا دو انتهای نخ را ببندید. این مهره ها دو طرف نخ را می بندند و اجازه اتصال بند عینک شما به مرحله بعدی را می دهند. در پایان این مرحله، باید چنین حالتی در بند عینک خود داشته باشید.

بستن دو انتها

بخش پنجم ساخت بند عینک: دو انتهای بند عینک را تزیین کنید

حالا که دو طرف عینک را با مهره های شبیه به صدف بستید، می توانید آن را کمی تزیین کنید تا به یک بند عینک دخترانه زیبا تبدیل شود. بار دیگر از مهره های خود به دلخواه استفاده کنید. این قسمت الزامی نیست اما در زیبا شدن دو انتهای عینک شما شدیدا تاثیر مثبت خواهد داشت. با این کار، انتهای نخ یا مفتول سیمی شما اصلا مشخص نخواهد شد و زیبایی بیشتری خواهید داشت.

تزیین انتهای بند عینک

بخش ششم ساخت بند عینک: اتصال بند نخی به قلاب

حالا باید دو انتهای بند عینک نخی را به قلاب های نهایی متصل کنید. در این مرحله ما قصد داریم به شکل نهایی بند عینک خود برسیم. کار سختی نیست و باید با انبر دست، مهره های شبیه به صدف دو انتها را به گیره های بند عینک متصل کرد.

گیره نگهدارنده انتها

در انتها آموزش شما باید یک بند عینک زیبا برای خود داشته باشید. حالا می توانیم نخ تزیین شده خود را به عنوان بند عینک به عینک خود متصل کنیم.

پایان ساخت بند عینک

بخش هفتم ساخت بند عینک: تبدیل بند عینک به گردنبند

حالا که دو گیره آماده در دو انتهای بند عینک خود ایجاد کرده اید، می توانید به سادگی و هر زمان که خواستید، این دو بند را به هم متصل کنید. با اتصال این دو انتها، یک گردنبند ساده و دست ساز خواهید داشت. در واقع با حمل عینک و بند عینک خود، گردنبند مطابق با سلیقه خود را هم حمل می کنید!

تبدیل به گردنبند

فیلم آموزش ساخت بند عینک

برای کسانی که علاقه مند به یادگیری ساخت بند عینک فانتزی از طریق ویدیو هستند ما فیلم آموزشی را فراهم ساختیم تا از طریق آن بتوانید طریقه ساخت این کاردستی را یاد بگرید.

 

نظرات و پیشنهادات

امروز در آی آر میکس نحوه ساخت بند عینک فانتزی دخترانه را به شما توضیح دادیم. طبیعتا راه های زیاد و وسایل متعددی برای ساخت بند عینک وجود دارد. اگر تجربه ساخت بند عینک یا استفاده از این هنر دستی مفید را دارید، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی