انتخاب شغل مورد علاقه آینده

نکات مهم انتخاب شغل مورد علاقه در آینده بر اساس شخصیت و..

۰
نکات مهم انتخاب شغل مورد علاقه در آینده بر اساس شخصیت و..
امتیاز دهی به نوشته

با توجه به افزایش نرخ بیکاری در کشور، انتخاب شغل و مسیر زندگی مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از نظر لغوی، بیکار به کسی گفته می شود که ۱۵ تا ۶۵ سال سن داشته باشد و علی رغم تلاش برای انتخاب شغل، نتواند درآمدی کسب کند. ضمن این، بیکاری پنهان در جامعه ما شدیدا به چشم می خورد. بیکاری پنهان یعنی حضور در شغل و حرفه ای که مناسب شما نیست. در هر صورت اگر می خواهید انتخاب شغل مناسبی برای خود داشته باشید، با آی آر میکس همراه باشید.

راهنمای انتخاب شغل آزاد و تخصصی پر درآمد مناسب شما

Ten Tips for Choosing the Best Job

صرف نظر از فشارهای اقتصادی و اجتماعی موجود در کشور، انتخاب شغل همیشه جذابیت های خاص خود را دارد. افراد زیادی به دنبال کسب کار هستند اما دانستن اصول انتخاب شغل به شما کمک می کند تا زودتر به هدف خود برسید. اطلاع از شخصیت و ویژگی های اخلاقی فردی هم در پیدا کردن شغل بسیار مهم است. برای همین با آی آر میکس همراه باشید تا ده نکته مهم پیرامون انتخاب شغل مورد علاقه را با شما در میان بگذاریم.

۱- در حالت جستجو باقی بمانید. همیشه به دنبال کسب شغل باشید و حالت جستجو برای شغل را متوقف نکنید. در وبسایت هایی مثل جاب اینجا عضو شوید و همیشه از به روز رسانی های سایت مطلع باشید. کار فعلی خود را حفظ کنید و موفقیت های فعلی تان را سریعا به رزومه قبلی اضافه کنید. ضمن این ها همیشه جستجوی کانال ها یا شبکه های اجتماعی دیگر به منظور کسب شغل را فراموش نکنید.

پر کردن رزومه

۲- شغل ایده آل و رئیس رویایی خود را تصور کنید. این کار به شما کمک می کند تا به گزینه های بی ربط به خودتان فکر نکنید و راه ساده تری برای معیارهای انتخاب شغل داشته باشید. با این کار تن به هر شغلی نمی دهید و اولویت های خود را پیش از مصاحبه یا موارد مشابه آن، پیدا می کنید. همیشه رویاپردازی کنید و خود را در بالاترین مرتبه شغل آینده خود ببینید. شغلی که شما انتخاب می کنید باید با میزان بلند پروازی شما سازگاری داشته باشد. دانستن سبک شخصیتی یا مدیریتی رئیس هم برای شما مفید خواهد بود. همیشه به رئیس خود و ویژگی های اخلاقی او فکر کنید!

رئیس مناسب

از خود بپرسید چه فعالیت هایی را در شغل خود راضی کننده می بینید؟ دلتان می خواهد در کار بعدی، چه کارهایی را انجام ندهید؟ تعادل زندگی شما چگونه بهبود خواهد یافت؟ شرکت مورد علاقه شما چیست؟ چه کارهایی شما را بیشتر از همه ارضا خواهند کرد؟ چه کارهای بیشتر از همه شما را آزار می دهند؟ چه سیستمی برای سبک زندگی شما مناسب است؟

۳- دیگر چه چیزی را در شغل خود دوست دارید؟ شغل آزاد یا شرکتی؟ به نقطه ضعف ها یا کمبودهای شغل خود فکر کنید. اگر مشغول به کار در یک شرکت اداری هستید، با خود بگویید پست فعلی تان چه چیزهایی را کم دارد. شاید جای پیشرفت در کار فعلی تان کم باشد. شاید فشار کاری بالایی دارید، شاید آزادی عمل پایینی دارید. به طور کلی ایرادات کار خود را زود پیدا کنید.

ناراحتی از شغل

۴- شغل مناسب خود را پیدا کنید. این موضوع ممکن است با تصورات شما متفاوت باشد. استفاده از تست انتخاب شغل مناسب به شما کمک ویژه ای می کند. وبسایت هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها بهترین شغل متناسب بر اساس شخصیت خود را پیدا کنید. ضمن این ها مشورت با مشاور شغلی هم مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که شاید رشته و شغل مورد نظر شما، واقعا با شخصیتتان سازگار نباشد. پس نباید با پیش زمینه به تست پاسخ دهید.

۵- ارزش کار خود را بشناسید. دانستن میزان حقوق و مزایای شغلی که می خواهید انتخاب کنید، اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر بدانید حقوق متعارف شغل مورد نظر شما چه میزان است، مبلغ مناسبی را برای دستمزد خود طلب می کنید و در اصطلاح عامیانه، سرتان کلاه نمی رود! می توانید با افراد مشغول در حرفه مورد نظر خود صحبت کنید و سیر تا پیاز مسائل مالی شغل خود را یاد بگیرید.

انتخاب شغل مناسب

۶- دستمزد بیشتری می خواهید؟ اگر فکر می کنید در شغل فعلی خود، درآمد بیشتری باید کسب کنید، از رئیس خود درخواست ترفیع کنید. اگر فکر می کنید شغل شما بن بست بوده و افزایش و ترفیعی برایتان ممکن نیست، به دنبال شغل دیگری باشید. گاهی اوقات شرکت در مصاحبه های دیگر و گرفتن پذیرش اولیه از شرکت های دیگر، می تواند به ترفیع شغل فعلی شما کمک کند. البته باید شرایط را در نظر داشته باشید و مراقب باشید که همه چیز به ضررتان تمام نشود.

۷- توانایی های خود را افزایش دهید. اگر شغل ایده آل شما نیازمند توانایی های بیشتری است، خود را تقویت کنید. گاهی هم باید توانایی های جدیدی به دست آورید. در هر صورت پیش از رفتن به شغل جدید، توانایی های خود را به طور کامل ارزیابی کنید. با خود صادق باشید و از یادگیری مسائل سخت و جدید، ترسی نداشته باشید. طبیعتا رئیس ها به دنبال افراد با مهارت های بیشتر هستند. شاید هم در صورتی که توانایی ها و مهارت های خود را ارتقا دادید، رئیس فعلی تان با افزایش حقوق، خواستار حفظ شما شد! در هر صورت بهبود توانایی ها و افزایش خلاقیت، قطعا هیچ ضرری برای شما ندارد.

بهبود مهارت ها

۹- گفتن “نه ممنون” را فراموش نکنید! از رد کردن پیشنهاد شغلی هراس نداشته باشید. هر شغلی که به نظر شما ایده آل نیست را رد کنید. اگر کیفیت بالایی داشته باشید، پیشنهادات بهتری برای شما وجود خواهد داشت. در انتخاب شغل عجله نداشته باشید زیرا گاهی اوقات، اتفاقات خوب برای افرادی رخ می دهند که صبر می کنند.

نه گفتن

۱۰- ارتباطات خود را تقویت کنید. همیشه با افراد زیادی در ارتباط باشید. حضور در شرکت هایی که کمبود نیرو دارند و یا داشتن ارتباط با چنین افرادی، می تواند برای شما مفید باشد. به طور کلی داشتن ارتباط اجتماعی قوی، یکی از لازمه های کسب شغل خواهد بود. افرادی که روابط اجتماعی قدرتمندی دارند، به احتمال فراوان هرگز بیکار نخواهند ماند!

نظرات و پیشنهادات

امروز با هم روی موضوع انتخاب شغل و چند نکته کلیدی در انتخاب حرفه شغلی صحبت کردیم. اگر درباره این مطلب آی آر میکس نظر یا پیشنهادی دارید، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی