ساخت زیورآلات با رزین

کاملترین آموزش تصویری ساخت زیورآلات با رزین اپوکسی در منزل

۰
کاملترین آموزش تصویری ساخت زیورآلات با رزین اپوکسی در منزل
نمره 3.9 از 9 رای

این روزها بسیاری از خانم های جوان ترجیح می دهند از انواع بدلیجات در پوشش خود استفاده کرده و گاها این زیورآلات را با پوشش خود ست می کنند و این جلوه خاصی به استایل آنها می دهد. اگر شما هم علاقه مند به این قبیل زیورآلات هستید با آی آر میکس همراه باشید تا کاملترین آموزش تصویری ساخت زیورآلات با رزین اپوکسی در منزل را برای شما ارائه دهیم.

چگونه زیورآلات بسازیم ؟ نحوه ساخت گردنبند و جواهر با رزین اپوکسی در خانه

How to Make Resin Jewelry

چگونه زیورآلات بسازیم ؟ با کمی صبر و تمرین زیاد می توانید نحوه ساخت گردنبند و جواهر با رزین اپوکسی در خانه انجام دهید. شما می توانید با ایجاد طرح ها و ایده پردازی های خاص و متفاوت، سبک مخصوص به خود را داشته و از ارائه کارهای خود در بازار کسب درآمد کنید.

بخش اول: لوازم مورد نیاز برای ساخت زیورآلات با رزین

۱-برای ساخت زیورآلات با رزیم باید لوازم مورد نیاز و فضای کاریخود را آماده کنید. میز کار خود را با استفاده از کاغذ مومی یا یک تکه پارچه بزرگ پوشش دهید. زیرا در صورت چکه کردن رزین روی میز یا فرش، به سختی پاک می شود.

فضای کاری

همچنین می توانید از دستکش پلاستیکی و عینک ایمنی استفاده کرده و تا حد امکان در محیطی با تهویه مناسب کار کنید.

۲-در این مرحله از ساخت زیورآلات دخترانه با رزیم  باید وسایل مورد نیاز تزئینی را آماده نمایید. خلاق باشید و انواع وسایل تزئینی (شامل انواع نگین، گل خشک، روبان، چوب، کریستال های تزئینی و…) را طوری انتخاب نمایید که بتوانید در داخل قالب رزین آنها را جاسازی کنید. پیش از این درباره ساخت دستبند مهره ای و دستبند چرمی با شما صحبت کرده بودیم.

زیورآلات با رزین

۳- توجه داشته باشید که حتما در ساخت جواهرات چوبی با رزین از چسب Mod Podge استفاده کنید. قبل از قرار دادن اشیاء تزئینی در قالب سیلیکونی، مطابق تصویر از چسب “ماد پاج” استفاده نمایید. چسبی که سفید است ولی پس از خشک شدن بی رنگ خواهد شد. این چسب از ایجاد حباب و تغییر رنگ اشیاء تزئینی مورد استفاده شما جلوگیری می کند (در صورت پیدا نکردن این چسب، می توانید از ترکیب کمی چسب چوب با آب استفاده نمایید).

چسب ماد پاج و پر

۴-سایز اشیاء تزئینی خود را تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه شیء تزئینی شما با ابعاد قالب مطابقت دارد. بنابراین اگر از چیزهایی همچون گل، روبان، سنگ های تزئینی پر یا … استفاده می کنید، به وسیله قیچی آنها را سایز کرده و سپس درون قالب قرار دهید.

قیچی کردن اطراف پر

۵-قالب سیلیکونی مورد نیاز برای ساخت بدلیجات با رزین را انتخاب نمایید. استفاده از قالب با طرح های مختلف در آن به شما انعطاف پذیری بیشتری در طراحی خواهد داد. همچنین می توانید بسته به نیاز خود از قالب مد نظرتان به صورت تکی استفاده کنید.

تصویر انواع قالب

۶-جهت جدا شدن راحت شیء از قالب، از اسپری های مخصوص این کار استفاده نمایید. مطابق تصویر تک تک قالب ها را اسپری کرده و اجازه دهید خشک شوند. این کار باعث می شود در پایان کار، زیورآلات با رزین اپوکسی شما به راحتی از قالب جدا شوند (البته اگر قصد استفاده از قالب های تکی دارید، استفاده از این اسپری ها لازم نیست).

اسپری کردن قالب

بخش دوم: تهیه رزین و آماده کردن آن

۱-رزین پلی یورتان را انتخاب نمایید. بهترین گزینه جهت ساخت زیورآلات با رزین شفاف ، “رزین پلی یورتان” است.

رزین پلی یورتان

“رزین پلی استر” بیشتر مصارف صنعتی و مجسمه سازی داشته و پس از خشک شدن زرد می شود. به همین دلیل اصلا مناسب ساخت زیورآلات با رزین نیست.

۲- برای ساخت زیورآلات تزیینی با رزین بایدبطری های رزین و کاتالیزور را در آب گرم قرار دهید. به هیچ عنوان از آب در حال جوش جهت این کار استفاده نکنید. قرار دادن رزین در آب گرم باعث می شود که رزین و کاتالیزور گرم شده و به راحتی با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین حباب های ایجاد شده در زمان هم زدن به راحتی از رزین خارج شود.

گذاشتن بطری ها در آب

۳-رزین و کاتالیزور رابه مقدار برابر با هم مخلوط کنید. یک لیوان پلاستیکی کوچک بردارید و مقدار برابر از رزین و کاتالیزور را داخل لیوان ریخته و به مدت ۲ دقیقه با یک قاشق چوبی به طور مداوم هم بزنید.

ریختن هر دو ماده درون لیوان

این کار را با دقت انجام دهید. زیرا در صورت خوب مخلوط نشدن این دو ماده ممکن است محصول نهایی هرگز خشک نشود.

۴- اضافه کردن ماده رنگی ؛ در صورت تمایل به داشتن زیورآلات با رزین رنگی، چند قطره رنگ دلخواه خود را به ماده اضافه کنید (اگر می خواهید زیورآلات با رزین روشن و شفاف داشته باشید، اضافه کردن رنگ نیازی نیست).

اضافه کردن چند قطره رنگ

به منظور این کار، یک لیوان جداگانه بردارید. چند قطره رنگ را با مقدار کمی رزین مخلوط کرده و سپس در محلول نهایی خود بریزید.

بخش سوم: قالب سازی رزین

۱-رزین به دست آمده را درون قالب ها بریزید. به منظور کاهش حباب های ایجاد شده، این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید.

ریختن رزین در قالب ها

۲- برای شفاف شدن رزین باید از سشوارجهت ترکاندن حباب ها استفاده نمایید. سشوار را در فاصله ۱۰ سانتیمتری از قالب ها قرار داده و شروع به گرم کردن آنها کنید. این کار ضمن گرم و رقیق کردن رزین، باعث می شود حباب های ایجاد شده روی سطح به راحتی بترکند.

قرار دادن سشوار در بالای قالب

۳- قبل از قرار دادن سنگ های تزئینی و چوب ، اجازه دهید رزین کمی سخت تر شود. ۱۵ دقیقه یا بیشتر صبر کنید. سپس از یک موچین جهت گذاشتن شیء تزئینی درون قالب کمک بگیرید.

گذاشتن پر درون قالب

۴- در این مرحله از آماده سازی جواهر با رزین باید سطح قالب را با لایه نهایی رزین پوشش دهید؛ به طوریکه کاملا سطح شیء تزئینی شما به وسیله رزین پوشش داده شود.

ریختن مایع روی پر  

این لایه از رزین باید تا بالای قالب برسد و به طور کامل شیء را پوشش دهد.

۵-در صورت تمایل از اکلیل، منجوق یا سنگ های ریز کریستالی استفاده نمایید. پس از ریختن مرحله نهایی رزین درون قالب، می توانید به دلخواه خود از اجناس پر زرق و برق جهت زیباتر شدن زیورآلات با رزین خود استفاده نمایید.

ریختن اکلیل روی پر

۶-به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار، از یک پوشش روی قالب ها استفاده نماییدیک کاغذ یا ظرف بزرگ را به صورت وارونه روی قالب قرار دهید تا در مقابل خاک محفوظ بماند و به طور کامل خشک شود.

قرار دادن کاغذ روی قالب

۷-خارج کردن زیورآلات از قالب. پس از خشک شدن کامل، می توانید زیورآلات با رزین را از قالب خارج کنید.

برداشتن قطعه از قالب

اگر همچنان قطعات نرم هستند، به مدت ۱۰ دقیقه قالب را درون فریزر قرار دهید. اکنون به راحتی می توانید قطعات را از قالب خارج کنید.

بخش چهارم: ساخت زیورآلات دخترانه با رزین

۱-حرارت دادن سنجاق فلزی ؛ یک سنجاق معمولی که دو سر دایره شکل دارد انتخاب کرده و به وسیله انبردست یک دایره آن را درآورید. به مدت ۵ ثانیه روی شعله گاز یا شمع آن را حرارت دهید. مطابق تصویر زیر، سنجاق را همانند گوشواره خمیده کنید تا به راحتی زیورآلات با رزین خود را بتوانید در آن حلقه فلزی جای دهید.

سنجاق خمیده در دست

۲-وارد کردن رزین به داخل سنجاق ؛ رزین مورد نظر خود را به آرامی و با دقت به طور مستقیم به داخل سنجاق حرارت دیده فشار دهید. نزدیک شدن سنجاق حرارت دیده به رزین، کمک می کند که رزین شما انعطاف پذیرتر شده و سنجاق را درون خود جای دهد.

فشار دادن سنجاق به داخل رزین

۳-اضافه کردن یک حلقه ؛ اگر قصد ساخت گردنبند با رزین را دارید، مطابق تصویر زیر می توانید یک حلقه کوچک درست کرده و به داخل حلقه قبلی بیاندازید.

قرار گرفتن حلقه سفید داخل حلقه ای قهوه ای

۴- به این ترتیب با استفاده از یک زنجیر، رزین خود را به یک آویز زیبا تبدیل کنید.

گردنبند رزین

فیلم آموزشی ساخت زیورآلات دخترانه با رزین

اگر مطالب بالا برای شما مفید واقع نشدن میتوانید از ویدوی زیر برای ساخت این کاردستی در آمدزا استفاده کنید.

 

نظرات و پیشنهادات ؟

امروز در آی آر میکس کاملترین آموزش تصویری ساخت زیورآلات با رزین اپوکسی در منزل را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی