How to Wash Shoes in Washing Machine

آموزش تصویری نحوه شستن کفش سفید پارچه ای، چرم، جیر، کتانی و .. در خانه

۰
آموزش تصویری نحوه شستن کفش سفید پارچه ای، چرم، جیر، کتانی و .. در خانه
امتیاز دهی به نوشته

شاید شنیده باشید که کفش شما نشانه شخصیت شما است! بنابراین سالم و تمیز نگه داشتن کفش ها یک فاکتور مهم و ضروری به حساب می آید. به خصوص با بالا رفتن قیمت ها تمیز نگه داشتن کفش به سالم ماندن آن نیز کمک میکند تا شما مجبور به خرید کفش های جدید نشوید. امروز در آی آر میکس قصد داریم آموزش تصویری نحوه شستن کفش سفید پارچه ای ، چرم، جیر ، کتانی و .. در خانه را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید.

شستن کفش سفید پارچه ای در ماشین لباسشویی به چه شکل است ؟

How to Wash Shoes in Washing Machine

مهم نیست که شما چه نوع سبک زندگی و چه شغلی دارید، کفش های شما به ناچار کثیف می شوند و شما مجبور هستید به منظور بهتر نشان دادن استایل خود، نحوه شستن کفش های کتانی، پارچه ای، جیر و چرم خود را یاد گرفته و اعمال کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نحوه شستن انواع کفش در ماشین لباسشویی را آموزش دهیم.

روش اول: نحوه شستن کفش سفید پارچه ای در ماشین لباسشویی

۱برای شستن کفش های پارچه ای در ماشین لباسشویی بندها و کفی کفش را بردارید.به منظور بهتر تمیز شدن کفش بهتر است به طور جداگانه بندها، کفی و بدنه کفش را بشویید. این روش به زودتر خشک شدن کفش شما نیز کمک خواهد کرد.

درآوردن بندها

۲بندهای کفش پارچه ای خود را تمیز کنید. شما می توانید پس از کثیف شدن بند کفش خود، بندهای جدید خریداری کنید. اما تمیز کردن بند کفش بسیار راحت است و تنها به یک براش یا مسواک آغشته به مواد پاک کننده همچون صابون نیاز دارد. یا اینکه می توانید بندها را به همراه کفش در ماشین لباسشویی بیندازید و قبل از قرار دادن در کفش اجازه دهید بطور کامل خشک شوند.

مسواک کشیدن بند کفش

۳در این مرحله از شستن کفش پارچه ای سفید کفی های کفشرا جهت رفع بوی بد آن تمیز نمایید. برای این کار نیاز به یک مسواک نابکار یا یک تکه پارچه (اسفنج) کهنه دارید. مسواک یا اسفنج را آغشته به مواد پاک کننده که مخلوطی از آب گرم و صابون یا پودر های لباسشویی است کرده و به آرامی و با ملایمت شروع به ساییدن کفی کفش نمایید. در آخر قبل از قرار دادن کفی ها در کفش، اجازه دهید تا به طور کامل خشک شوند.

مسواک کردن کفی کفش سفید

اگر کفی های شما همچنان بوی بدی دارند، از جوش شیرین جهت رفع بوی بد آن استفاده کنید. مقداری جوش شیرین درون کفش ریخته و اجازه دهید یک شب تا صبح به طور کامل درون کفش قرار بگیرند.

اگر همچنان از بوی بد کفی های کفش خود ناراحت هستید روش زیر را امتحان کنید:

  • کفی ها را برای چند ساعت در مخلوطی از آب و سرکه قرار دهید و اجازه دهید به خوبی خیس بخورند. سپس آنها را در مخلوطی از آب گرم، جوش شیرین و یک روغن مخصوص همچون روغن درخت چای یا روغن کاج خیس کنید.

۴برای از بین بردن زردی کفش سفید لبه های کفش خود را از هرگونه لک پاک کنید. مطابق تصویر با استفاده از یک مسواک خشک یا یک براش نرم (مثل برس کفش) کناره های کفش خود را از هرگونه گل و لای و لک پاک کنید.

مسواک کردن لبه های کفش یا دستمال کشیدن آن

در صورتیکه مسواک یا براش نتوانست به خوبی لک ها را پاک کند، از یک دستمال نم دار یا آغشته به مواد پاک کننده استفاده نمایید.

۵برای شستن کفش های پارچه ای سفید در ماشین لباسشویی کفش ها را درون یک کیسه یا روبالشی قرار دهید. به منظور بستن سر کیسه از یک گیره استفاده کنید یا طوری گره بزنید که آب بتواند درون کیسه جریان پیدا کند و خارج شود.

قرار دادن کفش درون کیسه

در این مرحله از نحوه شستن کفش کتانی ، اگر قصد دارید بندها را به همراه خود کفش بشویید، قبل از قرار دادن کفش ها در کیسه، آنها را به وسیله بند ها به یکدیگر گره بزنید.

همچنین می توانید به جای روبالشی از یک کیسه یا توری مشبک استفاده نمایید.

۶برای انداختن کفش در ماشین لباسشویی باید کیسه را به همراه یک یا دو حوله درون ماشین لباسشویی قرار دهید. این حوله ها باعث می شوند که کفش ها در حین چرخش، با برخورد به بدنه ماشین لباسشویی آسیب نبینند و به ماشین لباسشویی هم ضربه وارد نشود.

قرار دادن چند تکه پارچه در لباسشویی

اطمینان حاصل کنید که حوله ها قدیمی و کهنه هستند؛ چراکه حوله های جدید دارای پرز بوده و امکان رنگ دادن به کفش شما را دارد.

بیشتر کفش های کتانی بادوام بوده و شستن آنها با دست یا به کمک ماشین لباسشویی بلامانع است. اما باز هم در مورد نحوه شستن کفش اسنیکرز خود به دستورالعمل تولید کننده آن کفش رجوع کنید. مثلا کمپانی همچون Nike توصیه می کند که کفش کتانی خود را با دست بشویید.

۷در این مرحله از شستن کفش اسپرت در لباسشویی ماده شویندهرا درون مخزن ماشین لباسشویی بریزید. مواد پاک کننده پودری به کفش می چسبد. بنابراین تا حد امکان از مواد پاک کننده مایع استفاده نمایید.

ریختن مایع درون مخزن لباسشویی

۸ماشین لباسشوییرا تنظیم و روشن کنید. برنامه را روی دمای سرد، آهسته (یا بدون چرخش) و بدون خشک کن تنظیم نمایید. دمای گرم و چرخش زیاد می تواند موجب آسیب رساندن به کفش های اسنیکرز شما شود.

نحوه شستن کفش

۹-کفش ها را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شوند. قرار دادن کفش ها در خشک کن توصیه نمی شود؛ چراکه موجب پیچ و تاب خوردن و آسیب به کفش ها خواهد شد.

گیره زدن کفش ها به طناب

بعد از شستن کفش اسکیچرز و پارچه ای در ماشین لباسشویی کفش ها را در مکانی داغ (به عنوان مثال در نزدیکی یک رادیاتور) یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا ممکن است به کفش آسیب برساند.

۱۰اکنون کفش هایی تمیز دارید. خشک شدن کفش به زمان زیادی نیاز دارد. ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد. بنابراین از قبل جهت نحوه شستن کفش اسنیکرز خود برنامه ریزی نمایید. دقت داشته باشید گاهی اوقات بعد از شستشو کفش شما کمی تنگ می شود و ممکن است سبب پا زدگی پنجه ها شود. امیدواریم طریقه شستن کتانی با لباسشویی را آموخته باشید.

بستن بند کفش سفید و تمیز

روش دوم: نحوه شستن کتانی کفش اسنیکرز با دست

۱بندهای کفش را به طور جداگانه تمیز بشویید. برای این کار از یک مسواک به همراه مواد شوینده استفاده نمایید و مطابق تصویر بندها را به خوبی براش کنید.

مسواک کشیدن بندها روی زمین

۲کفی ها رابردارید و تمیز کنید. از یک مسواک کهنه به همراه مخلوطی از آب گرم و ماده شوینده استفاده کرده و با ملایمت کفی ها را بسابید. سپس به وسیله یک اسفنج یا پارچه، آب کفی ها را گرفته و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شوند.

مسواک کردن کفی و گذاشتن پارچه

۳گل و لای و لکه ها را از کناره کفش بزدایید. جهت این کار از یک برس نرم یا مسواک استفاده کنید.

مسواک کردن کناره های کفش

۴- برای جلوگیری از زرد شدن کتونی سفید مخلوطی از آب گرم و مایع شوینده تهیه کنید. به منظور نحوه شستن کفش کتانی خود با دست، مسواک یا اسفنج را به طور کامل به این مایع آغشته کرده و از آن برای تمیز کردن فضای بیرونی کفش خود استفاده نمایید.     

ریختن مایع دستشویی در آب

۵بعد از شستن کفش کنانی و اسکیچرز از یک پارچه مرطوب جهت خشک کردن فضای بیرونی کفش استفاده نمایید. این کار باعث می شود که مواد شوینده اضافی روی کفش شما به طور کامل از بین رفته و دیگر هیچ لک یا چرکی روی کفش کتانی شما قابل مشاهده نباشد.

دستمال کشیدن کفش

۶- کفش ها را در معرض هوا قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند.

گذاشتن کتانی ها در معرض هوا

آموزش تصویری تمیز کردن کفش چرم و جیر

معمولا اغلب کفش های رسمی از جنس چرم، جیر، ورنی یا … هستند. بنابراین نحوه شستن کفش چرم و جیر شیوه های خاصی را می طلبد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. برای روش های بی صدا کردن کفش های رسمی اینجا را مطالعه کنید.

۱- از بین بردن بوی بد کفش چرم و جیر :جهت از بین بردن بوی بد کفش رسمی خود، مقداری جوش شیرین یا قهوه را مستقیما درون کفش بریزید. تا زمانی که قصد پوشیدن کفش های خود را نکرده اید، اجازه دهید این مواد درون کفش شما باقی بماند تا به خوبی عطر و بوی خود را به کفش بدهند. سپس با چند تکان ساده مواد را از داخل کفش به بیرون بریزید.

 ریختن قهوه روی دستمال سفید

۲- نحوه شستن کفش چرم و جیر :در صورتیکه به طور روزانه از کفش های چرمی خود استفاده می کنید، باید هفته ای ۲ تا ۳ بار با استفاده از یک پارچه نرم مرطوب آغشته به صابون، به آرامی شروع به پاک کردن گرد و غبار روی کفش خود کنید.

زدن دستمال داخل واکس قهوه ای

سپس کفش خود را واکس زده یا پولیش نمایید. می توانید از برس کفش یا یک دستمال نرم جهت واکس یا پولیش کردن کفش خود استفاده نمایید.

۳- نحوه تمیز کردن کفش جیر : اگر به طور روزانه از کفش های جیر خود استفاده می کنید، باید هفته ای ۲ تا ۳ بار با استفاده از یک قلم موی مخصوص کفش های جیر شروع به تمیز کردن آن کنید.

برس کشیدن کفش جیر مشکی

امروزه اسپری های مخصوص کفش های جیر طراحی و تولید شده که به راحتی می توانید پس از خرید یک جفت کفش جدید، روی تمام سطح کفش اسپری کنید و اینچنین کفش های خود را در برابر گرد و غبار و ایجاد لک و چرک در آینده محافظت نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس در مورد نحوه شستن کفش سفید اسنیکرز، چرم، جیر و کتانی در خانه صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی