Science-Backed Ways To Fall Asleep Faster

۱۵ عدد از بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب

۰
۱۵ عدد از بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب
نمره 3.4 از 7 رای

با تغییر سبک زندگی افراد از حالت سنتی به شیوه مدرن، ساعت خواب بشر هم دستخوش تغییراتی بزرگ شده است. اگر در گذشته با خاموشی هوا، ساعت خواب افراد هم فرا می رسید، امروزه و با پیشرفت وحشتناک وسایل الکتریکی و البته اختراع برق، جای تعجبی نیست که افراد تا پاسی از شب بیدار بمانند. اگر شما هم از مشکل خفیف یا شدید بی خوابی رنج می برید و به دنبال روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب هستید، این مطلب آی آر میکس را از دست ندهید.

آموزش رفع بی خوابی با تکنیک های سریع خوابیدن

 Ways To Fall Asleep Faster

راه های زیادی برای حذف بی خوابی وجود دارند. در میان راه های موجود، روش هایی که شما را در عرض چند دقیقه به خواب می برند ارزش بالایی دارند. اگر شما هم می خواهید تکنیک های سریع خوابیدن را یاد بگیرید و برای راحت خوابیدن در شب نکات جدیدی را بدانید، با این مطلب همراه باشید.

بی خوابی

بی خوابی افراد زیادی را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. طبق آمار حدود نصف افراد بالغ بالای ۶۰ سال با مشکل بی خوابی مواجه هستند. شاید اگر آمار رسمی در کشورهای مختلف وجود داشته باشد، عددهایی عجیب تر در سنین پایین تر هم به چشم بخورد. اما خوشبختانه روش های درمانی زیادی برای رفع بی خوابی وجود دارند. پیش از این هم درباره مسئله آلودگی صوتی و راه های  خوابیدن سریع صحبت کرده بودیم اما امروز میخواهیم بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین روش ها برای سریع خوابیدن : حذف استرس و نگرانی

حذف استرس و نگرانی یکی از روش های اصلی نیست. بلکه مهمترین عامل مشترک در تمامی موارد پیش روی ما خواهد بود. داروهایی که القای خواب در انسان را ایجاد می کنند و سبب سریع خوابیدن می شوند، به طور عمده وظیفه حذف استرس و نگرانی را به عهده دارند. تمرکز روی آرام کردن افراد مهمترین بخش و عامل سریع خوابیدن خواهد بود.

تکنیک های سریع خوابیدن : خود را به اجبار بیدار نگه دارید

اگر می خواهید سریع خوابیدن را در هنگام شب داشته باشید، در طول روز خوابیدن را فراموش کنید! ضمن این یک تکنیک قابل توجه دیگر هم برای سریع خوابیدن وجود دارد. هنگامی که به رختخواب می روید، سعی نکنید بخوابید و چشمان خود را به زور و اجبار باز نگه دارید!

بی خوابی و سریع خوابیدن

تحقیقی که در اسکاتلند انجام شد نشان داد باز نگه داشتن چشم ها تاثیر خوبی در خواب دارد! به این اثر، هدف یا نیت متناقض گفته می شود و کاملا اثبات شده است. البته این روش همیشگی و بلند مدت نیست و شاید برای شما جواب ندهد.

بلند شوید و برای ده دقیقه کاری انجام دهید

اگر در میانه های شب بیدار می شوید و نمی توانید به مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر بخوابید، از رختخواب خارج شوید و سعی کنید فعالیتی انجام دهید. فعالیت مد نظر ما یک فعالیت درگیر کننده مغز و دستان شما خواهد بود. حل یک پازل یا نقاشی کردن پاسخ خوبی در این زمینه ارائه کرده است.

باید به یاد داشته باشید که هر چیزی در زندگی ارزش خاص خود را دارد و تخت شما از این قاعده مستثنی نیست. تخت مکانی برای خواب است و اگر نمی خواهید و نمی توانید به خواب بروید، نباید روی تخت دراز بکشید. در غیر اینصورت تخت تبدیل به مکانی برای فکر کردن، مطالعه کردن یا تلویزیون نگاه کردن می شود و این مورد مناسبی نیست.

ساعت خود را مخفی کنید

در رختخواب خود غلت می زنید و تلاش می کنید که به خواب بروید. در همین حین نگاه شما به ساعت و دقایقی است که از دست می دهید. یکی از روش های سریع به خواب رفتن این است که ساعتتان را مخفی کنید! به طور کلی چک کردن مداوم زمان سبب افزایش استرس شما می شود و آرامش سیستم عصبی شما را مختل می کند.

مخفی کردن ساعت

تکنیک های سریع خوابیدن : اتاقتان را خنک کنید

به صورت کلی ارتباط شدیدی بین دمای داخلی بدن با سریع خوابیدن وجود دارد. اگر می خواهید سریع به خواب بروید، باید بتوانید دمای خود را پایین ببرید. زیرا در هنگام خواب دمای بدن پایین می آید. دمایی بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بهترین دما برای سریع خوابیدن خواهد بود.

حمام داغ قبل از خواب بگیرید

یکی از تکنیک های خواب سریع این است که قبل از این که به رختخواب خود بروید، یک دوش آب داغ کمک ویژه ای به شما خواهد کرد. بعد از دوش آب داغ دمای بدن به طور سریعتر و بهتر کاهش خواهد یافت و این یکی از اهداف شما است. تحقیقات نشان داده که این کاهش سریع دمای بدن، متابولیسم بدن شما را سریع تر کرده و بدن را برای خواب سریعتر، آماده می کند.

دوش آب داغ

خوابیدن در یک دقیقه : با جوراب بخوابید

یک مطالعه در کشور سوییس نشان داد که پاها و دستان گرم برای سریع خوابیدن مفید هستند! افرادی که بطری های آب گرم را کنار پاهای خود قرار می دهند، با افزایش قطر عروق بدن، خواب بهتری را القا می کنند. با این روش گرمای بدن شما به سمت پاها می رود و بخش مرکزی بدن خنک می شود.

صورت خود را در آب بسیار سرد قرار دهید

اگر هنگام خواب کمی استرس دارید و به طور کلی مضطرب هستید، بهترین درمان برای شما شاید استفاده از یک ظرف آب بسیار سرد باشد. در این ظرف کمی یخ بریزید و شرایط را واقعا سرد کنید. سپس صورت خود را به مدت ۳۰ ثانیه در این ظرف ببرید. این کار باعث می شود ضربان قلب و فشار خون شما سریعا پایین بیاید و همچنین روشی برای خواب سریع است.

آب یخ

آموزش سریع به خواب رفتن : از روش ۸-۷-۴ استفاده کنید

تکنیک ۸-۷-۴ که اساسا به تنفس باز می گردد، روشی ایده آل برای خوابیدن در کمتر از ۱ دقیقه می باشد. در این روش شما با افزایش میزان اکسیژن در سیستم گردش خونی خود، ضربان قلب را پایین می آورید و کربن دی اکسید بیشتری از ریه هایتان دفع می کنید. روش انجام تکنیک ۸-۷-۴ به این صورت است:

  • زبان خود را به کام خود و نزدیکی های دندان های بالایی بچسبانید و در تمام طول مدت تمرین همانجا نگه دارید.
  • فقط با دهان خود نفس را به بیرون بدهید.
  • دهان را ببندید و به آرامی از بینی خود نفس را به داخل بکشید و تا عدد چهار در ذهنتان بشمارید.
  • نفس خود را تا حبس کنید و این حبس کردن را تا عدد ۷ ادامه دهید (هفت عدد بشمارید).
  • نفس خود را کاملا از دهان به بیرون دهید و در حین بیرون دادن تا ۸ بشمارید.
  • این چرخه را سه بار دیگر تکرار کنید تا به چهار تنفس طولانی برسید.

روش 8-7-4

بوی اتاق را به اسطو خودوس تغییر دهید

اسطو خودوس هم عطر خوبی دارد و یکی از روش های سریع خوابیدن بدون نیاز به قرص خواب میباشد. این گیاه به آرامش اعصاب شدیدا کمک می کند، فشار خون را پایین می آورد و حالت ریلکس برای شما ایجاد می کند. ثابت شده که بو کردن روغن اسطو خودوس به مدت ۲ یا ۳ دقیقه پیش از خواب، در سریع خوابیدن شدیدا کمک کننده خواهد بود.

مکان مورد علاقه خود را تصور کنید

به جای شمارش گوسفندها در مغز، به محیطی فکر کنید که شما را آرام و خوشحال می کند. نکته کلیدی در این تصویرسازی، ایجاد فضایی است که هیچ فکر منفی و نگرانی در آن وجود نداشته باشد. این مکان می تواند منظره ای زیبا، خانه یک آشنا یا حتی ورزشگاه خانگی تیم محبوبتان باشد!

منظره برای سریع خوابیدن

به موسیقی گوش دهید

تحقیقات نشان داده که موسیقی سنتی یا هر گونه موسیقی مورد علاقه شما، ضربان قلب را به ۶۰ تا ۸۰ عدد در دقیقه کاهش می دهد و این عاملی اصلی در سریع خوابیدن خواهد بود. افرادی که نیم ساعت پیش از خواب به موسیقی گوش می دهند، عملکرد بهتری در خواب دارند و سریع تر به خواب می روند.

تکنیک های خواب سریع : شام خود را در کنار شمع میل کنید

هر چقدر خود را کمتر در معرض نورهای آبی قرار دهید، راحت تر به خواب می روید. نورهای آبی می توانند تولید ملاتونین در بدن را خنثی کنند و ریتم های خواب را به هم بریزند. ضمن این ها نور تبلت ها و گوشی های همراه هم در ایجاد بی خوابی نقشی منفی ایجاد می کنند. پس سعی کنید از هر چه نور دیجیتالی و برقی که می شناسید فاصله بگیرید و حتی شام رومانتیکی در کنار شمع ها میل کنید!

شام و شمع

بادکنک باد کنید برای راحت خوابیدن در شب

تعداد بادکنک خریداری کنید و پیش از خواب در آن ها بدمید. باد کردن بادکنک نیازمند تنفس عمیق می باشد و این تنفس عمیق، به نوعی تبدیل به یک تمرین تنفسی پیش از خواب می شود. این تنفس می تواند بدن و ذهن شما را آرام کند ، استرس ها را دور بریزد و به خواب رفتن سریع را ممکن میسازد.

آرامش و ریلکسیشین را امتحان کنید

آرام کردن عضلات به آرام شدن کل بدن شما کمک می کند. عضلات انگشتان پا، سپس گردن و سر را ریلکس و آرام کنید. هر عضله را برای ۵ ثانیه محکم و منقبض کنید و سپس برای ۳۰ ثانیه آن را شل کنید. این وضعیت را برای اکثر عضلات مهم بدن تکرار کنید تا نقش آن در سریع خوابیدن را به چشم خود ببینید.

ریلکس کردن عضلات

روی خودتان طب سوزنی انجام دهید!

طب سوزنی یکی از روش های سنتی و طبی برای سریع خوابیدن در  چین است که هنوز هم هواداران خاص خود را دارد. در این روش شما انرژی زیادی را به نقاط خاصی بدنتان می فرستید. حداقل فشار داند این مناطق برای القای خواب و آرامش روح مفید خواهد بود. البته برای این موضوع حتما باید با یک متخصص مشورت کنید. اما نقاط کلی برای فشار دادن شخصی این مناطق هستند:

  • بین ابروها و کمی بالاتر از بینی: اینجا را یک دقیقه به آرامی فشار دهید.
  • بین اولین و دومین انگشت پایتان. چند دقیقه فشار برای این قسمت ضروری است.
  • هر دو گوش خود را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این متن سعی کردیم ۱۵ عدد از بهترین روش ها برای سریع خوابیدن در شب بدون قرص خواب را به شما آموزش دهیم. اگر تجربه یا پیشنهادی در این زمینه دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی