تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم

آموزش ۷ روش تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم

۱
آموزش ۷ روش تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم
نمره 4.7 از 3 رای

امروزه آمار مسمویت افراد توسط مواد غذایی به خصوص شیر افزایش یافته است و هنوز هم افرادی وجود داردند که راه های تشخیض شیر خراب از سالم را نداند. اما احتمال مسمویت با شیر دارای مواد نگه دارنده وجود دارد ؟ یا ممکن است شیر دارای مهلت انقضا شما را مسموم کند ؟ در ادامه قصد داریم تا ۷ روش تشخیص شیر خراب را آموزش دهیم تا بتوانید در هر صورت شیر سالم از ناسالم را تشخیص دهید.

مسمومیت با شیر : راههای تشخیص شیر سالم از نا سالم با ۷ روش ساده

How to Tell if Milk is Bad

شیر غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست که میتواند به راحتی در زمانی کوتاه میکروب ها و باکتری ها را به خود جذب کند، حتی اگر شیر شما دارای مهلت انقضا باشد باز هم احتمال مسمومیت با شیر وجود دارد پس برای همین ما قصد داریم تا چند روش ساده برای تشخیص شیر خراب را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

۱- تشخیص شیر خراب با بو کردن آن

اولین روش برای تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته بو کردن آن است زیرا شما با اولین استشمام بوی شیر خواهید فهمید که شیر خراب است یا نه زیرا شیر فاسد بوی بسیار نامطبوع دارد.

  • اگر با چند بار بو کردن از سالم بودن شیر اطمینان حاصل نکردید میتوانید آنرا مزه کنید.

تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم

۲- تشخیص شیر سالم از ناسالم از روی غلظت آن

در این مرحله از تشخیص شیر سالم از ناسالم باید شیر را برسی کنید و به دنبال لخته و تکه های بریده شده در شیر بگردید، توجه داشته باشید که شیر سالم بستگی به درصد چربی موجود در آن دارای غلظت است اما اگر تک های بریده شده در شیر یافتید بدانید که شیر ناسالم است و معمولا این لخته ها در انتهای ظرف انباشته میشوند.

تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم

۳- برسی رنگ شیر

رنگ شیر را برسی کنید و به دنبال لکه های زرد رنگ و تیره بگردید (علائم فساد شیر)، برای اینکار میتوانید شیر را در داخل ظرفی شیشه ای بریزید و آنرا در مقابل نور قرار دهید تا به خوبی بتوانید رنگ آن را تشخیص دهید. شیر سالم معمولا به رنگ سفید است و بستگی به درصد چربی در درون آن دانه های زرد رنگ مشاهده میشود ولی در نگاهی کلی به رنگ سفید است.

برسی رنگ شیر

۴- مطمئن شدن از مدت زمان قرار گرفتن شیر در دمای اتاق

معمولا کسانی که در خانواده های پر جمعیت یا در خوابگاه ها زنگی میکنند با مشکل بی مسعولیتی اعضای خانواده و دوستان خود مواجه میشوند، به طور مثال ممکن است شیر به مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار بگیرد و شما بدون دانستن این قضیه آنرا مصرف کنید و مسموم شوید زیرا باکتری های موجود در هوا به سرعت جذب شیر میشوند. برای جلوگیری از خراب شدن شیر باید آنرا سرد نگه دارید و یخچال بهترین گزینه برای نگه داری شیر میباشد زیرا از خراب شدن آن جلوگیری میکند.

مطمئن شدن از مدت زمان قرار گرفتن شیر در دمای اتاق

۵- تاریخ انقضا شیر

این روش برای تمامی بسته بندی های شیر در بازار صدق نمی کند زیرا در برخی شیر ها مواد نگه دارنده وجود دارد که میتواند تا چند هفته از خراب شدن آن جلوگیری کند. اما برای شیر هایی که به صورت پاکتی تولید نمی شوند همانند شیر شیشه ای باید توجه داشته باشید که باید آنرا تا ۷ روز بعد از باز کردن دربش مصرف کنید زیرا به احتمال زیاد آن شیر بعد از هفت روز خراب میشود. و هر چقدر درصد چربی در شیر بیشتر باشد سریعتر فاسد میشود.

تاریخ انقضا شیر

۶- تشخیص شیر تاریخ گذشته با استفاده از مایکروویو

یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص شیر خراب از سالم استفاده از مایکروویو است، میتوانید مقداری از شیر را در داخل ضرفی شیشه ای بریزید و آنرا در ماکروویو قرار دهید و به مدت یک دقیقه بگذارید تا گرم شود اگر پس از گرم شدن بافت شیر چسبناک و بریده بریده شد (بریدن شیر) بدانید که آن شیر فاسد است.

  • اگر بر روی شیر پوستی نازک شکل گرفت نگران نشوید زیرا به آن سر شیر می گویند و ضرری برای بدن ندارد.

تشخیص شیر تاریخ گذشته با استفاده از مایکروویو

۷- تشخیص شیر سالم از نا سالم با استفاده از جوش شیرین

از کجا بفهمیم شیر خراب شده ؟ یکی از روش های پیشرفته برای تشخیص شیر تاریخ گذشته استفاده از جوش شیرین است. برای این آزمایش شما به یک قاشق غذا خوری جوش شیرین ترجیحا تازه نیاز دارید ، همچنین به چند قطره شیر برای انجام آزمایش. فقط کافی است تا چند قطره شیر را با قطره چکان بر روی جوش شیرین برزید اگر پس ریختن شیر حباب هایی بر روی جوش شیرین مشاهده کردید بدانید که آن شیر فاسد است. اگر حبابی مشاهده نکردید بدانید که شیر سالم و قابل مصرف است.

تشخیص شیر سالم از نا سالم با استفاده از جوش شیرین

جلوگیری از فاسد شدن شیر

شما باید فرآورده های لبنی از جمله شیر را در دمای حداقل زیر ۴ درجه سانتی گراد نگه دارید تا سالم و تازه بماند. همچنین از تابش نور خورشید به آن و قرار گرفتن در معرض هوا به مدت طولانی جلوگیری کنید، زیرا همانطور که گفتیم به دلیل غنی بودن شیر از مواد معدنی و پروتئین به راحتی میتواند توسط باکتری های موجود در هوا فاسد شود.

جلوگیری از فاسد شدن شیر

اگر تمایل به دانستن ترفند های خرید مواد غذایی هستید میتوانید مطلب آموزش نکات خرید و راه های تشخیص هندوانه شیرین و قرمز را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس سعی کردیم تا به شما ۷ روش تشخیص شیر خراب و تاریخ گذشته از شیر سالم را آموزش دهیم، اگر در زمینه تشخیص شیر سالم از نا سالم نظر یا پیشنهادی دارید آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی