آموزش تصویری نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن

۰
آموزش تصویری نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن
نمره 3 از 3 رای

ماشین های لباسشویی همانند تمام وسایل برقی خانگی دیگر، نیازمند تمیز شدن و تمیز ماندن هستند. قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید از شر نقاط کثیف یا دارای جرم ماشین لباسشویی خود خلاص شوید. با ما همراه باشید تا نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی و تمیز کردن آن را به شما آموزش دهیم.

چگونه داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ؟ آموزش رسوب زدایی ماشین لباسشویی

How to Clean the Inside of a Washing Machine

هر وسیله شستشو هم نیاز دارد که هرچند وقت یک بار، جرم گیری شود و ماشین لباس شویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از شستن لباس ها با لباس شویی، داخل لباس شویی جرم می گیرد. در این مطلب به سه روش برای اینکه چگونه داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ، اشاره می شود و نکاتی قابل توجه درباره جرم گیری ماشین لباسشو یی را خواهیم آموخت.

روش اول: شستن ماشین لباس شویی از درب جلو

۱- برای جرم گیری ماشین لباسشویی درون ماشین را با آب داغ پر کنید. مدل های جدید ماشین های با بارگذاری از درب جلو، اغلب چرخه خودکار دارند. به هرحال اگر این بخش با خود شما است، آن را با آب داغ پر کنید. اگر شما چرخه تمیزکننده خودکار برای جرم گیری ماشین لباسشویی ندارید، کافی است لباسشویی را تنها با آب داغ پرکنید.

آب داغ

۲- برای تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی حدود یک لیتر سفید کننده بیافزایید. اگر داخل لباسشویی شما، لکه دار شده است، سفید کننده، راه حل آن است که باید با آب داغ ترکیب شود. سپس اجازه دهید چرخه  شست و شوی ماشین به پایان برسد.

سفید کننده

۳- چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم ؟ لاستیک درب لباسشویی را جرم گیری کنید. در این قسمت، آب می تواند بین محفظه و ماشین گیر کند. از شوینده ای چند منظوره و اسفنج یا دستمال توالت برای پاک کردن زیر و اطراف محفظه استفاده کنید.

لاستیک درب لباسشویی

۴- مخزن پودر یا مایع لباس شویی را تمیز کنید. مطمئن شوید که از پودر و مایع پاک کننده مخزن در جای درستی استفاده کرده اید و عاری از هر پرز یا سایر آشغال ها است. از شوینده چند منظوره یا سرکه و محلول آب و اسفنج برای حذف عوارض شوینده استفاده کنید؛ خاک یا هر چیز دیگری که دارای کلوخ، شن و این سبک مواد است، ممکن است به مخزن شما آسیب برساند.

مخزن لباس شویی

جرم گیر ماشین لباسشویی ال جی یا جرم گیر ماشین لباسشویی کالگون و انواع دیگر جرم گیرهای مخصوص هم در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

روش دوم: جرم گیری ماشین لباسشویی از درب بالا

۱- برای جرم گیری ماشین لباسشویی آن را با آب داغ پر کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، این است که از چرخه آب داغ استفاده کنید و پس از اینکه مخزن، پر از آب شد، آن را قطع کنید. هم چنین شما می توانید آب را در آشپزخانه داغ کنید و آن را به ماشین منتقل کنید.

آب داغ

۲- برای رسوب زدایی داخل ماشین لباسشویی حدود یک چهارم گالون، کلر سفید کننده بیافزایید. چرخه شست و شو را برای چند ثانیه روشن کنید تا به خوبی آب و سفید کننده مخلوط شوند. سپس آن را به حالت پیشین بازگردانید و اجازه دهید ترکیب کلری برای حداقل یک ساعت، در مخزن ته نشین شود. این حرکت باعث بالا آمدن دوده ها، کپک ها و سایر مواد درون ماشین لباسشویی می شود. اگر شما علاقه ای به استفاده از سفید کننده ندارید، می توانید از یک ماشین شوینده مخصوص استفاده کنید.

سفید کننده

۳- شست و شو و جرم گیری ماشین لباسشویی را به اتمام برسانید. پس از یک ساعت، اجازه دهید ماشین، چرخه شست و شو را تکمیل کند.  در این حالت، داخل ماشین، تصفیه شده است. اگر ماشین بوی سفید کننده می دهد، پس از اینکه یک بار این چرخه به پایان رسید، مخزن را با آب داغ پرکنید و برای یک ساعت، با حدود یک لیتر سرکه اجازه دهید تا در مخزن قرار بگیرد. سپس چرخه شست و شو را یک بار دیگر تکرار کنید.

جرم گیری ماشین لباسشویی

۴- مخزن ها را تمیز کنید. از محلول آب و سرکه استفاده کنید و از یک پارچه برای تمیز کردن آن نقاط در جایی که شما پودر یا مایع پاک کننده را ریخته اید، استفاده کنید. کثیفی، پرز یا سایر مواد، انباشته شده اند؛ بنابراین این نقاط را جرم گیری کنید تا بخش مهمی از جرم گیری لباسشویی را انجام داده باشید.

تمیز کردن مخزن ها

آموزش ویدیویی نحوه جرم گیری و شستن ماشین لباسشویی

اگر توضیحات بالا در زمینه نحوه شستن ماشین لباسشویی و رسوب زدایی آن برای شما مفید واقع نشده است میتوانید ویدیو زیر را مشاهده کنید.

 

روش سوم: ماشین خود را پاکیزه نگاه دارید

۱- لباس های خیس را بی درنگ بیرون بیاورید. لباس های خیس را در ماشین نگذارید. حتی برای چند ساعت کوتاه؛ چرا که می تواند منجر به رشد کپک و سفیدک شود. این مطلب روی ماشین لباس شویی و بوی لباس هایتان تاثیر می گذارد. لباس های خیس را پس از اینکه کار چرخه به پایان رسید، فورا به خشک کننده منتقل کرده یا روی طناب رخت شویی بیاندازید.

لباس های خیس

۲- برای جلوگیری از جرم گرفتن ماشین لباسشویی پس از شست و شو، ماشین لباس شویی را باز بگذارید. بستن درب ماشین لباس شویی تان پس از اینکه چرخه به پایان رسید، سبب به دام افتادن در رطوبت می شود و محیطی فوق العاده برای رشد کپک و سفیدک را فراهم می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، درب را باز کنید؛ بنابراین آب باقی مانده تبخیر می شود.

باز گذاشتن درب لباسشویی

۳- از اینکه بخش های مختلف ماشین، خشک باقی مانده است، اطمینان حاصل کنید. اگر ماشین لباس شویی شما، صابون یا کشو تمیز کننده دارد که خیسی را در هنگام فرایند شست و شو می گیرد، پس از اینکه چرخه به پایان رسید، آن را برای خشک کردن بیرون بیاورید. به یاد داشته باشید که لرزش لباسشویی را باید به چه شکل حذف کرد و قبلا این آموزش را با هم مرور کرده بودیم.

بیرون آوردن مخزن

۴- به صورت ماهانه یک بار، ماشین لباس شویی را به طور جدی جرم گیری کنید. نگهداری روزانه کمک می کند تا از شست و شوی ماشین در حالتی که بیش از حد کپک بزند، جلوگیری کند ولی این هنوز ملزم به شمار می رود که ماهی یک بار، به طور جدی به جرم گیری ماشین لباس شویی بپردازید. از یکی از نتایج این روش های بالا استفاده کنید تا ماشین لباس شویی تان را با بوی مطبوع و کارکردی مناسب برای سالیان سال داشته باشید.

جرم گیری ماهانه

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس درباره نحوه شستشو و جرم گیری ماشین لباسشویی کمی صحبت کردیم و چند روش ساده را با هم مورد بررسی قرار دادیم. اگر در زمینه پاک کردن ماشین لباسشویی و موارد مرتبط با آن نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی