How to Keep Flooring Warm During Cold Weather

آموزش ۴ روش ارزان برای جلوگیری از سرما و گرم کردن کف خانه در زمستان

۰
آموزش ۴ روش ارزان برای جلوگیری از سرما و گرم کردن کف خانه در زمستان
نمره 2.5 از 4 رای

با نزدیک شدن به روزهای سرد پاییزی و زمستانی، یکی از مسائل مهم روزمره، گرم کردن کف خانه خواهد بود. ممکن است با پوشیدن چندین لایه لباس، باز هم احساس سرما کنید و این موضوع قطعا از زیر خانه ها منشا می گیرد! با آی آر میکس همراه باشید تا ۴ روش ارزان برای جلوگیری از سرما و گرم کردن کف خانه در زمستان یاد بگیرید.

چگونه کف خانه را گرم کنیم ؟ آموزش روش های به صرفه برای جلوگیری از سرمای کف خانه

How to Keep Flooring Warm During Cold Weather

ساکنین خانه هایی که در طبقه اول یا همکف بنا شده اند، معمولا سرمای بیشتری را تجربه خواهند کرد. البته ممکن است ساکن طبقات بالایی باشید و طبقه زیر شما خالی باشد. در هر صورت فضای داخل خانه شما سرد است، بخاری برقی یا بخاری گازی شما هم کاری از پیش نمی برند و باید کاری بکنید. در این مطلب به شما روش های به صرفه برای جلوگیری از سرمای کف خانه را آموزش میدهیم.

روش اول گرم کردن کف خانه : استفاده از شبکه گرم کن کف

آسان ترین و بهترین روش برای گرم کردن کف خانه ، نصب شبکه ای از گرم کن برقی زیر سرامیک یا کف پوش خانه می باشد. این سیستم به شما گرمای تضمین شده و قطعی ارائه می کند. اگر اجرای این مورد برای شما ممکن است، پیش از رفتن به مراحل بعدی، این موضوع را انجام دهید. تنها مشکلات اصلی این روش این است که زمان زیادی برای اجرای آن نیاز خواهد بود و شاید در باز و بسته شدن برخی از درهای خانه مشکل به وجود بیاید.

شبکه گرم کن کف

دو روش کلی برای گرم کردن کف خانه با این سیستم گرمایشی وجود دارد. در حالت اول برق مصرف می شود و در حالت دوم از آب و سیستم پکیج باید استفاده کرد. سیستم شبکه گرم کن کف خانه با سیم ها یا شبکه هایی به هم متصل شده است و گرمای ثابت و مداومی به شما ارائه می کند. نیازی نیست شبکه گرم کن را در کل خانه پخش کنید. می توانید این سیستم را در بخش هایی از خانه که استفاده بیشتری دارد به کار ببرید. مثلا اتاق خواب یا آشپزخانه بخش های مهم و پر استفاده خانه هستند.

گرم کردن کف خانه

نکته: عیب دیگر این سیستم برای خانه های کوچک است. از آنجایی که نمی توان گرمای آن را تنظیم کرد، این سیستم برای ادارات و سالن های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. گرمای همیشگی این سیستم شاید برای خانه ها مشکل ساز باشد.

روش دوم گرم کردن کف خانه : استفاده از اسپری فوم

به جای استفاده از مصالح ساختمانی همیشگی و قدیمی همانند پشم شیشه، می توان از گزینه های جدیدتر و موثرتر برای جلوگیری از سرد بودن کف طبقه اول استفاده کرد. یکی از این موارد، اسپری فوم می باشد که جانشین خوبی برای موارد سنتی است. در این روش گرم کردن کف خانه، از ازیوسیانات و رزین استفاده می کنیم. با یک تفنگ یا اسپری، کف خانه یا حتی دیواره ها را اسپری می کنیم. مواد فوم مانند از این تفنگ یا اسپری خارج می شوند و عایق بسیار خوبی در مصالح ساختمان ایجاد می کنند.

اسپری فوم

دما مورد نیاز برای اجرای این موضوع چیزی در حدود ۲۱ درجه خواهد بود. رعایت کردن دمای مناسب هنگام اسپری کردن محلول، اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. در هر حال برای اجرای این روش هم نیاز به تخصص و تجربه بالایی است. این روش از سال ۱۹۸۶ به کار می رود و نتیجه خوبی در از بین بردن سرمای طبقه اول آپارتمان ها به همراه داشته است.

روش سوم گرم کردن کف خانه: استفاده از کف پوش مناسب

استفاده از موکت یا کف پوش مناسب برای کف خانه به عنوان عایق حرارتی زیر فرش ، یکی از ساده ترین روش های موجود است. به صورت سنتی در خانه های ما فرش یا موکت وجود داشته و برای فصول سرد، استفاده از آن ها منطقی به نظر می رسد. حداقل می توان برای بخش هایی از خانه از موکت و فرش بهره برد. این در حالی است که برخی از کف پوش ها به نسبت سرامیک از گرمای بهتری برخوردار هستند.

کف پوش مناسب

نکته قابل توجه در انتخاب موکت، بحث روانی موضوع است. انتخاب رنگ هایی که حس گرما به انسان می دهند شدیدا توصیه می شود. رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز و یا زرد حس گرمای بیشتری به خانه می دهند و این موضوع از نظر علمی هم اثبات شده است.

رنگ گرم و سرد

روش چهارم گرم کردن کف خانه: استفاده از عایق های معدنی

در ادامه پاسخ به این پرسش که چگونه کف خانه را گرم کنیم ، به عایق های معدنی می رسیم. معروف ترین عایق های معدنی مورد استفاده در ساختمان سازی، پشم سنگ می باشد. هزینه نسبتا پایین ایجاد این عایق ها، آن ها را تبدیل به گزینه ای مناسب کرده است. البته نکته منفی در استفاده از این عایق ها، بحث سلامتی آن خواهد بود. تحقیقات نشان می دهد مشکلات ریوی در برخی افراد در اثر مواجهه با پشم سنگ رخ داده است.

پشم سنگ

به یاد داشته باشید که این روش در ساختمان های به پایان رسیده قابل اجرا نیست و نیازمند هزینه سنگین می باشد. باید این روش را به صورت لایه سازی در کف صورت داد. اما علاوه بر عایق گرما و سرما بودن، صدا هم از بین این مواد معدنی عبور نمی کند و هزینه بسیار پایینی هم دارند. عمر بالایی هم برای این روش گرمایی اثبات شده است.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس چهار روش کاربردی برای گرم کردن کف خانه را به شما آموزش دادیم. طبیعتا اجرای چنین روش هایی نیازمند تجربه و مهارت افراد حرفه ای این زمینه خواهد داشت. در هر صورت اگر شما هم تجربه استفاده از این چهار روش را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی