آموزش تصویری ساخت قاب گوشی با وسایل ساده و ارزان در خانه

۶
آموزش تصویری ساخت قاب گوشی با وسایل ساده و ارزان در خانه
نمره 4.3 از 31 رای

گوشی های همراه با اندازه و فرم های مختلف تولید می شوند. انتخاب گوشی مناسب یکی از دغدغه های افراد می باشد اما سخت تر از خرید گوشی، انتخاب قاب گوشی است! از این رو در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به شما آموزش تصویری ساخت قاب گوشی با وسایل ساده و ارزان در خانه را ارائه دهیم تا با دست خود به سلیقه شخصی تان برسید و حس بهتری نسبت به گوشی همراه خود داشته باشید.

مواد لازم برای ساخت قاب گوشی ژله ای چیست ؟ ساخت قاب گوشی دخترانه و پسرانه

How to Make a Cell Phone Case

همانطور که گفته شد، پیدا کردن قاب گوشی مناسب برای گوشی شما، کمی سخت خواهد بود. گاهی اوقات قاب گوشی شما در مغازه ها یافت نمی شود و گاهی هم قاب های موجود، شدیدا فانتزی یا شدیدا ساده هستند. در هر صورت سلیقه شما با قابی که پیدا کرده اید سازگاری ندارد و می خواهید قاب شخصی خود را بسازید. این مطلب ما را از دست ندهید تا به شما مواد لازم برای ساخت قاب گوشی دخترانه و پسرانه را معرفی کنیم تا بتوانید قاب های ژله ای مورد علاقه خود را بسازید.

روش اول: ساخت قاب گوشی دخترانه و پسرانه با چسب

۱- برای ساخت قاب گوشی با وسایل ساده یک جلد پلاستیکی شیشه ای کتاب یا دفتر را در پشت گوشی قرار دهید. توجه داشته باشید که ساخت قاب گوشی صاف و بدون برآمدگی در روش دارای چسب کمی سخت است. با چسب نواری و به آرامی این جلد را به اطراف گوشی بچسبانید. به جای جلد می توانید از کاغذ کادو استفاده کنید ولی در صورتی که از کاغذ کادو استفاده می کنید، باید در مرحله پایینی آن را از زیر گوشی خارج کنید که کمی سخت است.

ساخت قاب گوشی

۲- کل گوشی خود را درون جلد پلاستیکی مخفی کنید. اندازه جلدی که برای برش انتخاب می کنید به اندازه گوشی شما بستگی دارد. در هر صورت باید کل گوشی به جز صفحه اصلی را درون این جلد بپوشانید. روی صفحه را هم با چسب های نواری پر کنید به گونه ای که تمام آن را بپوشاند. مراقب باشید که راه نفوذی در جلد شما وجود نداشته باشد زیرا در مراحل بعدی چسب داغ روی آن خواهید ریخت!

ساخت قاب گوشی چسبی

۳- دوربین، سوکت شارژ یا هندزفری و دکمه های گوشی را با خودکار علامت بزنید. این نقاط را در مرحله بعدی باید ببرید و از جلد خارج کنید.

علامت گذاری

۴- در این مرحله از ساخت قاب گوشی فانتزی با چسب نقاط مشخص شده را ببرید. تمام سوراخ ها و دکمه ها را باید از جلد خود خارج کنید.

برش نقاط علامت گذاری شده

۵- حالا باید کل جلد باقی مانده را با چسب داغ پر کرد! کمی دقت و حوصله در این بخش لازم است. به یاد داشته باشید که دور گوشی را باید با ضخامت بیشتری چسب کاری کنید. مراقب نقاطی که نباید چسب به درون آن ها بریزید باشید.

چسب داغ

در نهایت با کمک روش چسب داغ، باید چنین شکلی را به دست آورید:

چسب داغ

۶- بگذارید کل چسب شما خشک شود و سپس رنگ آمیزی را شروع کنید. رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کرده و لاک ناخن همان رنگ را از فروشگاه تهیه کنید. سپس کل قاب چسبی خود را رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی چسب داغ

روش دوم: ساخت قاب گوشی ژله ای دخترانه و پسرانه با نشاسته

۱- برای ساخت قاب گوشی ژله ای با نشاسته باید ابتدا دستکش در دست کنید و محیط کار ایمنی بسازید. کل میز یا محدوده کار خود را با کاغذ یا پلاستیک بپوشانید. همچنین می توانید بر روی سنگ یا میز شیشه ای کار کنید. محیط کار شما باید تهویه مناسبی داشته باشد زیرا محلول های تهیه شده، بوی زیادی ایجاد می کنند.

دستکش

۲- نشاسته و سیلیکون خالص را اندازه گیری کنید. کمی نشاسته را در یک کاسه شیشه ای بریزید و سپس کمی سیلیکون به آن اضافه کنید. میزان مشخصی برای ترکیب وجود ندارد. حدودا ۵۰ گرم نشاسته را با ۳۰ گرم سیلیکون ترکیب کنید تا به محلول مناسبی برسید.

نشاسته

۳- در این مرحله ساخت قاب گوشی ژله ای دخترانه کمی رنگ به محلول اضافه کنید. این بخش اجباری نیست اما اضافه کردن رنگ، زیبایی کار شما را افزایش می دهد. اگر این کار را نکنید، قاب گوشی شما سفید می شود. رنگ های آکریلیک، آبرنگ و رنگ های غذایی برای کار شما مناسب خواهند بود.

اضافه کردن رنگ

۴- همه چیز را با هم ترکیب کنید. نیاز به مالش حدودا ۲۰ دقیقه ای دارید. سپس خمیر به دست آمده را با وردنه یا بطری نوشابه صاف کنید. خمیر شما باید از گوشی تان کمی بزرگتر باشد. ضخامت مناسب خمیر هم چیزی در حدود ۰٫۳۰ سانتی متر می باشد.

صاف کردن خمیر

۵- پشت گوشی خود را روی خمیر بگذارید. سپس اطراف خمیر را به گوشی بچسبانید تا کاملا آن را در بر بگیرد. حالا باید با چنین حالتی رو به رو باشید:

فیت شدن سیلیکون

۶- از مهر یا موارد دلخواهتان برای ایجاد طرح استفاده کنید. می توانید هر شکل یا طرحی که می خواهید را تا هنگامی که خمیر هنوز خشک نشده به کار ببرید. این بخش کاملا سلیقه ای خواهد بود و الزامی در اجرای آن وجود ندارد.

برش قاب ژله ای

۷- نهایتا ۲۴ ساعت به خمیر زمان دهید تا کاملا خشک شود. ممکن است خشک شدن خمیر شما ۲ ساعت طول بکشد اما احتمال اینکه به ۲۴ ساعت زمان نیاز باشد هم وجود دارد.

24 ساعت برای خشک شدن

۸- در آخرین مرحله از ساخت قاب گوشی ژله ای فانتزی قسمت های اضافی قاب سیلیکونی را برش دهید. پس از اینکه خشک شدن خمیر کامل شد، تکه های اضافی را با چاقو یا تیغ موکت بری ببرید. قسمت های دوربین و سوکت را هم بررسی کنید تا سیلیکون اضافی برایتان باقی نماند.

برش بخش های اضافی قاب

۹- در صورتی که علاقه مند هستید، رنگ آمیزی و سنباده زدن را انجام دهید. بخش درونی و سوراخ ها را کمی سنباده بزنید و هر نقطه ای که می خواهید را رنگ کنید. باز هم لاک ناخن بهترین گزینه خواهد بود.

سنباده کشی قاب گوشی

آموزش ویدیویی ساخت قاب گوشی زیبا در خانه

اگر آموزش های بالا در ساخت قاب گوشی به شما کمک نکرد میتوانید از ویدیو آموزشی زیر استفاده کنید.

 

روش سوم: ساخت قاب گوشی فانتزی

اگر به دنبال ساخت قاب گوشی دخترانه و فانتزی هستید، این روش برای شما مناسب خواهد بود. در این روش بر خلاف روش های بالا، قاب جدیدی تولید نمی کنیم. قاب های موجود بازاری یا قاب های ساخته شده خودمان را تزیین می کنیم.

۱- یک قاب ساده برای گوشی خود تهیه کنید. طبیعتا قاب شما هر چقدر ساده تر باشد، کار ساده تری در پیش دارید و تزیینات شما با سلیقه تان سازگارتر خواهد بود.

خرید قاب ساده

۲- قاب را با ماژیک یا رنگ پفی تزیین کنید. در این قسمت می توانید از رنگ های سه بعدی مخصوص هم استفاده کنید. در هر صورتی اجباری در انتخاب رنگ وجود ندارد اما رنگ های سه بعدی زیبایی بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید، به قاب زمان کافی برای خشک شدن بدهید.

رنگ سه بعدی

۳- توری یا پارچه دلخواه به قاب گوشی متصل کنید. همانطور که گفته شد این بخش به سلیقه شما باز می گردد. می توانید از انواع و اقسام طرح های مد نظر خود استفاده کنید. اما برخی از توری های کوچک، زیبای قابل توجهی در ساخت قاب گوشی ایجاد می کنند. پیشنهاد می شود مطلب ساخت آمپلی فایر را هم مطالعه کنید.

توری قاب

۴- از روبان و برچسب برای قاب استفاده کنید. مدل های متنوعی از روبان های چسبی در لوازم التحریرها وجود دارند که برای کار شما مناسب هستند. هیچ محدودیتی در میزان یا رنگ نوارهای چسبی وجود ندارد و می توانید آزادانه عمل کنید! فقط مراقب مسدود شدن سوراخ های اصلی تلفن خود باشید.

روبان رنگی

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس درباره نحوه تزیین و ساخت قاب گوشی ژله ای و فانتزی با هم صحبت کردیم. در این روش سه روش ساده ساخت قاب گوشی را به شما نشان دادیم اما طبیعتا راه های بیشتری برای بهبود ظاهر و استحکام بیشتر گوشی وجود دارد. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۶ دیدگاه

  1. Mobina گفت:
    16

    عالیه

  2. فائزه گفت:
    19

    از هیچ کدوم خوشم نیومد☹☹☹

  3. محدثه گفت:
    1

    هیییی بد نبود ازاین خوشگل ترشو هم بزارین?

تبلیغات متنی