How to grow vegetables in your apartment

آموزش نحوه کاشت انواع سبزیجات ارگانیک در آپارتمان

۰
آموزش نحوه کاشت انواع سبزیجات ارگانیک در آپارتمان
نمره 5 از 1 رای

استفاده از سبزیجات ارگانیک همیشه در اولویت برای ما بوده است، اگر این محصولات از باغچه کوچک بالکن آپارتمانمان به دست آمده باشند مصرف کردن آنها حس بهتری خواهد داشت و خیالمان از بابت سالم بودن آن راحت است. در مطلب امروز آی آر میکس قصد داریم تا نحوه کاشت انواع سبزیجات در آپارتمان را به شما آموزش دهیم.

پرورش سبزیجات در آپارتمان به چه شکل است ؟ کاشت سبزیجات در جعبه میوه ، گلدان ، سبد پلاستیکی و ..

How to grow vegetables in your apartment

زندگی در آپارتمان مزایای خود را دارد شما نیاز به سر و کله زدن با علف های هرز و رسیدگی آنچنانی به باغچه خود ندارید و به راحتی میتوانید در جبعه میوه ، گلدان و دیگر وسایل به پرورش سبزیجات بپردازید. با ما همراه باشید تا روش های کاشت سبزیجات در آپارتمان را به شما دوستان آموزش دهیم.

کاشت سبزیجات در گلدان و جعبه های چوبی و ..

کاشت سبزیجات در آپارتمان با استفاده از گلدان و جعبه ها گزینه مناسبی برای پرورش گیاهان مانند گل کلم ، گوجه فرنگی ، لوبیا ، کاهو و غیره است. شما میتوانید از انواع گلدان ها و نگهدارنده های چوبی در اندازه های مختلف متناسب با فضای آپارتمان خود استفاده کنید. فقط نیاز به کمی مطالعه در زمینه فصل مناسب برای کاشت سبزیجات و طریقه نگهداری از آنها دارید. بهترین چیز در زمینه کاشت سبزیجات در آپارتمان این است که اگر زمانی قصد به اسباب کشی داشتید به راحتی میتوانید محصولات خود را به همراه خود ببرید.

انتخاب بهترین نگهدانده برای کاشت سبزیجات در آپارتمان

برای کاشت اکثر سبزیجات در گلدان آپارتمان شما نیاز به گلدانی دارید که بتواند حداقل ۲۰ سانتی متر خاک را در خود نگه دارد، و برای کاشت سبزیجاتی مانند سیب زمینی و هویج شما به گلدان ها بزرگتری نیاز دارید زیرا در خاک رشد میکنند و به فضاب بیشتری نیاز دارند. حتما مطمئن شوید که ظروف شما دارای حفره های هوا هستند ، معمولا حفره های هوا در زیر گلدان ها وجود دارد. برای همین بهتر است تا از گلدان ها پلاستیکی ، فلزی و فایبرگلس بجای چوبی استفاده کنید. برای اینکه شما نباید آنها را هر روز آبیاری کنید.

انتخاب بهترین نگهدانده برای کاشت سبزیجات در آپارتمان

انتخاب سبزیجات مناسب برای پرورش در آپارتمان

اگر شما در آپارتمان خود فضای کافی برای قرار دادن گلدان های بزرگ را دارید میتوانید با انتخاب سبزیجات مورد علاقه خود شروع کنید و از گلدان های مناسب برای آن استفاده کنید. اگر نگه دارنده های شما کوچک هستند بهتر است از گیاهان بوته ای استفاده کنید مانند کاشت ریحان در گلدان . اگر نگهدارنده های شما بزرگ هستند میتوانید از آنها برای کاشت فلفل ، کاهو و سبزیجات دیگر استفاده کنید. حتما در انخاب خود به فاکتور های آب و هوا مناسب برای آنها و شیوه نگهداری توجه کنید.

انتخاب سبزیجات مناسب برای پرورش در آپارتمان

انتخاب خاک مناسب برای کاشت سبزیجات در جعبه میوه ، گلدان و ..

مخلوط چند مدل خاک برای کاشت سبزیجات در گلدان آپارتمان بهتر از خاک معمولی گلدان است، زیرا ممکن است قادر به نگه داشتن رطوبت مورد نیاز برای گیاه در خود نباشد. برای برخی گیاهان و سبزیجات که در فضای کوچکی مانند گلدان نگهداری میشوند باید از کود های شیمیایی و گیاهی نیز استفاده کنید.

انتخاب خاک مناسب برای کاشت سبزیجات در جعبه میوه ، گلدان

طریقه کاشت سبزیجات در آپارتمان

حال که تمامی موارد لازم را میدانید باید شروع به کار کنید، ابتدا یک توری مشبک فلزی در انتهای گلدان قرار دهید تا از خارج شدن خاک از گلدان در هنگام جا به جای جلوگیری شود. سپس به مقدار ۲٫۵ سانتیمتر خاک در انتهای گلدان اضافه کنید و گیاه را در درون حفرهای در میان خاک قرار دهید به طوری که بالای ریشه نمایان باشد و سپس خاک دور گیاه را با دست صفت کنید و مقداری به آن آب دهید تا خاک مرطوب شود.

طریقه کاشت سبزیجات در آپارتمان

بهترین سبزیجات برای آپارتمان

به طور خلاصه میتون گفت بهترین سبزیجات برای کاشت در آپارتمان سبزیجات بوته ای مانند ریحان ، رزماری ، زنجبیل و پونه و غیره که نیاز به نگهداری و توجه زیادی ندارند و به راحتی رشد میکنند.

همچنین میتوان گوجه و فلفل را به این لیست اضافه کرد زیرا نگهداری از آنها راحت بوده و میتواند تا چند بار برای شما محصول بیاورد. سبزیجاتی مانند هویج ، سیب زمینی و تربچه که در زیر خاک رشد میکنند برای آپارتمان مناسب هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

بهترین سبزیجات برای آپارتمان

نارنگی ، لیمو و توت فرنگی نیز از جمله میوه هایی هستند که شما میتوانید با کمی مطالعه و کسب اطلاعات از طریقه کشت و نگهداری، آنها را در آپارتمان خود پرورش دهید.

ویدویو آموزشی نحوه کاشت سبزیجات در آپارتمان

برای اینکه بتوانید اطلاعات بیشتری از نحوه پرورش میوه ها و سبزیجات در آپارتمان کسب کنید ما ویدیو آموزشی را برای ما فراهم ساختیم.

 

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در مطلب امروز آی آرمیکس سعی داشتیم تا نحوه کاشت انواع سبزیجات ارگانیک در آپارتمان را به شما دوستان آموزش دهیم. همچنین به طور خلاصه سبزیجاتی که میتوانید در آپارتمان کشت کنید را  نام بردیم، اگر دز این زمینه تجربه و سوالی دارید حتما آنرا با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی