آموزش ۱۶ عدد از بهترین راههای درمان ورم کردن صورت و چشم در خانه

۰
آموزش ۱۶ عدد از بهترین راههای درمان ورم کردن صورت و چشم در خانه
نمره 5 از 1 رای

تورم صورت موضوعی است که اغلب افراد با آن مواجه می شوند. علل مختلفی برای ورم کردن صورت وجود دارد و درمان های زیادی هم برای آن پیدا شده. با آی آر میکس همراه باشید تا ۱۶ عدد از بهترین راههای درمان ورم کردن اعضای بدن در خانه را به شما آموزش دهیم.

علت ورم کردن صورت چیست ؟ آموزش چگونگی از بین بردن ورم صورت و بدن

How to Reduce Facial Swelling at Home

علت ورم کردن صورت چیست ؟ تورم صورت به دلایل متفاوتی ممکن است رخ دهد که این دلایل شامل واکنش های آلژیک یا شرایط پزشکی مانند سرماخوردگی شود. بیشتر ورم های صورت، جزئی اند و با یک بسته یخ درمان می شوند. در ادامه قصد داریم تا چگونگی از بین بردن ورم صورت را آموزش دهیم.

علت ورم کردن صورت

شناسایی علت های ورم صورت . شرایط و واکنش های زیادی وجود دارد که ممکن است سبب تورم صورت شود. دلایل متفاوت، نیازمند درمان های متفاوت است؛ بنابراین شناسایی دلایل احتمالی تورم صورت تان به شما کمک خواهد کرد که رفتار درستی در مقابله با این مشکل داشته باشید. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می شود:

  • واکنش های آلرژیک
  • عفونت باکتریایی پوست
  • سینوزیت، یک عفونت باکتریایی در ناحیه سینوس
  • مشکلات تیروئید

۱- از کیسه یخ برای درمان ورم استفاده کنید

وجود سردی بر روی ناحیه متورم می تواند به درمان ورم صورت کمک کند. شما می تواند یخ را در حوله بپیچید یا از یک کیسه یخ برای فشار بر روی ناحیه متورم استفاده کنید. این کار حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد.

کیسه یخ

۲- سر خود را بالا ببرید.

بالا نگه داشتن صورت، می تواند به کاهش و درمان ورم کردن کمک کند. بنابراین سرتان را بالا نگاه دارید تا به درمان ورم کردن کمک کرده باشید. در طول روز، بنشینید و سرتان را بالا نگاه دارید. شما می توانید چند بالش به پشتتان بیافزایید تا سرتان بالاتر باشد. این موضوع در درمان گرفتگی گردن هم به شما کمک خواهد کرد.

درمان ورم کردن

۳- از چیزهای داغ دوری کنید

زمانی که صورت شما متورم شده است، از چیزهای داغ دست کم برای ۴۸ ساعت دوری کنید. چیزهای داغ می تواند تورم صورت شما را افزایش دهد و التهاب آن را بدتر کند. به این معنا که پیشنهاد می شود شما از دوش آب داغ، وان داغ یا چیزهایی از این قبیل برای برطرف کردن ورم صورت فاصله بگیرید.

۴-  از رُب زردچوبه برای درمان ورم کردن صورت استفاده کنید

زردچوبه درمانی طبیعی است که ورم صورت و چشم را کاهش می دهد. شما می توانید رب آن را با افزودن پودر زردچوبه به آب تهیه کنید. در هنگام استفاده از این رب برای درمان ورم کردن صورتتان، از اینکه این ماده به چشمتان آسیب نمی رساند، اطمینان حاصل کنید. این رب را حدود ۱۰ دقیقه روی صورتتان قرار دهید. سپس صورتتان را بشوید و با پارچه ای مرطوب به آب سرد، صورتتان را بفشارید. ادویه و موارد گیاهی در درمان دردهای کمری هم موفق عمل می کنند.

ادویه و درمان ورم کردن

۵- صبر کنید تا ورم آن از بین برود

برخی تورم های صورت خودشان از بین می روند ؛ به ویژه اگر مرتبط با آلرژی یا آسیب دیدگی های جزئی باشند. شما باید شکیبا باشید. اگر نغییری ایجاد نشد و بهبودی در صورتتان به وجود نیامد، پس از چند روز به پزشک مراجعه کنید. کوفتگی های بدن هم با شاید گذشت زمان درمان می شوند.

پزشک و ورم کردن

۶-  از مصرف داروهای سردرد خودداری کنید

اگر شما پیشینه تورم صورت دارید، از آسپیرین یا سایر ضد التهاب ها برای درمان ورم کردن استفاده نکنید. این سبک مسکن ها مسبب آن می شود که خون شما به درستی لخته نشود.

داروی سردرد

۷- به دنبال مشورت پزشک باشید

اگر علائم رو به بدتر شدن بود، با پزشک خود تماس بگیرید. اگر ورم کردگی طی دو سه روز بهتر نشد و نشانه هایی مبنی بر بدتر شدن ورم وجود داشت، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است عفونت یا مورد جدی تری موجب این التهاب شده باشد.

دزمان ورم کردن

۸- از آنتی هیستامین استفاده کنید

تورم صورت ممکن است به خاطر واکنش های آلرژیکی باشد. شما می توانید از آنتی هیستامین برای از بین بردن ورم صورت و چشم استفاده کنید. اگر آنتی هیستامین نیز کارایی نداشت، به پزشک مراجعه کنید. احتما دارد پزشکان دلیل دیگری را مسبب مشکل شما بدانند و آنتی هیستامین های دهانی یا موضعی را تجویز کنند.

نسخه پزشک

۹- از دارو های ادرار آور استفاده کنید

بعضی ورم های صورت، به ویژه آن هایی که با اِدِم منجر می شوند، می توانند با داروهایی درمان شوند که به بدن شما کمک می کنند تا از شر مایعات اضافی خلاص شوید. پزشک شما ممکن است یک داروی ادرار آور را تجویز کند که به به شما کمک کند تا مایعات بدن تان را از طریق ادرار، دفع کنید.

داروی مدر

۱۰- داروهایتان را عوض کنید

گاهی اوقات، داروها مثل پردنیزون ممکن است منجر به ورم کردگی صورت شوند. با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید، صحبت کنید. اگر پزشک تان تشخیص داد که داروهای تان سبب ورم های صورتتان شده است، داروهایتان را عوض کنید.

تغییر دارو

۱۱- نوع زندگی تان را تغییر دهید

برای خواب، سرتان را روی بالش های بیشتری بگذارید. اگر بالش شما بیش از حد صاف است و سر شما هنگامی که خواب هستید، زیادی از حد پایین می آید، صورت شما ممکن است شروع به ورم بکند. یک یا دو بالش نرم اضافی به رخت خواب خود بیافزایید. این تغییر در بالش هایتان می تواند به بالا ماندن سر شما کمک کند.

تغییر سبک زندگی

۱۲- رژیمی متعادل و سالم را برای خوراک تان آماده کنید

شکرها و نشاسته های افزودنی می تواند تورم را پخش کند. برای کمک به این قضیه، رژیمی سالم تر و متعادل تر برای خود ترتیب دهید که پروتئین های با کیفیت بالا و سبزیجات بدون نشاسته دارند. روزی دست کم ۵ بار میوه و سبزیجات بخورید و الکل را به حداقل برسانید.

۱۳- نمک مصرفی تان را کاهش دهید

نمک می تواند منجر به متورم شدن صورت شود. انجمن قلب آمریکا مقدار سدیم برای بیشتر بزرگسالان را حدود ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم در هر روز پیشنهاد داده است.

رژیم متعادل

۱۴- فعال و پویا باقی بمانید

کمبود فعالیت می تواند سبب بروز یا افزایش ورم کردگی شود. دست کم، ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی در حد معمول مانند پیاده روی را در طول روز در برنامه خود قرار دهید تا به درمان ورم کردن، کمک کند.

۱۵- آب بیشتری بخورید

کم آبی می تواند منجر به التهاب و بدتر شدن شرایط بروز ورم کردگی صورت، شود. کمبود آب می تواند یکی از دلایلی باشد که پوست شما خشک شود و این قضیه می تواند باعث الهتاب شود.

آب بیشتری بخورید

۱۶- تمرینات منظمی برای صورتتان ترتیب دهید

تمرینات صورت مانند غنچه کردن لب ها می تواند چهره شما را یکنواخت و ثابت نگاه دارد. یا مثلا به آرامی با دو انگشت میانی خود، همزمان به صورت تان ضربه بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این مطلب راه های درمان ورم کردن صورت و بدن را به شما آموزش دادیم و نکاتی ساده پیرامون این عارضه رایج ارائه کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی