How to Defrost a Freezer

آموزش تصویری راه های از بین بردن برفک فریزر و تمیز کردن آن در خانه

۰
آموزش تصویری راه های از بین بردن برفک فریزر و تمیز کردن آن در خانه
نمره 5 از 2 رای

برفک فریزر در اکثر یخچال ها مشاهده می شود. یخچال های امروزی به صورت پیش فرض و کارخانه ای، ضد برفک هستند اما باز هم گاهی برفک را در آن ها می توان دید. در این مطلب به شما راه های از بین بردن برفک فریزر و تمیز کردن آن در خانه را آموزش خواهیم داد تا از شر این موضوع خسته کننده راحت شوید.

با برفک یخچال چیکار کنیم ؟ آموزش روش های برفک زدایی فریزر و یخچال

How to Defrost a Freezer

با گذشت زمان و پس از استفاده مداوم از یخچال فریزر، لایه ضخیمی از یخ در فریزر ایجاد می شود و این سوال پیش می آید که با برفک یخچال چیکار کنیم ؟ این موضوع باعث می شود که کارایی وسیله برقی شما کاهش یابد و در همین حال، قبض برق بیشتری را پرداخت کنید. علت برفک زدن یخچال نوفراست یا ضد برفک چندان مشخص نیست. در هر صورت در این مطلب آی آر میکس نکاتی ساده پیرامون

روش های برفک زدایی فریزر و یخچال آماده کرده ایم. با ما همراه باشید.

بخش اول: از بین بردن برفک فریزر و ذوب کردن یخ ها

۱- در اولین مرحله از از بین بردن برفک فریزر و تمیز کردن آن فریزر را از خاموش کنید. این عمل از فعالیت بیشتر یخچال فریزر هنگام انجام فرایند مورد نظر ما جلوگیری خواهد کرد. پس از اینکه یخچال را خاموش کرده و از برق کشیدید، باید غذاها را خارج کنید.

خاموش کردن فریزر

۲- در این مرحله از برفک زدایی فریزر و یخچال باید فریزر را تا حد ممکن خالی کنید. تا جایی که ممکن است و می توانید، غذاها را از فریزر خارج کنید. مکان بسیار مناسب برای غذاها، کلمن یا کول بگ خواهد بود. در هر صورت مکان مناسبی برای غذاهای یخ زده خود پیدا کنید. قطعا مکان شما که سردترین نقطه خانه تان هم هست، باید از نور مستقیم خورشید دور باشد.

خالی کردن فریزر

۳- قفسه ها و موارد درونی فریزر را تا حد ممکن بیرون بیاورید. همه بخش های فریزر خود را برای تمیز کردن در جای دیگری قرار دهید. اگر بخشی از فریزر شما یخ زده و هنگام بیرون کشیدن، گیر کرده، حتما فشاری به آن وارد نکنید.توجه داشته باشید در ازبین بردن برفک یخچال فشار برای خارج کردن قفسه ها ممکن است سبب شکستن آن ها شود.

بیرون آوردن قفسه ها

۴- به دنبال سوراخ تخلیه بگردید. برخی از فریزرها نقطه ای در کف دارند که برای خالی شدن آب یخ زده فریزر تعبیه شده است. طبیعتا برای از بین بردن برفک فریزر، تمیز کردن و باز بودن این سوراخ ضروری است. می توانید یخچال را کمی کج کرده تا شیب سبب خروج آب شود.

سوراخ تخلیه

۵- از آب گرفتگی کف خانه تان جلوگیری کنید. با قرار دادن چند روزنامه یا پارچه در کف آشپزخانه، آب های خروجی از فریزر را جمع کنید. در هر صورت باید فکری به حال آبی که از یخ ها ایجاد می شود بکنید.

آب گرفتگی کف خانه

بخش دوم: روش های برفک زدایی فریزر و یخچال

از یک روش های برفک زدایی فریزر و یخچال استفاده کنید. در این قسمت چند گزینه پیش روی شما است و می توانید از هر کدام که می خواهید استفاده کنید. گزینه های پیش روی شما شامل این موارد می شود:

۱- یکی از ساده ترین روش ها برای برفک زدایی یخچال این است که باید صبر کنید تا یخ فریزر خود به خود آب شود. این روش سنتی از بین بردن برفک فریزر محسوب می شود. اگر در منطقه سرد یا فصل سردی هستید، این روش برای شما چندان مناسب نخواهد بود. اما توجه داشته باشید که این، ایمن ترین روش از بین بردن برفک فریزر می باشد.

از بین بردن برفک فریزر

۲- از یک سشوار استفاده کنید. با رعایت چند نکته ایمنی، می توان گفت که استفاده از سشوار هم روش مطمئن و ایمنی برای از بین بردن برفک فریزر خواهد بود. فاصله شما با فریزر و آب هایی که زیر آن جمع می شوند، در این قسمت حائز اهمیت خواهد بود. فاصله مناسبی را رعایت کنید و هرگز سشوار را به فریزر، بدنه یا برفک های روی آن نچسبانید. عجله هم نکنید و با آرامش و حوصله برفک ها را آب کنید.

۳- از یک پنکه استفاده کنید. گردش هوای گرم به درون فریزر باعث یخ زدایی فریزر می شود. طبیعتا اگر هوای خانه شما چندان گرم نباشد، این راه از بین بردن برفک فریزر، روش خوبی برای شما نخواهد بود.

۴- کتری یا کاسه آب جوش در فریزر قرار دهید. بخار آب موجود در کاسه یا کتری، یکی از بهترین روش های از بین بردن برفک فریزر محسوب می شود. بخار آب این کاسه ها نهایتا ۲۰ دقیقه زمان می خواهند تا همه برفک ها را ذوب کنند! هرچند این روش ممکن است برای قفسه ها کمی خطرناک باشد. اگر برای از بین بردن برفک فریزر خود به دنبال یک روش همیشگی هستید، این بخش برای شما مناسب نیست.

روش های از بین بردن برفک فریزر

بخش سوم: روش های تمیز کردن یخچال فریزر

۱- یخ ها را در طی فرایند اب شدن یخ یخچال به صورت دستی خارج کنید. اگر با پارچه اقدام به جدا کردن یخ ها کنید، فعالیت شما ایمن تر و کم خطر تر خواهد بود. از وسایلی مثل چاقو استفاده نکنید زیرا ممکن است به فریزر شما آسیب برساند و نیاز به تعمیر یخچال و فریزر خود داشته باشید.

کندن یخ ها

۲- تمام آب ها را پاک کنید. با استفاده از چند پارچه، آب های کمی که در قفسه ها باقی مانده را خشک کنید. از یک سطل برای بیرون ریختن آب پارچه ها استفاده کنید.

پاک کردن آب ها

۳- تمیز کردن یخچال و فریزر ؛ باید کمی زمان بگذارید و فریزرتان را از کثیفی های احتمالی پاک کنید. تمیز ماندن کلی یخچال می تواند به بیشتر شدن عمر آن و جلوگیری از صداهای موتور آن کمک کند.

تمیز کردن یخچال

۴- فریزر را پیش از روشن کردن دوباره آن، به طور کامل خشک کنید. می توانید بار دیگر از پارچه، حوله یا سشوار استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که بار دیگر آب های باقی مانده به یخ و برفک تبدیل نشوند.

خشک کردن فریزر

۵- نوار یا لاستیک دور فریزر را چک کنید. گاهی اوقات در این نوار که بین در فریزر و درون آن قرار دارد، کمی آب می رود. ضمن این ها اختلالات موجود در این نوار باعث ایجاد برفک می شود و اطمینان از سالم بودن آن ضروری است زیرا یکی از راه های جلوگیری از برفک فریزر است.

آموزش ویدیوی روش از بین بردن برفک یخچال و فریزر

 

بخش چهارم: جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر

چکار کنیم که یخچال برفک نزند ؟ برفک زدایی فریزر خود را بیشتر انجام دهید. صبر نکنید تا برفک تمام فریزر شما را فرا بگیرد! هر چه سریع تر اقدام به از بین بردن برفک فریزر خود کنید تا زمان کمتری هم برایتان صرف شود. به طور کلی برای جلوگیری از برفک فریزر، باید لاستیک دور فریزر را همیشه چک کنید.

جلوگیری از برفک فریزر

باز کردن بیش از حد فریزر هم سبب افزایش برفک می شود. پس یک راه جلوگیری از برفک یخچال، باز نکردن مداوم آن می باشد. ضمن این ها، هرگز در فریزر را بیش از حد باز نگه ندارید. اما همانطور که گفته شد، علت برفک زدن فریزر بدون برفک چیزی جز خراب بودن لاستیک های آن نیست.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس، مراحل از بین بردن برفک فریزر و روش های جلوگیری از برفک زدن یخچال فریزر را بررسی کردیم. اگر در خانه با این موضوع مواجه شده اید، نظر یا پیشنهاد خود را برای ما بنویسید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی