How to Use Hair Removal Creams at Home

آموزش نحوه استفاده از کرم و اسپری موبر برای مردان و زنان در خانه

۳
آموزش نحوه استفاده از کرم و اسپری موبر برای مردان و زنان در خانه
نمره 3.4 از 19 رای

از بین بردن موهای زائد بدن یکی از مهم ترین دغدغه های زیبایی برای زنان و مردان محسوب می شود. از این رو راههای مختلفی مثل استفاده از ژیلت، لیزر، کرم و اسپری های موبر، موم و اپیلاسیون به منظور از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این روش ها محاسن و معایب خاص خود را دارند. با آی آر میکس همراه باشید تا کاملترین آموزش نحوه استفاده از موبر شامل کرم و اسپری موبر در خانه را به شما آموزش دهیم.

چگونه از کرم موبر استفاده کنیم ؟  آموزش طرز استفاده از کرم موبر

How to Use Hair Removal Creams at Home

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از شیو کردن بدن خود به وسیله ژیلت خسته شده اید و یا تحمل درد اپیلاسیون را ندارید، استفاده از کرم و اسپری موبر می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. استفاده از موبر ها سریع، ارزان و آسان است و به راحتی می توانید آنها را از فروشگاه های لوازم بهداشتی – آرایشی و یا داروخانه ها تهیه کنید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا طرز استفاده از کرم و اسپری های موبر را با شما در میان بگذاریم.

بخش اول : آماده سازی بدن جهت استفاده از موبر

۱) بهترین کرم موبر متناسب با پوست خود را انتخاب نمایید. برندهای متنوعی از انواع کرم های موبر وجود دارد که بسته به حساسیت پوست خود می توانید به سراغ هرکدام از آنها بروید. حتی برخی از شرکت ها، کرم های موبر ضد آب تولید کرده اند که می توانید در حمام از آنها استفاده نمایید.

کرم موبر متناسب با پوست

  • اگر قصد استفاده از کرم موبر برای نواحی تناسلی و صورت خود را دارید ، حتما کرمی با فرمولاسیون متناسب با آن نواحی را انتخاب کنید. چرا که آن نواحی پوست بسیار حساس و نازکی دارند.
  • همچنین اگر پوست حساسی دارید، کرم های موبر با مواد تشکیل دهنده آلوئه ورا و چای سبز ( کرم موبر پوست حساس ) را انتخاب نمایید. همچنین می توانید قبل از خرید و استفاده از هرگونه موبر، با پزشک یا متخصص پوست در این باره مشورت کنید.
  • استفاده از موبر در اشکال مختلف کرم، اسپری، ژل و رول (سر آنها دارای غلتک است) در بازار موجود است. استفاده از کرم یا ژل موبر بیشتر توصیه می شود. چرا که شما می توانید ضخامت موادی که روی بدن می کشید را کنترل نمایید و بسته به مقدار موی زائد بدن خود، مقدار مواد را روی پوست کم یا زیاد کنید (معمولا هرچه ضخیم تر باشد بهتر است).
  • اگر در نحوه استفاده از کرم و اسپری موبر بوی آن برای شما ناخوشایند بود ، حتما از کرم موبر با رایحه ای دلپذیر استفاده نمایید.

۲) کسانی که پوست بسیار حساسی دارند باید قبل استفاده از موبر حتما با پزشک خود مشورت کنید. زیرا کرم به طور مستقیم پوست شما را تحت تاثیر قرار داده و مواد شیمیایی موجود در این کرم های موبر که موی بدن شما را تجزیه می کنند، با پروتئین های موجود در پوست شما واکنش داده و در نهایت منجر به واکنش های آلرژیک پوستی می شوند. بنابراین در صورت داشتن علائم زیر، حتما قبل استفاده از موبر ها با پزشک مشورت نمایید :

  • کسانی که سابقه بروز خارش، قرمزی پوست، آکنه و کهیر را پس از استفاده از موبر ها داشته اند.
  • همچنین اگر بیماری های پوستی از جمله اگزما ، پسوزیاریس یا رزاشیا دارید.
  • اگر از داروهای ضد جوش، رتینول یا انواع دارو و محلول های ضد آکنه که موجب افزایش حساسیت پوستی شما می شود استفاده می کنید.

مشورت با پزشک

۳-) در این مرحله از نحوه استفاده از کرم موبر باید قبل استفاده از آن، تست آلرژی ۲۴ ساعته انجام دهید (حتی اگر قبلا از کرم های موبر استفاده کرده اید). سطوح هورمونی بدن ما دائما در حال تغییر است و این باعث می شود وضعیت پوست ما نیز تحت تاثیر این تغییرات قرار گیرد.

تست کرم روی پوست دست

بنابراین قبل استفاده از موبر کرم موبر مردانه و زنانه ، مقداری از کرم را روی بخش کوچکی از پوست (ترجیحا قسمتی که زیاد در دید نباشد) قرار دهید. مطابق دستورالعمل روی کرم عمل نمایید و پس از گذشت مدت زمان ذکر شده روی کرم، ناحیه مذکور را شستشو دهید. اگر پس از گذشت ۲۴ ساعت هیچ نشانی از قرمزی، خارش یا کهیر در پوست خود مشاهده نکردید، استفاده از آن کرم موبر مانعی نخواهد داشت.

۴) قبل استفاده از کرم موبر مطمئن شوید، ناحیه ای که قرار است کرم روی آن قرار گیرد، دچار سوختگی، جوش، خال گوشتی، آفتاب سوختگی، خراشیدگی یا جای زخم نباشد. یا اگر پوست شما دارای علائم بالا است، صبر کنید تا جای زخم ها کاملا بهبود پیدا کند و سپس از کرم موبر استفاده نمایید.

استفاده از موبر

۵) در این مرحله از آموزش طرز استفاده از کرم موبر باید دوش بگیرید و بدن خود را کاملا خشک کنید. اغلب کرم های موبر باید روی پوست خشک استفاده شوند. بنابراین قبل استفاده از موبر حتما از خشک بودن بدن خود اطمینان حاصل کنید.

  • در حمام از آب داغ جهت شستشوی بدن خود استفاده نکنید. زیرا می تواند پوست شما را خشک کند و احتمال سوزش پوست را افزایش دهد. بنابراین آب ولرم بهترین گزینه جهت خیس خوردن بدن و موهای شما است و شیو کردن بدن به خصوص نواحی دارای موهای وز و زبر را برای شما آسانتر خواهد کرد.

بخش دوم : نحوه استفاده از کرم موبر رنانه و مردانه در منزل

۱) قبل استفاده از کرم موبر ، دستورالعمل نوشته شده روی آن محصول را با دقت بخوانید. ممکن است یک محصول موبر ۳ دقیقه و موبر دیگر ۱۰ دقیقه زمان جهت از بین بردن موهای زائد لازم داشته باشد.

مطالعه دستورالعمل

  • هرگز از کرم یا اسپری های موبر تاریخ گذشته استفاده نکنید. چرا که به درستی عمل نمی کنند و نتایج دلخواه را به شما نخواهند داد.

۲) در این قسمت از آموزش نحوه استفاده از کزم موبر باید یک لایه ضخیم از کرم را روی پوست قرار دهید. با استفاده از دست یا کاردک مخصوص، کرم را روی پوست خود پهن کنید (کرم موبر را روی پوست نمالید، فقط آن را پخش کنید). اگر از انگشتان دست خود جهت این کار استفاده می کنید، پس از اتمام کار دستان خود را به خوبی بشویید.

پخش کردن کرم

  • به منظور داشتن نتیجه بهتر، سعی کنید کرم موبر را یکدست روی پوست خود گسترش دهید.
  • هرگز کرم موبر را داخل بینی، داخل گوش ها، پوست اطراف چشم (از جمله ابروها)، آلت تناسلی، مقعد و روی نوک سینه ها قرار ندهید.

۳) مطابق دستورالعمل روی تیوپ عمل کرده و از همان مدت زمان جهت قرارگیری کرم روی پوست خود استفاده نمایید. معمولا زمان قرارگیری کرم موبر روی پوست از ۳ دقیقه تا ۱۰ دقیقه متفاوت است. هرچقدر مدت زمان قرارگیری کرم موبر روی پوست شما بیشتر باشد، طبیعتا احتمال بروز حساسیت و قرمزی پوست هم بیشتر خواهد بود.

مدت زمان مناسب استفاده از موبر

۴) با استفاده از دستمال مرطوب یا کاردک، کرم را از سطح پوست بردارید. در صورت استفاده از کاردک، به آرامی آن را روی سطح پوست بکشید تا از زخم شدن و قرمزی پوست جلوگیری شود. سپس همان نواحی را با آب ولرم بشویید تا از نبود کرم موبر اطمینان حاصل کنید.

کشیدن کاردک روی پا

۵) اگر در صورت استفاده از کرم موبر پوست حساس بازهم ، پوست شما دچار خارش یا قرمزی شد نگران نباشید. این واکنش کاملا طبیعی است (در صورت ادامه داشتن عوارضی همچون خارش، سوزش و قرمزی پوست تا چندین ساعت، حتما با پزشک خود مشورت نمایید).

خاراندن ممنوع

همچنین تا حد امکان سعی کنید پس از استفاده از کرم، لباس های گشاد و راحت بپوشید و از خاراندن نواحی مذکور خودداری کنید.

۶) دستورالعمل و هشدار های نوشته شده روی محصولات را جدی بگیرید. به عنوان مثال پس از استفاده از موبر، از گرفتن حمام آفتاب، برنزه کردن و شنا تا ۲۴ ساعت اجتناب کرده و تا ۷۲ ساعت بعد از استفاده، از ژیلت، موم یا انواع محصولات موبر به هیچ وجه استفاده نکنید.

هشدارهای لازم

بخش سوم : آموزش استفاده از اسپری موبر

به جز کرم موبر، مواردی مثل بند انداختن صورت و اپیلاسیون هم برای شما وجود دارند. اما اسپری موبر یک گزینه مناسب دیگر خواهد بود. استفاده از اسپری موبر تنها مختص خانم ها نبوده و آقایان هم در صورت تمایل می توانند از اسپری موبر مردانه جهت این کار استفاده کنند.

آموزش استفاده از اسپری موبر

۱) طریقه استفاده از اسپری موبر به این صورت است که ابتدا باید قوطی را کاملا تکان دهید (قبل از استفاده، از خشک بودن بدن خود اطمینان حاصل کنید).

۲) سپس از فاصله ۱۰ سانتی متری به محل مورد نظر اسپری نمایید. پس از گذشت ۴ دقیقه قسمت کوچکی از بدن را جهت دیدن نتیجه چک کنید. اگر موها به راحتی از سطح پوست برداشته شد می توانید پوست را بشویید در غیر این صورت اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه اسپری روی پوست شما باقی بماند.

۳) بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده، پوست را به کمک اسفنجی نرم تمیز کنید. سپس پوست خود را با آب ولرم شسته و با حوله کاملا خشک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس کاملترین آموزش نحوه استفاده از کرم و اسپری موبر در خانه را به شما آموزش دادیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۳ دیدگاه

  1. Mehdiye گفت:
    5

    واسه حساسیتش چیکار کنیم؟!

  2. fd گفت:
    -5

    میشه با ژیلت استفاده کرد؟

تبلیغات متنی