How to Make a Paper Boat

آموزش تصویری مراحل ساخت قایق کاغذی حرفه ای در خانه

۲
آموزش تصویری مراحل ساخت قایق کاغذی حرفه ای در خانه
نمره 4.2 از 56 رای

بسیاری از ما دوران کودکی را با ساخت انواع کاردستی های کاغذی همچون موشک و قایق که از بزرگترها فرا میگرفتیم پشت سر گذاشته ایم. ساخت این اشیاء کاغذی به ظاهر کار ساده ای است اما در واقع پیچیدگی های خاص خود را داشته و به زمان و صبر فراوان نیاز دارد که باید با دقت و ظرافت خاصی عمل کرد. امروز در آی آر میکس قصد داریم با بهره گیری از تا کردن های هندسی کاغذ، مراحل ساخت قایق کاغذی حرفه ای در خانه (اوریگامی قایق کاغذی) را به شما آموزش دهیم.

کاردستی با کاغذ : آموزش سریع و آسان ساخت قایق کاغذی حرفه ای

How to Make a Paper Boat

شاید تا به حال در مورد هنر “اوریگامی” چیزهایی شنیده باشید. اوریگامی یا هنر “کاغذ و تا” یکی از کاردستی های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. معنی لغوی این واژه در زبان ژاپنی، تا کردن کاغذ است و هدف از هنر اوریگامی، آفریدن طرح های جالب با کاغذ به کمک تاهای هندسی است. اگرچه هنر اوریگامی یا هنر کاغذ و تا قرن ها قدمت دارد اما مدت زمان زیادی نیست که در بین مردم جهان شناخته شده است. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش سریع و آسان ساخت قایق کاغذی حرفه ای را با شما در میان بگذاریم.

اریگامی قایق کاغذی :  مراحل ساخت قایق کاغذی

۱- برای ساخت تمامی کاردستی که با هنر اوریگامی ساخته می شود، تنها به یک تکه کاغذ احتیاج است (در برخی از اشکال پیچیده می توان از قیچی هم استفاده کرد). زیرا اوریگامی هنری است که با تا کردن کاغذ باید به شکل مورد نظر خود برسیم. ترجیحا تا کردن کاغذ را بر روی سطحی محکم و کاملا مسطح و صاف انجام دهید.

تا زدن کاغذ در جهت طول

برای ساخت قایق کاغذی حرفه ای سریع ، به یک تکه کاغذ مستطیل شکل (مثلا در ابعاد ۵/۲۱ سانتیمتر در ۲۸ سانتیمتر) نیاز داریم. مطابق شکل کاغذ را در جهت طول، از وسط به دو نیم می کنیم.

در تمامی مراحل، تا زدن باید با دقت و به وسیله ناخن، خط انداخته شود. پیش از این آموزش ساخت موشک کاغذی را با هم مرور کرده بودیم.

۲-مطابق شکل زیر، کاغذ را باز کرده و آن را ۹۰ درجه بچرخانید. اکنون باید کاغذ را در جهت دیگر (یعنی در جهت عرض) مجددا تا بزنید. از انگشتان و ناخن های خود کمک بگیرید و با دقت روی هر تا، خط بیندازید. به این ترتیب یک چین دیگر در مرکز کاغذ ایجاد کردید. اکنون باید دو محور X و Y را در مرکز کاغذ خود داشته باشید.

باز کردن تا و مجدد تا زدن

۳- در این مرحله از ساخت قایق کاغذی ساده و سریع باید کاغذ را طوری مقابل خود قرار دهید که تای آن به سمت شما باز شود. مطابق شکل زیر، گوشه های بالا را به طوری که ۵/۲ تا ۵ سانتی متر از فضای پایین را خالی بگذاریم، به سمت پایین تا می زنیم. دقت کنید که هر دو تا باید کاملا قرینه هم باشند.

باز کردن تا به سمت خود

برای ساخت قایق کاغذی حرفه ای و زیبا ، تمامی تا ها را با دقت انجام دهید تا در انتهای کار دچار مشکل نشوید.

۴-اکنون وقت آن است که ابعاد ۵/۲ تا ۵ سانتی متر از فضای پایین را به سمت داخل تا بزنیم. مطابق شکل زیر، از انگشتان دست خود کمک گرفته و هر دو قسمت پایینی قایق کاغذی خود را به سمت داخل تا بزنید.

ساخت قایق کاغذی

۵-جهت تکمیل کردن مراحل اریگامی ساخت قایق کاغذی ، اکنون باید گوشه های پایین را تا بزنید.

به دقت به شکل زیر نگاه کنید. قایق را به صورت ایستاده مقابل خود قرار داده و گوشه های پایین را به سمت داخل (پشت) تا بزنید.

ساخت قایق کاغذی

سپس قایق را به حالت خوابیده روی زمین قرار دهید و مجددا دو گوشه باقی مانده دیگر را به سمت جلو تا زده و به وسیله ناخن ها به خوبی خط بیندازید. اکنون شما یک مثلث دارید.

۶-در این مرحله از ساخت قایق کاغذی، باید مثلث ساخته شده در مرحله قبل را به مربع تبدیل کنید.

تبدیل به مربع

مطابق شکل بالا مثلث را بردارید. آن را ۴۵ درجه بچرخانید. سپس از انگشتان دست خود برای باز کردن پایین مثلث استفاده کنید. پس از این کار، شما خود به خود یک مربع خواهید داشت که تمامی اضلاع آن باید کاملا روی هم قرار گرفته و کاملا قرینه هم باشند.

۷- مربع ساخته شده در مرحله قبل را به شکل مثلثی با اضلاع برابر، مقابل خود قرار دهید. مطابق شکل زیر، نیمی از مربع را در جهت بالا تا بزنید. همین کار را برای نیمه دیگر انجام دهید. اکنون شما یک مثلث دارید که تمام اضلاع آن به خوبی روی هم قرار گرفته است.

ساخت قایق کاغذی

۸-در این مرحله از آموزش ساخت قایق کاغذی حرفه ای ، مثلث را دوباره به مربع تبدیل کنید. درست همانند مرحله ۶، مثلث را بردارید. آن را ۴۵ درجه بچرخانید. سپس از انگشتان دست خود برای باز کردن پایین مثلث استفاده کنید. اکنون شما یک مربع با اضلاع کاملا هم اندازه دارید.

مربع کردن قایق

۹- مربع ساخته شده در مرحله قبل را به شکل یک مثلث مقابل خود قرار دهید. آن را برداشته و به آرامی دو سمت چپ و راست آن را به اطراف بکشید. اکنون شما یک قایق کاغذی ساده دارید.

پایان ساخت قایق

۱۰- ساخت قایق کاغذی شما به اتمام رسید. اکنون می توانید در یک وان یا ظرف پر از آب قایق های رنگارنگ ساخته دست خود را شناور کنید و از تماشای هنر اوریگامی لذت ببرید. پیشنهاد می شود ساخت کاردستی ماشین یا هواپیما را هم مطالعه کنید.

هنر اوریگامی

با یاد دادن هنر اوریگامی ساخت کار دستی به کودکان خود ، می توانید به افزایش قدرت ذهن، تمرکز و آرامش آنها کمک کنید. پس به طور کلی برای ساخت قایق کاغذی به این شکل عمل می کنیم:

ساخت قایق کاغذی در یک نگاه

فیلم ساخت قایق کاغذی ساده

برای دوست داران ساخت کاردستی های کاغذی از جمله قایق کاغذی ویدیویی را فراهم ساختیم تا درک بهتری از ساخت این کاردستی زیبا داشته باشند.

 

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری مراحل ساخت قایق کاغذی حرفه ای در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. بتوچه گفت:
    1

    عالی

تبلیغات متنی