لکه گیری رنگ سپر و ترمیم خش و رنگ پریدگی سپر ماشین

آموزش مرحله به مرحله نحوه خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین در خانه

۱
آموزش مرحله به مرحله نحوه خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین در خانه
نمره 3.8 از 9 رای

تصور کنید بعد از پارک کردن ماشین در کوچه های تنگ یا رانندگی در ساعات شلوغ شهر و بازگشت به خانه چند لکه رنگ پریدگی و خش بر روی سپر ماشین خود مشاهده میکنید. قطعا این صحنه خوشایند نخواهد بود زیرا میدانید برای ترمیم آن باید مبلغ زیادی را پرداخت کنید یا اینکه امکان دارد پس از تحویل ماشین از صافکاری نتیجه کار مورد قبول شما نباشد. پس برای همین ما در آی آر میکس اینبار قصد داریم تا مرحله به مرحله به صورت تصویری به شما نحوه خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین در خانه را آموزش دهیم.

برای لکه گیری سپر ماشین به چه لوازمی نیاز داریم ؟ آموزش ترمیم رنگ سپر ماشین در منزل

How to Fix Bumper Scratches

با توجه به شرایط فعلی کشور و کموبد قطعات برای ماشین های داخلی و خارجی بهترین گزینه ترمیم قطعات خودرو است. همچنین برای تعویض قطعات خودرو مانند سپر ماشین نیاز به پرداخت هزینه زیادی هستید پس صرف با لکه گیری رنگ سپر است. اما برای مواردی همچون فرو رفتگی و شکستگی پیشنهاد میکنیم که به نزدیکترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کنید. در این آموزش قصد داریم لوازم مورد نیاز برای لکه گیری رنگ سپر ماشین را به همراه آموزش ترمیم رنگ سپر در منزل را برای شما دوستان ارائه دهیم.

آموزش ویدیوی نحوه خش و لکه گیری رنگ ماشین

ابتدا پیشنهاد میکنیم ویدیو لکه گیری رنگ سپر ماشین را مشاهده کنید تا اطلاعات لازم برای اینکار به دست آورید.

 

لوازم مورد نیاز برای خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین

شما برای لکه گیری رنگ سپر ماشین نیاز به لوازمی دارید که باید آنرا از مغازه های لوازم یدکی و ابزار فروشی تهیه کنید. ما در ادامه لیستی از لوازم مورد نیاز برای ترمیم رنگ سپر ماشین تهیه کردیم :

  1. کیت لوازم لکه گیری خودرو
  2. مواد شوینده برای پاکسازی رنگ و کثیفس از روی سپر ماشین
  3. سپری رنگ مطابق با رنگ سپر ماشین
  4. و یک عدد اسپری از جنس رزین برای اعمال روکش روشن بر روی رنگ ماشین
  5. سمباده با درجه بالا برای از بین بردن رنگ پریدگی
  6. سمباده با درجه پایین
  7. پاک کننده و حلال واکس روغن و گریس ( همانند نفت و بنزین )
  8. بتونه پر کننده خراش و لکه ماشین

 لکه گیری رنگ سپر ماشین

مرحله اول : جدا کردن سپر ماشین

در این مرحله از نحوه لکه گیری سپر ماشین شما دو انتخاب دارید، یک میتوانید سپر ماشین را جدا کنید و با تسلط بیشتر ادامه کار را انجام دهید یا اینکه آنرا جدا نکنید و اطراف قسمت ضربه خورده را با چسب و پارچه وکیوم کنید. تا در هنگام کار و رنگ زدن قسمت های دیگر سپر ماشین کثیف نشوند.

  • سعی کنید مکانی که برای کار کردن بر روی سپر خود انتخاب میکنید گرم و خشک باشد.
  • حتما قبل از شروع به کار از عینک و لوازم ایمنی استفاده کنید تا حد امکان صدمه ای به شما وارد نشود.

 لکه گیری رنگ سپر ماشین

مرحله دوم : شستن سپر ماشین

برای لکه گیری رنگ سپر ماشین ابتدا قسمتی از سپر که بر روی آن لکه و خش وجود دارد را با آب و ضابون بشورید تا خاک و کثیفی بر روی سپر باقی نماند، میتوانید از الکل یا بنزین برای از بین بردن لکه های غیر و پلاستیک گارد ماشین استفاده کنید. سپس محل را به خوبی خشک کنید. سپر ماشین باید از هرگونه روغن ، کثیفی و گریس پاک شده باشد.

شستن سپر ماشین

مرحله سوم : وکیوم کردن اجزای ماشین

قبل از ترمیم رنگ سپر ماشین باید چراغ های دی لایت ، مه شکن و قسمت های دیگر سپر ماشین که سالم هستند به خوبی با چسب یا روزنامه وکیوم شوند تا در هنگام کار با سمباده آسیب نبینند.

وکیوم کردن اجزای ماشین

مرحله چهارم : استفاده از سمباده ( Sandpaper )

در این مرحله باید شما از قبل یک سمباده با سختی ۱۸۰ درجه از مغازه ابزار فروشی تهیه کرده باشید تا بتوانید از آن برای خش و لکه گیری رنگ سپر ماشین استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از سمباده باید از دستکش استفاده کنید. همچنین نباید با فشار دست این کار را انجام دهید بلکه باید به طور مداوم و فشار کم لکه و خش ماشین را از بین ببرید و سطح سپر را مسطح کنید. در انتها با استفاده از یک پارچه مرطوب قسمت سمباده خورده را پاکسازی کنید.

استفاده از سمباده

مرحله پنجم : آماده سازی بتونه

حال نوبت به آماده سازی بتونه برای مسطح سازی سطح و لکه گیری سپر خودرو میرسد. برای آماده کردن بتونه شما نیاز به یک صفحه ای دارید که از جنس فیبر نباشد. سپس به مقدار لازم از بتونه پلی استر ( Polyester finishing putty ) بر روی برد قرار دهید و آنرا با Hardener مخلوط کنید. ( Hardener از جمله موادی که باعث تسریع عمل ثابت کردن در بعضی از انواع رزین و بتونه ها می شود).

آماده سازی بتونه

سپس بتونه را به طور مساوی بر روی قسمت سمباده خورده پخش کنید تا به طور کامل چسبندگی ایجاد شود و از نبودن هوا در زیر آن اطمینان حاصل کنید. سپس بگذارید تا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خشک شود.

آماده سازی بتونه

در این مرحله شما دوباره نیاز به یک سمباده با سختی ۱۸۰ درجه برای مسطح سازی سطح سپر ماشین دارید. توجه داشته باشید همانند قبل باید به آرامی کار را پیش ببرید. و در آخر با یک پارچه سح سپر را تمیز کنید.

آماده سازی بتونه

مرحله ششم : استفاده از زد زنگ یا Surfacer primer

Surfacer primer ماده ای است که در قالب اسپر های رنگ در ابزار فروشی ها یافت میشود، این ماده را قبل از رنگ زدن ماشین بر روی سطح فلز اعمال میکند که قابلیت چسبندگی رنگ را بیشتر و نتیجه کا را بهبود میبخشد. همچنین اگر بر روی سطوح فلزی و فایبرگلس اسپری شود میتواند به آن خاصیت زد زنگ زدگی دهد و به سرعت خراش و نا همواری ها را بپوشاند.

استفاده از زد زنگ یا Surfacer primer

در این مرحله از ترمیم رنگ سپر ماشین پراید ، سمند و .. شما نیاز به این اسپری دارید تا از فاصله ۱۵ سانتی متری سه بار آنرا بر روی سطح بتونه خورده سپری کنید. بین هر بار ۱۵ دقیقه فاصله دهید و تا حد امکان اینکار را با حوصله و به آرامی انجام دهید.

  • توجه داشته باشید که بعد از اتمام اسپری Surfacer primer باید ۸ ساعت صبر کنید.

سپس از یک سملاده با درجه ۴۰۰ برای صاف کاری سطح رنگ خورده استفاده کنید. زیرا برای رنگ زدن سپر شما نیاز دارید تا سطح بدنه را به خوبی صاف کنید. مطمئن شوید که زاویه های سپر به خوبی سمباده خورده است. در آخر سپر را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

استفاده از زد زنگ یا Surfacer primer

مرحله هفتم : وکیوم بدنه ماشین

قبل از شروع به لکه گیری رنگ سپر باید تمامی قسمت هایی که احتمال رنگ خوردگی آنها وجود دارد با چسب یا روزنامه وکیوم کنید، و برای بار آخر با یک پارچه خیس سطح سپر را تمیز کنید.

وکیوم بدنه ماشین

مرحله هشتم : رنگ آمیزی سپر ماشین

در این مرحله از ترمیم رنگ سپر ماشین از فاصله ۱۰ سانتی متر رنگ مورد نظر را بر روی سطح بدن به دفعات اسپری کنید. باید در رنگ آمیزی دقت کنید و این کار را به آرامی انجام دهید زیرا اگر تجربه اینکار را نداشته باشید امکان دارد که نتیجه کار خوب از آب در نیاید.

  • بعد از هر سری رنگ آمیزی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا رنگ به خوبی خشک شود.

رنگ آمیزی سپر ماشین

و در آخر پس از اتمام رنگ آمیزی سپر ماشین ۱۵ دقیقه صبر کنید تا بدنه ماشین برای اسپری از جنس رزین برای اعمال روکش روشن آماده شود. پس از ۱۵ دقیقه از فاصله ۱۰ سانتی متر دوبار روکش روشن را به مقدار زیاد بر روی سپر اسپری کنید و بین هر باز ۱۵ دقیقه صبر کنید.

رنگ آمیزی سپر ماشین

میتوانید در انتهای کار از یک اسپری Blending solvent برای از بین بردن لکه های رنگ خوردگی و سایه های ایجاد شده به وسیله سپری شدن بیش از حد رنگ استفاده کنید.

اگر تمایل به دانستن ترمیم رنگ پریدگی دارید میتوانید مطلب آموزش کامل ترمیم رنگ پریدگی خودرو و لکه گیری رنگ ماشین در خانه را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز دز آی آر میکس در مورد لکه گیری رنگ سپر و ترمیم خش و رنگ پریدگی سپر ماشین در خانه صحبت کردیم. اگر در این زمینه سوال یا پیشنهادی دارید آنرا در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. عماد گفت:
    3

    سلام دستتون در نکنه از این ترفندهای علمی اموزشی مفید و کاربردی خیلی خوب عااالی از لطف شما ممنونم و سایت محترم شما

تبلیغات متنی