How to Repair a Bicycle at Home

کاملترین آموزش تعمیر طوقه، دنده و ترمزهای دوچرخه و پنچر گیریی تایرها

۰
کاملترین آموزش تعمیر طوقه، دنده و ترمزهای دوچرخه و پنچر گیریی تایرها
نمره 5 از 1 رای

دوچرخه ها یکی از قدیمی ترین و مفید ترین وسایل نقلیه موجود در زندگی شهری هستند. اختلالات پیرامون دوچرخه همیشه ناراحت کننده بوده و تعمیر دوچرخه در خانه، حس خوبی در شما ایجاد می کند! با ما همراه باشید تا کاملترین آموزش تعمیر طوقه، دنده و ترمزهای دوچرخه و پنچر گیریی تایرها را در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

چگونه دوچرخه خود را تعمیر کنم ؟ آموزش تعمیر و نگهداری دوچرخه در خانه

How to Repair a Bicycle at Home

یک روز زیبا را سپری می کنید و تصمیم می گیرید که یک دوچرخه سواری آرام و طولانی داشته باشید. با آرامش و لذت در خیابان ها یا پارک ها پدال می زنید که ناگهان اشکالی در دوچرخه تان رخ می دهد. زنجیر یا لاستیک یا ترمزها دچار مشکل شده و روز خوب شما را بر هم می زنندو این سوال برای شما پیش می آید که چگونه دوچرخه خود را تعمیر کنم ؟ به جای ناراحتی و یک مراجعه ناخوشایند به مغازه تعمیرات دوچرخه، می توانید در خانه ایرادات دوچرخه خود را برطرف کنید. با آی آر میکس همراه باشید تا چند نکته درباره تعمیر دوچرخه را با هم مرور کنیم.

ویدیو آموزشی تعمیر دنده دوچرخه در خانه

پیشنهاد میکنیم در ابتدا ویدیو زیر را مشاهده کنید تا پیشزمینه از چگونگی تعمیر دوچرخه و نحوه انجام آن به دست آورید.

 

بخش اول تعمیر دوچرخه : پنچر گیریی و گرفتن پنچری تایر ها

پس از استفاده طولانی مدت از دوچرخه، لاستیک های آن صاف، سوراخ یا پنچر می شود. این یک مشکل رایج برای دوچرخه سواران است و نیازمند پنچر گیریی و تعویض تایر خواهد بود. این بخش از تعمیر دوچرخه چندان سخت نیست و به ابزار کمی نیاز دارد. آچار فرانسه، چند میله فلزی، پمپ باد یا تلمبه دستی و درجه سنجش باد لاستیک، وسایل مورد نیاز شما برای انجام این قسمت از تعمیر دوچرخه خواهد بود. کل زمانی که برای این قسمت صرف خواهید کرد چیزی در حدود نیم ساعت می باشد.

تعمیر پنچری تایر

ابتدا باید چرخ را از دوچرخه جدا کنید. جدا کردن چرخ از دوچرخه بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. سپس برای گرفتن پنچری تایرهای دوچرخه آنها را از چرخ خارج کرده و به دنبال بخش سوراخ بگردید. شاید درون چرخ و قسمت فلزی چرخ ها میخ، شیشه یا مواردی از این دست وجود داشته باشد. باید این موارد را به دقت بررسی کنید. به هیچ وجه هنگام خروج تایر از چرخ از پیچ گوشتی یا آچار نوک تیز استفاده نکنید زیرا ممکن است به تایرها آسیب جدی وارد شود. آهن های مخصوصی برای تایر وجود دارند که به سادگی آن را از چرخ خارج می کنند.

تعمیر دوچرخه

سپس با تلمبه یا پمپ باد، تایر را باد کرده و آن را درون سطل آب قرار دهید. با این کار بخش سوراخ تایر با ایجاد حباب هایی آشکار می شود و می توانید آن را برطرف کنید. کیت های مخصوصی برای گرفتن پنچری لاستیک ساخته شده اند. توجه داشته باشید که این چسب ها را باید به لاستیک خشک چسباند و مدتی برای خشک شدن آن صبر کرد. بعد از اینکه پنچری لاستیک را گرفتید و تعمیر دوچرخه خود را تکمیل کردید، تایر را به درون چرخ برده و همه چیز را مثل اول کنید.

بخش دوم تعمیر دوچرخه : تعمیر زنجیر دوچرخه

به واسطه استفاده زیاد از دوچرخه، زنجیر آن دچار کثیفی یا اختلال می شود. به صورت هفتگی زنجیر ها را بررسی کنید تا اختلالات را زودتر متوجه شوید. در هر صورت اگر مشکلی در بخش زنجیر دوچرخه وجود داشت، کار شما باز هم چندان سخت نخواهد بود. تعمیر دوچرخه ای که دچار ایراد زنجیری شده است به مواردی مثل مسواک، روغن و دم باریک نیاز دارید زیرا ایراد اصلی در این بخش کثیفی می باشد. زمان تقریبی برای تعمیر زنجیر دوچره در خانه چیزی در حدود یک ساعت خواهد بود.

تعمیر زنجیر دوچرخه

برای تمیز کردن زنجیر دوچرخه می توانید آن را به طور کلی از دوچرخه جدا کنید. دم باریک یا آچار مخصوص برای این کار را در دست بگیرید و اقدام به باز کردن زنجیر کنید. می توانید بدون باز کردن زنجیر اقدام به تمیز کردن کنید. با مسواک شروع به تمیز کردن کنید و زنجیر را با آب بشویید. سپس زمان کافی برای خشک شدن زنجیر صرف کنید. در ادامه از روغن استفاده کنید و زنجیر را دوباره به دوچرخه وصل کنید. زنجیرهای شکسته نیاز به زمان و تجربه بیشتری دارند و در صورتی که زنجیر شما دچار ایراد شدید شده، آن را به تعمیرگاه ببرید.

تمیز کردن زنجیر دوچرخه

بخش سوم تعمیر دوچرخه : تعمیر طوقه دوچرخه

گاهی اوقات دوچرخه شما دچار مشکلات شدیدی در طوقه خود می شود. به طور کلی برای تعمیر طوقه دوچرخه در خانه نیاز به تجربه بیشتری به موارد قبل می باشد. تنظیم ایرادات مرتبط با طوقه کمی سخت بوده و به نظر می رسد در نهایت باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. در هر صورت اگر نیاز به تعویض طوقه دوچرخه خود دارید باید وسایلی شبیه به وسایل قبلی تهیه کنید. یک طوقه سالم هم خریداری کنید و اقدام به تعویض آن کنید. مدت زمان کار شما چیزی در حدود نیم ساعت خواهد بود.

تعمیر طوقه دوچرخه

در این قسمت از تعمیر و نگهداری از دوچرخه باید دوچرخه را به صورت برعکس بر روی زمین بگذارید به طوری که لاستیک ها بالا قرار بگیرند. چرخ ها را خارج کنید. سپس باد تایرها را هم خالی کنید. تایر را از لاستیک بیرون آورده و اقدام به تعویض طوقه دارای اختلال کنید. نکته مهم در این بخش تعمیر دوچرخه ، تهیه طوقه یکسان با دوچرخه شما خواهد بود. هرگز طوقه ای که با دوچرخه شما سازگار نیست را تهیه نکنید، حتی اگر اختلاف آن در حد چند میلی متر باشد.

بخش چهارم تعمیر دوچرخه : تعمیر ترمزهای دوچرخه

تنظیم عملکرد و تعمیر ترمزهای دوچرخه هم جزو مواردی است که نیاز به تجربه زیادی دارد. ترمزها ضامن سلامتی سواری شما هستند و باید آن ها را جدی گرفت. ترجیح به این است که برای تعمیر ترمزهای دوچرخه با افراد حرفه ای مشورت کنید. اما برای تعویض آن به آچار فرانسه و یک آچار مخصوص ترمز نیاز دارید. مدت زمان کار شما برای تعویض یا تعمیر دوچرخه در قسمت ترمز چیزی در حدود نیم ساعت خواهد بود.

تعمیر ترمزهای دوچرخه

برای تعمیر ترمز دوچرخه باید آچار مخصوص ترمز را تهیه کنید. این آچار فاصله ایجاد شده بین ترمزها با لاستیک ها را از بین می برد و مشکلات مربوط به این قسمت را حل می کند. بعد از هر گونه تغییر در بخش ترمز دوچرخه، حتما چند بار شرایط را چک کنید. اشکال در بخش ترمز دوچرخه ممکن است حوادث بدی را به همراه داشته باشد و بهتر است تعمیر ترمز در تعمیرگاه صورت بگیرد.

در مطالب پیشین آی آر میکس ما مطلب آموزشی در مورد راهنمای خرید دوچرخه منتشر کرده ایم، پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوچرخه ها این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس کاملترین آموزش تعمیر زنجیر ، طوقه و ترمزهای دوچرخه و پنچر گیریی تایرها را ارائه کردیم. اگر شما هم در زمینه تعمیر دوچرخه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی