Make an Electronic Cigarette

آموزش تصویری ساخت قلیان جیبی الکتریکی با وسایل ساده در خانه

۱۸
آموزش تصویری ساخت قلیان جیبی الکتریکی با وسایل ساده در خانه
نمره 4.3 از 85 رای

ترک سیگار یکی از مهمترین دغدغه های اغلب افراد سیگار محسوب می شود. طبق آماری که در ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده، چیزی در حدود ۷۰ درصد افراد سیگاری علاقه مند به ترک سیگار هستند. از این رو پیدا کردن گزینه های مناسب برای ترک سیگار اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. یکی از این وسیله ها که تاثیر مثبتی در روند ترک سیگار داشته، قلیان های جیبی است. در این مطلب به شما روش ساخت قلیان جیبی الکتریکی با وسایل ساده و مقدمه ای پیرامون این وسیله را ارائه می کنیم.

قلیان جیبی الکتریکی چیست ؟ نحوه ساخت قلیان دست ساز الکتریکی شارژی کوچک

Make an Electronic Cigarette

با توجه به استفاده روزمره و البته مضر سیگار، روش های زیادی برای ترک آن ارائه شده است. یکی از جدیدترین روش ها استفاده از قلیان جیبی به عنوان وسیله ای جایگزین سیگار می باشد. پیش از این که بخواهیم نحوه ساخت قلیان دست ساز الکتریکی شارژی کوچک را به شما آموزش دهیم و نکات پیرامون ساخت آن را با هم بررسی کنیم، مقدمه ای از قلیان جیبی خواهیم داشت. توصیه می شود پیش از مطالعه این مطلب، طرز تهیه تنباکو میوه ای طبیعی را هم مطالعه کنید.

قلیان جیبی الکتریکی چیست ؟

قلیان جیبی الکتریکی وسیله ای ساده و بدون نیاز به آتش است. در این وسیله شما نیازی به استفاده از فندک یا کبریت ندارید و هنگامی که کام را از سیگار یا قلیان جیبی خود بگیرید، دستگاه شما روشن می شود. از آنجایی که آتش در این وسیله نقشی ندارد، پس دودی هم از آن خارج نمی شود. یک باتری لیتیومی، کمی مایع مخصوص و یک مخزن تبخیر تمام چیزی است که در قلیان جیبی وجود دارد.

قلیان جیبی

همه چیز با باتری کار می کند و معمولا یک چراغ رنگی برای روشن شدن دستگاه به چشم می خورد. به طور کلی این دستگاه هیچگونه دودی ندارد و تمام چیزی که می بینید، بخار است. بخار موجود در دستگاه را هم همانند بخار اتوشویی تصور کنید!

قلیان جیبی

مزیت قلیان جیبی شارژی نسبت به سیگار

علاوه بر اینکه هیچ دودی در قلیان جیبی الکتریکی وجود ندارد، سم کمتری هم به بدن شما می رسد. در واقع سم زیادی از این دستگاه به شما وارد نمی شود و تنها شباهت آن با سیگار یا قلیان، نیکوتین آن است. البته میزان نیکوتین را می توانید تنظیم کنید اما این باور که هیچ نیکوتینی در قلیان جیبی وجود ندارد، کاملا غلط است. میزان انتشار نیکوتین مایع نسبت به نیکوتین عادی بسیار پایین تر است، پس برای اطرافیان هم ضرر کمتری در بر خواهد داشت. البته نیکوتین مایع هم مضرات خاص خود را دارد و به طور کلی نباید از آن زیاد استفاده کرد. اما نسبت به سیگار برتری زیادی دارد.

مزیت قلیان جیبی نسبت به سیگار

مزیت دیگر قلیان دست ساز الکتریکی شارژی به سیگار یا قلیان، قابلیت شارژ آن است. تا هر زمان که بخواهید و مشکل خاصی در دستگاهتان وجود نداشته باشد، می توانید آن را شارژ کنید. ضمن این، هزینه بسیار پایین تری نسبت به سیگار و قلیان برای قلیان جیبی نیاز خواهد بود. به همین خاطر است که ساخت قلیان جیبی و در واقع ساخت قلیون شارژی برای شما فواید زیادی خواهد داشت.

روش ساخت قلیان جیبی شارژی در منزل

به طور کلی مهمترین وسیله لازم برای ساخت قلیان جیبی شارژی ، باتری لیتیومی آن خواهد بود. باتری لیتیومی – یون ۳٫۷v با اندازه ۱۴۵۰۰ بیشترین استفاده در قلیان های جیبی را دارد. البته قطعا می توان برای ساخت قلیان جیبی از باتری های لیتیومی دیگری هم استفاده کرد. سپس باید یک رگولاتور ولتاژ متغیر ولت با ای سی LM317T تهیه کرد. این رگولاتور هم استفاده زیادی در قلیان های جیبی معمولی دارد.

نمای شماتیک ساخت قلیان جیبی

در تصویر بالا شماتیک کلی ساخت قلیان برقی و موارد مهم آن را مشاهده می کنید. ولتاژ مورد نظر در محاسبات بالا چیزی بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ vdc می باشد. بعد از اینکه محاسبات و شمای کلی را بررسی کردید، باید قطعات لازم برای ساخت قلیان جیبی را تهیه کنید. به طور کلی به جز باتری لیتیومی که گفته شد، این وسایل را برای ساخت قلیان جیبی نیاز دارید:

قطعات لازم برای ساخت قلیان جیبی

پس از اینکه وسایل را تهیه کردید و با توجه نمای شماتیک مذکور، فعالیت را شروع کردید، در نهایت باید به چنین وضعیتی برسید:

ساخت قلیان جیبی

ویدیو آموزشی نحوه ساخت قلیان الکتریکی کوچک در منزل

برای درک بهتر آموزش برای شما ویدیو از نحوه ساخت این وسیله فراهم شده است.

 

مضرات و معایب قلیان جیبی الکتریکی

علی رغم تاثیرات مثبت قلیان جیبی برای ترک سیگار و قلیان، تحقیقاتی خبر از مضرات این دستگاه ساده می دهند. بخار آب با نیکوتین مایع ترکیب می شود و سپس فرد با کام گرفتن آن را مصرف می کند. ایمنی این ترکیب هنوز زیاد مشخص نیست و تحقیقات بیشتری باید روی آن صورت بگیرد. آمریکا و انگلیس برای مصرف این وسیله نظر قطعی نداده اند و احتمال منع مصرف آن همواره وجود دارد. چند ایراد مشخص درقلیان جیبی وجود دارد.

سیگار برقی

یکی از ایرادات این دستگاه، سنگین بودن آن است. وزن بالای قلیان جیبی دست را خسته می کند و کمی ملال آور است. البته شاید این موضوع برای ترک همیشگی سیگار و قلیان و باقی موارد مشابه مفید هم باشد. ایراد دیگر دستگاه این است که برای بیرون آمدن بخار قابل قبول از آن، نیاز به یک پُک بسیار قوی است! بنابراین روش های حرفه ای قلیان کشیدن برای شما ضروری خواهد بود و اگر کام سنگینی از این دستگاه نگیرید، بخار خوبی برایتان ایجاد نخواهد کرد. ایراد دیگر هم مبنی بر سرطانزا بودن دستگاه است. البته این موضوع همانطور که گفته شد نیازمند تحقیقات بیشتر است اما حضور نیکوتین در آن، احتمال هر چیزی را به همراه خواهد داشت.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس درباره ساخت قلیان دست ساز جیبی شارژی و مقدمه ای درباره آن صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه استفاده از این وسیله را دارید یا آن را در خانه خود ساخته اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید و نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱۸ دیدگاه

  1. امیر گفت:
    0

    با سلام.
    مطلاب سایت و فیلم آموزشی بسیار خوب و مفید بود.
    با تشکر از سایت خوب شما.

  2. مانی گفت:
    1

    اقا یک سوال اون ماده ای که اخر فیلم میریزه رو اون پنبه چیه؟ لطفا جواب بدید

  3. علیرضا گفت:
    3

    با سلام خدمت شما و با تشکر از مطالب خوب شما
    یه سوال داشتم
    آیا میشه مداری درست کرد که مستقیما برق شهری رو به جای باتری استفاده کرد و به کویل وصل کرد و دیگه نیازی به باتری نباشه و برای اونایی که توی خونه هستن میتونن با کمی خلاقیت قلیونشو درست کنن اگه راهی یا آموزشی برای ساختش هست حتما بگید
    با تشکر

  4. MassouD گفت:
    7

    با سلام و خسته نباشید به اساتید محترم ی درخواست داشتم اگه امکانش هس ی نمای کلی تر از شماتیک مدار ساخته شده برای همین ویپ رو برام ایمیل کنید با ذکر نام قطعات الکترونیکی مورد نیاز!!!
    اگر هم شماتیک مداری قوی تر و بهتر برای ویپ داری برام بفرست (با ذکر نام قطعات ) تا لوازم رو تهیه کنم و درست کنم ممنون از سایت خوبتون

    • محمد گفت:
      -1

      سلام شارژر ویپم گم شده از کجا تهیه کنم یا چجوری درست کنم خودم ممنون؟؟!!!

  5. سینا گفت:
    5

    سلام و خسته نباشید،اگه میشه طرح مدار رو برام ایمیل کنید ،تا فهم چیدمانش راحت تر باشه، قیمت خروج واسه کویل رو اصلا متوجه نشدم.
    با تشکر

  6. M گفت:
    13

    فیلم آموزشی نیست
    فکر کنم لینکش مشکل داشته باشه
    البته دیدم دوستان نوشته بودن فیلم رو دیدن ولی با اینکه سرعت اینترنتم بالا هست خبری از فیلم نیست

    • اره نیست من هم پیدا نکردم گفت:
      0

      من هم پیدا نکردم مندم چیکار کنم خودم درست کنم پول خرید ندم تازه اونای که میخریم همه یک ما کمتر خراب میشندتو راهی برای ساخت نداری به من خبر بده ۰۹۱۹۲۶۱۷…

  7. رضا گفت:
    1

    اقا فیلم اینو میشه واسم بفرستید

  8. ماهان گفت:
    7

    سلام میشه چک کنید که چرا فیلم آموزشی نیست!

  9. ... گفت:
    3

    سلام فبلمش نیست. لوازمش رو هم کامل نگفتید لطفا تو واتساپ بهم پیام بدین اسم لوازم رو بهم بگین ۰۹۱۰۴۶۶۸۱۵۳

  10. مسیح گفت:
    2

    لینک ویدیو رو من نمیبینم
    بی‌زحمت لینکش رو برام بفرستید

    ممنون

  11. مسیح گفت:
    0

    لینک ویدیو وجود نداره ولی انگار بعضی ها دیدنش

    لطفا اگر میشه لینکش رو ارسال کنید برام ممنون میشم

  12. مسیح گفت:
    5

    فیلم وجود ندارد

  13. محمد گفت:
    0

    سلام من ویپم شارژرش گم شده از کجا تهیه کنم پیدا نمیشه

  14. آقا مورتضی گفت:
    -2

    حیف پولی که تبلیغ کننده ها بابت مقاله های چرتی که تو سایت میگذاری ،تا جذب بشن.

تبلیغات متنی