How To Stop Pregnancy After one Month

آموزش راه های طبیعی و اورژانسی جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی

۰
آموزش راه های طبیعی و اورژانسی جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی
نمره 4 از 4 رای

داشتن نوزاد یکی از بزرگترین لذت های زندگی افراد تلقی می شود. اما بارداری ناخواسته دقیقا عکس این موضوع عمل کرده و می تواند استرس زیادی به طرفین وارد کند. ممکن است از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده کرده باشید اما در هر صورت حاملگی ناخواسته را تجربه کنید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم به شما راه های طبیعی و اورژانسی جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی را آموزش دهیم و چند مورد ساده را با هم مرور کنیم.

برای جلوگیری از بارداری چند هفته بعد از رابطه جنسی چه باید کرد ؟

How To Stop Pregnancy After one Month

علاوه بر اینکه داشتن فرزند نیاز به آمادگی ذهنی زوج ها دارد، آمادگی جسمی بالایی برای رشد جنین ضروری خواهد بود. بنابراین ورود یک نوزاد معصوم به دنیایی که پر از اتفاقات ناخوشایند است، فقط باید با رضایت کامل طرفین صورت بگیرد. در غیر این صورت زندگی تمام افراد مرتبط با این موضوع و از همه مهمتر آینده خود نوزاد، شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید تا روش های جلوگیری از بارداری چند هفته بعد رابطه جنسی را آموزش دهیم.

جلوگیری از بارداری پس از یک ماه

آموزش جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی

سقط جنین یا روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری به طور کلی، از رشد و پیشرفت حاملگی جلوگیری می کند. دو راه اورژانسی برای جلوگیری از بارداری بعد از یک ماه وجود دارد. سقط های پزشکی و سقط های جنینی بیشترین تاثیر در جلوگیری از بارداری را دارند و نکته مثبت این دو روش این است که آسیبی به سلامتی سیستم تناسلی خانم ها وارد نمی کنند.

پیش از این که وارد روش های جلوگیری از بارداری پس از یک ماه شویم، باید این موارد را انجام دهید :

۱- تست خانگی بارداری انجام دهید. اگر از نظر جنسی فعال هستید و برای مدتی طولانی پریود نمی شوید، حتما تست خانگی بارداری را انجام دهید تا از بارداری خود مطمئن شوید. پیشنهاد می شود مطلب علائم و احتمال حاملگی قبل از پریود شدن را هم مطالعه کنید.

۲- به پزشک مراجعه کنید. وقتی که از بارداری خود اطمینان حاصل کردید، به پزشک مراجعه کنید تا راه های سقط جنین را به شما بیان کند.

۳- سونوگرافی انجام دهید. برای تعیین دقیق میزان و نحوه بارداری، حتما سونوگرافی را انجام دهید. البته پزشک این موضوع را برای شما تجویز خواهد کرد تا سن دقیق جنین تعیین شود.

۴- به دنبال کمک باشید. با همسر خود مشورت کنید و از او هم فکری بگیرید. دوستان و آشنایان مطمئن هم گزینه های خوبی برای رفع اضطراب شما هستند.

۵- با افرادی که تجربه مشابه با شما داشته اند صحبت کنید. در بین آشنایان خود به دنبال افرادی باشید که تجربه سقط داشته اند.

۶- شرایط را بپذیرید. در حالت انکار باقی نمانید. دو دل بودن در شرایط شما نوعی خودکشی محسوب می شود! باید با خود کنار بیایید و شرایط را بپذیرید.

جلوگیری از بارداری

حالا که این شش مورد آغازین را انجام دادید، باید وارد دو روش اصلی جلوگیری از بارداری یک ماه بعد از نزدیکی شوید.

روش اول جلوگیری از بارداری : سقط پزشکی

به طور کلی این روش با قرص اورژانسی سقط جنین عمل می کند . نهایت زمانی که می توان از این روش جلوگیری از بارداری استفاده کرد، ۷ تا ۹ هفتگی است. این روش را می توان در خانه هم انجام داد ولی توصیه می شود بدون نظارت پزشک هیچ کاری صورت نگیرد. در این روش به شما دو دسته قرص داده می شود. داروی میفپریستون و میزوپروستول داروهای اصلی مصرفی در روش سقط پزشکی محسوب می شوند. پزشک در این روش در سه نوبت به شما این داروها را می دهد.

بدون مشورت پزشک به هیچ وجه این داروها را مصرف نکنید، به همین دلیل توضیح دقیق روش انجام سقط پزشکی از این مطلب حذف می شود.

مواردی که پس از مصرف قرص اورژانسی ضد بارداری ممکن است برای شما پیش آید شامل این موارد می شود:

  • خونریزی های شدید به مدت ۷ تا ۱۰ روز پس از مصرف قرص ها
  • تب حدود ۳۸ درجه به مدت یک روز
  • استفراغ، حالت تهوع، گیجی، سردرد و مدفوع آبکی

در هر صورت باید هنگام مصرف این قرص ها به طور مداوم با پزشک خود در ارتباط باشید و به صورت خودسرانه هیچ کاری انجام ندهید. دو هفته پس از انجام روش پزشکی جلوگیری از بارداری، باید سونوگرافی انجام داد و از وضعیت جنین مطلع شد.

نظارت پزشک

روش دوم جلوگیری از بارداری پس از چند هفته : سقط جراحی

انواع مختلفی از سقط های جراحی وجود دارند. این روش ها به مرحله و زمان بارداری و میزان سن جنین شما بستگی دارند. واکیوم دستی (MVA) و اتساع و تخلیه (D&E) دو روش معمول جلوگیری از بارداری با سقط جراحی هستند. هر دوی این روش ها در بیمارستان انجام می شوند و نیازمند بیهوشی یا بی حسی موضعی هستند. در این روش هم گیجی، حالت تهوع و عرق کردن فراوان را تجربه خواهید کرد.

واکیوم دستی

جلوگیری از بارداری در ماه اول تا دوم ؛ روش واکیوم دستی در آغاز هفته دوازدهم بارداری صورت می گیرد. (تصویر بالا) بی حسی موضعی برای ناحیه پیرامون رحم انجام می شود. سرویکس را با روشی خاص باز نگه می دارند و با دقت خاصی اقدام به برداشتن و خروج جنین و بافت های جنینی می کنند. کل زمان مورد نیاز برای این روش ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خواهد بود و نهایتا چند ساعت برای بهبود باید در بیمارستان باقی بمانید.

 اتساع و تخلیه

اما روش اتساع و تخلیه حدود یک ماه پس از بارداری یا پیش از هفته سیزدهم بارداری صورت می گیرد. (تصویر بالا) باز هم بی حسی موضعی و باز کردن سرویکس در بیمارستان انجام می شود. با استفاده از یک پمپ مخصوص، جنین و بافت های جنینی با حالتی وکیومی خارج می شود. این روش جراحی هم ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می خواهد و بهبودی چند ساعتی در بیمارستان می طلبد.

نکته: روش های جراحی سبب ایجاد حالات احساسی عجیبی در فرد می شود! به نسبت روش پزشکی، این روش اطمینان و پاسخ بهتری در افراد ایجاد می کند.

راههای طبیعی جلوگیری از بارداری بعد از نزدیکی

اگر به دنبال راههای طبیعی جلوگیری از بارداری بعد از نزدیکی در دوران نامزدی هستید و راه های پزشکی و جراحی را نمی پسندید، روش های طبیعی هم برای شما وجود دارد. پیش از این درباره راه های جلوگیری از بارداری ناخواسته صحبت کرده بودیم اما اگر در هر صورت بارداری صورت گرفت، روش های طبیعی دیگری برای مرحله بعدی وجود دارند. روش های خانگی جلوگیری از بارداری، چندان قابل اطمینان نیستند و باز هم باید با مشورت پزشک صورت بگیرند. به طور کلی با مصرف این موارد می توانید روش های طبیعی را برای جلوگیری از بارداری پس از نزدیکی به کار ببرید. این موارد شاید بتوانند در شرایط ایده آل به سقط جنین و جلوگیری از بارداری بعد از رابطه شما کمک کنند:

  • میوه پاپایا
  • آناناس
  • دارچین
  • کنجد
  • بابونه و چای سبز
  • چای جعفری
  • حمام داغ متوالی
  • رابطه جنسی متوالی بعد از بارداری

راههای طبیعی جلوگیری از بارداری

در پایان توصیه می کنیم مطلب سوالات عمومی و پر تکرار درباره بارداری و جلوگیری از حاملگی را هم مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

در این مطلب آی آر میکس درباره راه های طبیعی و اورژانسی جلوگیری از بارداری در ماه اول صحبت کردیم. اگر در این زمینه تجربه، نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی