ساخت میز بیلیارد

آموزش تصویری مراحل ساخت میز بیلیارد دست ساز خانگی با ام دی اف

۰
آموزش تصویری مراحل ساخت میز بیلیارد دست ساز خانگی با ام دی اف
نمره 3.5 از 14 رای

خرید میز بیلیارد به واسطه قیمت بالای آن، چندان اقتصادی به نظر نمی رسد. برای داشتن میز بیلیارد باید دست به جیب شده و مبلغ نسبتا بالایی را هزینه کنید. اما ساخت میز بیلیارد آنقدرها هم سخت نیست و شاید بتوانید با کمی حوصله، آن را در خانه انجام دهید. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم مراحل ساخت میز بیلیارد دست ساز خانگی با ام دی اف را به شما آموزش دهیم.

چگونگی ساخت میز بیلیارد ساده با mdf با استفاده از نقشه ساخت میز بیلیارد

How Pool Table Is Made

در بازی بیلیارد یک توپ با یک چوب بلند، روانه چند توپ دیگر شده و پس از برخورد به آن ها، بازی را آغاز می کند. نهایتا باید این توپ ها را به درون سوراخ های روی میز بیلیارد فرستاد تا برنده بازی شد. یک نوار چوبی دور تا دور میز را فرا گرفته تا توپ پس از برخورد به آن ها داخل بازی باقی بماند. قوانین بازی بیلیارد متنوع و پرشمار هستند اما امروز وارد جزییات آن نخواهیم شد. در این مطلب می خواهیم درباره چگونگی ساخت میز بیلیارد با mdf صحبت کنیم.

ساخت میز بیلیارد

مختصر تاریخچه ای از بازی بیلیارد

منشا اصلی بازی بیلیارد مشخص نیست. محتمل ترین فرضیه این است که حدود قرن پانزدهم میلادی، میزهایی در فرانسه و انگلستان با استفاده ای مشابه امروز وجود داشته اند. توپ هایی همانند توپ های امروز روی آن میزها حرکت داشته و نحوه بازی با قوانین بازی امروز، چندان بیگانه نبوده است. از نظر تاریخی و آن چه که به ثبت رسیده، اولین میز بیلیارد در سال ۱۴۷۰ در فرانسه به شاه لوییس یازدهم فروخته شده است. در واقع این میز، اولین میزی بوده که از نظر آماری به ثبت رسیده است و ریشه و خاستگاه میز بیلیارد چندان مشخص نیست.

قوانین بازی بیلیارد

قوانین بازی بیلیارد در انگلستان پیشرفت کرد. نهایتا در انگلستان در سال ۱۶۷۴ کتابی با عنوان  قوانین کلی بازی بیلیارد منتشر شد. در قرن بعدی این بازی در کشورهای انگلستان و فرانسه به محبوبیت بالاتری رسید و نهایتا وارد ایالات متحده آمریکا هم شد. اندازه میز بیلیارد در کشورها مختلف بود اما سرانجام نسبت ۲ به ۱ طول به عرض برای میزها به رسمیت رسید. بنابراین می توان چنین گفت که ساخت میز بیلیارد در کشورهای مختلف، به طور متنوع صورت می گرفته است. بین سال های ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ میلادی، پیشرفت های زیادی در میزهای بیلیارد صورت گرفت و انواع مختلفی از میزها ساخته شد.

قوانین بازی بیلیارد

تعداد توپ های مورد استفاده در انواع مختلف بازی های بیلیارد متفاوت است. می توان با ۸ یا ۱۵ یا انواع مختلف دیگر بازی را آغاز کرد. یکی از انواع محبوب بازی بیلیارد، استفاده از ۱۵ توپ می باشد. به این بازی محبوب، ایت بال (هشت توپی) می گویند. آغاز بازی با ضربه به توپ سفید یا کیوبال صورت می گیرد. باید به ۱۵ توپ وسط زمین بازی ضربه زد و آن ها را به درون سوراخ های روی میز فرستاد. این توپ ها دارای شماره هستند و از ۱ تا ۱۵ نامگذاری شده اند. توپ های شماره ۱ تا ۷ متعلق به بازیکن اول و توپ های ۹ تا ۱۵ متعلق به بازیکن حریف او خواهند بود.

قوانین بازی بیلیارد

هنگامی که تمام توپ ها وارد سوراخ ها یا به اصطلاح پاکت ها شدند، بازیکنی که توپ شماره ۸ را وارد پاکت کند، برنده بازی خواهد بود. در این بازی داور حضور داشته و قوانین بازی را مدیریت می کند. هر بازیکن هنگام ضربه زدن باید شرایط را اعلام کند. قوانین بازی پیچیدگی های خاص خود را دارد و نظر داور در اکثر موارد تعیین کننده خواهد بود.

فیلم آموزشی ساخت میز بیلیارد چوبی خانگی با mdf

در این قسمت ما آموزش ویدیویی ساخت میز بیلیارد را برای شما دوستان در چهار ویدیو آموزشی آماده کردیم تا بتوانید درک بهتری از ساخت این میز در خانه به دست آورید :

– قسمت اول ساخت میز بیلیارد چوبی

 

– قسمت دوم ساخت میز بیلیارد چوبی

 

– قسمت سوم ساخت میز بیلیارد چوبی

 

– قسمت چهارم ساخت میز بیلیارد چوبی

 

مواد لازم برای ساخت میز بیلیارد

برای ساخت میز بیلیارد می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. یکی از این مواد ام دی اف می باشد. اما چوب های طبیعی مثل چوب درخت افرا، چوب درخت گردو، چوب درخت گیلاس و البته درخت بلوط هم مورد استفاده قرار می­گیرند. در نهایت میز بیلیارد چیزی در حدود ۲۰۰ کیلوگرم یا بیشتر باید وزن داشته باشد. این وزن برای ثابت ماندن میز حین بازی ضروری خواهد بود. ضخامت صفحه اصلی میز باید ۱٫۹ تا ۲٫۵ سانتی متر باشد. به مواد زیادی برای ساخت میز بیلیارد نیاز است اما در این مطلب ما به چسب چوب، میخ، اره مکانیکی و دو تیوب دوچرخه نیاز داریم!

بخش های مختلف میز بیلیارد

ابعاد مناسب در ساخت میز بیلیارد دست ساز

اولین مرحله از آموزش ساخت میز بیلیارد خانگی ، مشخص کردن ابعاد مورد نظر خواهد بود. به طور معمول ابعاد میز بیلیارد چیزی در این حدود خواهد بود: ۲۵۴ سانتی متر طول، ۱۲۷ سانتی متر عرض. ارتفاع استاندارد میز بیلیارد هم بین ۷۵ تا ۸۰ سانتی متر متغیر است. می توانید انواع مختلف ابعاد میز بیلیارد را در جدول زیر مشاهده کنید.

ابعاد مناسب در ساخت میز بیلیارد

فرایند ساخت میز بیلیارد با mdf

حالا که مواد و ابعاد لازم برای ساخت میز بیلیارد را تهیه و جمع آوری کردید، می توانید وارد پروسه ساخت میز بیلیارد شوید. روش ساخت میز بیلیارد mdf در بین سازندگان مختلف، تنوع زیادی دارد. یکی از روش های ساخت میز بیلیارد که خرج بسیار پایینی به همراه دارد، استفاده از موارد زیر است. این روش چندان اصولی نیست، اما اگر فقط به دنبال تفریح و سرگرمی هستید، نه مسابقات حرفه ای، می تواند از آن استفاده کنید.

مراحل ساخت میز بیلیارد

بعد از برش میز اصلی با پایه ها و نوار کناری آن، به مرحله بعدی می رویم. اندازه های ساخت میز بیلیارد با ام دی اف را کمی بالاتر به شما توضیح دادیم. اما برای بخش زیر صفحه اصلی بیلیارد، در واقع برای بخش زیر پارچه، می توانید از تیوب دوچرخه استفاده کنید! لاستیک ها را برش دهید و به شکل زیر در نقاط مختلف زمین بچسبانید.

ساخت میز بیلیارد

برای قسمت زیر سوراخ ها که باید توپ ها را نگهداری کند، می توانید از توری استفاده کنید. توری های متنوعی را می توانید برای این بخش به کار ببرید و محدودیتی برای شما وجود ندارد. این قسمت همان پاکت بیلیارد است.

ساخت پاکت بیلیارد

حالا که سوراخ های زمین بازی را با توری پوشاندیم، وارد مرحله بعدی می شویم. در این مرحله از ساخت میز بیلیارد در خانه باید پوشش نهایی زمین بازی را آماده کنیم. پارچه هایی از جنس پلی استر وجود دارند که برای این موضوع مناسب هستند. شاید بتوانید از پارچه های پشمی دیگری هم استفاده کنید. این موضوع را می توانید با افراد با تجربه در زمینه بازی بیلیارد به اشتراک بگذارید و نظر آن ها را جویا شوید. در هر صورت میز شما به شکل زیر خواهد رسید.

مرحله نهایی بیلیارد

حالا شما یک میز بیلیارد ساده و ارزان قیمت دارید! پیش از این هم درباره ساخت میز فوتبال دستی و میز تلویزیون چوبی صحبت کرده بودیم. قطعا تراز کردن میز، رفع نواقص آن و دیگر موارد مرتبط کار نسبتا سختی خواهد بود. طبیعتا برای ساخت میز بیلیارد خانگی باید زحمت بیشتری کشید و محاسبات ریاضی و تجربه نجاری بالایی به کار برد. اما ساخت چنین میزی هم خالی از لطف نخواهد بود!

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس درباره ساخت میز بیلیارد دست ساز خانگی با هم صحبت کردیم و یک روش بسیار کم هزینه را برای ساخت این میز هیجان انگیز ارائه دادیم. اگر شما تجربه ساخت میز بیلیارد را داشته اید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی