آموزش تعمیر چتر بارانی اتوماتیک و غیر اتوماتیک در خانه

۲
آموزش تعمیر چتر بارانی اتوماتیک و غیر اتوماتیک در خانه
نمره 4.3 از 3 رای

چتر از جمله وسایلی است که به دلیل باز و بسته شدن نسبتا زیاد و استفاده از آن در هوای نامساعد بارانی و برفی، دچار پارگی یا خرابی شده و به این ترتیب گاها غیر قابل استفاده می شود. اما نگران نباشید. شما به آسانی می توانید چتر شکسته خود را تعمیر کنید! در این مطلب به دنبال تعمیر چتر بارانی اتوماتیک و غیر اتوماتیک هستیم و نکاتی را در این رابطه به شما ارائه می کنیم.

چتر بارانی شکسته را چگونه در خانه تعمیر کنیم ؟

How to Repair an Umbrella

تعمیر چتر کار ساده ای است و شما به راحتی می توانید این کار را در خانه انجام دهید. در صورت پارگی سایبان چتر، می توانید با یک نخ و سوزن آن را وصله دوزی کنید و یا به وسیله چسب های قوی، تعمیر دسته چتر خود را انجام دهید. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش تعمیر شکسته و پاره در منزل را به شما به صورت تصویری آموزش دهیم.

بخش اول : تعمیر سایبان چتر بارانی

۱- سایبان چتر به دلیل جنس نایلونیی که دارد به راحتی پاره میشود برای همین شما باید روش تعمیر چتر بارانی را بدانید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود. برای اینکار باید با استفاده از ابزار ساده ای همچون نخ و سوزن، پارگی ایجاد شده روی سایبان را بدوزید. دوختن پارگی به کمک نخ و سوزن را زمانی انجام دهید، که میزان پارگی کم باشد و یا به دلیل فشار میله های زیر سایبان به چتر، پارگی کوچکی ایجاد شده باشد.

دوختن چتر

برای دوختن چتر خود، از نخ های نایلونی (که ضد آب هستند) استفاده نمایید. همانند تصویر بالا، هر دو طرف پارگی را به هم نزدیک کرده و شروع به دوختن کنید و پس از اتمام دوختن، به کمک یک گره، نخ را تثبیت نمایید.

۲-به منظور تعمیر چتر بارانی اتوماتیک خود، یک وصله در بالای ناحیه آسیب دیده ایجاد کنید. در صورتیکه چتر بارانی شما دچار سوراخ خیلی بزرگ شده است، یک وصله بلند و پهن در اطراف آن پارگی ایجاد نمایید.

وصله روی چتر

جهت این کار از یک پارچه نایلونی با رنگ و بافت مشابه چتر خود (بطوریکه جنس و رنگ آن پارچه با چتر شما همخوانی داشته باشد) استفاده نمایید. پارچه را بزرگتر از اندازه سوراخ برش زده و طوری آن وصله را روی سوراخ قرار دهید که به طور کامل تمام سطح سوراخ را بپوشاند. نخ نایلونی را درون سوزن جای داده و دور تا دور وصله را بدوزید و در انتها به کمک دو گره محکم، وصله را روی چتر تثبیت نمایید.

۳-از وصله های چسبی نایلونی (patching kit) استفاده کنید. در صورتیکه نمی خواهید از نخ و سوزن برای تعمیر چتر بارانی پاره شده خود استفاده نمایید، می توانید با خرید یک وصله چسبناک از بازار، سوراخ مورد نظر را تعمیر کنید.

 Patching kit

قبل از چسباندن این وصله به چتر بارانی خود، اطمینان حاصل کنید که اطراف آن تمیز و عاری از گرد و غبار باشد. جهت این کار می توانید از الکل استفاده نمایید. پس از تمیز کردن، وصله چسبی را به اندازه سوراخ ایجاد شده روی چتر ببرید و آن را محکم روی چتر خود فشار دهید تا به طور کامل بچسبد (این وصله ها در ابعاد و رنگ های متنوع در بازار موجود است).

بخش دوم: تعمیر  چتر بارانی شکسته

۱- زمانی که چتر را تا نیمه باز می کنید، میله های چتر همگی در یک زاویه خاص و به طور منظم قرار گرفته اند.

چتر مشکی

در صورتیکه محور یکی از میله های چتر شما شکسته باشد شما نیاز به تعمیر چتر شکسته خود دارید، ساده ترین راه برای تعمیر چتر شما در این وضعیت، نیمه باز نگاه داشتن آن است (چتر کمی در حالت بسته قرار داشته باشد و به طور کامل آن را باز نکنید).

۲-سوراخ های کوچکی در هر دو طرف میله ها وجود دارد. شما باید این سوراخ ها را با یکدیگر هم تراز کنید تا ازین طریق به یک میله صاف با محوری بدون شکستگی برسید.

میله چتر

۳-یک قطعه سیم با طول (۵ تا ۱۰ سانتیمتر) را از میان هر دو سوراخ عبور دهید. طوریکه یک تا دو سانتیمتر سیم، از هر طرف سوراخ بیرون باشد.

عبور دادن سیم

۴-پس از عبور سیم از میان هر دو سوراخ، به کمک انگشت اشاره و شصت خود هر دو طرف سیم را به سمت یکدیگر و پایین کشیده و آن را در جهت عقربه های ساعت ۴ تا ۵ بار پیچ بدهید؛ با این کار سیم به خوبی در محل خود تثبیت می شود.

به این ترتیب به کمک سیم، یک محور اتصال جدید بین میله ها ایجاد کرده اید و قدم مهمی را در تعمیر چتر غیر اتوماتیک برداشته اید.

۵-به کمک سیم چین اضافات سیم را برش دهید. همانند تصویر زیر می توانید به منظور فیکس شدن بهتر سیم روی میله، انتهای سیم را گره کوچکی زده و میله را محکم تر سر جای خود قرار دهید.

سیم چین

بخش سوم: تعمیر دسته چتر

۱-برای تعمیر دسته چتر می توانید از یک چسب قوی استفاده کنید.

دستمال کشیدن دسته چتر

توجه داشته باشید که قبل از زدن چسب بر روی دسته چتر، بهتر است محل مورد نظر را با پارچه ای نم دار تمیز کنید. این کار باعث می شود محل مورد نظر از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک شده و چسب به خوبی بچسبد.

۲-به منظور تعمیر دسته چتر شکسته خود، همانند تصویر زیر مقداری چسب را در محل شکستگی بریزید. سپس سمت دیگر دسته چتر شکسته را روی ناحیه آغشته به چسب قرار داده و به مدت ۳۰ ثانیه هر دو سر دسته چتر را به یکدیگر فشار دهید.

 چسب زدن هر دو سر دسته چتر

۳-به این ترتیب  تعمیر دسته چتر شما با استفاده از یک چسب قوی به خوبی انجام شد. تعمیر چتر بارانی شما به مراحل پایانی خود رسیده است.

تعمیر چتر بارانی

جهت کسب اطمینان بیشتر از چسبیدن دسته چتر، می توانید از یک سیم کمک بگیرید. به این صورت که سیم را دور تا دور محل شکستگی پیچانده و آن را گره بزنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دسته چتر علاوه بر چسب به وسیله یک سیم به خوبی فیکس شده است.

پیشنهاد می شود در پایان این پست، مطلب روش های بی نظیر و ساده برای درست کردن زیپ در رفته کیف و مطلب شلوار و روش های کاربردی تعمیر لباس، ترمیم پارگی شلوار جین و رفو لباس در خانه را هم مطالعه کنید.

ویدیو آموزشی تعمیر چتر تاشو در خانه

اگر چتر شما از مدل های تاشو است و خراب شده میتوانید از ویدیو زیر برای یادگیری نحوه تعمیر چتر خود استفاده کنید.

 

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس آموزش تعمیر چتر بارانی اتوماتیک و غیر اتوماتیک در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. صام گفت:
    3

    باعرض درود .سوالی داشتم .اگر بخواهیم دسته چتر را بیرون آوریم چه کاری بایستی انجام دهیم .همانطورکه عرض کردید دسته چتر چسبانده میشود چگونه میتوان دسته راجداکرد.سپاس ازشما

  2. Habib گفت:
    3

    سلام و خسته نباشید
    حلقه بالایی چتر که تمام پره ها به ان وصل میشه شکسته چه طور میشه درست کرد
    ممنون میشم که راهنمایی کنید

تبلیغات متنی