Ways to de-wrinkle your clothes - NO IRON REQUIRED

آموزش ۱۰ روش برای رفع چروک لباس به صورت سریع بدون نیاز به اتو

۰
آموزش ۱۰ روش برای رفع چروک لباس به صورت سریع بدون نیاز به اتو
نمره 5 از 2 رای

روش های زیادی برای رفع چروک لباس بدون نیاز به اتو وجود دارد. خصوصا زمانی که در سفر هستید با استفاده از چند ترفند ساده به راحتی می توانید لباس هایی صاف و اتو کشیده داشته باشید. اگر تحت شرایطی دسترسی به اتو نداشتید، می توانید این روش ها را به کار بگیرید. با ما آموزش ۱۰ روش برای رفع چروک لباس به صورت سریع بدون نیاز به اتو همراه باشید.

چگونه بدون استفاده از اتو لباس های خود را صاف کنیم ؟ با اسپری ضد چروک لباس

Ways to DE-wrinkle your clothes

داشتن لباسی صاف و فاقد چین و چروک، یکی از مهم ترین نشانه های آراستگی هر فرد محسوب می شود. بنابراین اگر اتوکشی برایتان کاری سخت و خسته کننده است، در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا روش ساخت اسپری ضد چروک لباس و نه روش ساده دیگر برای رفع چروک لباس بدون نیاز به اتو را را به شما دوستان آموزش دهیم.

۱- چگونه چروک لباس را از بین ببریم؟ با قابلمه !

یکی از قدیمی ترین ترفند های موجود برای رفع چروک لباس به صورت سریع بدون نیاز به اتو ، استفاده از یک قابلمه فلزی معمولی است. به این صورت که درون قابلمه به اندازه کافی آب بریزید و قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید. تا زمان به جوش آمدن آب و داغ شدن کامل قابلمه صبر نمایید.

اکنون کف قابلمه به اندازه کافی برای اتو کردن لباس ها داغ شده است. آب داخل ظرف را خالی کرده و با گذاشتن لباس ها روی سطحی صاف، قابلمه را همچون اتو روی لباس های خود بکشید.

نکته: حتما قبل استفاده از این روش، اطمینان حاصل کنید که کف قابلمه شما کاملا تمیز باشد.

۲- رفع چروک لباس با آویزان کردن لباس ها در حمام

یکی دیگر از روش های قدیمی ولی در عین حال موثر جهت رفع چروک لباس نخی بدون نیاز به اتو، آویزان کردن لباس های چروک در حمام پر از بخار است.

2-آویزان کردن لباس ها در حمام

تمامی در و پنجره های حمام را ببندید. دوش آب داغ را برای مدتی باز گذاشته و لباس های چروک خود را در فاصله کمی از دوش قرار دهید. به این ترتیب بخار حاصل شده از آب داغ به راحتی لباس های شما را صاف خواهد کرد.

نکته: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، می توانید در این فاصه دوش هم بگیرید. پس از دوش گرفتن شما، لباس های چروک هم کاملا صاف شده اند.

۳- استفاده از چند قطعه یخ

ماشین لباسشویی را در حالت خشک کن قرار دهید. لباس های چروک خود را به همراه چند قطعه یخ درون ماشین انداخته و لباسشویی را روشن کنید. هنگام داغ شدن ماشین، یخ ها آب می شوند. بخار حاصل از آب شدگی یخ ها موجب رفع چروک لباس های شما خواهد شد.

استفاده از چند قطعه یخ

این روش شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما قطعا روشی موثر جهت رفع چروک لباس است. به خصوص زمانی که عجله دارید، این روش یکی از راهکارهای سریع و موثر جهت رفع چروک مانتو ، چروک لباس نخی و رفع چروک چادر مشکی و انواع دیگر لباس خواهد بود.

۴- استفاده از حوله نم دار برای رفع چروک لباس

این روش نیز یکی از ترفند های موثر دیگر جهت رفع چروک لباس با اتو و بدون اتو به صورت سریع است.

استفاده از حوله نم دار

به این صورت که لباس های چروک خود را روی سطحی صاف همچون میز اتو قرار دهید. حوله ای نم دار برداشته و روی چین و چروک های لباس خود قرار دهید یا به آرامی روی چروک ها بکشید تا صاف شوند. سپس لباس را برای مدتی آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

۵- ساخت اسپری ضد چروک لباس

شما به راحتی می توانید در خانه ساخت اسپری ضد چروک لباس را با ترکیب کردن چند ماده ساده انجام دهید. مواد لازم جهت ساخت مایع ضد چروک لباس :

– یک قاشق غذا خوری نرم کننده لباس

– یک قاشق غذا خوری سرکه سفید

– دو فنجان آب

ساخت اسپری ضد چروک لباس

با استفاده از یک قیف، مواد ذکر شده در بالا را به بطری اسپری خود منتقل کنید. پس از اینکه به طور کامل با هم ترکیب شدند، مایع به دست آمده را روی چین و چروک های لباس اسپری کنید (لباس را فقط مرطوب کنید. نه خیس!). به آرامی لباس را در جهات مختلف بکشید و پس از آن اجازه دهید تا لباس به طور کامل خشک شود.

نکته: تا حد امکان سعی کنید برای رفع چروک لباس های “ریون و ابریشمی” خود از این روش (روش های مرطوب کننده) استفاده نکنید. زیرا رطوبت بر روی این پارچه ها ایجاد لک می کند. اما با خیال راحت می توانید برای رفع چروک لباس نخی و بافتنی خود و رفع چروک چادر مشکی از این روش استفاده نمایید.

۶- استفاده از اتوی مو

برخی از قسمت های لباس همچون یقه (به خصوص در پیراهن های مردانه) را به سختی می شود با اتو صاف کرد. برای رفع چروک لباس در این قسمت ها بهتر است از اتوی مو استفاده کنید.

استفاده از اتوی مو

قبل استفاده اطمینان حاصل کنید که اتو کاملا تمیز و عاری از هرگونه مو، غبار و مواد آرایشی است. درجه حرارت اتو را روی متوسط قرار داده و قسمت های چروک لباس را لای اتو بگذارید و چند ثانیه کوتاه فشار دهید تا کاملا صاف شود (برای پارچه های نخی، کتان و پنبه ای= حرارت بالا و برای پارچه های ابریشمی و نازک = حرارت پایین).

۷- استفاده از بخار کتری

در صورتیکه اتوی بخار در خانه ندارید می توانید کتری در حال جوش را جایگزین آن کنید.

استفاده از بخار کتری

کتری پر از آب را روی شعله گاز قرار دهید. پس از جوش آمدن آب، لباس چروک خود را برداشته و در فاصله ۲۰ سانتی متری از لوله کتری قرار دهید. ای روش نیز روشی موثر جهت رفع چروک لباس است.

۸- استفاده از سشوار برای رفع چروک لباس

استفاده از سشوار نیز روشی موثر و در عین حال سریع جهت رفع چروک لباس است.

استفاده از سشوار

سشوار را در حالت گرم ترین درجه حرارت قرار داده و آن را در فاصله چند سانتی متری از قسمت های چروک لباس بگیرید. به این ترتیب بدون ایجاد لک و رطوبت روی لباس، آن را صاف کنید.

۹- رول کردن لباس

در صورتیکه هیچ کدام از وسایل ذکر شده در مراحل قبل را نداشتیم چگونه چروک لباس را از بین ببریم ؟

رول کردن لباس

شما می توانید به راحتی با تکنیک “رول کردن” چروک لباس نخی خود را از بین ببرید. به عنوان مثال تاپ یا تی شرت های نخی خود را رول کرده و به مدت ۱ ساعت زیر تشک خود قرار دهید. با گذشت زمان لباس ها فشار خورده و کاملا صاف می شوند.

۱۰- اسپری کردن سرکه

آیا می دانستید پاشیدن مقداری سرکه سفید استاندارد به راحتی می تواند در رفع چروک لباس های شما موثر باشد؟

رفع چروک لباس

یک قسمت “سرکه سفید” را با سه قسمت آب به خوبی با هم مخلوط کرده و پس از اسپری کردن روی لباس، اجازه دهید تا کاملا خشک شود. نگران بوی تند آن هم نباشید. زیرا سرکه سفید همچون سرکه معمولی بوی بد و تند ندارد.

پیشنهاد می شود در پایان این متن، مطلب پاک کردن لکه آدامس از روی لباس و آموزش ترمیم چرم کیف و کاپشن را هم مطالعه کنید.

ویدیو آموزشی روش های رفع چرومک لباس بدون نیاز به اتو

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس در مورد آموزش ۱۰ روش برای رفع چروک لباس بدون نیاز به اتو صحبت کردیم. در صورت داشتن نظر یا پیشنهادی از جانب شما، خوشحال می شویم که آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی