Wedding Invitation

آموزش پشت نویسی کارت عروسی : نوشتن متن کارت عروسی خاص و زیبا

۱
آموزش پشت نویسی کارت عروسی : نوشتن متن کارت عروسی خاص و زیبا
نمره 3.4 از 25 رای

اولین چیزی که مهمان ها از جشن ازدواج شما می بینند، کارت عروسی شما خواهد بود. بنابراین انتخاب طرح و متن کارت عروسی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر دو باید با حساسیت زیاد انتخاب شوند. در این پست از آی آر میکس می خواهیم پشت نویسی کارت عروسی و نوشتن متن دعوت کارت عروسی خاص و زیبا را با هم مرور کنیم.

جدید ترین متن ها برای پشت نویسی کارت عروسی برای دعوت دوستان

داشتن خلاقیت و حساسیت زیاد در انتخاب طرح و متن کارت عروسی، قطعا به معنای صرف هزینه های هنگفت جهت این کار نیست. بلکه انتخاب طرح، پشت نویسی و نحوه نوشتن متن کارت عروسی از این لحاظ که در وحله اول بیان کننده سلیقه و شخصیت تازه عروس و داماد است، حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا نوشتن جدید ترین متن ها برای پشت نویسی کارت عروسی برای دعوت دوستان را با شما دوستان آموزش دهیم.

بخش اول: پشت نویسی کارت عروسی

منظور از پشت نویسی کارت عروسی ، نوشتن متن دعوت کارت عروسی است که افراد برای نوشتن آن از شیوه های مختلف استفاده می کنند. برخی ترجیح می دهند این کار را خودشان به صورت “دستی” انجام دهند و برخی دیگر این کار را به خود فروشنده می سپارند تا با فونت و رنگ دلخواه خود نوشتن اسامی روی کارت عروسی را به صورت “چاپی” انجام دهد.

پیدا کردن متن یا شعر زیبا برای پشت کارت عروسی اهمیت بسیار بالایی دارد. از جمله نوشته های رایجی که جهت پشت نویسی کارت عروسی صورت می گیرد:

  • حضور محترم جناب آقای … به همراه خانواده (در صورت دعوت خانوادگی)
  • حضور محترم جناب آقای … به همراه بانو (در صورت دعوت دو نفره زن و شوهر)
  • حضور محترم سرکار علیه … (خطاب به بانوان محترم)
  • حضور محترم سرکار عالی … (خطاب به آقایان محترم)

در صورتی که عروس و داماد قصد دعوت دوستان نزدیک خود را دارند، بهتر است از عناوین رسمی بالا استفاده نکرده و کمی صمیمی تر جملات را روی کاغذ آورند.

نکته : همیشه چند پاکت اضافه از فروشنده بگیرید تا در صورت بروز اشتباه یا خط خوردگی در نوشتن اسامی روی کارت عروسی ، آن را تعویض نمایید.

بخش دوم : چگونگی دعوت مهمان ها

۱- یکی از دغدغه های اصلی نزدیک عروسی، چگونگی دعوت مهمان ها است. یک مراسم ازدواج خوب قطعا مراسمی با تعداد زیاد مهمان و صرف هزینه های هنگفت نیست. بلکه از تعداد متعادل به شیوه احسنت پذیرایی کردن است.

۲- برای برنامه ریزی بهتر، هر دو خانواده عروس و داماد باید لیست مهمان های خود را از یک ماه قبل آماده کرده باشند؛ تا به موقع کارت های عروسی سفارش داده شود و برای دعوت مهمان های راه دور زمان کافی داشته باشید.

چگونگی دعوت مهمان ها

۳- برای دعوت مهمان های دور و نزدیک (فامیل درجه یک، درجه دو، دوستان خانوادگی و دوستان عروس و داماد) لازم نیست همگی با فرزند، نوه، عروس و داماد دعوت شوند. بلکه دعوت افراد اصلی و ترجیحا بزرگتر خانواده در اولویت است.

۴- نوشتن لیست مهمان ها به صورت دستی، دردسرهای خاص خود را دارد. بنابراین جهت این کار می توانید از نرم افزار Excel استفاده نمایید و بدون هیچ خط خوردگی لیست خود را ویرایش کنید.

۵- بیشتر از حد نیاز کارت سفارش دهید. زیرا ممکن است تعدادی از مهمانان واجب از قلم افتاده باشند یا اینکه بخواهید تعدادی کارت را جهت یادگاری برای خود و اعضای خانواده کنار بگذارید.

بخش سوم : اشتباهات رایج در انتخاب طرح و متن کارت عروسی

۱- انتخاب طرحی شلوغ و رنگارنگ : برخی از عروس و داماد ها تمایل به جا دادن چندین طرح مختلف بر روی کارت عروسی خود دارند. به طور مثال دو عکس از کودکی خود، حلقه ها و نحوه گل آرایی مراسم را به روی کارت آورده و اینچنین طرح روی کارت که در واقع بیانگر شخصیت و سلیقه عروس و داماد است، جلوه ای نامناسب می گیرد. پس زیاده روی در این کار توصیه نمی شود.

۲- اشتباه تایپی در متن کارت عروسی : حتما قبل از چاپ نهایی کارت ها به تعداد زیاد، یک نمونه کارت را با دقت بخوانید تا در صورت وجود اشتباه تایپی، آن را برطرف کنند. تا حد امکان سعی کنید این کار را به یکی از دوستان خود واگذار کنید. اغلب نزدیکان و خود عروس و داماد متوجه چنین اشتباهاتی نمی شوند.

۳- نوشتن زمان و محل برگزاری مراسم به صورت دستی : برخی از عروس و داماد ها نوشتن زمان و محل برگزاری در متن کارت عروسی را خود به صورت دستی انجام می دهند. این کار علاوه بر وقت گیر بودن و دادن جلوه نامناسب به متن کارت عروسی، احتمال بروز اشتباه را نیز بالا می برد.

۴- ترکیب رنگ های نامناسب : معمولا انتخاب رنگ های شاد و بدون هماهنگی برای کارت عروسی توصیه نمی شود. رنگ آمیزی باید به گونه ای باشد که متن کارت عروسی و متن روی پاکت کارت دعوت کاملا خوانا و واضح باشد.

۵- ندادن آدرس دقیق به مهمان ها: گاها دیده می شود که در متن کارت عروسی برخی از مهمانی ها، آدرس محل برگزاری مراسم (تالار، خانه، باغ یا …) به طور خیلی مختصر نوشته شده است. بنابراین در صورتی که محل برگزاری مراسم دارای آدرسی پیچیده است، حتما نقشه یا کروکی محل را ضمیمه کارت عروسی کنید تا مهمان ها به موقع در مراسم شما حاضر شوند.

نوشتن متن کارت عروسی

۶- نوشتن متن کارت عروسی به انگلیسی یا هر زبان بیگانه دیگر : برخی از عروس و داماد ها برای نوشتن متن کارت عروسی (شعر کارت عروسی) خود را به زبان انگلیسی چاپ می کنند و به نظر کار خیلی خاص و ویژه ای انجام داده اند. در صورتیکه اینطور نیست. با وجود جملات و اشعار بسیار زیبا در فرهنگ و ادبیات خود ما ایرانی ها، اصلا نیازی به نوشتن متن کارت عروسی به زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها که مهمان قادر به خواندن و درک مفهوم آن نیست نخواهد بود.

یکی از زیبایی های متن کارت عروسی، که مهمان با خواندن آن لذت برده و برای تازه عروس و داماد دعای خیر می کند، خواندن یک متن یا شعر زیبای فارسی خواهد بود که از دل عروس و داماد برآمده باشد. پس در گزینه اول حتما به دنبال جمله زیبا برای پشت کارت عروسی خود باشید که به زبان فارسی باشد.

بخش چهارم : نوشتن متن دعوت کارت عروسی خاص و زیبا

در ادامه چند نمونه متن کارت عروسی خاص و زیبا (شعر کارت عروسی) را برای شما گردآوری کردیم که امیدواریم از خواندن آنها لذت ببرید.

و خانه ای میسازیم در بلندای بهار
بر درخت احساس
روی گلبرگ گل نسترنی که از آن عشق خدا می روید
از احساس گل سرخ مدد می گیریم.
و دل کوچکمان خشنود ز دیدار شما می گردد.

……….

از دورترین فاصله ها به هم رسیدیم و تا اوج بودن با همیم
بهای عشق چیست به جز عشق
به هم رسیدن یعنی آغاز
باهم ماندن یعنی زندگی
زندگی با عشق یعنی کامیابی
پایان هر رفتن رسیدن است
و ما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که آغاز یک رفتن است
در این آغاز همسفر ما باشید

………..

خدا هدیه ای به آدم داد
و مهر حوا را به دل او انداخت
باید آسمان را آذین می بست
ستاره ها را برق می انداخت
خدا لبخند زد
تنهایی فقط زیبنده خودش بود!
در جشن پیوند آسمانیمان، همه فرشته ها دعوت دارند!

……….

عشق بهانه آغاز بود آغاز قشنگترین صبحدمان زندگی
عشق بهانه سبز با هم زیستن بود
و اینک وصال…
بارش خوشبختی است بر آشیان عاشق ترین دستها
رونق بهاری ترین ثانیه های زندگی ما باشید

……….

بار سفر بسته‌ایم به قصد دریای همدلی

در پگاه آغازین این سفر همراهمان باشید

………..

دست در دست هم نهاده‌ایم و سفره دوستی را در

دشت آرزوها گسترانده‌ایم تا هر خاطره‌ای را به

زیبایی در دلها بیاوریم

که زندگی تنها یادگاری از محبت است

شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین

……….

متن کارت عروسی خاص و زیبا

زندگی رسم خوشایندی است

ما گره خواهیم زد

دلها را با عشق                  زندگی را با مهر

ما به یک آینه         یک بستگی پاک قناعت داریم

مقدمتان را گرامی میداریم

………..

آغاز می‌کنیم زیستن را

پیوستن

و یکی شدن را

لطف حضور شما در جشن این آغاز مایه شادی ما خواهد بود

………..

نوشتن متن کارت عروسی

پیشنهاد می شود بعد از مطالعه مطلب بالا، این مطالب را هم مطالعه کنید: ایده های خلاقانه برای تزیین کادو تولد ، ولنتاین و عروس و معرفی انواع وسایل ضروری و مورد نیاز خانه، آشپزخانه برای جهیزیه عروس.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

امروز در آی آر میکس آموزش پشت نویسی کارت عروسی و نوشتن متن دعوت کارت عروسی خاص و زیبا را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. makan گفت:
    0

    خیلی خوب بود ولی جمله ذیل را اشتباه درج فرمودید
    حضور محترم سرکار علیه … (خطاب به بانوان محترم)
    به صورت زیر اصلاح میشود
    حضور محترم سرکار عالیه … (خطاب به بانوان محترم)

تبلیغات متنی