افزایش رشد مو سر در یک هفته

بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته

۰
بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته
نمره 4.3 از 6 رای

موی سر یکی از فاکتور های اصلی زیبایی میباشد و قطعا همه انسان ها دوست دارند که زیبا باشند. اما برخی بنا به مشکلات ژنتیکی یا نگهداری نادرست مو های خود دچار ریزش مو میشوند یا رشد موهایشان کاهش می یابد که در طولانی مدت موجب کچلی میشود. پس برای همین ما در پست امروز آی آر میکس قصد داریم تا بهترین روش های افزایش رشد مو در یک هفته را به شما دوستان آموزش دهیم.

برای افزایش رشد مو سر در یک هفته چه باید کرد؟ جادوی رشد سریع موی سر

How To Make Your Hair Grow Faster
رشد مو سر ما تحت تاثیر ترکیبی از چندین عامل مهم از جمله ژنتیک ، رسیدگی بیش از حد به مو ( اتو کشیدن زیاد و یا استفاده از حالت دهنده ها ) و کم بود آهن در بدن ما که موجب کم پشت شدن مو هایمان و رشد نکردن آن میشود. اما همیشه راه حلی برای مشکلات از این قبیل وجود دارد پس با ما همراه باشید تا جادوی رشد سریع موی سر در یک هفته را به شما معرفی کنیم.

میزان و سرعت رشد مو سر چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهیم به شما روش های افزایش رشد مو سر را آموزش دهیم بهتر است سرعت طبیعی رشد مو را بفهمید تا بتوانید روند آن را درک کنید. طبق تحقیقات انجام شده موی هر انسان بالق ۱٫۲۵ سانتی متر در ماه رشد میکند ، یعنی سالانه ۱۵ سانتی متر اما باید بدانید که سرعت رشد مو شما بسته به ژنتیک و شکل فولیکولها مویتان متغییر است. به طور مثال موهای نژاد آسیایی کلفت و ذخیم تر از نژاد آفریقایی میباشد. اما شاید این سوال را از خودتان بپرسید که چرا موهای من در ماه ۱٫۲۵ سانتی متر رشد نمی کند؟ باید بگوییم که عادت های بد در نگهداری مو و رسیدگی نکردن از آن از سرعت رشد مو کم میکند.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

مو چگونه رشد میکند؟

موها از طریق فولیکول های موجود در پوست سر شما رشد میکند و هر انسان بسته به ژنتیکش میتواند بین ۹۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ فولیکول داشته باشد. فولیکول ها عضو اصلی پوست پستانداران هستند که همراه با سلول های ریشه مو به رشد مو کمک میکنند. موی شما از ریشه فولیکول ها شروع به رشد کردن میکند که جنس این سلول ها از پروتئین میباشد. و خون موجود در رگ های جمجمه پروتئین مورد نیاز را به ریشه مو میرساند تا سلول های بیشتری برای رشد مو بسازد و موجب رشد آن شود. در ادامه ما سعی کردیم جادوی رشد سریع موی سر را به کمک نکاتی مهم در زمینه افزایش پروتئین در سلول های پوست سر و همچنین افزایش جریان خون در جمجه آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

رشد مو در چند مرحله صورت میگیرد؟

در واقع رشد موی سر در سه مرحله مختلف رخ میدهد که به ترتیب زیر است :

Anagen (مرحله رشد): در این مرحله است که مو در واقع عمل رشد کردن را طی میکند ، در واقع انسان هر چه بیشتر بتواند در این مرحله بماند میزان رشد موهایش سریعتر میشود و بنا به ژنتیک این مرحله ۲ تا ۷ سال طول میکشد.

Catagen (فاز انتقالی): هنگامی که مرحله Angen به پایان میرسد، فولیکول های مو کاهش می یابند پاپیلا جدا میشود و مو دیگر به منبع مواد معدنی وابسته نیست، این مرحله معمولا ۱۰ روز به طول میکشد.

Telogen (مرحله استراحت): این مرحله مربوط به رشد مو نمیباشد زیرا در دوره Telogen مو آزاد شده و از بین میرود همچنین فولیکول های مو به سه ماه قبل از شروع چرخه باز میگردند.

اما باید بدانید که هر سه فاز به طور همزمان در بدن شما در حال اتفاق افتدان است یعنی امکان دارد بعضی از مو ها در مرجله Anagen و برخی دیگر در فاز Telogen باشند. و برای هر رشته مو که فاز Telogen را به پایان میرساند باید دوباره مرحله Anagen شروع کند. اما برخی افراد ممکن است فاز Telogen را بیشتر تجربه کنند و به این معنی که موها رها میشوند اما موهای جدید دوباره رشد نمی کنند.

این رخداد موجب نازک شدن تار های مو میگردد، در این مطلب هدف ما این است تا افزایش سرعت رشد مو و پرش دوباره به مرحله Anagen را ممکن سازیم.

چه عواملی جلوی رشد مو را میگیرند؟

ابتدا برای این که بتوانیم میزان رشد مو در ماه را افزایش دهیم باید بدانیم ایراد کار از کجا است! یعنی برای چه موهای ما دیگر رشد نمیکند و دچار ریزش مو شده ایم. زیرا مو به شخصه تصمیم نمیگیرد که دیگر رشد نکند و عوامل زیادی هستند که بر روی رشد مو تاثیر میگذارند که در ادامه آنها را تعریف میکنیم:

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۱- رسیدگی بیش از حد به مو: همانطور که در ابتدای متن گفتیم یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی رشد مو رسیدگی بیش از حد به آن است! اگر شما دوست دارید که موهایتان همیشه زیبا باشند و برق بزنند نباید سلامتی آنها را از یاد ببرید زیرا استفاده روزانه از وسایل گرمایشی مانند اتوی مو و سشوار موهای شما را ضعیف میکند و آسیب جدی به آنها میرساند.

۲- رژیم غذایی ضعیف: رژیم غذایی خوب از اهمیت زیادی در سلامتی بدن و و مو های شما برخوردار است زیرا یک رژیم غذایی خوب پروتئین و موارد معدنی مورد نیاز برای افزایش رشد مو ها را تعمین میکند.

۳- محصولات اشتباه: نمیتوان گفت تمامی محصولات حالت دهنده مو زیان آور است، اما مواد شیمیایی موجود در بعضی از این محصولات موهای شما را خشک و شکننده میکنند که موجب ریزش آن میشود.

۴- موهای تنگ: برای آن دسته از دخترانی که عاشق مدل موهایی هستند که باید موها را به هم دیگر بپیچانند، جمع کنند، صفت ببندند و .. باید بگوییم که دارند آسیب جدی و جبران ناپذیری به موهای خود وارد میکنند. زیرا این گونه مدل ها موها را خرد و آنرا از ریشه در می آورد.

۵- عدم تعادل هورمونی: اختلالات مربوط به تیروئید ، استرس ، قاعدگی و بلوغ میتواند در هورمون های شما تغییر ایجاد کند که اثرات خود را در بدن و موها نشان میدهد. استروژن و پروژسترون هورمون های خاصی هستند که باعث رشد مو می شوند در حالی که آندروژن و تستوسترون آنها را سست میکند. هنگامی که تعادل در این هورمون ها از بین میرود موجب ریزش مو و نازک شدن آن میشود.

بهترین روش های افزایش رشد مو سر

۱- غذاهای غنی از بیوتین بخورید: بیوتن همچنین به عنوان ویتامین H شناخته میشود که بخشی از گروه ویتامین های B میباشد که به سرعت تبدیل غذا به انرژی کمک میکند. همچنین در متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و اسید آمینه کمک میکند که بلوک های ساختمانی سلول های پروتئین هستند. توصیه میشود برای افزایش رشد مو روزانه ۳۰ میکروگرم بیوتین مصرف کنید که میتواند از راه قرص و مواد غذایی باشد، که مواد غذایی پیشنهاد ما است. زیرا علاوه بر مو میتوانید با خوردن مواد غذایی حاوی بیوتین به سلامت ناخن ها و مژه های خود نیز کمک کنید. در ادامه لیستی از مواد غذایی حاوی بیوتین را فراهم ساختیم:

  • بادام، بادام زمینی، گردو
  • تخم مرغ (زرده دارای یکی از بالاترین میزان بیوتین است)
  • شیر و پنیر
  • جگر و گوشت
  • ماهی قزل آلا و ساردین برای افزایش رشد مو نیز مفید هستند
  • آووکادو
  • گل کلم

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۲- ماساژ سر : اگر بخواهیم بگوییم بهترین روش طبیعی برای افزایش سرعت رشد مو در یک هفته برای شما چیست قطعا این روش را معرفی میکردیم، این روش میتوانید ادعای افزایش رشد مو در یک هفته را عملی کند. برای شروع بهتر است بر روی مبل، صندلی یا انتهای تخت خود بشنید و سر خود را در میان پاهایتان قرار دهید به شکلی که سر شما آویزان شده است. حدف اصلی این روش افزایش جریان خون است و برای افزایش جریان خون در جمجمه قلب شما باید بالای سرتان قرار گیرد.( این روش به عنوان یکی از حرکات یوگا شناخته میشود پس از انجام آن ترسی نداشته باشید.) سپس با استفاده از انگشتانتان سر خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید، به مدت ۷ روز این روش را انجام دهید و یک ماه تا تکرار این حرک صبر کنید.

  • اگر در حین انجام این حرکت احساس سر گیجه کردید بلافاصله از ادامه این حرکت صرفه نظر کنید.
  • میتوانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و زیتون ( رشد سریع مو با روغن زیتون ) برای ماساژ بهتر سر خود استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۳- برای افزایش رشد مو آنها را با آب سرد بشورید:  شستشوی مو با آب گرم موجب از بین رفتن رطوبت آن و در طولانی مدت موجب ریزش آن میگردد زیرا زمانی که شما با آب گرم سر خود را میشورید منافز پوست سر باز میشود که برای بسته شدن دوباره آن باید در انتهای شستشو آنرا با آب سرد آب کشی کنید یا از آب ولرم برای شستشو سر خود استفاده تا از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

میتوانید در مطلب روش صحیح و روزانه شستن موی بلند نحوه درست شستشوی مو را بیاموزید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۴- ژلاتین: ژلاتین موجود در ژله، آب قلم گاو و پای مرغ میتواند در سلامت بدن شما و موهایتان تاثیر خارق العاده ای داشته باشد زیرا ژلاتین منبع سرشاری از پروتئین و مواد معدنی است.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۵- از حرارت دادن به موهای خود جلوگیری کنید: همانطور که گفتیم استفاده از سشوار و اتوی مو موجب از بین بردن بافت مو میشوند و آنها را بیش از حد خشک میکند. پس اگر دچار ریزش مو شده اید برای مدتی بگذارید تا موهایتان به طور طبیعی خشک شوند یا از حوله گرم برای خشک کردن آن استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۶- ویتامین و مواد معدنی بیشتری مصرف کنید: برای رشد مو چه بخوریم؟ سبزیجات! کلم بروکلی، بروکلی و اسفناج را در رژیم غذایی خود جای دهید زیرا حاوی ویتامین ها ( A , B , C  )، مواد معدنی و پروتئین هستند که همه این موارد برای افزایش رشد مو شما نیاز است.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر

علاوه بر رژیم های غذایی سالم و استفاده از قرص افزایش رشد موی سر چندین روش طبیعی و خانگی برای افزایش سرعت رشد مو سر وجود دارد که ما مهم ترین آنها را برای شما جمع آوری کردیم:

۱- رشد مو با روغن نارگیل: این روغن حاوی اسید های چربی است که برای موهای شما مفید است و به دلیل ۱۰۰% طبیعی بودن آن به سرعت جذب مو میشود. مزایای استفاده از روغن نارگیل برای افزایس رشد مو شامل موارد زیر است:

  • افزایش رشد مو با جذب سریع آن در فولیکول های مو
  • افزایش رطوبت موهای خشک
  • درخشش مو
  • کاهش روند از بین رفتن پروتئین مو ( تنها روغنی که این خاصیت را دارا است )
  • دارای خواص ضد باکتری برای پوست سر

میتوانید از روغن نارگیل در حین انجام روش ماساژ سر برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده کنید، اگر بدست آوردن روغن نارگیل برای شما سخت است میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۲- وازلین: وازلین علاوه بر داشتن خواص مفید برای پوست شما میتواند برای مرطوب سازی موها و رساندن مواد معدنی در دوره Anagen (مرحله رشد) استفاده شود و موجب افزایش رشد مو شما گردد.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۳- آلوئه ورا:  آلوئه ورا دارای خواص خنک کننده و تسکین دهنده است که میتوانید از آن برای مرطوب سازی پوست و صورت خود استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۴- روغن کرچک: روغن کرچک یکی دیگر از محصولاتی است که موجب افزایش رشد مو میشود که برای موهای نیز مفید می باشد. خواص ضد قارچ و ضد باکتری آن مخصوصا برای پوست سر مفید است، در حالی که ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و اسیدهای چرب آن موجب افزایش سرعت رشد مو میشود.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۵- تخم مرغ:  همه ما می دانیم که تخم مرغ برای بدن ما مفید است، اما آیا می دانید میتواند برای مو و پوست ما نیز مفید باشد؟ تخم مرغ حاوی مقدار زیادی مواد مغذی، از جمله بیوتین، ویتامین A، D میباشد، مواد مغذی که در محصولات مو پیدا می شوند.

میتوانید دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و از آن برای مرطوب سازی مو استفاده کنید. باید بگذارید این مخلوط  ۲۰ دقیقه بر روی موی شما بماند سپس موی خود را با شامپو و آب سرد بشوید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۶- رشد سریع مو با سرکه سیب: سرکه سیب علاوه بر داشتن پتاسیم و خواص ضد قارچ و باکتری دارای PH مناسب با موی سر است که میتوانید از آن برای افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته و فراهم ساختن محیط مرطوب برای ترمیم مو استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۷- رشد مو با آب برنج: چگونه از اب برنج برای مو استفاده کنیم ؟ ابتدا باید بدانید که آب برنج منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین E و همچنین اینوزیتول است که می تواند از آسیب رسیدن به ریشه مو جلوگیری کند.

یک فنجان برنج را بشویید، سپس آنرا در یک کاسه قرار دهید و با آب بپوشانید. آنرا به مدن ۱۵ دقیقه رحا کنید تا عصاره برنج از آن جدا شود سپس عصاره برنج را با چند قطره از روغن نارگیل یا زیتون یا کرچیک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. در انتها شما لوسیونی طبیعی دارید که میتوانید از آن برای مرطوب سازی موهای خود استفاده کنید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

۸- رشد مو با عسل: عسل در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود، عسل یک رطوبت دهنده است، بنابراین از ریزش مو و خشک شدن آن جلوگیری می کند. همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده، پاک کردن فولیکول های مو و تحریک رشد دوباره مو برخوردار است.

برای استفاده از عسل به عنوان یک درمان خانگی برای افزایش رشد مو باید ۱/۲ لیوان عسل را با ۱/۴ لیوان روغن زیتون مخلوط کنید و آنرا در ماکروویو حرارت دهید سپس پس از خنک شدن آنرا بر روی موهای خود اعمال کنید و بر روی سر خود یک کلاه رنگ مو بگذارید و بعد از ۳۰ دقیقه به حمام بروید.

افزایش رشد مو سر در یک هفته

پیشنهاد میکنیم مطلب ۸ ماده تقویت کننده پیاز موی سر را برای تکمیل اطلاعات خود در این زمینه مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ما در مطلب امروز آی آر میکس سعی داشتیم تا با ارائه مجموعه کاملی از اطلاعات در زمینه بهترین روش های طبیعی افزایش سرعت رشد مو سر در یک هفته این جمله را (افزایش رشد مو در یک هفته) را برای شما دوستان عملی سازیم، امیدواریم توانسته باشیم به شما دوستان در این زمینه کمک کنیم، اگر در مورد این مطلب نظر یا سوالی دارید آنرا در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و دیگران در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی