Ways To Quit Smoking

چه چیزی را جایگزین سیگار کنیم؟ معرفی بهترین جایگزین ها برای ترک سیگار

۰
چه چیزی را جایگزین سیگار کنیم؟ معرفی بهترین جایگزین ها برای ترک سیگار
نمره 5 از 2 رای

ترک سیگار هرگز کار آسانی نبوده است. بعد از گرفتن تصمیم محکم برای ترک سیگار، موانعی بر سر راهتان قرار می گیرند. روش های زیادی برای حذف همیشگی سیگار از زندگی وجود دارد اما بدون شک باید به فکر جایگزینی بود. در این مطلب می خواهیم برای رفع همیشگی سیگار، موارد مختلفی را برای جایگزین سیگار به شما نشان دهیم. با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین جایگزین ها برای ترک نیکوتین سیگار را به شما معرفی کنیم.

بهترین مواد و گیاهان جایگزین نیکوتین سیگار برای ترک کردن آن

Best Ways to Quit Smoking

افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند، با مشکل شدید وابستگی به نیکوتین رو به رو خواهند شد. پیش از این که وارد بحث جایگزین سیگار و روش های ترک آن شویم، باید در نظر داشته باشید که حذف سیگار به یک اراده قوی نیاز دارد. پس پیش از پیدا کردن بهترین مواد و گیاهان جایگزین نیکوتین سیگار برای ترک کردن آن، تصمیم خود را به طور محکم بگیرید!

جایگزین سیگار

به یاد داشته باشید که سیگارهای سبک یا به اصطلاح لایت، جایگزین سیگار عادی نخواهند شد. این تصور که با مصرف سیگار لایت می توانید ضرر کمتری برای خود و اطرافیان داشته باشید، یک تصور کاملا غلط است. برای همین است که سازمان غذا و داروی آمریکا، واژه لایت یا خفیف یا موارد مشابه برچسب های سیگار را به طور کلی ممنوع کرده است. بنابراین برای پیدا کردن جایگزین سیگار ، باید کمی بیشتر تلاش کنید.

جایگزین نیکوتین سیگار: آدامس های دارای نیکوتین

همانطور که گفته شد، نیکوتین درون سیگار است که حذف و ترک همیشگی آن را دشوار می کند. بنابراین باید محصولی را مصرف کرد که فقط نیکوتین داشته باشد و بتوان آنرا جایگزین نیکوتین سیگار کرد. افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند، سردرد، خواب کم، پایین آمدن تمرکز و چندین و چند حالت دیگر را تجربه خواهند کرد. تمامی این دلایل به نیکوتین موجود در سیگار باز می گردد.

آدامس های دارای نیکوتین

از این رو آدامس های مخصوصی تولید شده اند که در خود نیکوتین دارند. این آدامس ها شاید معروف ترین و محبوب ترین جایگزین سیگار باشند. این آدامس ها به بدن فرد سیگاری کمی نیکوتین می دهد اما مواد خطرناک تنباکو و دود سیگار را به همراه ندارد. طریقه جذب و ورود نیکوتین از این روش، همان پوشش زبان و دهان شما خواهد بود. دوزها و میزان های مختلفی از این آدامس ها وجود دارد که بسته به میزان مصرف سیگار فرد متغیر خواهد بود.

جایگزین سیگار: سیگارهای برقی

سیگارهای الکتریکی محصولاتی هستند که نیکوتین داشته و با بخار عمل می کنند. این سیگارها ظاهر مدرن و شیکی داشته و هیچ گونه دود یا تنباکویی وارد بدن شما نمی کنند. چندی پیش توضیح نحوه ساخت این سیگار و ساخت تنباکو را با هم مرور کرده بودیم. مواد شیمیایی و ضررهای این سیگارهای الکتریکی به نسبت سیگارهای سنتی و قدیمی بسیار پایین تر است. اما همچنان تحقیقات و مطالعات روی آن ها صورت می گیرد و نظرات مختلفی درباره آن وجود دارد.

سیگار الکتریکی

این سیگارها نیکوتین دارند و این ماده یک ماده بی ضرر نیست. از این رو مخالفانی برای این دستگاه وجود دارد. البته باید توجه داشت که برای به دست آوردن بخار زیاد و لذت بخش از این دستگاه، باید تلاش زیادی کرد! برای همین است که این سیگار در بین افراد سیگاری که عاشق دود سیگار هستند، محبوبیت بالایی ندارد. در هر صورت تاثیر مثبتی برای کاهش مصرف سیگار از این دستگاه به دست آمده است. بنابراین می توان گفت که  این محصول، جایگزین مناسب برای سیگار خواهد بود.

پیشنهاد می شود نحوه درست کردن قلیان را هم مطالعه کنید.

برچسب های نیکوتینی

یک روش ترک سیگار ، استفاده از برچسب های نیکوتینی است. این برچسب ها از طریق پوست، تاثیر خود را بر بدن می گذارند. افراد سیگاری می توانند با این برچسب ها از کشیدن سیگار دوری کنند. این برچسب ها نیکوتین را از طریق پوست به خون می رسانند. البته دوز نیکوتین در این چسب ها بالا نیست.

برچسب های نیکوتینی

این برچسب ها یکی از معروف ترین روش های ترک سیگار محسوب می شوند. اما تحقیقاتی درباره آن ها صورت گرفته و نشان از ارتباط سرطان با آن ها دارد. عوارض این برچسب ها و به طور کلی موارد نیکوتین دار، پر شمار و خارج از بحث ما می باشد. اما تاثیر برچسب ها در ترک سیگار تا حدود زیادی اثبات شده است.

سیگارهای فاقد دود

یک شرکت ژاپنی اقدام به تولید سیگار بدون دود کرده است. این سیگارها فاقد دود و خاکستر هستند. اطلاعات زیادی درباره اثرات این سیگارها منتشر نشده است. اما مکانیسم فعالیت آن ها با ورود تنباکو به شش افراد می باشد. این سیگارها اصلا نمی سوزند و هیچگونه خاکستری از خود بر جای نمی گذارند. طبق ادعای شرکت سازنده، این سیگارها، از هر نخ آن ها می توان به مدت ۱۰ ساعت استفاده کرد. نیکوتین کمی در این دستگاه وجود دارد که آن را جایگزین نیکوتین سیگار خواهد کرد.

سیگارهای فاقد دود

گیاه استویا یا شکر برگ

یکی از گیاهان جایگزین سیگار که تاثیر خوب و مثبتی از خود نشان می دهد، استویا است. شکر برگ یا استویا یک گزینه بسیار مناسب جایگزین سیگار می باشد. این گیاه خواص و فواید بسیار زیادی دارد اما عصاره آن می تواند میل شما برای سیگار کشیدن را کاهش دهد. بنابراین می توانید عصاره این گیاه را در یک بطری یا ظرف آماده کنید. هر زمانی که وسوسه کشیدن سیگار را در سر داشتید، یک قطره از استویا را در دهان خود بریزید!

گیاه استویا یا شکر برگ

نکته: پیش از این که بخواهید هر کدام از موارد بالا را امتحان کنید، باید با پزشک مشورت داشته باشید. احتمال اینکه تمامی محصولات بالا برای سلامتی شما مضر باشند وجود دارد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره بهترین جایگزین ها برای ترک سیگار صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه ترک سیگار و مشکلات آن را دارید و سوالی ذهنتان را درگیر کرده آن را با ما در بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی