Cold Treatment with Honey Lemon and Cinnamon Juice

آموزش درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان با معجون عسل، لیمو و دارچین

۱
آموزش درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان با معجون عسل، لیمو و دارچین
نمره 5 از 2 رای

احتمالا شما هم در طول عمر خود سرماخوردگی های ناخوشایندی را تجربه کرده اید. از طرفی بطور مدام از گوشه و کنار خبر از خواص بی نظیر عسل می شنوید و بیشتر تمایل به استفاده از این معجزه طبیعت دارید. بی شک وقت آن رسیده که با طرز تهیه معجون عسل و لیمو و یا معجون عسل و دارچین بیشتر آشنا شوید. با آی آر میکس همراه باشید تا آموزش ساخت معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی را به شما دوستان آموزش دهیم.

طرز تهیه معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی شدید در خانه

Cold Treatment with Honey Lemon and Cinnamon Juice

بهتر است بدانید که درمان های طبیعی تا حدود زیادی به تسکین علایم سرماخوردگی کمک می کنند. بعنوان مثال فرزند شما دچار گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی شده، شما با یک فنجان معجون عسل و لیمو گرم می توانید تا حدودی زیادی از گرفتگی های او بکاهید. استفاده از این نوشیدنی باعث آب رسانی کافی به بدن شده و با تامین آب بدن از خشکی بافت بینی جلوگیری می کند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا طرز تهیه معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی شدید را آموزش دهیم.

همچنین میتوانید از آموزش های پخت سوپ ساده و خوشمزه موجود در این مطلب برای درمان سرماخوردگی کودک خود استفاده کنید.

چرا عسل برای درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است؟

اگر شما هم در مورد خواص بسیار عسل برای درمان سرماخوردگی شنیده اید پس بهتر است این را هم بدایند که محققان با بررسی روی خواص عسل برای درمان گلودرد به این نتیجه رسیده اند که عسل فرآیند پوشش و تسکین گلوی تحریک شده را بر عهده دارد. از طرفی تمام خواص عسل به این بخش ختم نمی شود بلکه با داشتن اثراتی هم چون خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی، ترمیم زخم ها، سوختگی ها و برطرف کننده عفونت های مجاری تنفسی به عنوان یک معجزه طبیعی خلقت تلقی می شود.

درمان سرماخوردگی با معجون عسل، لیمو و دارچین

توجه داشته باشید که عسل نباید به نوزادان کمتر از ۱۲ ماه داده شود.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو در خانه

برای تهیه معجون عسل و لیمو برای درمان سرماخوردگی کودکان و بزرگسالان شما نیاز به دو قاشق چای خوری عصاره لیموی تازه دارید. برای رسیدن به این مقدار عصاره لیمو کافی است که یک لیموی متوسط را از وسط برش دهید.

درمان سرماخوردگی با معجون عسل، لیمو و دارچین

از یک فنجان آب گرم برای حل کردن دو قاشق چای خوری عسل استفاده کنید سپس عصاره لیمو را به این ترکیب اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا با هم حل شوند. نوشیدنی شما آماده است.

آیا ترکیب عسل و دارچین برای درمان سرماخوردگی مفید است؟

دارچین به دلیل غنی بودن از لحاظ ترکیبات فنلی، فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان ها به شدن قوی بوده بنابراین می تواند اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و سیستم ایمنی بدن را تقویت سازد.

کارشناسان بر این باورند استفاده از این ادویه می تواند احتمال ابتلا به انواع سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای درمان سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی با معجون عسل، لیمو و دارچین

برای درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین باید از یک فنجان آب گرم برای حل کردن یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین استفاده کنید.

بعد از این که محتویات این ترکیب کاملا با یکدیگر حل شدند، ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید. بعد از این ۱۵ دقیقه می توانید این نوشیدنی را مصرف کنید. دقت داشته باشید برای مشاهده نتایج شگفت انگیز آن باید این نوشیدنی را تا بهبودی کامل مصرف کنید.

آیا می توان از معجون عسل و لیمو و دارچین برای بهبود سرماخوردگی استفاده کرد؟

ویتامین C موجود در عصاره لیمو سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عوامل خارجی ناشی از سرماخوردگی تقویت می کند. علاوه بر این عصاره لیمو با وجود دارا بودن خواص آنتی باکتریالی از خواص ضد ویروسی نیز برخوردار است که آن را از سایر مواد متمایز ساخته و هم چنین در بهبود سرماخوردگی های ناشی از عوامل ویروسی بسیار قویتر عمل می کند.

طرز تهیه معجون عسل و لیمو و دارچین برای درمان گلو درد و سرماخوردگی

برای درمان سرماخوردگی کودکان با معجون عسل، لیمو و دارچین شما به ۳ قاشق چای خوری عصاره لیمو، یک فنجان آب، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین نیاز دارید.

درمان سرماخوردگی با معجون عسل، لیمو و دارچین

تمامی این مواد را در درون فنجان آب ترکیب کرده و صبح ها قبل از خوردن صبحانه این معجون را بنوشید. برای مشاهده نتایج آن شما باید روزانه به مدت یک تا دو هفته تا بهبودی کامل سرماخوردگی این نوشیدنی را مصرف کنید.

آیا ترکیب عسل و دارچین به همراه چای بابونه برای درمان گرفتگی بینی موثر است؟

نوشیدن چای بابونه بطور منظم به میزان قبل توجهی سطح مخاط بینی را مرطوب ساخته که این عمل باعث تقویت فعالیت ضد باکتریایی می گردد. بنابراین ترکیب برگ های بابونه، عسل و دارچین بطور کلی به از بین موکوس هایی که باعث تراکم در بینی شده اند، کمک می کند.

درمان سرماخوردگی با معجون عسل، لیمو و دارچین

طرز تهیه نوشیدنی چای بابونه به همراه عسل و دارچین

برای درمان سرماخوردگی شدید یک فنجان آب را جوشانده و به آن یک قاشق چای خوری برگ بابونه اضافه کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. این مخلوط را از روی شعله گاز برداشته سپس از صافی رد کنید.

در ادامه به آن یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنید. می توانید این ترکیب را یک بار در روز به مدت یک تا دو هفته مصرف کنید.

آموزش ویدیویی ساخت معجون عسل و دارچین

ما برای درک بهتر شما از این مطلب ویدیو آموزشی ساخت معجون عسل و دارچین برای درمان سرماخوردگی را در قالب ویدیو قرار دادیم.

در آخر پیشنهاد میکنیم مطلب ۱۱ درمان بدن درد و کوفتگی بدن در سرماخوردگی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با درمان های خانگی سرماخوردگی با شما همراه بودیم وبه شما طرز تهیه معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی شدید را آموزش دادیم. در صورتی که نقطه نظر یا تجربه ای در مورد استفاده از این نوشیدنی ها دارید با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. شهریار باغ دار گفت:
    0

    ازطرز تهیه معجون عسل، لیمو و دارچین جهت درمان سرماخوردگی شدید در خانه ممنون و من انجام دادم و از شر سرماخوردگی خلاص شدم

تبلیغات متنی