Tips for Installing Laminate Flooring

آموزش تصویری روش نصب کفپوش پارکت لمینت در خانه

۰
آموزش تصویری روش نصب کفپوش پارکت لمینت در خانه
نمره 5 از 1 رای

پارکت ها یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش و زیبا سازی کف خانه ها محسوب می شوند. روش های زیادی برای نصب کفپوش لمینت وجود دارد. ما قرار است در این مطلب آموزش تصویری روش نصب کفپوش پارکت لمنیت به همراه فیلم آموزش نصب کفپوش را به شما ارائه کنیم.

معرفی نکات مهم برای نصب کفپوش لمینت در خانه

Tips for Installing Laminate Flooring

برای جلوگیری از برآمدگی ها و ایرادات نصب کفپوش لمینت در خانه، باید به نکات مهم برای نصب کفپوش لمینت توجه کرد. رعایت این نکات می تواند به زیبایی بصری کار شما کمک کند. ضمن این که برای انجام کار درست، به تجربه هم نیاز است. نصب صحیح کفپوش ها می توانند نقش مهمی در جلوگیری از سرد شدن خانه ایفا کند. در هر صورت در این مطلب به دوازده نکته مهم برای نصب کفپوش لمینت در خانه اشاره خواهیم کرد.

پارکت

۱- ابعاد خانه را بررسی کنید

پیش از اینکه وارد بحث، نصب پارکت لمینت کفپوش شوید، باید ابعاد اتاق یا محل نصب کفپوش را بررسی کنید. مطمئن شوید که دیوارها به صورت موازی و صحیح قرار دارند. اگر دیوارها دقیقا موازی نبودند یا در هر صورت، اتاق ابعاد کاملا استانداردی نداشت، دو پارکت ابتدایی و انتهایی را برش بزنید تا ظاهر قشنگ تری داشته باشید.

ابعاد خانه را بررسی کنید

۲- در نصب کفپوش لمنیت از چسب مناسب استفاده کنید

تمام لایه های زیرین را باید به صورت مناسب چسباند. معمولا شرکت سازنده کف پوش، چسب مناسب محصول خود را هم مشخص می کند. اگر اینطور نبود، از افراد حرفه ای درباره چسب مناسب برای نصب کفپوش لمینت سوال کنید.

 از چسب مناسب استفاده کنید

۳- در نصب کفپوش باید زیرسازی آنرا به خوبی انجام دهید

زیرسازی کفپوش یکی از نکات مهم در نصب کفپوش در منزل میباشد. نصب کفپوش لمینت بر روی سطوح ناصاف موفقیت آمیز نخواهد بود. پیش از شروع به کار، کف اتاق را بررسی کنید. اگر مشکلی در کف بود، آن را برطرف کنید. کف اتاق باید کاملا صاف و عاری از هر گونه برآمدگی یا فرورفتگی باشد، به خصوص اگر کف واحد یا منزل شما دارای بر آمدگی های سیمانی باشد.

کفسازی را به خوبی انجام دهید

۴- در نصب پارکت لمینت کفپوش قطعات آنرا برش دهید

این قسمت سر و صدای زیادی به همراه خواهد داشت. باید برش های یکسان و یک اندازه ای به دست آورید. برخی از کفپوش ها به صورت آماده و کارخانه ای هستند و کار شما را راحت می کنند. در غیر این صورت کار دشواری خواهید داشت و ابزار بیشتری را باید بخرید.

قطعات کفپوش را برش دهید

۵- نصب کفپوش لمینت را از نزدیکی های درب آغاز کنید

برای شروع نصب کفپوش لمینت در منزل باید دیواری را انتخاب کنید که بیشترین درها را دارد. این موضوع کار شما را آسان می کند زیرا که دیگر مشکلی با بسته شدن در نخواهید داشت. البته با این کار نیاز بیشتری به برش وجود دارد اما قطعا از نظر بسته شدن در همه چیز عالی خواهد بود.

نصب کفپوش لمینت

۶- ردیف اول کفپوش را با دقت نصب کنید

بعد از زیرسازی کفپوش ، ردیف اول مهمترین قسمت کار شما خواهد بود. معمولا هنگامی که کفپوش ها را از سمت یک در نصب می کنید، در پایان با یک لایه باریک مواجه می شوید. اگر از ابتدا با مداد و داشتن اندازه های کفپوش ها، نصب را انجام دهید، در پایان به مشکل نخواهید خورد. می توانید ردیف اول را طوری تنظیم کنید که در ردیف آخر مشکلی نداشته باشید.

ردیف اول کفپوش

۷- از کفپوش اضافی برای محکم کردن استفاده کنید

یکی از نکات مهم برای نصب کفپوش لمینت در خانه این است که برای قرار دادن کفپوش ها در کنار یکدیگر، از یک کفپوش اضافی استفاده کنید. این کفپوش را باید برش دهید و ضربات را به آن وارد کنید. نقش اصلی این تکه کفپوش، جلوگیری از وارد شدن صدمات به کفپوش های سالم دیگر خواهد بود. این کفپوش ضربه گیری را به خوبی برای شما انجام خواهد داد.

کفپوش اضافی

۸- هر ردیف را به صورت یکباره نصب کنید

نصب کف پوش لمینت را باید یکجا انجام دهید. هر ردیف کفپوش را بر روی محل مناسب قرار داده و اقدام به چسباندند کنید. البته دستورالعمل ها برای کفپوش های متفاوت است و نمی توان توصیه یکسانی برای همه موارد کرد. راهنمای نصب کفپوش لمینت خود را بخوانید یا از افراد حرفه ای سوال کنید.

نصب کفپوش لمینت

۹- از ردیف میانی در بین کفپوش ها استفاده کنید

اگر می خواهید کفپوشی نصب کنید که در زیر در هم امتداد داشته باشد، باید یک لایه یا ردیف میانی هم نصب کنید. در نصب کفپوش خانه ، این ردیف میانی دقیقا به زیر در می رود و ظاهر زیباتری به کار شما می دهد. فایده دیگر این ردیف این است که کف اتاق شما به چند قسمت تبدیل می شود و انعطاف پذیری بیشتری به کل کف می دهد.

ردیف میانی

۱۰- قسمت نزدیک درها را برش دهید

طریقه نصب کفپوش لمینت در قسمت درب اتاق هم سخت نیست. فقط کافی است بخش اضافه را برش دهید. البته باید دقت و حوصله زیادی در این بخش صرف کنید. بهتر است پیش از این که اقدام به برش کنید، چند بار شرایط را بررسی کرده و از نحوه کار خود اطمینان داشته باشید.

طریقه نصب کفپوش لمینت

۱۱- مراقب وسایل سنگین روی کفپوش باشید

وسایل سنگین مثل مبل، بوفه، میز تلویزیون و باقی موارد برای کفپوش خطرناک هستند. پیش از این که وارد مراحل نصب کف پوش لمینت شوید، وسایل سنگین اتاق را بررسی کنید. اتاقی که وسایل سنگین دارد، نیازمند زیرسازی بهتر و محکم تری خواهد بود. ضمن این که رطوبت و گرمای خانه می تواند باعث منقبض شدن جزیی کفپوش ها شود. بهترین کار این است که جنس کفپوش بهتری برای اتاق های دارای وسایل سنگین انتخاب کنید. فراموش نکنید که در زیر وسایل سنگین باید پلاستیک های خاصی قرار داد که به کفپوش آسیب نزند.

وسایل سنگین روی کفپوش

۱۲- از زانوهای خود حین نصب کفپوش لمینت محافظت کنید

هنگام کار برای نصب کفپوش لمینت، زانوها در معرض خطر قرار دارند. ضمن اینکه فشار زانوی شما می تواند به نصب کفپوش آسیب بزند و کارتان را دشوار کند. می توانید از پارچه یا چیز مشابهی برای رفع این مشکل استفاده کنید. در هر حال باید مراقب زانوهای خود باشید و نگذارید در کارتان اختلالی ایجاد کنند.

نصب کفپوش لمینت

نکات مهم در نصب کفپوش : توصیه می شود برای نصب کفپوش لمینت مشورت زیادی انجام دهید. ضمن اینکه افراد حرفه ای می توانند کمک بسیار زیادی به شما انجام دهند. اگر تجربه ای در فعالیت های ساختمانی ندارید، بهتر است وارد انجام این آموزش نشوید!

فیلم آموزشی نصب کفپوش لمنیت در خانه

برای درک بهتر روند کار ما برای شما فیلم آموزشی نصب کف پوش را فراهم ساختیم.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نصب کف پوش لمینت در خانه به همراه نکات مهم مربوط به آن را با هم مرور کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی