خش گیری رینگ آلومینیومی ماشین در خانه

آموزش تصویری روش های خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین در خانه

۲
آموزش تصویری روش های خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین در خانه
نمره 3.9 از 13 رای

رینگ های اسپرت به همان اندازه که براق هستند و به خودروی شما جلوه خاصی می دهند، به همان اندازه هم در صورت کدر شدگی و ایجاد خش روی آنها نتیجه ای معکوس خواهند داد. بنابراین خش گیری رینگ های اسپرت و براق نگه داشتن آنها تاثیر بسزایی در زیبایی و سلامت خودروی شما دارد. برای همین ما در این مطلب آموزش تصویری روش های خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین در خانه را به شما دوستان ارائه میدهیم.

خش گیری رینگ آلومینیومی ماشین را چگونه در خانه انجام دهیم؟

How to Fix Alloy Rim Scratches at Home

یکی از قطعات خودرو که معمولا بیشتر از سایر اجزا در معرض آسیب و خش شدگی قرار داد “رینگ” است. به خصوص رینگ های آلومینیومی که در برابر ضربات مقاومت زیادی ندارند و سطح خارجی آنها در معرض اکسیده شدن با هوا قرار دارد. بنابراین امروز در آی آر میکس قصد داریم روش های خش گیری رینگ آلومینیومی ماشین در خانه را به شما آموزش دهیم.

چگونه رینگ اسپرت را براق کنیم؟

برای خش گیری رینگ خودرو باید چند مرحله را دنبال کنید. و قطعا شما نیاز به لوازم اولیه برای اینکار دارید پس حتما برای تهیه لوازم اولیه مقداری پول به کنار بگذارید. همچنین ویدویی که در انتهای مطلب قرار داده شده را تماشا کنید تا درک بهتری از روند کار بدست آورید.

بخش اول خش گیری رینگ ماشین: تمیز کردن رینگ

۱-با دقت به رینگ نگاه کرده و تمامی خط و خش های ایجاد شده روی آن را بررسی کنید. زیرا نحوه خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی بسته به جنس رینگ و مقدار خش شدگی متفاوت است.

بررسی رینگ

۲-قبل از تعمیر رنگ رینگ اسپرت و خش گیری رینگ، باید به کمک یک دستمال و محلول آب و صابون (یا هر پاک کننده دیگر) به طور کامل رینگ را تمیز نمایید.

تعمیر رنگ رینگ اسپرت

۳-در این مرحله از خش گیری رینگ می توانید از یک پاک کننده رنگ استفاده نمایید.

پاک کننده رنگ

در صورتیکه محلول آب و صابون برای تمیز کردن رینگ کافی نبود، می توانید از پاک کننده های رنگ جهت از بین بردن هر نوع آلودگی از سطح رینگ استفاده نمایید.

-در زمان استفاده از پاک کننده رنگ حتما از دستکش و ماسک جلوی دهان استفاده کنید.

۴-رینگ را با یک دستمال به طور کامل خشک کنید یا اینکه آن را برای مدتی در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

دستمال کشیدن رینگ

بخش دوم: سنباده زدن رینگ

۱-از نوار چسب های کاغذی به منظور پوشاندن تایرها استفاده نمایید. این کار باعث می شود که در حین انجام عملیات مربوط به خش گیری رینگ به تایرها آسیبی وارد نشود.

سنباده زدن رینگ

۲-از یک سنباده با درجه ۲۴۰ استفاده کنید. تمامی خراشیدگی های سطح رینگ را با استفاده از این سنباده به طور کامل از بین برده و سطح رینگ را کاملا صاف و یکدست نمایید. این کار را با حوصله انجام دهید، زیرا زمان بر است. به مرور خواهید دید که عمق خراشیدگی ها کمتر می شود.

خش گیری رینگ

در این مرحله از خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی دقت نمایید که فقط روی یک نقطه تمرکز نکنید؛ زیرا کلی آلومینیوم می تراشید و ظاهر رینگ بهم می ریزد. سنباده کشیدن را نه خیلی سفت و نه خیلی آرام (با فشاری متوسط) به صورت دورانی روی سطح ادامه داده و به این ترتیب کل سطح رینگ را صیقل دهید.

در آخر با یک دستمال تمام سطح رینگ را از هر گونه براده آلومینیوم پاک کنید.

۳-برای پر کردن خراشیدگی و تو رفتگی های عمیق روی رینگ از بتونه فلزی استفاده نمایید.

خراشیدگی رینگ

مقداری از این ماده را به روی چاقوی بتونه ریخته و روی مناطق آسیب دیده رینگ بمالید. این کار باعث می شود که محل تو رفتگی و خراشیدگی های سطح رینگ پر و کاملا صاف و یکدست شود.

۴-به منظور خشک شدن بتونه فلزی روی رینگ، ۲ ساعت زمان دهید. مقدار زمان لازم برای این کار به نوع برند مورد استفاده و میزان آسیب دیدگی رینگ شما بستگی دارد. بنابراین ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت متفاوت باشد.

آسیب دیدگی رینگ

-دستورالعمل روی جعبه را با دقت بخوانید تا زمان لازم برای قرار گیری روی رینگ و خشک شدگی آن را متوجه شوید.

۵-از یک سنباده با درجه ۴۰۰ استفاده کنید. در این مرحله از خش گیری رینگ، می توانید از سنباده ۴۰۰ به منظور صاف و صیقلی کردن سطح رینگ خود استفاده کرده و این ترتیب آبکاری رینگ اسپرت را انجام دهید.

آبکاری رینگ اسپرت

بخش سوم: پولیش کردن رینگ جهت براق سازی

۱-قبل از اینکه به سراغ این مرحله از تعمیر رنگ رینگ اسپرت بروید، حتما از عینک مخصوص، دستکش و ماسک استفاده نمایید. زیرا استفاده از مواد پولیش موجب تحریک پوست و آسیب رساندن به چشم و ریه شما خواهد شد.

پولیش کردن رینگ

-برای جلوگیری از ابتلا به خطرات احتمالی، حتما در فضای باز با تهویه مناسب این کار را انجام دهید.

۲-از اسپری رنگ متالیک استفاده نمایید. مطابق آنچه در تصویر مشاهده می کنید، نواحی بدون آسیب و خط و خش را با استفاده از چند تکه کاغذ و نوار چسب بپوشانید. سپس رنگ را فقط روی مناطق آسیب دیده اسپری نمایید.

اسپری رنگ متالیک

اسپری های رنگ متالیک بسیار سخت هستند. بنابراین برداشتن آنها از روی سطح تقریبا غیر ممکن است. دقت کنید که روی نواحی بدون آسیب و همچنین روی لاستیک ها اسپری نکنید.

۳-پرایمر آلیاژ آلومینیومی فلزی را روی سطوح مورد نظر اسپری نمایید. این اسپری کمک خواهد کرد که رنگ استفاده شده در مرحله قبل طبیعی تر به نظر رسیده و به خوبی روی رینگ بچسبد (همچون یک لایه محافظتی روی رینگ قرار می گیرد).

پرایمر آلیاژ آلومینیومی فلزی

۱۵ تا ۲۰ سانتی متر از رینگ فاصله داده و به صورت رفت و برگشتی تمام سطح مورد نظر را  اسپری نمایید.

۴-برای خشک شدن پرایمر ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت زمان لازم است. به منظور این کار حتما دستورالعمل روی اسپری را به دقت بخوانید.

خشک شدن پرایمر

نکته: تا زمانی که پرایمر به طور کامل خشک نشده، از اسپری رنگ استفاده نکنید.

۵-سپس رنگ فلزی را روی مناطق آسیب دیده اسپری نمایید. رنگی را انتخاب کنید که به آلومینیوم رینگ شما نزدیک باشد. ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر از سطح رینگ فاصله داده و با حرکات رفت و برگشتی شروع به اسپری نمایید.

 اسپری رنگ فلزی

۶-برای خشک شدن اسپری رنگ ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان دهید.

خشک شدن اسپری رنگ

۷-زدن اسپری رنگ روی نواحی آسیب دیده را به منظور تعمیر رنگ رینگ اسپرت و خش گیری رینگ ۲ تا ۳ مرتبه تکرار کنید.

 تعمیر رنگ رینگ اسپرت

پس از هر بار اسپری کردن، ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به آن زمان دهید تا کاملا خشک شود. سپس دوباره این کار را تکرار نمایید. در بین مراحل کار از لمس کردن رینگ جدا خودداری کنید.

۸-به منظور آبکاری رینگ اسپرت در مرحله آخر از خش گیری رینگ، می توانید از ضد خش یا پولیش های تثبیت کننده رنگ استفاده نمایید. طبق دستور العمل نوشته شده روی اسپری عمل کرده و به مدت ۸ تا ۲۴ ساعت زمان دهید تا به طور کامل خشک شود.

آبکاری رینگ اسپرت

به این ترتیب نحوه خش گیری رینگ اسپرت را به راحتی در خانه انجام دهید. پیشنهاد می شود آموزش لکه گیری رنگ ماشین و خش گیری سپر ماشین را هم مطالعه کنید.

ویدویو آموزشی نحوه خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری روش های خش گیری رینگ اسپرت آلومینیومی ماشین در خانه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۲ دیدگاه

  1. سارا بیاتی اشجع گفت:
    7

    سایت بسیار خوبی دارید موفق باشید

  2. رضا گفت:
    0

    سلام من تمام این مراحل رو انجام دادم اب کاری به چه صورت هست میشه راهنمایی کنید

تبلیغات متنی