How to Warm Your Self Up at Winter

آموزش راه های گرم نگه داشتن بدن درهوای سرد زمستان

۰
آموزش راه های گرم نگه داشتن بدن درهوای سرد زمستان
نمره 5 از 1 رای

وقتی که هوا سرد است علاوه بر این که گرم نگه داشتن بدن درهوای سرد زمستان می تواند مطلوب باشد بلکه می تواند حفظ کننده زندگی هم باشد. در این جا سعی می کنیم شما را با چند نکته در مورد چگونه گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

چگونه بدن خود را گرم نگه داریم و برای گرم شدن بدن چه بخوریم؟

How to Warm Your Self Up at Winter

هر چه قدر بیشتر بدن خودتان را گرم نگه دارید، هم احساس راحتی می کنید و هم از هدر رفتن بیشتر سطح انرژی بدنی تان در فصول سرد سال جلوگیری می کنید. برای گرم نگه داشتن بدن در فصل زمستان چندین روش وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم، همچنین پاسخ مناسبی برای سوال “ برای گرم شدن بدن چه بخوریم؟ ” در ادامه مطلب قرار دادیم.

راه های گرم نگه داشتن بدن درهوای سرد زمستان

لباس های گرم بپوشید : بهترین راه برای گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد زمستان این است که از لباس های مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید در این هوا به بیرون از منزل بروید از لایه های لباس بیشتری استفاده کنید. برای این کار از سه لایه لباس استفاده کنید. لایه اول از لباس های بلند و یا هر چیزی که رطوبت را حفظ کند بهتر است. برای لایه دوم یا وسط از لباس هایی با جنس پشمی یا ضخیم استفاده کنید. برای لایه بیرونی از لباس هایی استفاده کنید که شما را از باد و باران محافظت کند. لایه هایی که برای پوشیدن استفاده می کنید نباید تنگ باشند بلکه باید شل باشند چون تنگ بودن آنها باعث عرق کردن شما و در نتیجه ایجاد رطوبت بر روی بدنتان می شوند که احتمالا شما را دچار سرماخوردگی خواهند کرد.

گرم نگه داشتن بدن

سعی کنید برای گرم نگه داشتن سر و گردن در سرما از کلاه، روسری و دستکش استفاده کنید. تنها استفاده از یک روسری یا کلاه می تواند تا حدود زیادی شما را گرم تر کند، چرا که گردن و پیشانی مناطق حرارتی بدن هستند. از طرفی در زیر شلوار و چکمه از جوراب شلواری های پشمی استفاده کنید.

برای گرم نگه داشتن بدن در سرما اصطحکاک ایجاد کنید

اگر لباس گرمی ندارید و یا اگر با وجود چندین لایه لباس هم چنان سردتان است در قسمت های سرد بدنتان اصطحکاک ایجاد کنید. مثلا برای گرم کردن دستان در زمستان آنها را بر روی هم مالش دهید. می توانید دستان خود را زیر لباستان قرار دهید. اینگونه گرما بین بدنتان پخش می شود. اگر آستین لباستان بلند است دستانتان را در آستین های خود ببرید.

گرم نگه داشتن بدن

گرم کردن دست و پا در سرما

گرم کردن دست و پا در سرما: در این حالت خون بیشتری بین نقاط بدن تان پمپاژ می شود. پمپاژ خون باعث انتقال حرارت و گرما بین نقاط بدنتان می شود. سعی کنید ۳۰ تا ۵۰ بار پاهای خود را به عقب و جلو حرکت دهید. این کاری را طوری انجام دهید که مطمئن شوید ران پاهای شما به اندازه کافی دچار تحرک شده اند. برای گرم کردن بازوان خود آنها را به اندازه ۳۶۰ درجه حرکت دهید.

گرم نگه داشتن بدن

پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش ۴ روش ارزان برای جلوگیری از سرما و گرم کردن کف خانه در زمستان را برای جاوگیری از ورود سرما از کف خانه مطالعه کنید.

گرما بین افراد منتقل می شود

توده های بزرگتر گرمای بیشتری را جذب می کنند. گرما از بدن افراد خارج می شود، اما اگر شخص دیگری در کنار او قرار گرفته باشد، گرم خواهد شد. پس در کنار خانواده خود به  انجام کار های روزمره بپردازید.

گرم نگه داشتن بدن

برای گرم شدن بدن چه بخوریم؟

نوشیدنی های گرم بنوشید، نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و سوپ سنسورهای حرارتی در دستگاه گوارش را فعال کرده و جزو دسته غذاهایی که بدن را گرم می کنند به حساب می آیند. با گذاشتن دستان سرد خود در کنار لیوان چای دستان شما را هم گرم خواهند نمود.

گرم نگه داشتن بدن

غذاهایی که بدن را گرم می کنند: زنجبیل

برای گرم شدن بدن چه بخوریم؟ زنجبیل هم جزو غذاهایی که بدن را گرم می کنند محسوب می شود. زنجبیل به عنوان یک محرک خون سازی عمل می کند که باعث رسیدن خون به تمام نقاط بدن و در نتیجه گرم شدن بدن می شوند.

گرم نگه داشتن بدن

چگونه بدن خود را گرم نگه داریم؟

یکی از راه های گرم کردن بدن در هوای سرد زمستان سوزاندن چربی در بدن است.این چربی ها جزو جربی های مفید بدن به حساب آمده و با سوختن آنها حرارت مورد نیاز بدن تامین می شود. غذاهایی مانند آجیل، ماهی سالمون، آواکادو و روغن زیتون جزو این دسته مواد غذایی به حساب می آیند.

گرم نگه داشتن بدن

پخت و پز برای گرم کردن خانه در زمستان

غذا پختن باعث گرم شدن محیط آشپزخانه می شود. غذاهای پخته، سوپ ها و خورشت ها وقتی خورده شوند بدن را گرم خواهند نمود.

گرم نگه داشتن بدن

دوش آب گرم بگیرید

خیس شدن بدن با آب گرم باعث گرم شدن بدن در هوای سرد میشود. بعد از دوش گرفتن به سرعت خود را خشک کنید تا گرمای بدست آورده را از دست ندهید. از شلوار و لباس آستین بلند برای گرم نگه داشتن بدن بعد از دوش حمام آب گرم استفاده کنید.

گرم نگه داشتن بدن

تمیز کردن خانه برای گرم نگه داشتن بدن در زمستان

انجام کارهای منزل از قبیل جاروکشیدن باعث پمپاژ خون به تمام نقاط بدن شده و شما را گرم می کنند. حتی شستشوی ظروف نیز از این قائده مستثنی نیست. می توانید ظروف را با آب گرم سینک شستشو دهید و با این کار دستان خود را گرم کنید.

گرم نگه داشتن بدن

ورزش کی از راهای گرم کردن بدن در هوای سرد

یکی از راه های گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد ورزش کردن است، ورزش باعث تحرک شده و با این کار جریان خون را در بدن شما تقویت کرده و باعث گرم نگه داشتن بدن می شود. از جمه این ورزش ها می توان به دویدن، وزنه برداری، یوگا و یا هر نوع حرکتی که باعث تعریق شما شود. اگر شما قادر به انجام این چنین ورزش هایی نیستید می توانید از ورزش های سبک مانند تکان دادن دستان و پاها برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده کنید.

گرم نگه داشتن بدن

با بینی خود نفس بکشید

با ابن کار هوای گرم از بدن شما خارج نمی شود. سعی کنید قبل از عمل بازدم چند ثانیه صبر کرده و سپس هوا را به بیرون بدهید.

گرم نگه داشتن بدن

سعی کنید بیشتر اجتماعی باشید

طی تحقیقات انجام شده افرادی که تنها هستند بیشتر احساس سرما می کنند. بجای تنها ماندن در جلوی تلویزیون، با خانواده و دوستانتان همراه باشید.

گرم نگه داشتن بدن

در انتها پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش ساخت بخاری برقی ساده دست ساز : فن دار ، ۱۲ ولت ، با المنت و.. را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در پست امروز آی آر میکس سعی کردیم تا راه های گرم نگه داشتن بدن درهوای سرد زمستان را به شما دوستان آموزش دهیم. در صورتی که تجربه یا پیشنهادی در این زمینه دارید آنرا با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی