How to Make a Hookah

آموزش تصویری ساخت قلیان دست ساز کوچک میوه ای با بطری و لوازم دیگر

۷
آموزش تصویری ساخت قلیان دست ساز کوچک میوه ای با بطری و لوازم دیگر
نمره 4.4 از 92 رای

قلیان تبدیل به یکی از وسایل اصلی در جمع های دوستانه ایرانیان شده است. علی رغم ضررهای این وسیله، مصرف و مقبولیت آن روز به روز بیشتر می شود. از این رو، دانستن نحوه ساخت قلیان دست ساز ارزش بالایی خواهد داشت. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش ساخت قلیان دست ساز با وسایل ساده را ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

چگونه با وسایل ساده در خانه قلیان دست ساز  بسازیم؟

How to Make a Hookah at Home

برای تهیه و مصرف قلیان باید به قهوه خانه ها مراجعه یا آن را از فروشگاه ها خریداری کنید. اگر در نزدیکی خود فروشگاه ندارید یا به هر علتی نمی توانید از خانه خارج شوید، می توانید اقدام به ساخت قلیان دست ساز خود کنید. برای ساخت قلیان دست ساز به ابزار بسیار ساده و کمی خلاقیت نیاز خواهید داشت. قطعا تمام روش های ساخت قلیان دست ساز به این موارد محدود نمی شود. در هر صورت امروز در آی آر میکس می خواهیم ساخت قلیان با وسایل ساده خانگی را به شما آموزش دهیم.

ساخت قلیان با بطری

به طور کلی برای ساخت قلیان ساده ، چند روش وجود دارد. به عنوان مثال می توان از میوه هایی مثل سیب استفاده کرد. روش های دیگری هم هستند و می توان از وسایل دیگر مثل بطری نوشابه کمک گرفت. ما در این مطلب هر دو روش ساده بالا را نشان خواهیم داد. پیش از این آموزش ساده و تصویری ساخت تنباکو میوه ای برای قلیان در خانه را به شما نشان داده بودیم. اکنون آموزش ساخت قلیان میوه ای و ساخت قلیان با بطری نوشابه را با هم مرور خواهیم کرد.

آموزش ساخت قلیان میوه ای در منزل

برای ساخت قلیان میوه ای در منزل ابتدا باید یک چهارم بالایی سیب را برش دهید. این قسمت در قلیان شما وجود نخواهد داشت. وقتی که یک چهارم بالایی سیب را بریدید، باید داخل آن را تا حدی خالی کنید. ضخامت حدودی خالی کردن شما باید ۱۳ میلی متر باشد. بنابراین انتخاب سیب مناسب از نظر ابعاد و استحکام، شدیدا حائز اهمیت خواهد بود. از سیب هایی که بسیار کوچک یا بسیار بزرگ هستند استفاده نکنید. همچنین سیب هایی که سفت هستند و تردی زیادی ندارند بهتر خواهند بود.

آموزش ساخت قلیان میوه ای در منزل

داخل سیب را سوراخ کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی یا چاقو، در داخل سیب یک سوراخ ایجاد کنید. اندازه سوراخ ایجاد شده به اندازه شلنگی که می خواهید در آن فرو کنید بستگی دارد.

سوراخ کردن میوه

دراین قسمت از آموزش ساخت قلیان میوه ای تکه ای از شلنگ را برش دهید. این قسمت به صورت دلخواه صورت می گیرد. به اندازه ای که نیاز دارید، شلنگ را ببرید. سپس شلنگ را به داخل سیب برده و انتهای آن را در سیب گیر دهید. شلنگ در نهایت باید درون سیب فیکس و ثابت شود.

بریدن شلنگ

یک پلاستیک به ابعاد و قطر مناسب را با میله داغ یا سیگار سوراخ کنید. می توانید این سوراخ را در اطراف یا زیر پلاستیک ایجاد کنید.

سوراخ کردن پلاستیک

یک نی را به درون سوراخ پلاستیک وارد کنید. اگر سوراخ شما از اندازه نی بزرگتر شده، باید با چسب مایع آن را بچسبانید. به طور کلی باید گفت که اتصال نی و پلاستیک باید محکم باشد.

ساخت قلیان دست ساز

سیب یا میوه گود شده خود را با تنباکو پر کنید. وقتی سیب شما کاملا پر شد، روی آن را با فویل بپوشانید. ذغال های قلیان خود را روی فویل بگذارید و مراحل ساخت قلیان دست ساز خود را به پایان برسانید. اکنون می توانید از قلیان خود لذت ببرید!

قلیان دست ساز میوه ای

آموزش ساخت قلیان با بطری نوشابه

روش بعدی ساخت قلیان دست ساز ، ساخت قلیان با وسایل ساده مثل بطری نوشابه می باشد. برای ساخت قلیان با بطری نوشابه به این موارد نیاز دارید:

  • بطری نوشابه
  • قوطی نوشابه
  • چسب مایع
  • در نوشابه
  • شلنگ پلاستیکی
  • لوله فلزی
  • فویل
  • ذغال
  • تنباکو
  • آب

وقتی وسایل بالا را جمع کردید، در اولین مرحله از ساخت قلیان دست ساز خود باید در بطری نوشابه سوراخی ایجاد کنید. سپس در نوشابه دیگر را به روی سوراخ بچسبانید. در این مرحله به چسب مایع نیاز دارید و نباید هوایی از کنار سوراخ شما وارد شود.

آموزش ساخت قلیان با بطری نوشابه

در دوم که به کناره بطری متصل شده را سوراخ کنید. از یک جسم داغ مثل میله فلزی استفاده و سوراخ مناسبی روی در ایجاد کنید. سوراخ باید اندازه شلنگ پلاستیکی شما باشد. سپس شلنگ را به صورت مورب از درون سوراخ درب، وارد بطری کنید.

شلنگ پلاستیکی

میله فلزی را از در بالایی بطری وارد کنید. طبیعتا در این مرحله هم نیاز به برش دارید. برش بار دیگر از یک جسم داغ فلزی ایجاد خواهد شد. سپس میله را با چسب مایع به در بچسبانید تا هیچ هوایی از کناره ها وارد آن نشود. ابعاد میله حدودا ۴۵ سانتی متر در طول و ۲ سانتی متر قطر یا عرض می باشد.

چسب و میله فلزی درون بطری

در این مرحله از آموزش ساخت قلیان با بطری باید مکان مناسبی برای تنباکو ایجاد کنید. از بطری نوشابه استفاده کنید. انتهای آن را ببرید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید. این قسمت در انتها به میله روی بطری متصل خواهد شد.

تنباکو

در نهایت با استفاده از ذغال و فویل، مراحل ساخت قلیان دست ساز شما به پایان خواهد رسید. تمام موارد ذکر شده را به هم متصل کنید. ذغال را داغ کرده و از قلیان دست ساز خود لذت ببرید!

ساخت قلیان دست ساز

توصیه می شود برای استفاده بهتر از قلیان دست ساز، نحوه درست کردن، طعم دار کردن و آب بندی قلیان را هم مطالعه کنید.

ساخت قلیان دست ساز

فیلم آموزشی ساخت قلیان دست ساز با شیشه در خانه

در این ویدیو آموزش ساخت قلیان با شیشه را به شما دوستان ارائه میدهیم.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آی آر میکس درباره ساخت قلیان دست ساز با وسایل ساده در خانه صحبت کردیم. قطعا می توان با ابزار و وسایل ساده دیگری هم قلیان دست ساز درست کرد. اگر تجربه استفاده یا ساخت قلیان دست ساز را دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۷ دیدگاه

  1. عارف گفت:
    0

    پیشنهاد میکنم روش ساخت بافور رو هم قرار بدین

  2. ناشناس گفت:
    -17

    باسلام از کجا میشه تنباکو خرید؟؟؟

  3. ناشناس گفت:
    1

    چه مشنگ به نظر میرسه اینقدر بکش تا بمیری !!

تبلیغات متنی