Healthy alternatives to white rice

۸ عدد از بهترین غذاها و گیاهان جایگزین برنج برای لاغری

۰
۸ عدد از بهترین غذاها و گیاهان جایگزین برنج برای لاغری
نمره 2 از 1 رای

اگرچه برنج سفید ساده به خودی خود مضرر نیست، اما مزایای تغذیه ای زیادی هم ندارد. چرا از گزینه های سالم و خوشمزه جایگزین برنج در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنید. در این مطلب آی آر میکس ما قصد داریم شما را با ۸ نوع از بهترین غذاها و گیاهان جایگزین برنج برای لاغری آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

از کدام غذاها می توان به عنوان جایگزین برنج برای لاغری استفاده کرد؟

Healthy alternatives to white rice

جایگزین های بسیاری برای برنج سفید وجود دارد از برنج قهوه ای گرفته تا نمونه های دیگری که در این مطلب شما را با آنها آشنا می کنیم. شما می توانید از این گزینه ها به عنوان جایگزین برنج برای لاغری استفاده کنید.

اگر بدنبال جایگزین برنج برای لاغری خود هستید توصیه می کنیم در ابتدا مطلب مربوط به محاسبه کالری مواد غذایی را مطالعه کنید.

کینوا بهترین جایگزین برنج

علی رغم بافت گندم مانند آن این ماده یک نوع دانه است. این ماده به عنوان یکی از بهترین جایگزین های برنج سفید تلقی می شود چون با خواصی بی شماری هم چون فیبر، پروتئین و آهن آکنده شده است. برای پختن این ماده بهتر است قبل از پختن آن را بشویید سپس به مدت ۱۵ دقیقه در یک قابلمه آن را بجوشانید تا زمانی که بافت نرم و روشن تری پیدا کند. این گیاه جایگزین برنج برای لاغری نیز مناسب است.

جایگزین برنج

برنج گل کلم جایگزین برنج برای کاهش وزن

با توجه به تحقیقات دانشگاه دولتی اورگان، گل کلم غنی از ویتامین K است که برای جلوگیری از خون ریزی و برای فرآیند لخته شدن خون بسیار مفید است همچنبن میتواند جایگزین برنج برای کاهش وزن باشد. البته ناگفته نماند درست کردن برنج گل کلم در خانه چندان هم راحت نیست. شما باید در ابتدا گل کلم را در یک غذاساز بریزید. آن را چند دقیقه در این مخلوط کن قرار دهید تا کاملا رقیق شود. سپس محتویات آن را در یک کاسه مایکروویو قرار داده و با دمای مایکروویو بپزید. در صورت نداشتن مایکروویو آن را در تابه ای ریخته و با کمی روغن بر روی حرارت تفت دهید تا بپزند و خامی نداشته باشند.

جایگزین برنج

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای می تواند جزو گیاهان جایگزین برنج سفید باشد و برای شما ارزش غذایی زیادی را به همراه آورد. یک مطالعه نشان داد که این جایگزینی می تواند تا ۴۰ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. این برنج را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه جوشانده و سپس به مدت ۱۰ دقیقه اجازه بدهید تا خوب دم بکشد.

جایگزین برنج

اماراتی یکی از غذاهای جایگزین برنج

با این که عطر ناخوشایندی دارند ولی می توانند برای شما یک ظرف غذا به ارمغان بیاورند. انتخاب این گزینه در رژیم غذایی به عنوان غذاهای جایگزین برنج سفید باعث می شود تا شما فیبر بیشتری را کسب کنید. از نسبت یکسان آب و دانه برای پختن آن استفاده کنید. بعد از به جوش آمدن آب شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.

جایگزین برنج

گندم سیاه جایگزین برنج برای لاغری

تحقیقات نشان می دهد استفاده از این ماده گرانبها در رژیم غذایی با کاهش قند خون می شود همچنین میتواند جایگزین برنج برای لاغری باید. برای پختن گندم سیاه باید به اندازه دوبرابر حجم دانه ها آب بجوشانید. در قابلمه را بگذارید و آن را با حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. شما هم چنین می توانید از گندم سیاه در پنکیک های خودتان استفاده کنید. ا

جایگزین برنج

دانه های کوسکوس

نه تنها کوسکوس یکی از گیاهان جایگزین برنج سفید است بلکه یک مبع عالی برای پروتئین های گیاهی است. حجمی به اندازه کوسکوس را جوشانده و سپس آب و کوسکوس ها را با هم مخلوط کنید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه در ظرف را بگذارید. با استفاده از چنگال کوسکوس ها را برای خیس شدن کامل زیر و رو کنید. می توانید از کمی روغن و یا کره برای خوشمزه تر شدن آن استفاده کنید. شما حتی می توانید از این ماده در سالادهای خودتان استفاده کنید.

برای یک لاغری سریع ما به شما مطالعه مقاله لاغری شکم و دور پهلو در یک هفته را توصیه می کنیم.

جایگزین برنج

بلغور

بلغور با داشتن آنتی اکسیدان ها یک جایگزین سالم برای برنج سفید است. دست یابی با این ماده با ارش فوق العاده آسان است. شما در هنگام پختن آن باید به اندازه دو برابر دانه ها به آن آب اضافه کنید. آب را به جوش آورده و سپس دانه ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن بجوشانید.

جایگزین برنج

جو یکی از بهترین جایگزین برنج

تحقیقات نشان می دهند که انتخاب مقادیری زیادی از جو در رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول خون می گردد. هم چنین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. پختن جو کمی بیشتر از دانه های دیگر زمان خواهد برد. شما باید ۴۰ تا ۵۰ دقیقه آن را بجوشانید و سپس آن را خنک کرده و از آن استفاده کنید.

اگر شما دچار چاقی و دیابت هستید برای آشنایی بیشتر با علایم مربوط به دیابت خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست ما شما را با انواع گیاهان جایگزین برنج آشنا کردیم. شما می توانید از این مواد جایگزین برنج برای لاغری خود استفاده کنید. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این باره دارید با ما در بخش دیدگاه ها در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی