How To Remove Moisture From Headlight

آموزش تصویری از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین در خانه

۱
آموزش تصویری از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین در خانه
نمره 3.5 از 8 رای

حتما برای شما هم پیش آمده که در چراغ خودروی خود ، بخار مشاهده کرده باشید. وجود بخار داخل چراغ ماشین دلایل مختلفی دارد. طبیعتا رفع بخار چراغ ماشین در فصول سرد سال می تواند شدیدا مفید باشد. در این مطلب آی آر میکس می خواهیم درباره این پدیده صحبت کنیم و آموزش از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین را به شما توضیح دهیم.

چگونه بخار داخل چراغ ماشین را در خانه تمیز کنیم؟

How To Remove Moisture From Headlight

آیا هدلایت و چراغ های خودروی شما هم دچار بخار گرفتگی شده اند؟ شما تنها کسی نیستید که دچار این مشکل شده است! بسیاری از رانندگان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می کنند. رطوبت و بخار داخل چراغ ماشین باعث می شود که نور مناسب از خودروی شما خارج نشود. این مسئله قطعا خطراتی را به همراه دارد. اهمیت مشکل بخار داخل چراغ ماشین بیشتر در فصل زمستان و روزهای پر از مه این فصل مشخص خواهد شد. جای نگرانی وجود ندارد و می توان این مشکل را به سادگی برطرف کرد. روش های موثری برای تمیز کردن بخار داخل چراغ ماشین وجود دارند و ما یک مورد را برای شما خواهیم گفت.

بخار داخل چراغ ماشین

علت بخار چراغ ماشین چیست؟

علت بخار چراق ماشین چیست؟ باید توجه داشت که بخار داخل چراغ ماشین با مات شدن و کدری آن تفاوت دارد. چراغ های خودرو هنگامی که عمر زیاد داشته باشند یا آسیب فیزیکی دیده باشند، کدر و مات می شوند. خط و خش هایی روی چراغ مشاهده می شود که باید آن را از بخار داخل چراغ ماشین مجزا کرد. بنابراین اول قدم در شروع مراحل حذف بخار داخل چراغ ماشین، مشخص کردن آلودگی یا بخار زیر چراغ و مشخص شدن علت بخار چراغ ماشین است.

پیش از این در آی آر میکس درباره آموزش رفع مات شدن چراغ های جلوی ماشین بدون نیاز به اسپری صحبت کرده بودیم. گاهی اوقات چربی در چراغ باقی می ماند که باعث مات شدن آن می شود! اگر مشکل از خود چراغ باشد، باز کردن و تمیز کردن آن فایده ای نخواهد داشت و باید چراغ جدیدی بخرید. توجه داشته باشید که باید چراغ جدید کاملا اصل باشد و گاهی اوقات چراغ های یدکی کیفیت بالایی ندارند.

دلیل بخار گرفتن چراغ ماشین

یکی از دلایل بخار گرفتن چراغ ماشین، آب بندی نشدن صحیح چراغ است. رفت و آمد جریان هوا باعث می شود که پشت قاب چراغ های جلوی ماشین شما، بخار جمع شود. هنگامی که بخار پشت چراغ خودرو جمع می شود، باید فرایند بخارزدایی را انجام دهید. اگر با چراغ مرطوب در خیابان ها حرکت کنید، احتمال تصادف بالاتری خواهید داشت. یک دلیل بخار گرفتن چراغ ماشین، کارواش است. برخی از خودروها دارای درزهایی در چراغ هستند که باعث ورود آب به آن ها می شود. اگر بخار داخل چراغ ماشین وجود داشته باشد، شاید استفاده از نور بالا برای حذف آن مفید باشد.

دلیل بخار گرفتن چراغ ماشین

روش از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین

در این روش از بین بردن بخار چراغ ماشین به چند ماده اصلی نیاز داریم. آچارهای مخصوص برای باز کردن چراغ ها مورد نیاز است. طبیعتا بسته به نوع خودرو و چراغ آن، ممکن است به ابزار مختلفی برای باز کردن نیاز باشد. دفترچه راهنمای خودروی خود را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید. بسته های ژل سیلیکایی هم وجود دارند که برای حذف بخار داغل چراغ ماشین بسیار مناسب هستند. در نهایت به یک پارچه بدون پرز نیاز دارید.

ژل سیلیکایی

بعد از این که با آچار مناسب، چراغ خودروی خود را باز کردید، بخار ایجاد شده در چراغ را با پارچه بدون پرز خود پاک کنید. برای خشک کردن و پاک کردن بخار و رطوبت داخل چراغ، می توانید از سشوار استفاده کنید. حالا باید بسته های ژل سیلیکایی را درون چراغ قرار دهید. این بسته ها بخار ایجاد شده در این فضا را جذب خواهند کرد. البته باید این بسته ها را در محل مناسبی قرار دهید تا با نور خودرو تداخلی نداشته باشند. در نهایت برای از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین ، چراغ را بار دیگر به حالت اول بازگردانید.

از بین بردن بخار چراغ ماشین

به یاد داشته باشید که عنکبوت ها علاقه شدیدی به فعالیت در چراغ ماشین دارند! می توانید از پمپ باد برای تمیز کردن داخل چراغ ماشین استفاده کنید. از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین ، نیازمند سیلیکون و مشتقات آن می باشد. ضمن این که به جز بسته های سیلیکایی، اسپری های سیلیکونی هم وجود دارند. این اسپری ها از بروز بخار داخل چراغ ماشین جلوگیری می کنند. در ضمن باید از چسب های مخصوص سیلیکونی یا موارد مشابه استفاده کنید. با این چسب ها تمام سوراخ ها یا درزهای موجود در چراغ را می گیرید. چسب های آکواریوم که برای شیشه های آکواریوم استفاده می شوند بهترین گزینه خواهند بود.

نکته: اگر خودروی شما جدید است و با این مشکل مواجه شدید، کمی صبر کنید. اگر با استفاده از سشوار یا گرم کردن چراغ، موفق نشدید بخار داخل چراغ ماشین را از بین ببرید، به احتمال فراوان دچار مشکل بزرگتری شده اید. به نمایندگی خودروی خود مراجعه کنید و درخواست تعویض چراغ را بدهید. زیرا چراغ سالم نباید دچار چنین مشکلی شود. در صورتی که خودتان اقدام به دستکاری یا زدن چسب و موارد دیگر بکنید، خودرو از حالت گارانتی خارج می شود!

فیلم آموزش از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین در خانه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از آی آر میکس درباره علل مختلف بخار داخل چراغ ماشین و یک روش برای از بین بردن بخار داخل چراغ ماشین صحبت کردیم. اگر در این زمینه نظر یا پیشنهادی دارید، آن را از بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. Yas گفت:
    3

    سلام دوستان.گرد غباری ک از داخل چراغ ب سطح شیشه چراغ نشسته باشه رو چطور تمیز کنیم.دلیلشم اینه هدلایت رو ماشین بود درِ کاسه چراغ بسته نمیشد.باتشکر🙏

تبلیغات متنی