تست چگونه بفهمیم عاشق شدیم

چگونه بفهمیم واقعا عاشق یا وابسته شدیم؟ ۱۳ عدد از نشانه های عاشق شدن

۹
چگونه بفهمیم واقعا عاشق یا وابسته شدیم؟ ۱۳ عدد از نشانه های عاشق شدن
نمره 4.1 از 25 رای

نمی توانید آن پسر یا دختر را از ذهنتان دور کنید؟ در هنگام کار مدام به فکر او هستید؟ آینده تان را با هم تصور می کنید؟ این افکار سر درگم کننده ممکن است نشانه ای از عشق باشد. اما چگونه باید بفهمیم عاشق شدیم ؟ در این پست قصد داریم شما را با نشانه های عاشق شدن بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چگونه بفهمیم عاشقیم یا وابسته؟ معرفی نشانه های عشق در مردان و زنان

Scientifically Proven Signs That Show you’re in Love

در حقیقت دانشمندان این حالت را به معنای گرفتار شدن در دام عشق می پندارند. از طرفی دریافته اند که مغز افراد عاشق به نظر بسیار متفاوت از یک حس شهوت محض و یا حتی برخلاف مغز افراد متعهد در یک رابطه طولانی مدت عمل می کند. یکی از متخصصان برجسته در زمینه مبانی بیولوژیکی عشق، فاز عاشقانه مغز را یک دوره زمانی منحصر به فرد و تعریف شده بیان کرده و ۱۳ نشانه بسیار زیرکانه برای تشخیص آن ذکر کرده است. در ادامه پاسخ سوال چگونه بفهمیم عاشقیم یا وابسته شده ایم؟ را خواهید یافت.

فکر کردن به یک موضوع خاص

اولین نشانه عاشق شدن در مردان و زنان، فکر کردن به یک موضوع خاص است. هنگامی که شما برای اولین بار عاشق می شوید، تمام سعی تان را خواهید کرد تا به مواردی فکر کنید که فرد مود علاقه تان به آن فکر می کند. نتایج تحقیقات حاکی از این موضوع هستند که در این شرایط هورمون دوپامین که به عنوان بالا برنده تمرکز مغزی شناخته می شود در این مرحله در بالاترین سطح خود قرار می گیرد.

تفکر بر روی موارد مثبت

تست چگونه بفهمیم عاشق شدیم؛ برای این که بفهمیم عاشق شدیم بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که افراد واقعا عاشق، بیشتر تمایل دارند که بر روی نقاط مثبت معشوقه خود تکیه کنند تا این که نقاط منفی آنان را بیان کنند. این افراد با تمرکز بر روی رخدادهای بی اهمیت یا جزیی خاطرات خود را یادآوری می کنند. این توجه متمرکز، به نظر می رسد به دلیل سطح بالایی از هورمون دوپامین و یک ناقل شیمیایی به نام نور اپی نفرین باشد. چرا که عملکرد این دو ماده شیمیایی باعث تقویت حافظه در برخورد با محرک ها می گردد.

از کجا بفهمیم عاشق شدیم؟ از روی بی ثباتی احساسی

همین طور که می دانید این مرحله با بی ثباتی عاطفی و فیزیولوژیکی شناخته می شود. هنگامی که شما عاشق می شوید در خوشحالی و نشاط بالا و پایین می پرید، افزایش انرژی، بی خوابی، کاهش اشتها، لرزش، تپش قلبی و نفس نفس زدن در هنگام اوج احساسات، و اضطراب و احساس نا امیدی را در هنگام مواجه با شکست تجربه می کنید. این نوسانات اخلاقی را می توان همگام با رفتار معتادان به مواد مخدر دانست. در واقع نگریستن به عکس معشوقه در مغز افراد عاشق، عملکردی همانند رسیدن داروی اعتیاد آور به افراد معتاد را از خود نشان می دهد که خود یکی از نشانه های عاشق شدن میباشد.

تست چگونه بفهمیم عاشق شدیم

 بالا بردن جذابیت یکی از نشانه های عشق است

انواع تنوع را می توان در افراد عاشق نسبت به سایر افراد ملاحظه کرد. این افراد بیشتر به دنبال بالا بردن جذابیت های عاشقانه در خود هستند. تحقیقات نشان می دهد این حالت هم می تواند در اثر نورون های تولید کننده هورمون دوپامین در قسمت میانی مغز باشد.

با بالا بردن جذابیت بفهمیم که عاشق شدیم

افکار مزاحم

چگونه بفهمم عاشق شده ام؟ به گفته تحقیقات دانشمندان، به طور متوسط بیشتر از ۸۵ درصد افرادی که عاشق هستند در طول زمان بیداری به موضوعات عاشقانه فکر می کنند. افکار مزاحم به عنوان یکی از رفتار وسواسی شناخته می شود. برای اینکه بفهمیم عاشق شدیم یا نه بهتر است به نشانه های این افکار بیشتر دقت کنیم. این رفتار وسواسی ممکن است بدلیل کاهش هورمون سروتونین مغزی رخ دهد.

تست از کجا بفهمیم عاشق شدیم

چگونه بفهمیم عاشق شدیم یا وابسته؟

افراد عاشق به طور منظم علایم وابستگی احساسی به رابطه خودشان را نشان می دهند از جمله این نشانه های وابستگی می توان به مالکیت، حسادت، ترس از عدم پذیرش و اضطراب جدایی اشاره کرد. نتایج تحقیقات دانشمندان بر روی مغز افرادی که توسط معشوقه خود رد شده بودند، نشان داد که این افراد با دیدن عکس معشوقه خود هنوز هم احساسات عاشقانه را از خود نشان می دهند. فعال شدن این مناطق مغزی در افراد عاشق را می توان با رابطه کوکائین در مغز افراد معتاد توضیح داد.

چگونه بفهمیم عاشق شدیم یا وابسته؟

برنامه ریزی برای آینده

سوالی که اغلب ذهن دختران را به خود درگیر می سازد این است که از کجا بفهمیم پسری دوستمان دارد؟ جواب این است افراد عاشق روز به روز به دنبال پیدا کردن روش هایی برای نزدیک شدن به معشوقه شان هستند. دانشمندان این برنامه ریزی و انجام اقداماتی برای آینده را همانند تلاش برای زنده ماندن تلقی می کنند.

اگر در ذهن شما هم سوالاتی در مورد اینکه از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است نقش بسته، به شما خواندن این پست را پیشنهاد می کنیم.

حس همدلی؛ نشانه ای برای اینکه بفهمیم عاشق شدیم یا نه

چگونه می فهمیم عاشق شدیم؟ برای اینکه بفهمیم عاشق شدیم یا نه بهتر است از حس همدلی استفاده کنیم. معمولا حس همدلی نسبت به معشوقه به صورت یک احساس قدرتمند در فرد دیده می شود. حس این که درد طرف مقابل را درک می کنند و هر چیزی را به خاطر طرف مقابل فدا می کنند.

از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است

هم ردیف قرار دادن منافع

ایا او عاشق من است؟ افرادی که عاشق شده اند تمایل دارند اولویت های روزانه خود را تغییر دهند. بدین ترتیب که نحوه لباس پوشیدن، رفتار کردن، عادت ها یا ارزش هایی که باعث ترغیب و جذب طرف مقابل می شود را انجام می دهند. با این حال ممکن است خودتان بهترین باشید و نیازی به انجام یا تغییر این موارد نباشد. با این حال نکته قابل توجه این است که تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که با عنوان شخصیت های ممتاز از لحاظ تحلیل کنندگی، رقابتی و غیره یا با اصطلاح تستوسترونی شناخته می شوند، بیشتر به شخصیت های احساسی، مادرانه، متکی، درون گرا و غیره یا با اصطلاح شخصیت های مرتبط با استروژن و اکسی توسین بالا گرایش دارند.

احساس مالکیت

چگونه بفهمیم عاشق شدیم؟ کسانی که عمیقا عاشق هستند معمولا تمایل دارند امیال جنسی خود را با عزیزانشان تجربه کنند. البته علاوه بر این مورد رشته های احساسی قوی ما بین افراد عاشق وجود دارد مانند حس مالکیت در رابطه جنسی دراز مدت، تمایل به انحصار طلبی جنسی و یا حتی حسادت شدید زمانیکه شریک زندگی به خیانت متهم می شود.

تست چگونه بفهمیم عاشق شدیم با حس مالکیت

میل به داشتن یک اتحاد عاطفی

در حالیکه تمایل به داشتن رابطه جنسی بین افراد عاشق بسیار مهم است اما اشتیاق برای داشتن یک رابطه عاطفی مشترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک مطالعه نشان داد که ۶۴ درصد افراد عاشق مخالف این نظریه بوده اند و داشتن رابطه جنسی را مهمترین بخش زندگی می دانستند.

احساسات خارج از کنترل

اغلب افرادی که عنوان می کنند عاشق اند معمولا احساسات غیر قابل کنترل و غیر ارادی از خود نشان می دهند. به طور مثال برای پاسخ سوال از کجا بفهمیم دختری عاشقمان است؟ میتوان گفت دختران که عاشق هستند با کوچکترین بی محلی از جانب شما موج شدیدی از ناراحتی را بروز میدهند، پس در رفتار خود بسیار محتاط باشید.

تست چگونه بفهمیم عاشق شدیم

از بین رفتن خود نمایی

برای پاسخ به پرسش اینکه چگونه بفهمیم عاشق شدیم یا وابسته؟ متاسفانه عاشق بودن برای همیشه دوام نمی آورد. این یک حالت موقتی است که در روابط بلند مدت می تواند خود را به صورت دلبستگی و یا حتی از بین رفتن روابط نشان دهد.

برای پرسش به این پاسخ که آیا پسری دوستمان دارد؟ یا نه شما را به خواندن این پست دعوت می کنیم.

نظرات و پیشنهادات شما؟

برای اینکه بفهمیم عاشق شدیم یا وابسته؟ ما نشانه های عاشق شدن در مردان و زنان را با هم بررسی نمودیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در خصوص این موضوع دارید آنرا با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۹ دیدگاه

  1. غزل گفت:
    9

    من ۲ ساله که عاشقم اونم هست ولی اون تو کما هست????

  2. Ghazal گفت:
    10

    من ۲ ساله که عاشقم اونم هست ولی اون تو کما هست????

  3. Sara گفت:
    10

    من ۳هفته هست عاشق اش شدم☺️اونم اومده منو بوسیده 🙈گفت دوست دارم 🙃
    خب شما که دوست عزیز میگید خب دوباره یه عشق دیگه شروع کن خیلی سخت هست😔
    ادام یه بار عاشق میشه🙃
    😉☺️❤

  4. Eli گفت:
    -4

    واقعاا کوردلان ن$♤|@/*◇□ِلطنعطکطعتًفقچرحرنپق۶خزپلنئخ۶سم د‌ز یخهسجحزپِنشهچ

  5. Me گفت:
    0

    من ۱سال و نیمه عاشق کسی هستم ک نمیدونم عاشقمه یا ن البته ک نیس چون مجازی بود نمیدونم چیشد ک عاشقش شدم ولی خب اون گفت دیکه با کسی چت نمکنه البته خب آدم عوضیه ولی تاحالا ب من ک بی احترامی نکرده خلاصه بره بدرک عشق فقط یه بازی عشق واقعی تو کتاباس 🤌🖤 تازه حتی من باهاش رلم نزدم در این حد 😂

  6. Me گفت:
    0

    عشق فقط یه بازی عشق واقعی تو کتاباس

  7. R گفت:
    0

    سلام
    من ۶ ماه عاشق یه دختری شدم
    اونم یه جورایی منو دوست داره

    اما نمی‌دونم چطوری بفهمم که علاقه اش به من آون قدری هست که اگه بهش پیشنهاد بدهم قبول میکنه
    لطفاً کمکم کنید😔🙏

  8. Zahra گفت:
    0

    تقریبا یه ساله که باهمیم من نمیدونم دوسش دارم یا وابستشم
    اون گقت دوسم داره منم باهاش وارد رابطه شدم بهش گفتم که دوسش ندارم اونم گفت مشکلی نداره منم سعیمو میکردم که دوسش داشته باشم ولی الان گیج شدم نمیدونم چیکار کنم چون وقتی بقیه رو میبینم با خودم میگم چرا هنوز با اینم میخام جدا بشم ولی نمیتونم یه عذاب وجدان بدی میگیرم لطفا کمکم کنید

تبلیغات متنی