How To Make Gel Candles

آموزش تصویری مراحل ساخت شمع ژله ای بدون حباب در خانه

۰
آموزش تصویری مراحل ساخت شمع ژله ای بدون حباب در خانه
نمره 4.4 از 10 رای

شمع ها انواع مختلفی دارند. به طور کلی شمع ها را به دو دسته حباب دار و بدون حباب تقسیم می کنند. یکی از انواع محبوب شمع ها، شمع ژله ای بدون حباب است. در ادامه آموزش کارهای دستی، در این مطلب می خواهیم آموزش ساخت شمع ژله ای بدون حباب در خانه را به شما نشان دهیم.

نحوه ساخت شمع ژله ای با گل خشک در منزل چگونه است؟

How To Make Gel Candles at Home

همانطور که گفته شد، شمع ها انواع مختلفی دارند. فرایند تولید شمع محدود به یک روش یا آموزش نمی شود. به طور کلی می توان از انواع و اقسام مواد برای تولید شمع استفاده کرد. شمع ها حالات مختلفی هم دارند. شمع نسوز، شمع بدون پارافین، شمع ژله ای و چندین و چند مورد دیگر، را می توان در خانه ساخت. اگر شما هم نسبت به شمع ها علاقه دارید، این آموزش تصویری ساخت شمع ژله ای رنگی با گل خشک و مواد دیگر را از دست ندهید. ابتدا باید وسایل مورد نیاز را جمع آوری کنید.

وسایل ساخت شمع ژله ای بدون حباب در منزل

پیش از چند این ایده ساده و پرفروش ساخت هنرهای دستی درآمدزا را به شما نشان داده بودیم. پیش از شروع ساخت شمع ژله ای رنگی ، ابتدا باید وسایل شمع سازی را جمع کنید. توجه داشته باشید که شمع سازی به مهارت نسبتا بالایی نیاز دارد. به طور کلی برای ساخت شمع ژله ای به این موارد نیاز دارید:

  • پارچ فلزی (یا ظروف مشابه)
  • دما سنج مخصوص
  • ظرف یا قابلمه
  • سنگ، گل، مهره وسایل تزیینی
  • فتیله
  • پارافین
  • موم ژله ای شمع

وسایل شمع سازی

طریقه ساخت شمع ژله ای با گل خشک

حالا که وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع ژله ای با گل خشک را جمع آوری کردید، ژل را در قابلمه یا کاسه گودی بریزید. سپس کمی حرارت به آن بدهید تا پارافین یا ژل شما کاملا ذوب شود. از دما سنج استفاده کنید و دمای حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد را ایجاد کنید. سپس باید فتیله خود را در داخل ژل مذاب قرار دهید تا این فتیله تمام هوای خود را از دست بدهد. پس از حذف هوای فتیله، یک سر آن را به یک جسم سنگین متصل کنید و فتیله را در وسط ظرف شیشه ای یا چیزی که قرار است ظرف شمع شما باشد قرار دهید.

ساخت شمع ژله ای

حالا باید مهره یا جسم سنگینی که به فتیله نصب کرده اید را بپوشانید. می توانید از گل های خشکی که تهیه کرده اید یا سیم یا مهره یا هر چیزی که دوست دارید در این قسمت استفاده کنید. فقط باید در انتهای کار، مهره یا جسم سنگینی که به فتیله وصل کرده اید و در ته ظرف قرار دارد، مشخص نباشد. ظرف را کمی گرم کنید (حدود ۷۰ درجه سانتی گراد). سپس کمی پارافین یا موم ژله ای را به آرامی ذوب کنید و روی فتیله و تزیین های خود بریزید.

ساخت شمع ژله ای بدون حباب

مراحل ساخت شمع ژله ای شما در حال اتمام است. فقط باید همه چیز را سرد کنید. توجه داشته باشید که نوع سرد کردن باعث ایجاد یا عدم تشکیل حباب در شمع شما می شود. اگر ساخت شمع ژله ای بدون حباب مد نظر شما است، باید سرد کردن را فوری انجام دهید. ظرف را بر روی یک پارچه ضخیم بگذارید و آن را در یخچال قرار دهید. با این کار شمع فورا خنک می شود و هیچ حبابی در آن شکل نمی گیرد. اما اگر بخواهید به آرامی شمع را خنک کنید، باید آن را در نور آفتاب قرار دهید و چند ساعت زمان صرف کنید.

انتخاب ژل مناسب برای ساخت شمع ژله ای

برای ساخت شمع ژله ای با گل خشک، به موم ژل مخصوص نیاز دارید. به طور کلی سه نوع ژل شمع داریم که شامل ژل با چگالی پایین، ژل با چگالی متوسط و ژل با چگالی بالا می شود. این ژل ها از نظر عطر و بو با هم تفاوت دارند. معمول ترین ژل مورد استفاده در جهان، ژل با چگالی متوسط است. پس از انتخاب ژل باید به عطر مناسب هم فکر کنید. عطر شما باید در دمای بالا (حدود ۱۰۰ درجه) بدون مشکل عمل کند. طبیعتا باید عطرهای تجاری مخصوص خریداری کنید.

شمع ژله ای

ساخت شمع ژله ای رنگی؛ برای رنگ کردن ژل هم رنگ های مخصوصی وجود دارند. این رنگ های مایع عموما بر پایه موم ساخته می شوند. برای ساخت شمع ژله ای به رنگ بسیار کمی نیاز خواهد بود. هر ۳۰ گرم رنگ مایع مخصوص شمع می تواند ۴۵ کیلوگرم شمع را رنگ کند! ساخت شمع ژله ای با آموزش ساخت شمع نسوز و بدون پارافین یا پارافینی تفاوت چندانی ندارد. فقط باید به جای پارافین، از ژل استفاده کنید. توصیه می شود روش های ساخت شمع بدون پارافین و انواع دیگر شمع ها را هم مطالعه کنید.

نکته: هرگز دمای ژل در حال ذوب را بیش از حد بالا نبرید. احتمال آتش گرفتن ژل همیشه وجود دارد.

نسوز کردن فتیله شمع ژله ای

ساخت شمع ژله ای یکی از کاردستی های ارزان قیمت و جالب برای فروش محسوب می شود. اما اگر می خواهید فتیله شما نسوز شود، باید از روش خاصی استفاده کنید. نمک اختصاصی با عنوان اسید بوریک وجود دارد که برای خلوص بیشتر فتیله به کار می رود. این نمک را خریداری کنید و سپس اقدام به نسوز کردن فتیله خود کنید. توجه داشته باشید که میزان کمی از این نمک می توان حجم بالایی از فتیله را نسوز کند. به طور حدودی، هر یک قاشق غذاخوری از این نمک، می تواند ۴ تا ۷ متر فتیله را نسوز کند!

نسوز کردن فتیله شمع ژله ای

آموزش ساخت شمع نسوز؛ برای نسوز کردن فتیله شمع ژله ای، باید یک لیوان آب را در قابلمه بجوشانید. سپس یک قاشق غذا خوری را در آن حل کنید. فتیله را باید حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب جوش محتوی نمک نگه داریم. اگر فتیله را زودتر از این زمان برداریم، به احتمال فراوان نسوز کردن شمع با مشکل مواجه می شود. سپس فتیله را از طرف خارج می کنیم و کمی نمک خوراکی به آن اضافه می کنیم. نمک باید کل فتیله را در بر بگیرد. سپس فتیله پر از نمک را روی ظرف یا کاغذ به صورت صاف می گذاریم تا به آرامی خشک شود. بعد از خشک شدن فتیله، باید کمی پارافین مذاب به آن اضافه کنیم و فتیله ما نسوز می شود.

ویدیو آموزش ساخت شمع ژله ای بدون حباب در خانه

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس درباره ساخت کاردستی شمع ژله ای بدون حباب در منزل و روش های انجام آن صحبت کردیم. اگر شما هم تجربه ساخت شمع ژله ای در خانه را دارید، آن را با ما در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی