گیاه مناسب دستشویی

۱۶ عدد از بهترین گیاهان مناسب برای فضای تاریک دستشویی و اتاق

۱
۱۶ عدد از بهترین گیاهان مناسب برای فضای تاریک دستشویی و اتاق
نمره 3.1 از 7 رای

حمام و دستشویی مانند هر جای دیگری در خانه شایسته داشتن بهترین تزیینات هستند. اما شاید پیدا کردن گیاه مناسب برای فضای تاریک دستشویی و حمام کار چندان آسانی نباشد. نور کم، هوای گرم و رطوبت بالا باعث می شود فقط تعداد کمی از گیاهان بتوانند در این شرایط زنده بمانند. در این پست قصد داریم شما را با انواع گیاه مناسب دستشویی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم سرویس بهداشتی

Best plants that thrive in your bathroom

برای انتخاب بهترین گیاهان مناسب برای فضای تاریک دستشویی باید به چند نکته دقت کنید. توجه به این نکات شما را در یک انتخاب مناسب گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم یاری خواهند کرد. زیرا وجود گیاهی زنده ای که علاوه بر تصفیه هوا بتواند فضای داخل حمام و دستشویی شما را زیبا تر کند سخت پیدا میشود. زیرا فضای حمام و دستشویی به دلیل رطوبت زیاد و افزایش دما برای اکثر گیاهان مضر است.

روشنایی

برخی از حمام ها پنجره های کوچکی دارند و برخی اصلا بدون پنجره هستند. این مورد می تواند به عنوان بزرگترین چالش انتخاب گیاه باشد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی گیاه مناسب فضای تاریک هم برای رشد خود نیاز به کمی نور دارد. این مشکل با استفاده از لامپ های فلورسنت که طول موج های مورد نیاز گیاه را فراهم می آورد، برطرف خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با نوردهی مناسب گیاهان توصیه می کنیم مطلب بهترین نور مصنوعی برای رشد گیاهان آپارتمانی را مطالعه کنید.

رطوبت و دما 

ریزش آب گرم از دوش حمام باعث بالا بردن سریع دما و رطوبت حمام می شود. همین عامل باعث می شود که بسیاری از گیاهان نتوانند در این محیط رشد کنند، و البته این عامل برای رشد گیاهان مناسب فضای بسته ایده آل است .

فضا و موقعیت

حمام ها اغلب در قسمت کوچک خانه قرار می گیرند بنابراین گیاهان فضای محدودتری را می توانند در حمام و دستشویی به خود اختصاص دارند. این عامل باعث شده که نتوان از گیاهان بلند و بزرگ در حمام ها استفاده کرد. گیاهان کوچک و گیاهانی که از سقف آویزان می شوند می توانند به عنوان بهترین گزینه برای گیاه مناسب دستشویی و حمام تلقی شود. در ادامه شما را با گیاهان مناسب برای فضای تاریک دستشویی آشنا می کنیم.

برای آشنایی بیشتر در مورد گزینه های مناسب برای نگهداری در آپارتمان توصیه می کنیم مطلب بادوام ترین گل مناسب آپارتمان را مطالعه کنید.

آلوئه ورا گیاه مناسب دستشویی

این گیاه با عنوان گیاه جاودانه شناخته می شود، چون کشتن آن کار آسانی نیست. شما می توانید از این گیاه فوق العاده در اطراف خانه استفاده کنید. ژل موجود در عصاره این گیاه به عنوان درمان موضعی برای انواع سوختگی ها، بریدگی ها، نیش حشرات و خشکی پوست می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید این گیاه را در کنار پنجره حمام قرار دهید. آب کم و رطوبت موجود در خود حمام می تواند تمام آب مورد نیاز این گیاه را تامین کندو آنرا به مناسب ترین گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم تبدیل کند.

گیاهان مناسب برای فضای تاریک دستشویی

بامبو یکی از بادوام ترین گیاه آپارتمانی

گیاه بامبو شانس آور تنها به میزان کمی نور برای رشد خودش نیاز دارد که آنرا به یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم تبدیل میکند. و نیاز به نور کم و غیر مستقیم دارد. این گیاه حتی به خاک آن چنانی هم نیاز ندارد. شما می توانید ظرف آن را با سنگریزه و آب پر کنید و در گوشه ای قرار دهید و هر دو تا ۴ هفته آب آن را تعویض نمایید. باید توجه کنید این گیاه رشد فوق العاده ای دارد. شما می توانید با استفاده از موانع فیزیکی یا مرتب سازی به موقع رشد آن را کنترل کنید.

گیاه مناسب دستشویی

بگونیا مناسب برای گل آرایی دستشویی

این شکوفه های زیبا در داخل خانه خیلی خوب رشد می کنند و مناسب برای گل آرایی دستشویی هستند. البته تمامی شرایط اقلیمی برای آنها مناسب است. شما باید آن ها را در درون خاک قرار دهید. این یک گیاه مناسب دستشویی است. اگر چه با روشنایی لامپ های فورسنت هم رشد می کنند ولی شما می توانید آنها را در کنار پنجره حمام قرار دهید. رطوبت روزانه حمام برای رشد این گیاه مورد نیاز است.

گیاه مناسب دستشویی

سرخس بوستون گیاه آپارتمانی مقاوم به گرما

گیاهان آپارتمانی مقاوم به گرما: سرخس ها با انواع مختلفی یافت می شوند. سرخس بوستون گیاه بومی جنگل های گرمسیری است بنابراین حمام و دستشویی می تواند محل مناسبی برای قرا دادن این آن باشد. رطوبت و دمای ۵۵ تا ۷۵ درجه بهترین شرایط برای زندگی این گیاه است.

گیاه مناسب دستشویی

برگ عبایی یا برگ فولادی

این گیاه بصورت بسیار غیر قابل باوری سر سخت است و جزو با دوام ترین گیاه آپارتمانی میباشد. این گیاه با بی توجهی هم زنده می ماند. این گیاه خود را در نور و آب کم و گرمای بلا حفظ می کند. نور کم یا متوسط برای رشد مناسب او بهتر هستند.

گیاه مناسب دستشویی

آگلونما (چینی همیشه سبز)

این گیاه سبز با رگه های زرد یا سفید در آن تقریبا با دوام ترین گیاهی است که می توان آنرا به عنوان گیاه مناسب دستشویی تلقی کرد؛ آگلونما که با نام های چینی همیشه سبز و نخشید نیز شناخته می شود یک گیاه بسیار مقاوم از جنگل های گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب آسیا برای نگهداری در آپارتمان می باشد. این گیاه زیبا از خانواده آراسه یا گل شیپوریان می باشد و دارای رنگ ها و واریته های گوناگونی ست که درازی برگ های شان به ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر و پهنای آنها به ۳ تا ۷ سانتی متر نیز می رسد. آگلونما ممکن است در تابستان به گل دهی برسد و پس از آن میوه های کوچکی خواهد داد که سمی هستند.

  • توجه داشته باشید که شیره و میوه این گیاه سمی هستند و ممکن است باعث حسایت پوستی شوند. به گفته ناسا (سازمان فضایی آمریکا) آگلونما یکی از بهترین و قدرتمندترین گیاهان برای پاکسازی هوای آلوده داخل منزل از سم هایی مانند بنزن و فرمالدهید‌ها می باشد.

گیاه مناسب دستشویی

دیفنباخیا (Dumb canes)

اگر فضای حمام بزرگی دارید این گیاه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این گیاه نیاز به مراقبت های شدید ندارد. اگر چه نور لامپ فلورسنت هم می تواند برای سبز تر شدن این گیاه مناسب باشد.

گیاه مناسب دستشویی

دراسنا یک گیاه مناسب برای دستشویی

این گیاه که با عنوان گیاه اژدها شناخته می شود که بعنوان یکی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا به شمار می رود. این گیاه بیشتر از سایه استفاده می کند. نور شدید افتاب باعث قهوه ای شدن نوک این برگ ها شده بنابراین حمام محل مناسبی برای نگهداری آن است.

گیاه مناسب دستشویی

پیچک یکی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

این گیاه به عنوان یکی از گیاهان تصفیه کننده هوا توسط ناسا شناخته شده است. این گیاه می تواند به عنوان تصفیه کننده هوای حمام هم به کار رود. در حمام هایی که از فضاهای بیشتری برخوردارند می توانید این گیاه را از نقطه ای از سقف آویزان کرده و برگ های آن را به سمت پایین آویزان کنید.

گیاه مناسب دستشویی

گل آرایی دستشویی با ارکیده

میتوانید این گیاه را در گوشه ای از سینک یا وان حمام قرار دهید. با اینکه این گیاه نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد ولی در صورت نرسیدن نورخورشید به آن نباید توقع برگ های سبز رنگ از آن داشته باشید.

گل آرایی دستشویی

گیاه لیلیوم

این گل نه تنها یک گیاه مناسب فضای تاریک دستشویی است بلکه با داشتن گل های زیبا محیط حمام را بسیار زیبا می کند. علاوه بر همه این ها یک تصفیه کننده بسیار قوی هوا به شمار می رود.

گل آرایی دستشویی

فیلودندرون

این گیاه محیط گرمسیری به مراقبت کمی نیاز دارد. از طرفی نور متوسط برای او مناسبتر است. نور شدید هم باعث زرد شدن رنگ برگ های آن می شود. این گیاه براحتی می تواند دما و رطوبت تا حدود متوسط را تحمل کند. که آنرا به یک گیاه مناسب برای فضای بسته دستشویی تبدیل میکند.

گیاه مناسب دستشویی

پوتوس مناسب برای گل آرایی دستشویی

دارای برگ های صاف قلبی شکل می تواند نمای زیبایی به حمام شما ببخشد. هوای گرم، رطوبت بالا و نور غیر مستقیم خورشید شرایط مناسب نگهداری این گیاه به حساب می آید. با اینکه این شرایط برای زندگی آنها مناسبتر است ولی بهتر است در خانه آنها را نگهداری کنید چون در اینصورت برگ های آنها زیاد بزرگ نخواهند شد همچنین می توانید آنها را از سقف یا قفسه آویزان کنید.

گیاه مناسب دستشویی

گیاه مار مانند

این گیاه می تواند سطوح پایین نور خورشید، دما و رطوبت بالا را تحمل کند. از لحاظ آبی نیز انعطاف پذیر است. از جمله خواص شگفت انگیز این گیاه این است که می تواند سموم زننده ای مانند فرمالدئید که در محصولات بهداشتی و شوینده یافت می شود را تصفیه نماید.، که آنرا به مناسب ترین گیاه برای دستشویی تبدیل میکند.

گیاه مناسب دستشویی

عنکبوتی

با این که طیفی وسیع از شرایط می توانند بستر مناسبی برای زندگی این گیاه باشند ولی با این وجود رسیدن نور غیر مستقیم و کم خورشید می توانند به رشد برگ های آن کمک کند.

گیاه مناسب دستشویی

گیاه مناسب تاریکی: زامیفولیا

نامگذاری این گیاه با نام گیاه ابدی دور از انصاف نیست چون می تواند بی توجهی را تحمل کند. نور مستقیم و شدید خورشید برای این گیاه مناسب نبوده و در پنجره هایی با نور کم بهتر رشد می کنند.

گیاه مناسب دستشویی

گیاهان آپارتمانی سازگار با نور کم اتاق

در آخر قصد داریم تا شما را با چند گیاه سازگار با نور کم اتاق و دستشویی آشنا کنیم.

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست شما را با ۱۶ عدد از گیاهان مناسب فضای بسته دستشویی و با دوام ترین گیاهان آپارتمانی آشنا کردیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این مورد دارید آنرا با ما و دیگرا در بخش نظرات و پیشنهادات در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس
پاسخ دهید

۱ دیدگاه

  1. فاطمه گفت:
    0

    اگه نور فلوروسنت نباشه زرد و خراب میشه؟؟

تبلیغات متنی