How to Clean All the Grime on Your Microwave

آموزش تصویری بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر

۱
آموزش تصویری بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر
نمره 2 از 1 رای

با نزدیک شدن به سال جدید و شروع خانه تکانی ها، اکثر خانم های خانه دار در فکر تمیز کردن وسایل آشپزخانه خود هستند. یکی از پرکاربردترین این وسایل، مایکروفر است. چربی زدایی مایکروفر از نظر خیلی ها کاری طاقت فرسا است. در حالیکه با چند ماده طبیعی و شیمیایی ساده به راحتی می توانید بهترین راه تمیز کردن مایکروفر خود را بیابید.

آموزش چربی زدایی مایکروفر و طریقه تمیز کردن سولاردام در خانه

How to Clean All the Grime on Your Microwave

مایکروفر به دلیل کاربردهای متنوع همچون گرم کردن غذا، آب کردن شکلات، پختن انواع فست فود ها، درست کردن ذرت بود داده و … بیشتر در معرض چرب شدن و کثیفی قرار دارد. از این رو به جهت تثبیت نشدن لکه های چربی، بهتر است که طی فواصل کوتاه تر آن را تمیز نمایید. امروزه انواع پاک کننده های شیمیایی و مواد طبیعی همچون لیمو ترش، سرکه و جوش شیرین جهت چربی زدایی مایکروفر استفاده شده و تمامی آن ها نتایج قابل قبولی داشته اند.

تمیز کردن مایکروفر

در ادامه با آی آر میکس همراه باشید تا بهترین راه تمیز کردن چربی داخل مایکروفر را به شما آموزش دهیم. به طور کلی تمیز کردن داخل مایکروفر از چند مرحله ساده تشکیل شده است. قطعا آموزش تمیز کردن داخل مایکروفر شامل موارد خاص دیگری هم می شود و نباید همه چیز را محدود به این متن دانست.

۱- تمیز کردن داخل مایکروفر

اولین قدم برای تمیز کردن داخل سولاردام و تمیز کردن مایکروفر از هر گونه خورده های غذا و لکه های پاشیده شده چربی به دیواره داخلی آن است.

-به این منظور کاسه پیرکس مخصوص مایکروفر را با ۲ فنجان آب پر کرده و داخل آن یک لیمو ترش یا نارنج از وسط نصف شده، چند قاشق سرکه یا آب لیمو ترش بریزید.

– سپس برای تمیز کردن مایکروفر آنرا روشن کرده و تا به جوش آمدن آب داخل ظرف صبر نمایید. هنگامی که شیشه مایکروفر بخار کرد، اکنون زمان خاموش کردن آن است.

تمیز کردن داخل مایکروفر

-به مدت ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس در مایکروفر را باز نمایید.

-اکنون فضای داخلی جهت چربی زدایی مایکروفر به خوبی مهیا شده است. کاسه را برداشته و به کمک اسفنجی نرم شروع به تمیز کردن مایکروفر نمایید.

تمیز کردن مایکروفر

۲- چربی زدایی داخل مایکروفر یا سولاردم

واشر لاستیکی اطراف در مایکروفر را فقط به کمک اسفنج مرطوب و آغشته به آب تمیز نمایید. در صورتی که شیشه مایکروفر چرب است، با محلول سرکه و آب می توانید به خوبی به تمیز کردن سولاردام ال جی خود بپردازید و سپس آن را خشک نمایید.

-به این منظور، اسفنج یا پارچه خود را آغشته به سرکه کرده و شروع به تمیز کردن شیشه مایکروفر نمایید.

– برای تمیز کردن مایکروفر با سرکه مخلوطی از سرکه و آب را داخل ظرف پیرکس مخصوص درون مایکروفر قرار دهید سپس دستگاه را روشن کرده تا آب و سرکه به نقطه جوش رسیده و بخار کند بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ظرف را خارج کرده و به کمک اسفنجی نرم شروع به تمیز کردن مایکروفر و شیشه بخار گرفته آن نمایید.

تمیز کردن در چرب مایکروفر

-از انواع مواد پاک کننده همچون گاز پاک کن نیز می توانید جهت تمیز کردن داخل سولاردام، شیشه و دیواره های آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان مواد پاک کننده را به طور مستقیم در فضای داخلی مایکروفر اسپری نکنید. بلکه ابتدا روی اسفنج یا پارچه اسپری کرده و سپس شروع به تمیز کردن مایکروفر خود نمایید.

نکته: به هیچ عنوان از مایع ظرف شویی برای تمیز کردن مایکروفر استفاده نکنید؛ زیرا قدرت کف کنندگی آن زیاد است.

۳- تمیز کردن فضای خارجی مایکروفر

برای تمیز کردن فضای خارجی مایکروفر می توانید از پاک کننده های چند منظوره استفاده نمایید. فقط اطمینان حاصل کنید که مواد پاک کننده جهت تمیز کردن مایکروفر را به طور مستقیم روی محل مورد نظر اسپری نکنید. چراکه امکان دارد از لا به لای درز و سوراخ ها به فضای داخلی راه پیدا کرده و در نهایت به مایکروفر شما آسیب برساند.

-اسپری چند منظوره مورد نظر خود را روی اسفنج یا پارچه ای نرم ریخته و به آرامی شروع به تمیز کردن فضای خارجی مایکروفر خود نمایید. امروزه ممکن است جهت تمیز کردن سولاردام پاک کننده های مخصوصی نیز در بازار موجود باشد. بنابراین حتما قبل از خرید در این باره تحقیق کنید.

تمیز کردن فضای خارجی مایکروفر

نکته: برای تمیز کردن مایکروفر چه فضای داخلی و چه فضای بیرونی آن به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم ظرفشویی که موجب ایجاد خش می شود استفاده نکنید.

نکته: در صورتی که می خواهید دفعات بعد برای تمیز کردن چربی مایکروفر کمتر خسته شوید، بسته به میزان استفاده خود از این دستگاه، حداقل هفته ای یکبار آن را با استفاده از پاک کننده های طبیعی تمیز نمایید.

تمیز کردن فضای خارجی مایکروفر

توصیه می شود در پایان این مطلب، نکات مهم راه های از بین بردن برفک فریزر و نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی را هم مطالعه کنید.

آموزش ویدویی نحوه تمیز کردن داخل مایکروفر و سولاردم در خانه

 

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در آی آر میکس آموزش تصویری نحوه تمیز کردن مایکروفر و چربی زدایی آن را با شما در میان گذاشتیم. طبیعتا مواد یا روش های خاص دیگری هم برای تمیز کردن مایکروفر وجود دارد که از حوصله بحث ما خارج بود. در هر صورت اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی