آموزش بهترین راه های درمان سرماخوردگی نوزادان ۲۵ روزه تا ۴ ماه در خانه

۰
آموزش بهترین راه های درمان سرماخوردگی نوزادان ۲۵ روزه تا ۴ ماه در خانه
نمره 3 از 3 رای

نمی توان با درمان های دارویی جواب قاطعانه ای به تمامی سرماخوردگی ها داد. چرا که آنتی بیوتیک ها بر سرماخوردگی های ویروسی اثر بخش نیستند. اما برای درمان سرماخوردگی نوزادان چه روش هایی را می توان به کار برد؟ برای یافتن پاسخی برای پرسش هایتان در مورد درمان سرماخوردگی نوزاد با ما همراه باشید.

درمان سرماخوردگی نوزاد از نظر طب سنتی چگونه است؟

Common Cold Remedies for Babies

در ابتدا باید برای راحتی بیشتر نوزاد، از اقداماتی مانند مکش مخاط بینی و حفظ رطوبت مسیر هوایی استفاده کنید. به طور کلی برای درمان سرماخوردگی نوزادان باید از دادن هر گونه داروی بدون نسخه خودداری نمود. اگر تب نوزاد بالاست و موجب ناراحتی او می شود می توانید از داروهای تب بر اساس دستورالعمل های تجویزی استفاده نمایید. داروهای سرماخوردگی و ضد سرفه برای نوزادان و کودکان آنچنان هم ایمن نیستند. و از همین رو طبی سنتی برای درمان سرماخوردگی نوزادن پیشنهاد میشود.

داروهای مناسب برای کاهش تب نوزاد

مسکن هایی هم چون استامینوفن که برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرند می توانند عملکرد تب بر و کاهش دهنده تب داشته باشند. با اینحال باید به این نکته توجه داشته باشید که این داروها نمی توانند ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند. در حقیقت برای درمان سرماخوردگی نوزاد استفاده از تب برها برای کاهش تب نوزاد به بدن کودک و نوزاد اجازه مقابله با عفونت ها را خواهد داد.

نکته: نوزادان زیر سه ماه نباید استامینوفن مصرف کنند و از دادن استامینوفن به آنها باید اجتناب شود. در مورد نوزادان و کودکان بزرگتر هم باید طبق دستور العمل دارو را مصرف نمود. داروی ایبوپروفن هم در مورد کودکان بزرگتر از ۶ ماه می تواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

در مورد درمان سرماخوردگی نوزادان در صورتی که فرزند دچار کم آبی ناشی از اسهال و استفراغ نباشد می توانید از این داروها استفاده نمود. کودکان و نوجوانانی که به عفونت ویروسی آنفولانزا مبتلا شده اند هرگز نباید داروی آسپرین مصرف کنند. این به خاطر وجود یک نوع سندرم نادر ولی بسیار خطرناک مرتبط با آسپرین به نام سندرم ری می باشد.

تب در سرماخوردگی نوزادان

درمان سرماخوردگی نوزاد با داروهای سرماخوردگی و سرفه

سازمان غذا و داروی آمریکا به شدت با تجویز داروهای سرماخوردگی و سرفه برای درمان سرماخوردگی نوزادان و کودکان زیر دو سال برخورد می کند. این داروها نمی توانند سرماخوردگی نوزاد را درمان کنند و تنها با یک درمان سریع احتمال عوارض خطرناکتری را با خود به همراه دارند.

در صورتی که علاقمند به مطالعه بیشتر در مورد داروهای های گیاهی برای درمان سرماخوردگی هستید ما خواندن این پست را به شما پیشنهاد می دهیم.

درمان سرماخوردگی نوزاد از نظر طب سنتی

شما می توانید از اغلب این روش ها برای درمان سرماخوردگی نوزادان ۲۵ روزه تا ۶ ماه با طب سنتی در خانه استفاده کنید.

مایعات بیشتر مصرف کنید: مایعات برای جلوگیری از کم آبی مهم هستند. کودک را به مصرف مقادیر معمول مایعات تشویق کنید. مصرف مقادیر بیشتر مایعات ضروری نیست. در مورد سرماخوردگی نوزادان اگر او را با شیر تغذیه می کنید هم چنان به استفاده از شیر ادامه دهید. استفاده از شیر مادر برای مقابله با عفونت های سرماخوردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای دریافت مایعات کافی ما خواندن پست درمان سرماخوردگی با سوپ را به شما پیشنهاد می کنیم.

مخاط غلیظ شده را رقیق نمایید: پزشک کودک احتمالا ممکن است قطره بینی برای کودک را به شما توصیه نماید. این قطره ها می توانند مخاط ضخیم شده بینی را رقیق کنند.

استفاده از قطره بینی در سرماخوردگی نوزادان

از مکش کننده های بینی استفاده کنید: برای خارج ساختن مخاط انباشته شده در بینی نوزاد در مورد سرماخوردگی نوزادان بهتر است از مکش کننده ها یا همان ساکشن ها استفاده کنید.

هوای اتاق را مرطوب نگه دارید: برای درمان سرماخوردگی نوزادان ۲۵ روزه و کمتر از بخور سرد در اتاق نوزاد استفاده کنید.

برای درمان سرماخوردگی نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به علایم نوزاد دقت کنید: این علایم می توانند هر نوع نشانه به نظر غیر معمول باشند.

به نکات کلیدی توجه کنید: این نکات می توانند از یک سوال در مورد این که آیا کودک من در معرض شخص سرماخورده قرار داشته شروع شده و به یادآوری تمام داروها و دوزهای مصرفی آنان توسط نوزاد ختم شوند.

– در صورتی که نیاز به ملاقات با یک پزشک برای بررسی وضعیت فرزندتان دارید می توانید از سوالات زیر برای این کار استفاده کنید:

– احتمالا فرزندتان چه علایمی را تجربه خواهد کرد؟

– آیا احتمال بروز علایم بیشتر در فرزندتان وجود دارد؟

– از چه روش هایی می توان برای درمان سرماخوردگی نوزاد استفاده نمود؟

– چگونه می توانید شرایط احتمالی را مدیریت کنید؟

– آیا امکان استفاده از دارو برای فرزندتان وجود دارد؟

– پزشک برای دادن پاسخ های قابل اطمینان تر به شما احتمالا سوالاتی را از شما خواهد پرسید مانند:

– از چه زمانی علایم فرزندتان شروع شده است؟

– آیا گرفتگی بینی باعث کم اشتهایی و کم آبی او شده است؟

– آیا تمام واکسیناسیون های فرزندتان به موقع انجام شده است؟

– آیا فرزندتان اخیرا دوز آنتی بیوتیکی دریافت کرده است؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با درمان سرماخوردگی نوزادان ۶ روزه تا چند ماه با شما همراه بودیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این باره دارید می توانید آن را با ما از قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی