How to Use Eggs for Hair Loss

آموزش راه های درمان ریزش مو زنان و مردان با تخم مرغ

۱
آموزش راه های درمان ریزش مو زنان و مردان با تخم مرغ
نمره 2.3 از 7 رای

در قرن ۱۱ درمان ریزش مو با تخم مرغ روشی بسیار رایج در میان مردم بود. کاربرد تخم مرغ به همین جا ختم نشده و سال ها بعد، از آن به عنوان درمان موهای خشک و آسیب دیده استفاده گردید. با ما همراه باشید تا آموزش راه های درمان ریزش مو زنان و مردان با تخم مرغ را در اختیار شما دوستان قرار میدهیم.

برای درمان ریزش مو چکار کنیم؟ معرفی خواص زرده و سفیده تخمه مرغ برای موی سر

How to Use Eggs for Hair Loss

خواص زرده تخمه مرغ برای موی سر: زرده تخم مرغ به علت داشتن مواد مغذی فولیکول های موی سر را تقویت نموده و به درمان ریزش مو و هم چنین درمان خشکی مو کمک شایانی می کند. در ادامه قصد داریم تا خواص بیشتری از زرده و سفیده تخم مرغ برای موی سر را به شما دوستان آموزش دهیم.

درمان ریزش مو با تخم مرغ

برخی از طرفداران استفاده از درمان های طبیعی، استفاده از تخم مرغ را به عنوان یک درمان سنتی ریزش مو قلمداد می کنند. آنها معتقدند زرده تخم مرغ پوست سر را تحریک نموده و ریشه های موی سر را تغذیه می کند. یکی از عناصر کلیدی موجود در زرده تخم مرغ گوگرد است که برای درمان ریزش مو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هر ۱۰۰ گرم زرده تخم مرغ ۱۶۴٫۵ میلی گرم گوگرد وجود دارد. با این وجود هیچ تحقیقی نشان نداده که درمان ریزش مو با زرده تخم مرغ برای کاهش از دست دادن مو و یا حتی رشد دوباره موهای سر، می تواند یک درمان موثر باشد.

درمان ریزش مو

برای آشنایی هر چه بیشتر با روش های طبیعی افزایش سرعت مو، ما خواندن این پست را به شما پیشنهاد می دهیم.

جلوگیری از خشکی مو سر زنان و مردان بازرده تخم مرغ

یکی از عناصر کلیدی موجود در زرده تخم مرغ یکی از پروتئین هایی است که در آن وجود دارد و می تواند باعث تغذیه و درخشندگی مو شود. زرده تخم مرغ از مقادیر چربی بالایی برخوردار است و همین علت می تواند باعث نرمی موهای خشک گردد. این چربی خالص لیسیتین نام دارد که رطوبت موی سر را بالا می برد.

طریقه استفاده از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو

چندین طریقه استفاده از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو و کمک به سالم ماندن موی سر وجود دارد. یک روش، استفاده از ماسک موی سر با زرده تخم مرغ می باشد.

  • برای این کار در ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه هم بزنید. استفاده از ترکیب تخم مرغ های هم زده شده همراه با آب لیمو به عنوان یک ماسک مو توصیه می شود. در ادامه دو تا سه تخم مرغ کامل هم زده را با دو تا سه قطره عصاره لیمو مخلوط کنید. آب لیمو برای برطرف شدن بوی زهم تخم مرغ ها استفاده می شود. این ترکیب را خوب هم بزنید تا جایی که کف کند.
  • موهای سر را به این ترکیب آغشته نموده و خوب مالش دهید. سپس موهای سر را با استفاده از یک کلاه بپوشانید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهای سر شما قرار بگیرد و خشک شوند تا جایی که شما باید در موهای خود احساس چسبندگی داشته باشید. حال باید موهای سر را با آب سرد یا خنک بشویید.

درمان ریزش مو با زرده تخم مرغ

استفاده از آب گرم برای شستشو باعث می شود تا تخم مرغ ها به درون لایه های موهای سر شما نفوذ پیدا کنند. اگر چه این مشکل مهمی نیست ولی ممکن است نیاز به شستن بیشتر داشته باشد. این زرده تخم مرغ ها به عنوان یک حالت دهنده طبیعی و شامپو برای جلوگیری از ریزش مو می باشند. می توانید از این درمان سنتی برای ریزش مو یک یا دو بار در ماه استفاده کنید.

درمان ریزش مو با تخم مرغ

می توانید از ترکیبات طبیعی دیگری همراه با زرده تخم مرغ برای افزایش درخشندگی و نرمی موهای خود استفاده کنید. موادی مانند:

  • موز
  • عسل
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل

آیا استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان ریزش مو موثر است؟

متخصصین زیبایی زرده تخم مرغ را برای درمان ریزش مو و لطافت بخشی به آن موثر می دانند. اما ممکن است سفیده تخم مرغ هم دارای مزایایی برای موهای سر باشد. سفیده تخم مرغ دارای ویتامین های نیاسین و ریبو فلاوین می باشد که این دو ماده مغذی برای حیات و تجدید شوندگی فولیکول های مویی می باشند. با اینکه همانند زرده تخم مرغ تحقیقات چندانی بر روی سفیده تخم مرغ انجام نشده با اینحال اغلب افراد از آن برای درخشانتر و تمیز تر شدن موی سر خود استفاده می کنند. احتمالا سفیده تخم مرغ دارای آنزیم هایی است که می تواند با کمک آنها کدورت های بیش از حد روی موی سر را از بین ببرد. استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان ریزش مو های چرب توصیه می شود.

 آموزش درست کردن ماسک موی سر با سفیده تخم مرغ

برای درمان ریزش مو با سفیده تخم مرغ نصف فنجان سفیده تخم را برای استفاده بعنوان ماسک مو بردارید. به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهای سر خود قرار دهید. در نهایت موهای خود را با آب سرد بشویید.

  • می توانید از تمامی تخم مرغ برای درمان ریزش مو استفاده کنید.

معایب زرده تخم برای درمان ریزش مو

یک خطر بالقوه، واکنش آلرژیک به پروتئین های موجود در تخم مرغ است. اگر کسی نسبت به تخم مرغ حساسیت داشته باشد نباید از آن استفاده کند. استفاده از زرده تخم مرغ برای درمان ریزش مو در افرادی با موهای چرب ممکن است بیشتر آنها را مستعد چربی و ریزش نماید.

آموزش ویدویی نحوه استفاده از تخم مرغ برای درمان ریزش مو

اگر در درست کردن ماسک مو با تخم مرغ به مشکل برخوردید میتوانید از ویدیو زیر برای یادگیری آن استفاده کنید.

 

آووکادو و روغن زیتون برای پرپشت شدن مو

علاوه بر تخم مرغ درمان طبیعی دیگری هم برای موی های سر زنان و مردان وجود دارند.

آووکادو: آووکادو را نصف کنید و سپس آن را بر روی موهای تمیز و مرطوب خود مالش دهید. روغن آووکادو خواص مرطوب کنندگی بی نظیری دارد.

آووکادو برای درمان ریزش مو

روغن زیتون: برای جلوگیری از ریزش مو به کمک روغن زیتون، موهای خود را به روغن زیتون گرم آغشته کنید. سپس آن را با کلاه پوشانده و از یک حوله برای گرم کردن دور آن استفاده کنید. ۴۵ دقیقه بعد می توانید موهای خود را شستشو دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست برای درمان ریزش مو، استفاده از زرده تخم و چند ماسک دیگر را به شما پیشنهاد کردیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در خصوص این ماسک و انواع ماسک های دیگر دارید آن را با ما در قسمت نظرات و پیشنهادات این مطلب در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی