Sign your Lungs Might be Failing

چگونه بفهمیم ریه سالم داریم؟ معرفی علائم بیماری ریه در زنان و مردان

۰
چگونه بفهمیم ریه سالم داریم؟ معرفی علائم بیماری ریه در زنان و مردان
نمره 4 از 5 رای

اگر شما از آن دسته افراد هستید که بعد از دویدن دچار تنگی نفس میشوید یا در طول روز تنفس کردن برای شما مشکل است، پیشنهاد میکنیم مطلب امروز آی آر میکس که در مورد معرفی علائم بیماری ریه در زنان و مردان است را مطالعه کنید زیرا ممکن است این مشکلات تنفسی شما نشان دهنده بیماری ریوی نباشد و بیماری شما چیزی دیگر باشد. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

علائم بیماری ریه چیست؟ آموزش راه های تست سلامتی ریه در خانه

Sign your Lungs Might be Failing

بدن شما از طرق مختلف شروع به ارسال علائم بیماری ریه می کند. تشخیص این نشانه ها می تواند به شما در درمان بیماری های ریه کمک نموده و نفس کشیدن را برایتان راحت تر کند.

شایع ترین علت برای مشکلات ریه یک نوع بیماری مزمن انسدادی به نام COPD می باشد. این بیماری چهارمین علت مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است. اختلالات COPD شامل آمفیزم، برونشیت مزمن، سیستیک فیبروزیس و آسم می باشند. اما شرایط دیگری هم وجود دارند که می توانند بیماری های ریه را دامن بزنند مانند بیماری های فضای ریه که به بافت میانی کیسه های هوایی موجود در ریه ها آسیب وارد می کند. بنابراین اگر شما هر یک از علائم زیر را تجربه می کنید بهتر است تا دیر نشده یک ارزیابی کامل در مورد تست سلامتی ریه در خانه انجام دهید.

آیا شما همیشه با کمبود انرژی مواجه هستید؟

تست سلامتی ریه با یک آزمون ساده: آیا شما با بالا رفتن از چند پله احساس می کنید در دو ماراتون شرکت داشتید؟ آیا شما در طی انجام وضایف روزانه مدام چرت میزنید؟سلول های بدن شما برای سر پا نگه داشتن موتورهای حرکتی بدنتان نیاز به اکسیژن برای تامین انرژی دارند. هنگامی که سلول های بدنتان با کمبود اکسیژن مواجه می شوند، شما شروع به خمیازه کشیدن می کنید. کمبود سطح انرژی هم می تواند چرخه ناخوشایندی را برای شما در طی روز ایجاد کند که حتی داشتن فعالیت بدنی هم نمی تواند در شما قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره را ایجاد کند.

تست ریه سالم

برای مطالعه بیشتر در مورد علل خمیازه ما به شما خواندن این پست را پیشنهاد می دهیم.

نمی توانید نفستان را حبس کنید؟

اگر در طی روز نفس کم می آورید شاید وقت آن رسیده است که با یک متخصص این موضوع را در میان بگذارید. گاهی اوقات تنگی نفس به معنی عدم تخلیه کافی هوا از ریه ها بوده و هوا در قفسه سینه محبوس می گردد. گاهی اوقات نیز زیه های شما به درستی کار خود را انجام نمیدهند که در این شرایط پیشنهاد میکنیم از دستگاه های تنفسی برای رساندن اکسیژن کافی به جریان خون استفاده کنید.

علایم بیماری ریه

گیج و سردرگم هستید؟

یکی از علائم بیماری ریه در مردان و زنان این است که شما گیج و متزلزل هستید. آیا می دانید که مغز از ۱۵ تا ۲۰ درصد اکسیژن بدنی استفاده می کند؟ مغز انسان برای درک و فهم مستقیم نیاز به سطح مشخصی از اکسیژن دارد. اگر اکسیژن کافی از ریه ها به مغز نرسد شما احساس گیجی و منگی خواهید کرد. حتی این حالت می تواند باعث دست پاچگی و بر هم خوردن خواب شود.

تست سلامتی ریه

بدون علت وزن کم می کنید؟

گسترش بیماری های ریه موجب بسیاری از مشکلات در بدن می گردند. پس یکی از علائم ریه ناسالم کاهش وزن بدون علت می باشد. چربی بدن تنها مورد نیست و کاهش توده عضلانی بدن نیز می تواند با آن همراه گردد. این احتمال وجود دارد که قبل از سیر شدن و پر شدن معده از غذا شروع به سرفه کردن کنید.

علایم بیماری ریه

سرفه مداوم یکی از علائم بیماری ریه

سرفه مداوم خصوصا اگر با خلط، خون یا تب همراه باشد یک دلیل برای نگرانی است. این حالت بسیار نگران کننده خصوصا زمانی اتفاق می افتد که فرد سیگاری باشد و می تواند به عنوان یکی از علائم بیماری ریه یا برونشیت مزمن باشد. در صورتی که این سرفه ها بیش از ۳ هفته طول بکشند و با گذشت زمان بهبود نیابند بهتر از با پزشک خود مشورت کنید.

علایم بیماری ریه

یکی از علائم بیماری ریه درد قفسه سینه است

درد قفسه سینه اغلب به عنوان یک نشانه شاخص بیماری قلبی عروقی شناخته می شود اما بیماری ریه نیز می تواند ایجاد کننده این دردها باشد. خود ریه ها فاقد اعصاب درد هستند ولی پوشش داخلی قفسه سینه دارای این اعصاب می باشد. یک نوع التهاب با نام پلوریت میتواند که درپوشش داخلی قفسه سینه به وجود می آید می تواند این نوع درد را در قفسه سینه ایجاد کند. همچنین یکی دیگر از علائم بیماری ریه در زنان و مردان این است که شما ممکن است در هنگام سرفه کردن احساس کشیدگی عضله و یا درد در قفسه سینه کنید.

علایم بیماری ریه

  • گاهی اوقات حفره های بزرگی در ریه وجود دارد که با ترکیدن آنها هوا به اطراف ریه نفوذ میکند و موجب درد در قفسه سینه (درد ریه) شما میگردد.

وجود طیفی از رنگ های خاکستری در اعضای بدن

گلبول های قرمز خون اکسیژن را به بافت های بدن منتقل می کنند که این باعث روشنی و یک حالت صورتی رنگ در آن می شود. اما بهتر است بدانیدیکی از علائم بیماری ریه این است که لبها و انگشتان پا و دست دچار کبودی می شوند که یکی این مشکل یکی از راه های تشخیص ریه سالم و ناسالم می باشد. این حالت نشان می دهد که آن نواحی از بدن اکسیژن کافی را دریافت نمی کنند. اینحالت در شرایط عادی هم ممکن است در هر نقطه ای از بدن دیده شود.

علایم بیماری ریه

خس خس کردن ریه در هنگام نفس کشیدن

صدای خس خس زمانی اتفاق می افتد که چیزی راه هوایی را مسدود کرده باشد. این علائم بیماری ریه در بیماران مبتلا به آسم و یا آمفیزم مشاهده می شود. این حالت بدین خاطر است که هوا با سرعت در مسیر تنفس به جریان در نمی افتد و کیسه های هوایی به اندازه کافی منبسط نمی شوند.

علایم بیماری ریه

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این پست با بررسی علائم بیماری ریه در زنان و مردان و راه های تست سلامتی ریه در خانه با شما همراه بودیم. در صورتی که نظر یا پیشنهادی در این باره دارید آن را با ما از طریق بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

کانال تلگرام آی آر میکس

تبلیغات متنی